Welke boardbag?

marving60

Berichten: 256
Logs: 0 | 5 uur
Januari 31, 2013, 22:30:43
edit2Rapporteer  
Nou,

Ik loop tegen het volgende dilemma aan:

Einde van het jaar gaan ik en mijn vriendin 3 maandjes op vakantie met de kite's.

Nu heb ik een boardbag van mystic maar daar passen max 3 kites 2 boards en heeeeel misschien nog een trapeze in.
PLUS, ik zit dan al boven de 20kg.

Nu heb ik dus de keuze om nog een boardbag bij te kopen en boeken maar dat word een prijzig grapje. (2bags heen en terug.)

Meest ideaal zou zijn alle spullen in 1 tas (bijv. ammo box).

Wat ik mee wil:
-12m
-9m
-9m
-7m
-barretjes
-2 trapezes
-2 boards
-1 pomp?
-ik vergeet vast wel wat

Maaaaaar.... ik schat dat ik dan over de 32kg ga. (is max)
Dus.... iemand ideeën? ervaringen?

Thanks.
Raymond.V

Berichten: 261
Antwoord #1 Januari 31, 2013, 22:38:05
edit2Rapporteer  
Boardbag volproppen tot 32 kg (als dat de max is ) en de rest over je gewone koffers en handbagage verdelen. Door je kites te vacuum te verpakken passen ze ook wel in je gewone koffer. Anders eventueel barren pomp of trapezes in koffer doen.
Honderd90

Geen avatar

Berichten: 12
Antwoord #2 Januari 31, 2013, 22:46:14
edit2Rapporteer  
Ik zat met mijn Mystic ammobox met een 6,5, een 9, een 12, een board, een steamer, een shorty en een trapeze al op 32 kg. Dus ik denk dat je met dat lijstje wat jij opnoemt sowieso wel over de 32 kg gaat.
marving60

Berichten: 256
Logs: 0 | 5 uur
Antwoord #3 Januari 31, 2013, 22:53:12
edit2Rapporteer  
Ik zat met mijn Mystic ammobox met een 6,5, een 9, een 12, een board, een steamer, een shorty en een trapeze al op 32 kg. Dus ik denk dat je met dat lijstje wat jij opnoemt sowieso wel over de 32 kg gaat.

Wetsuits gaan niet mee... die wegen natuurlijk ook wel het nodige.

Alleen een wat groter probleem van de ammobox is dat hij zelf al de nodige kg's weegt
Yoram

Berichten: 1217
Antwoord #4 Februari 01, 2013, 02:50:05
edit2Rapporteer  
Ik had:

3kites plus bar:
7m + bar
7m + bar
9m + bar

2 boards
Pomp

In een boardbag, gewicht was 22,8 kg ofzo. Met wie vlieg je? Sommige maatschappijen mag je sport equipment gratis meenemen naast de check in bagage, in dat geval kan je dan beter twee boardbags nemen. Ik zou in jou geval de trapezes verdelen over de check in bagage (scheelt ongeveer 2.5kg per trapeze) en een kite ook in de check in bagage of handbagage scheelt ook weer 1.5kg. Wetsuits bij de check in bagage, dan moet je wel aan die 23kg komen. Zo zijn wij eigenlijk zonder extra kosten naar Afrika gevlogen.
manrot

Berichten: 1161
Logs: 0 | 180 uur
Antwoord #5 Februari 01, 2013, 10:56:41
edit2Rapporteer  
Door je kites te vacuum te verpakken passen ze ook wel in je gewone koffer. Anders eventueel barren pomp of trapezes in koffer doen.

