Enge ziektes

pappachris

Berichten: 25
December 15, 2012, 16:56:42
edit2Rapporteer  
Aan alle wereldreizende kiters,

Ik ben niet zo,n poster maar dit moet ik toch ff kwijt.Ben net 3 weken terug uit  Diani beach Kenia waar  ik 3 weken een geweldige kite/ safari vakantie heb gehad.
Na een week thuis dacht ik griep te hebben, werd erger,naar de dokter,bloedtest en jawel : malaria tropicana.
Twee wekend doodziek, 42 graden koorts zwetend als een rund, zwaar uitgedroogd, overal pijn ,medicijnen werkten niet, 4 dagen ziekenhuis, andere medicijnen en 2 à 3 maanden om er van bij te komen, en kiten kan ik voorlopig wel vergeten.En het kan nog veel erger.
Aangezien ik niet van pillen slikken hou en die krengen 4 euries per stuk kosten en je er bijwerkingen van kan krijgen had ik wat informatie verzameld waaruit bleek dat in dat gebied de kans niet zo groot is.
1 op 300 is ook kans.
De meeste van jullie zijn natuurlijk verstandig genoeg maar voor die gene die net zo eigenwijs zij als ik:
Slik Malerone en smeer je helemaal de pleuris met Deet als je naar een malaria gebied gaat.
Bij deze.
Dank u
Ocean-Limbo

Berichten: 2637
Antwoord #1 December 15, 2012, 17:03:15
edit2Rapporteer  
Ik was van plan om een reis door Indonesie te maken ....... had al verschillende horror verhalen gehoord over dit soort enge ziektes .....

..... heeft me sterk aan het twijfelen gebracht ....

een goed herstel toegewenst ....
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #2 December 15, 2012, 17:34:33
edit2Rapporteer  
beter idd malarone dan malarian... maar in sommige gebieden moet je malarian slikken omdat daar een hardnekkige variant van malaria bestaat. of de kans groter is dat je door een besmette tijgermug geïnfecteerd wordt. malarian werkt als de beste maar heeft zulke heftige bij werkingen, spul laat je serieus spacen en leeg lopen. maar je hoeft t niet zo lang door te slikken als malarone.

maar ja helemaal niet slikken is natuurlijk helemaal niet slim.
btw in veel gebieden waar de tijger mug actief is heb je naast malaria ook dengue... dus 2 x gewaarschuwd.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #3 December 15, 2012, 18:02:35
edit2Rapporteer  
dengue of knokkelkoorts wil je ook niet krijgen.

Kost geld, maar gewoon je injecties halen en evt. pillen slikken.

Mijn dokter zei eens de volgende woorden, nadat hij een stuk koraal uit mijn voet welke ik erin had gekregen in Egypte had verwijdert:

"Het (kite)hof van Eden bestaat niet!
Er is altijd wel een maar aan..."

En dat geldt voor alle prachtige locaties op aarde, ook Indonesië waar ik zelf ook geweest ben (en gekite!!!)
FlyingHigh

Berichten: 2707
Antwoord #4 December 15, 2012, 18:12:25
edit2Rapporteer  
Ff voor de duidelijkheid....als je pillen slikt tegen malaria, wil niet zeggen dat je het niet krijgt. Alleen de reacties zijn minder heftig, wat ook weer het gevaar met zich meebrengt dat je het verkeerd inschat. Dus bij koorts, algehele malaise, naar de dokter en melden dat je in malaria gebied bent geweest!!
Nature

Berichten: 1295
Antwoord #5 December 15, 2012, 18:36:26
edit2Rapporteer  
Aan alle wereldreizende kiters,

Ik ben niet zo,n poster maar dit moet ik toch ff kwijt.Ben net 3 weken terug uit  Diani beach Kenia waar  ik 3 weken een geweldige kite/ safari vakantie heb gehad.
Na een week thuis dacht ik griep te hebben, werd erger,naar de dokter,bloedtest en jawel : malaria tropicana.
Twee wekend doodziek, 42 graden koorts zwetend als een rund, zwaar uitgedroogd, overal pijn ,medicijnen werkten niet, 4 dagen ziekenhuis, andere medicijnen en 2 à 3 maanden om er van bij te komen, en kiten kan ik voorlopig wel vergeten.En het kan nog veel erger.
Aangezien ik niet van pillen slikken hou en die krengen 4 euries per stuk kosten en je er bijwerkingen van kan krijgen had ik wat informatie verzameld waaruit bleek dat in dat gebied de kans niet zo groot is.
1 op 300 is ook kans.
De meeste van jullie zijn natuurlijk verstandig genoeg maar voor die gene die net zo eigenwijs zij als ik:
Slik Malerone en smeer je helemaal de pleuris met Deet als je naar een malaria gebied gaat.
Bij deze.
Dank u


Dom dom dom!  Muggen kun je niet stoppen dat weet je  Bespaar nooit op je gezondheid.
Lariam is waar jij het over hebt met de enge bijwerkingen die zijn spot goedkoop tegen over malarone.

Heb er zelf net 23 Malarone gehaald voor Zanzibar en 2 flesjes deet.

