Full HD (1080-50i) het beeld loop niet synchroon met het geluid ????

Haring High Richardt

Berichten: 9341
December 21, 2012, 17:56:49
edit2Rapporteer  
Hallo Gaste

Sinds kort heb ik een nieuwe video  camera van JVC de Everio
Bij het monteren van onderstaande film krijg ik hem niet op Full HD (1080-50i) het beeld loop niet synchroon met het geluid en het beeld ziet er ook vertragend uit bij het eindproduct

Tijdens het monteren loopt het prima maar als ik de film wil renderen na FUL HD krijg ik het bovenstaande probleem

Bij 720p-25 p HD  krijg ik geen problemen en loopt alles synchroon, zie de film hieronder
Ik gebruik het video bewerkingsprogramma Corel Video studio pro x 5
De computer draait op Windows XP

Wie heeft er tips om toch de film zonder problemen en synchroon op Full Hd (1080-50i) te krijgen ????


http://www.youtube.com/watch?v=hiWT18fhA3E&list=UUgvZ-G79kxSLF4IpYsKOSKg&index=1


manrot

Berichten: 1161
Logs: 0 | 180 uur
Antwoord #1 December 21, 2012, 18:40:34
edit2Rapporteer  
Welk type van jvc heb je?
En ben je, los van dit probleem tevreden?
mocem

Berichten: 874
Antwoord #2 December 21, 2012, 19:19:55
edit2Rapporteer  
Is de PC oud Ries? Ik denk het wel omdat je Windows XP draai. Ik zou het een keer proberen op een recentere PC met videokaart.
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #3 December 21, 2012, 20:06:15
edit2Rapporteer  
Waarom wil je perse 50i?

Dat is niks anders dan dat je 25p beeld opgeknipt wordt in 2 lijnenrasters die op 50fps om en om getoond worden en stamt nog uit de tijd van flikkerende beeldbuizen die met dit trucje met dezelfde informatiedichtheid toch een minder flikkerend tv-beeld konden tonen: http://www.videofilmer.nl/verhalen/techniek/interlace.php

De huidige LCD/OLED schermen een compleet andere techniek om het beeld op te bouen en heeft het weinig nut om je filmpje interlaced te renderen.

25p = 50i en bevatten dan ook evenveel beeldinformatie als fps. 50p is dus 2x zo vloeiend als 50i, waar bij 50i op 50fps steeds om en om de helft van een frame vertoond wordt en bij het equivalente 25p wordt er op 25fps steeds een volledig frame (foto) getoond:

Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #4 December 21, 2012, 21:34:05
edit2Rapporteer  
Welk type van jvc heb je?
En ben je, los van dit probleem tevreden?



 JVC Everio GZ-E15

http://www.kieskeurig.nl/videocamera/jvc/everio_gz-e15/1032918/

Ik ben wel tevreden maar als full hd ook mogelijk is ga ik voor de  allerbeste kwaliteit

Is dit mogenlijk ??


http://www.youtube.com/watch?v=Mw5NvHoDCjE


Dit is een film van John in full Hd en alles loopt zonder problemen. Wat is het verschil ????

 
martimor

Berichten: 1934
Antwoord #5 December 21, 2012, 21:44:26
edit2Rapporteer  
Gebruik je standaard rendersettings?

Ik gebruik zelf Sony vegas pro 11 en daar kwam ik soms ook met de standaard settings problemen tegen.
Via YouTube een tutorial gevonden over beste (aangepaste)  render settings.
Wie weet vind je daar ook jou antwoord...

Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #6 December 22, 2012, 17:11:28
edit2Rapporteer  
Is de PC oud Ries? Ik denk het wel omdat je Windows XP draai. Ik zou het een keer proberen op een recentere PC met videokaart.


Ik heb hier een klein fragment wat wel in ful hd is en met deze pc gemaakt. Het is wel een klein fragment misschien heeft dat er iets mee te maken ??? Bestand te groot ???


http://www.youtube.com/watch?v=fD_2xLCzwh8&list=UUgvZ-G79kxSLF4IpYsKOSKg&index=2



Gebruik je standaard rendersettings? Ik gebruik zelf Sony vegas pro 11 en daar kwam ik soms ook met de standaard settings problemen tegen. Via YouTube een tutorial gevonden over beste (aangepaste)  render settings.
Wie weet vind je daar ook jou antwoord...

Wat bedoel je met standaard rendersettings  ???

Heb je toevallig een snelkoppeling van YouTube waar het staat van die tutorial over de beste (aangepaste)  render settings ???

[edit] samengevoegd Handleiding bericht bewerken
So_Surreal

Berichten: 945
Logs: 0 | 14 uur
Antwoord #7 December 22, 2012, 18:29:45
edit2Rapporteer  
Gebruik je misschien een gratis versie of een trial versie van de software ?
Het komt wel eens voor dat gratis versies van software dit soort beperkingen heeft.
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #8 December 22, 2012, 20:26:51
edit2Rapporteer  
Gebruik je misschien een gratis versie of een trial versie van de software ?
Het komt wel eens voor dat gratis versies van software dit soort beperkingen heeft.


