Kite Boots

berttt

Berichten: 307
Januari 27, 2013, 21:30:28
edit2Rapporteer  

Beste Kiters,

Ik zit al een tijdje in men hoofd om boots te kopen voor op men kitesurfboard. Nu lees ik echt verschillende commentaren en je kan er op de duur niet meer aan uit. Is Boots nu echt zoveel gevaarlijker als pads ? oke je hebt een vlieger aan je hangen enz maar je kan dan ook weer zeggen als je met boots vaart kan je je 100 procent concentreren op je kite dus ik denk dat je dan minder fouten maakt? Dus ook minder kans om je te bezeren. Je hebt met boots altijd wel een grotere kans dat je op je bek gaat en je moet echt snel eruit schieten dat dit niet gaat (zoals die engelsman in die storm) Wat vinden jullie hiervan.

+ ik weet ook nog niet welke boots ik moet nemen ik weet da je de beste pasvorm moet kiezen maar dan nog is er zooooveel keus. En weet er iemand soms een goede winkel voor boots want ik zie bij veel shops deze niet staan of zo maar 1 merk en model


Bert
Frank82

Berichten: 2539
Logs: 0 | 164 uur
Antwoord #1 Januari 27, 2013, 22:25:40
edit2Rapporteer  
Wat is je niveau? Boots hebben enkel meerwaarde als je behoorlijk kan wakestylen, voor freeride (springen, backrolletje, etc) heeft het 0 meerwaarde enkel nadelen.
berttt

Berichten: 307
Antwoord #2 Januari 27, 2013, 22:33:39
edit2Rapporteer  
Ik ben geen joeri zoon Grin zoals je zegt springen en backrolletje ik wil weg progressie enz maken maar ik heb ook al wat gelezen dat mensen het doen om dat gevoel te hebben dat je board vast hangt. Klinkt stom maar als ik ga snowboarden moeten mijn bindingen en botten ook super vast staan kan er echt niet tegen als ze wat los zitten. Maar ja eig kan je alles ook met straps wat je met boots wilt tenzij je echt hardcore wakestyle wilt doen.

Is het dan misschien een optie die ss joints te pakken ookal lijken die echt gay
Frank82

Berichten: 2539
Logs: 0 | 164 uur
Antwoord #3 Januari 27, 2013, 22:35:37
edit2Rapporteer  
Youri vaarde tot voor kort ook met straps, gewoon lekker op straps blijven varen tot je behoorlijk kan wakestylen en dan boots overwegen, nu is het geld weggooien.
berttt

Berichten: 307
Antwoord #4 Januari 27, 2013, 22:38:24
edit2Rapporteer  
Ja daarom ben ik er over aan het twijfelen kan ik beter investeren in iets anders.

Maar wat ik dan weer wel vind. Als je gaat snow kiten leer je ook veel meer je vlieger beheersen en meer kite controle omdat ik niet op men board moest letten dat ging vanzelf maarja dat zal me sraps ook wel komen met de jaren zeker.
HaPe
Moderator

Berichten: 2655
Logs: 0 | 273 uur
Antwoord #5 Januari 27, 2013, 22:41:10
edit2Rapporteer  
Boots moet je volgens mij al redelijk gevorderd zijn om voordeel uit te halen. Nieuwe dingen leren lijkt mij nog steeds fijner met straps. Straps gaan nog vrij makkelijk uit, als je crasht met boots is je board net een anker wat je uitgooit

Die joints schijnen aardig in de buurt van boots te komen, mischien een keer ergens proberen te testen.
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #6 Januari 27, 2013, 22:41:34
edit2Rapporteer  
Pas met boots beginnen als je redelijk uit kunt haken. Daarnaast moet je board ook geschikt zijn voor boots (niet te klein) en ook structuurel sterk genoeg zodat je niet bij de eerste keer dat je rail hapt (dat doet elke keer goed zeer!) je je inserts eruit rukt.
berttt

Berichten: 307
Antwoord #7 Januari 27, 2013, 22:43:44
edit2Rapporteer  

Ja dan blijf ik maar lekker bij men straps tot ik op het podium sta naast Youri haha Grin

Toch bedankt voor de info boyz
geloof68

Berichten: 2096
Antwoord #8 Januari 27, 2013, 22:54:01
edit2Rapporteer  
De combinatie aanlandige wind en boots hebben we vorig jaar gezien op de slufter, was geen succes.
arek

Geen avatar

Berichten: 1
Antwoord #9 Januari 28, 2013, 01:26:46
edit2Rapporteer  
Ja daarom ben ik er over aan het twijfelen kan ik beter investeren in iets anders.