welke vacuum zakken gebruik je hiervoor???
trebo91

Berichten: 148
Antwoord #6 Februari 01, 2013, 11:08:56
edit2Rapporteer  
ik ben gister naar telstarsurf geweest, Ook voor een boardbag gaan kijken omdat wij in september ook op kitevakantie gaan. En daar  hadden ze op het moment nog geen nieuwe boardbags maar gingen ze wel nieuwe binnen krijgen; Waaronder een van mystic geloof ik met een vacuum zuiger in verwerkt. Maar daar vertelde ze me  dat ik met  3kites, 2 boards + bars en trapeze waarschijnlijk  toch boven de 30kg  ging zitten.  Waaarschijnlijk neem ik  2boardbags mee in dat geval...
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #7 Februari 01, 2013, 11:13:33
edit2Rapporteer  
de mystic Ammobox does it for me!!! heb net op schiphol 5 kites 2 boards 2bars  2 trapezes en een pomp ingechecked!!!!! en heb nog ruimte over... dit is mijn laatste post tot over een maand!!!
geloof68

Berichten: 2096
Antwoord #8 Februari 01, 2013, 11:52:38
edit2Rapporteer  
Waaarschijnlijk neem ik  2boardbags mee in dat geval...
Waarom 2 boardbags? De aloude pluba is een goedkoop alternatief voor kites, trapezes en ander materiaal. De pluba valt in ieder geval onder de normale bagage en is relatief licht. Kleine nadeel is het lopen met een zware pluba. Vroeger heb ik er het land mee verdedigd en dat ging goed. Daarna een keer met kites en trapeze naar Rhodos geweest, geen schade aan pluba..... De gemiddelde boardbag komt met (lichte) schade de bagageband af.
HanssieHanssie

Geen avatar

Berichten: 82
Logs: 0 | 24 uur
Antwoord #9 Februari 01, 2013, 11:59:21
edit2Rapporteer  
Transavia
• surfplank, wave- of bodyboard
transavia.com kan een beperkt aantal boards per vlucht vervoeren. Vervoersvoorwaarden: een maximale lengte van 3,60 meter (zowel voor mast en plank)
€ 40 per vlucht

Arke kost bovenstaande € 50 per vlucht

Geen maximum gewicht ! !
Dus grote tas kopen en dan kan alles erin Smiley Smiley

 
trebo91

Berichten: 148
Antwoord #10 Februari 01, 2013, 16:12:35
edit2Rapporteer  
arke heeft ook een max gewicht van 30 kg !
marving60

Berichten: 256
Logs: 0 | 5 uur
Antwoord #11 Februari 01, 2013, 16:12:56
edit2Rapporteer  
de mystic Ammobox does it for me!!! heb net op schiphol 5 kites 2 boards 2bars  2 trapezes en een pomp ingechecked!!!!! en heb nog ruimte over... dit is mijn laatste post tot over een maand!!!

Enig idee hoeveel het woog tijdens het inchecken???
marving60

Berichten: 256
Logs: 0 | 5 uur
Antwoord #12 Februari 01, 2013, 16:13:36
edit2Rapporteer  
arke heeft ook een max gewicht van 30 kg !

Klopt inderdaad.... als ik me niet vergis 32kg en €80,-- enkel naar Brasil
@LaurenS

Berichten: 6454
Antwoord #13 Februari 01, 2013, 16:54:48
edit2Rapporteer  
Marvin,ik ga al vele jaren richting brazilie,wat ik altijd doe is mijn kites,zonder kitetas in een grote army bag(4kites) met barren etc,etc  ,te koop bij de legerdump met wieltjes a 60 euro.Zie hieronder:



De boardjes doe ik dan in de boardbag van mijn waveboard met 2 twintippies erbij(kaal) a 90 euro per vlucht. En dan nog een rugtas mijn gewone bagage met eventueel restspulletjes voor het kiten.
Naar brazilie mag je met TAP, 2 maal 32 kg meenemen!! Dus je houdt gewicht over als het goed is....Mijn handbagage doe ik in een kiteteas,je kan altijd wat meer kg handbagage meenemen want dat wegen ze toch niet
Gaat al jaren goed!!!!
 
Samengevat:

Je hebt dus 2 grote tassen a 32 kg elk.....1 boardbag met surfboardje en twee twintipies en een kitetas met handbagage.Extra kosten dus 90 euro allleen voor de wave boardbag....
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.