Dit korte fragment is wel in ful hd en gemaakt met het progamma, dus volgens mij geen beperkingen, toch ???


http://www.youtube.com/watch?v=fD_2xLCzwh8&list=UUgvZ-G79kxSLF4IpYsKOSKg&index=3
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #9 December 22, 2012, 20:29:03
edit2Rapporteer  
Citaat
Waarom wil je perse 50i? Dat is niks anders dan dat je 25p beeld opgeknipt wordt

Ik  ga voor de allerbeste kwaliteit en dat moet toch mogelijk zijn ???

Hier zijn mijn afstellingen waaruit ik kan kiezen, misschien een andere afstelling ???

 
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #10 December 22, 2012, 20:47:54
edit2Rapporteer  
Vreemd dat ze geen 25p aanbieden, dat is namelijk exact hetzelfde als 50i maar dan toegespitst op computers.

Voor de sincproblemen met geluid/video zul je echt iemand met kennis van dat programma moeten vinden icm windhoos XP en anders de dieptes van google induiken of leven met het feit dat 720p het hoogst haalbare is.


En om heel eerlijk te zijn zie ik met de combinatie van deze cam en youtube maar bar weinig verschil tussen 720 of 1080 en zou ik me er dan ook niet heel druk om gaan maken.
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #11 December 24, 2012, 12:03:07
edit2Rapporteer  
Instelling Nadere bijzonderheden UXP Hiermee kunt u opnamen in de beste beeldkwaliteit
maken. 0 Is alleen van toepassing op Blu-ray-disks. Video’s opgenomen in high-definition kunnen niet worden opgeslagen op DVD’s.

OPMERKING :
0 Zet het apparaat in de ”UXP”- of ”XP”-stand als u snel bewegende scènes of scènes met radicale veranderingen in de helderheid opneemt, om storingen te vermijden. 0 U kunt de videokwaliteit wijzigen op het scherm van de resterende
opnametijd. Selecteer de videokwaliteit met de UP/<- en DOWN/>-knoppen, en druk
vervolgens op OK. Het item weergeven

VIDEOKWALITEIT
Stelt de videokwaliteit in.
Instelling Nadere bijzonderheden
UXP Hiermee kunt u opnamen in de beste beeldkwaliteit
maken.
0 Is alleen van toepassing op Blu-ray-disks.
Video’s opgenomen in high-definition kunnen
niet worden opgeslagen op DVD’s.
XP Hiermee kunt u opnamen in een hoge
beeldkwaliteit maken.
SP Hiermee kunt u opnamen in standaard kwaliteit
maken.
EP Hiermee kunt u lange opnamen maken.
SSW * Hiermee kunt u opnamen in de beste beeldkwaliteit
maken.
SEW * Hiermee kunt u opnamen in de beste beeldkwaliteit


Ik neem op in bovenstaande UXP instelling, is dat goed of kan ik hem beter in de XP stand zetten ??? Ik gebruik geen Blu ray disks

Hier nog wat info over de camera


Video
Onderdeel Nadere bijzonderheden
Indeling voor
opnemen/afspelen
AVCHD standaard
Video: AVC/H.264
Audio: Dolby Digital 2ch
Uitbreiding .MTS
Signaalsysteem PAL standaard
Beeldkwaliteit
(Video)
UXP
1920 x 1080 pixels
Gemiddelde bij benadering 24 Mbps
XP
1920 x 1080 pixels
Gemiddelde bij benadering 17 Mbps
SP
1920 x 1080 pixels
Gemiddelde bij benadering 12 Mbps
EP
1920 x 1080 pixels
Gemiddelde bij benadering 4,8 Mbps
SSW (AVCHD SD) (16:9)
720 x 576 pixels (Interlaced)
Gemiddelde bij benadering 6,2 Mbps
SEW (AVCHD SD) (16:9)
720 x 576 pixels (Interlaced)
Gemiddelde bij benadering 3 Mbps
Geluidskwaliteit
(Audio)
48 kHz, 256 kbps
Technische gegevens


martimor

Berichten: 1934
Antwoord #12 December 24, 2012, 12:11:48
edit2Rapporteer  
Misschien eens renderen met "zelfde instellingen als eerste videofragment"
TIASOF

Berichten: 362
Logs: 0 | 105 uur
Antwoord #13 December 24, 2012, 12:36:03
edit2Rapporteer  
ik ga dit eens volgen, ben wel benieuwd wat hier uit gaat komen,

ik vertoon mijn filmpjes alleen nog maar via vimeo en dus compenseer ik de beeld kwaliteit bij het renderen al heel veel om het bestands formaat klein te houden.