Maar wat ik dan weer wel vind. Als je gaat snow kiten leer je ook veel meer je vlieger beheersen en meer kite controle omdat ik niet op men board moest letten dat ging vanzelf maarja dat zal me sraps ook wel komen met de jaren zeker.

Mischien een idee om andre pads en straps te proberen. Normaal gesproken moet je niet echt op je board gaan leten als je goed in je straps zit.
trebo91

Berichten: 148
Antwoord #10 Januari 28, 2013, 15:00:04
edit2Rapporteer  
Ja daarom ben ik er over aan het twijfelen kan ik beter investeren in iets anders.

Maar wat ik dan weer wel vind. Als je gaat snow kiten leer je ook veel meer je vlieger beheersen en meer kite controle omdat ik niet op men board moest letten dat ging vanzelf maarja dat zal me sraps ook wel komen met de jaren zeker.

Mischien een idee om andre pads en straps te proberen. Normaal gesproken moet je niet echt op je board gaan leten als je goed in je straps zit.

ik denk dat hij wilt  zeggen met het waterstarten  in het begin wat problemen kan geven met je board aan te krijgen. 

Anders begrijp ik niet waar je op moet letten???
Ed.

Berichten: 2732
Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #11 Januari 28, 2013, 15:15:00
edit2Rapporteer  
Je hoeft niet per se een hoog niveau te hebben v booties, de extra boardcontrole en de snowboard feel voegt ook een hoop toe aan de ervaring, en je kan lekker golven als kickertjes gebruiken, zandbankjes sliden, dikke presses maken enzo..
berttt

Berichten: 307
Antwoord #12 Januari 28, 2013, 15:29:36
edit2Rapporteer  
Je hoeft niet per se een hoog niveau te hebben v booties, de extra boardcontrole en de snowboard feel voegt ook een hoop toe aan de ervaring, en je kan lekker golven als kickertjes gebruiken, zandbankjes sliden, dikke presses maken enzo..


kijk dat bedoel ik dus. Dan had ik het toch een beetje juist dat je boots ook voor zo een dingen kan gebruiken Smiley
berttt

Berichten: 307
Antwoord #13 Januari 28, 2013, 15:31:12
edit2Rapporteer  
Ja daarom ben ik er over aan het twijfelen kan ik beter investeren in iets anders.

Maar wat ik dan weer wel vind. Als je gaat snow kiten leer je ook veel meer je vlieger beheersen en meer kite controle omdat ik niet op men board moest letten dat ging vanzelf maarja dat zal me sraps ook wel komen met de jaren zeker.

Mischien een idee om andre pads en straps te proberen. Normaal gesproken moet je niet echt op je board gaan leten als je goed in je straps zit.

ik denk dat hij wilt  zeggen met het waterstarten  in het begin wat problemen kan geven met je board aan te krijgen. 

Anders begrijp ik niet waar je op moet letten???

Soms heb ik zo het gevoel dat wanneer ik in choppy water kite men voet uit men strap kan shieten misschien zit dat allemaal in men hoofd want als ik zo nadenk ben ik er eig nog nooit echt uitgeschoten Tongue
meccaloha

Berichten: 219
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #14 Januari 28, 2013, 17:44:33
edit2Rapporteer  
Boots zijn echt niet alleen voor pure wakestyle,ik draag ze vooral in de winter omdat ik altijd snel last heb van koude voeten... Smiley
Robin73

Berichten: 948
Logs: 0 | 176 uur
Antwoord #15 Januari 28, 2013, 20:18:48
edit2Rapporteer  
Ik vraag me altijd af hoe je de waterstart doet als je boots aan hebt en je op je buik ligt met het board dus achter je.
berttt

Berichten: 307
Antwoord #16 Januari 28, 2013, 20:47:50
edit2Rapporteer  
Ik vraag me altijd af hoe je de waterstart doet als je boots aan hebt en je op je buik ligt met het board dus achter je.

Ervoor zorgen dat je boardje terug voor je neus komt te liggen Smiley wat acrobaat werk haha
HaPe
Moderator

Berichten: 2655
Logs: 0 | 273 uur
Antwoord #17 Januari 28, 2013, 20:49:49
edit2Rapporteer  
Kite wat heen en weer sturen waardoor je lift krijgt, doe ik nu meestal ook als ik zo lig na een crash.
Robin73

Berichten: 948
Logs: 0 | 176 uur
Antwoord #18 Januari 28, 2013, 21:00:19
edit2Rapporteer  
Thanks Hape. Ga ik de volgende keer eens proberen. Vindt het altijd wel een stoer gezicht als iemand zo uit het water springt.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.