Lariam wordt zelfs niet gebruikt in het leger vanwege de bijwerkingen dus ga niet voor goedkoop maar voor goed.

Advies van mijn traveldoc  ga altijd even langs of bel even voor informatie over bepaalde locaties.  Zelfs marokko en egypte zijn risico gebieden (hepetites A en B).  Zeker voor ons omdat deze via vervuild water kunnen komen.
Riool pijpje verder op de zee in en net de verkeerde stroming en je bent de lul
martimor

Berichten: 1934
Antwoord #6 December 15, 2012, 18:46:32
edit2Rapporteer  
Ben daar in maart geweest.
Begonnen in Nairobi,  met de auto eerst paar dagen langs 2 parken en toen door naar Diani beach
Hele ratteplan gehad qua injecties, pillen en smeermiddelen.
Moet zeggen was wel 2 dagen ziek,  overgeven.
Kwam denk ik door de malarone icm ander eten

Maar wijze les, veel sterkte met herstel.
Hoop dat je vakantie wel geslaagd was...
pappachris

Berichten: 25
Antwoord #7 December 15, 2012, 18:48:50
edit2Rapporteer  
Het stomme is dat ik geen mug gezien heb. Lariam slik je een keer per week maar maar  slik je 3 weken van te voren en 4 weken erna. Malerone 1 keer per dag alleen tijdens het verblijf. mijn vriendin slikte lariam omdat ze zwanger is en hierbij is inderdaad kans op bijwerkingen als je er gevoelig voor bent. Depresiviteit enzo. Spuitje tegen gele koorts is ook belangrijk, Dengue (knokkelkoorts) kun je je niet voor inenten dus smeren, lange broek en mouwen s'avonds en pitten onder een klamboe. Ik kreeg van de dokter als. Medicijn 3 dagen 4 tabletten Malerone voorgeschreven en had achteraf meer virus in mijn bloed dan ervoor, vandaar de ziekenhuisopname.

Ben daar in maart geweest.
Begonnen in Nairobi,  met de auto eerst paar dagen langs 2 parken en toen door naar Diani beach
Hele ratteplan gehad qua injecties, pillen en smeermiddelen.
Moet zeggen was wel 2 dagen ziek,  overgeven.
Kwam denk ik door de malarone icm ander eten

Maar wijze les, veel sterkte met herstel.
Hoop dat je vakantie wel geslaagd was...
De vakantie was super vet gooi er later nog we wat pica's tegenaan
Nature

Berichten: 1295
Antwoord #8 December 15, 2012, 18:56:49
edit2Rapporteer  
ehm helemaal niet  Malarone slik je tot 1 week na je verblijf Smiley
Ben 15 dagen weg en heb er 23 
1 dag ervoor beginnen en tot 1 week erna.

Lariam slik je 3 weken vooraf om zeker te weten dat je het kunt handelen. Maar het gaat vaak zat mis Smiley

Muggen zie je vaak niet. horen wel   niks beesten!
pappachris

Berichten: 25
Antwoord #9 December 15, 2012, 18:58:38
edit2Rapporteer  
ehm helemaal niet  Malarone slik je tot 1 week na je verblijf Smiley
Ben 15 dagen weg en heb er 23 
1 dag ervoor beginnen en tot 1 week erna.

Lariam slik je 3 weken vooraf om zeker te weten dat je het kunt handelen. Maar het gaat vaak zat mis Smiley

Muggen zie je vaak niet. horen wel   niks beesten!
Je hebt gelijk Smiley my misstaken.
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #10 December 15, 2012, 19:00:45
edit2Rapporteer  
gaat leuk worden... heb 55 pillen malarone moeten kopen... tel uit hoeveel dagen ik foetsie ben Grin
martimor

Berichten: 1934
Antwoord #11 December 15, 2012, 19:19:06
edit2Rapporteer  
En je apotheker ook blij  Grin

Ruim 6 weken, ben totaal niet jaloers hoor  Lips Sealed (bij gebrek aan smiley met voet in de mond)
Nature

Berichten: 1295
Antwoord #12 December 15, 2012, 19:50:38
edit2Rapporteer  
gaat leuk worden... heb 55 pillen malarone moeten kopen... tel uit hoeveel dagen ik foetsie ben Grin

Damn  Ben je ook meteen aardig lichter!  of heb je een goeie zorg verzekering ?
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #13 December 15, 2012, 20:36:44
edit2Rapporteer  
gaat leuk worden... heb 55 pillen malarone moeten kopen... tel uit hoeveel dagen ik foetsie ben Grin

Damn  Ben je ook meteen aardig lichter!  of heb je een goeie zorg verzekering ?
alles in kannen en kruiken... malarone kost mij geen cent, ongeacht de verzekering Grin

het enig wat mijn vakantie straks kan verzieken zijn: box jellyfish, zee slangen, crocks, haaien, slangen, schorpioenen, giftige duizendpoten, vleermuizen met hondsdolheid, dengue, typhonen (alhoewel een beetje meer wind kan geen kwaad), crashen op coraal, brutale aapjes.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.