dus vraag me vaak af of het wel zo belangrijk is om alles in full hd te schieten of juist met een zo hoog mogelijke framerate omdat je hier meer baat bij hebt met monteren en als je gebruik maakt van effecten als slow motion.
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #14 December 24, 2012, 17:40:33
edit2Rapporteer  
Citaat
Quote: wazzaah - 23 december, 2012 (13:30)
Btw zie ook aangepast staan in je screenshot, zou daar s op klikken, kijken wat je daar kan veranderen.Kijk of je deze ergens kan vinden: MPEG-4 AVC of H.264 dat is de code waarmee je cam opneemt


Ik heb dit gedaan en het geluid loopt nog steeds niet synchroom, zie het filmpje hieronder. Wat kan ik nog meer doen ???


http://www.youtube.com/watch?v=2CF9poWTmdA&list=UUgvZ-G79kxSLF4IpYsKOSKg&index=1






Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #15 December 24, 2012, 17:45:25
edit2Rapporteer  
Misschien eens renderen met "zelfde instellingen als eerste videofragment"

Je bedoel in (1080-50i) ???? hier krijg ik juist problemen mee, volgens mij ???
franco

Berichten: 874
Antwoord #16 December 24, 2012, 19:06:28
edit2Rapporteer  
hee ries ik heb dan een sony, film ook full hd 1080 p hoogste reso
totaal geen problemen, kan ook aan je bewerking programma liggen.
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #17 December 25, 2012, 00:43:17
edit2Rapporteer  
Citaat
Quote: wazzaah - 23 december, 2012 (13:30)
Btw zie ook aangepast staan in je screenshot, zou daar s op klikken, kijken wat je daar kan veranderen.Kijk of je deze ergens kan vinden: MPEG-4 AVC of H.264 dat is de code waarmee je cam opneemt


Ik heb dit gedaan en het geluid loopt nog steeds niet synchroom, zie het filmpje hieronder. Wat kan ik nog meer doen ???

https://www.youtube.com/watch?v=2CF9poWTmdA&list=UUgvZ-G79kxSLF4IpYsKOSKg&index=1
Hier loopt het geluid perfect synchroon. Gezien je nog steeds XP draait is de kans groot dat je pc simpelweg te zwak is om full-HD af te spelen en heb je daarom last van dat het beeld niet gelijk loopt met het geluid.

Oftewel, je edit-programma is niks mis mee en poept gewoon goede full-HD films uit (duurt misschien wel een tijdje om te renderen) maar je pc is net te traag om full-HD goed af te spelen Wink
Ed.

Berichten: 2732
Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #18 December 25, 2012, 01:24:18
edit2Rapporteer  
maar je pc is net te traag om full-HD goed af te spelen Wink

Denk dat dat het is Smiley en anders, staat er in je screenshot onderaan ook 'aangepast', misschien dat je daar 1920x1080, progressive (geen interlacing of 50i dus) en 25 frames per seconde kan aanklikken. Mocht er een optie beeldverhouding oid bijzitten zet je die op 'square pixels'.

Als je ook nog keuze hebt qua codec/compressie zet je die op h.264 en 5 mbps voor vimeo of 8mbps voor youtube.

Als je er niet uitkomt kan je je vraag ook hier stellen www.cinema5d.com
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #19 December 25, 2012, 11:37:42
edit2Rapporteer  
Citaat
Oftewel, je edit-programma is niks mis mee en poept gewoon goede full-HD films uit (duurt misschien wel een tijdje om te renderen) maar je pc is net te traag om full-HD goed af te spelen


Ik weet het niet !!! Als ik onderstaande film bekijk in full hd van John loopt deze helemaal zonder probleem en synchroon. En volgens jouw theorie moet dat niet kunnen terwijl het wel zo is.
Als mijn pc traag is dan moet die dus alle full hd films niet goed afspelen en dat is dus niet zo , of heb ik het mis ???


http://www.youtube.com/watch?v=Mw5NvHoDCjE
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #20 December 27, 2012, 12:02:44
edit2Rapporteer  
En als je bij jou eigen foute filmpje 480p of 720p selecteert in youtube, loopt het dan wel synchroon?
@LaurenS

Berichten: 6454
Antwoord #21 December 27, 2012, 12:40:22
edit2Rapporteer  
Bij mij loopt dat filmpie prima met synchroon geluid in 1080 P ,moet dus aan je comp liggen denk Ries  Huh
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #22 December 29, 2012, 01:34:28
edit2Rapporteer  
Ik heb onderstaand filmpje met een ander progamma  op you tube gezet. Maar het loopt bij mij nog steeds niet syncroom bij full hd.
Het progamma is de powerdirector
Loopt hij bij jullie wel goed bij ful hd  ?????



http://www.youtube.com/watch?v=1piG_rx5ZH0
Jer76

Berichten: 252
Logs: 0 | 3 uur
Antwoord #23 December 29, 2012, 11:05:40
edit2Rapporteer  
Bij mij loopt hij gewoon synchroon
Ed.

Berichten: 2732
Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #24 December 29, 2012, 12:09:41
edit2Rapporteer  
Leer eens lezen en koop een nieuwe pc  schater
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.