Kitevakantie September, klein budget.

Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Februari 09, 2013, 02:53:48
edit2Rapporteer  
Beste kiters,

Ik ben van plan om met iemand een kitevakantie te nemen in September. Bedoeling is ongeveer van 9 tot 22 September.

Ik heb een redelijk budget, alleen die ander wilt het rond 500,- houden. Dat maakt de opties wat beperkter.

Nu heb ik al wat rondgekeken, en Tenerife of Lanzarote spreken me wel aan, maar hoe zijn de omstandigheden daar nou precies? Enigszins geschikt voor een beginner? (Niveautje prima varen, maar meer nog niet)

Fuerte is een stuk duurder om naartoe te vliegen heb ik al gemerkt...hoe komt dat dan? ...

Zijn er nog andere goede spots in die periode?

Thnx.
berttt

Berichten: 307
Antwoord #1 Februari 09, 2013, 10:48:28
edit2Rapporteer  
Ticketje fuerte is 140 euro. Je kan naar fuerte gaan voor 500 all inn buiten ete. En drinken dus zal je op 800 fzo uitkomen. 500 euro is wel heel weinig de dag van vandaah voor alles te betalen
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #2 Februari 09, 2013, 10:50:49
edit2Rapporteer  
Ticketje fuerte is 140 euro. Je kan naar fuerte gaan voor 500 all inn buiten ete. En drinken dus zal je op 800 fzo uitkomen. 500 euro is wel heel weinig de dag van vandaah voor alles te betalen

Hoe kom je aan 140,- ??

Ik heb al die vliegticket sites bekeken, en ik lijk voor Fuerte niet onder de 600,- uit te komen. De rest van de eilanden daar zitten rond de 300,-

De 500,- is voor de reis en appartement.
So_Surreal

Berichten: 945
Logs: 0 | 14 uur
Antwoord #3 Februari 09, 2013, 11:15:32
edit2Rapporteer  
Weekje El Gouna een idee misschien Smiley ?
De wind is dan ook goed in september.
berttt

Berichten: 307
Antwoord #4 Februari 09, 2013, 11:40:33
edit2Rapporteer  
Ticketje fuerte is 140 euro. Je kan naar fuerte gaan voor 500 all inn buiten ete. En drinken dus zal je op 800 fzo uitkomen. 500 euro is wel heel weinig de dag van vandaah voor alles te betalen

Hoe kom je aan 140,- ??

Ik heb al die vliegticket sites bekeken, en ik lijk voor Fuerte niet onder de 600,- uit te komen. De rest van de eilanden daar zitten rond de 300,-

De 500,- is voor de reis en appartement.

Dan kom je er zeker je moet eens ryanair checken Wink
trebo91

Berichten: 148
Antwoord #5 Februari 09, 2013, 11:43:26
edit2Rapporteer  
wij gaan van 10 september tot 19 september naar el gouna voor 750€  de man  all in in ocean view three corners  , geboekt via arke.  rond die prijs zal je toch altijd kwijt zijn voor een redelijke vakantie als je in een hotel wilt zitten.

andere mogelijkheid is tarifa rijd er zelf met de auto heen  of goedkoop ticket zien te regelen  en eeen goedkoop appartementje. of camping
PieNO

Berichten: 1721
Logs: 0 | 28 uur
Antwoord #6 Februari 09, 2013, 12:12:30
edit2Rapporteer  
Gewoon el gouna doen en dan dit resort. Ben er al 2x geweest. Ongeer 650 pp all in.

http://www.qreizen.nl/nieuw/LPg4.html?gclid=CMHliuj-qLUCFUdZ3godQG0Ayg


Mmm link werkt niet maar het resort heet.   " the three corners rhianna inn"
So_Surreal

Berichten: 945
Logs: 0 | 14 uur
Antwoord #7 Februari 09, 2013, 13:25:25
edit2Rapporteer  
wij gaan van 10 september tot 19 september naar el gouna voor 750€  de man  all in in ocean view three corners  , geboekt via arke.  rond die prijs zal je toch altijd kwijt zijn voor een redelijke vakantie als je in een hotel wilt zitten.

andere mogelijkheid is tarifa rijd er zelf met de auto heen  of goedkoop ticket zien te regelen  en eeen goedkoop appartementje. of camping
Ik eind augustus/begin september voor 15 dagen voor 900pp Smiley
trebo91

Berichten: 148
Antwoord #8 Februari 09, 2013, 15:17:24
edit2Rapporteer  
wij gaan van 10 september tot 19 september naar el gouna voor 750€  de man  all in in ocean view three corners  , geboekt via arke.  rond die prijs zal je toch altijd kwijt zijn voor een redelijke vakantie als je in een hotel wilt zitten.

andere mogelijkheid is tarifa rijd er zelf met de auto heen  of goedkoop ticket zien te regelen  en eeen goedkoop appartementje. of camping
Ik eind augustus/begin september voor 15 dagen voor 900pp Smiley

zozo misschien komen we elkaar nog tegen lol
Nature

Berichten: 1295
Antwoord #9 Februari 09, 2013, 15:24:17
edit2Rapporteer  
gewoon even op nederland-kitetravel.nl wachten komen met reizen in die periode en dat budget!
So_Surreal

Berichten: 945
Logs: 0 | 14 uur
Antwoord #10 Februari 09, 2013, 15:48:01
edit2Rapporteer  
wij gaan van 10 september tot 19 september naar el gouna voor 750€  de man  all in in ocean view three corners  , geboekt via arke.  rond die prijs zal je toch altijd kwijt zijn voor een redelijke vakantie als je in een hotel wilt zitten.

andere mogelijkheid is tarifa rijd er zelf met de auto heen  of goedkoop ticket zien te regelen  en eeen goedkoop appartementje. of camping
Ik eind augustus/begin september voor 15 dagen voor 900pp Smiley

zozo misschien komen we elkaar nog tegen lol
Ik kom net dat weekend waarna jij weg gaat, weer terug naar Nederland Sad
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #11 Februari 10, 2013, 01:20:36
edit2Rapporteer  
gewoon even op nederland-kitetravel.nl wachten komen met reizen in die periode en dat budget!


Hoe lang is dat wachten ongeveer nog? Smiley

Trouwens dat El Gouna... had ik al naar gekeken, maar lijkt net iets te ver wel. Maar hoe zit het daar met de politieke onrust, en de combinatie opdringerige Egyptenaren/vakantie met een jonge dame? ...

Een collega van me gaat daar nooit van z'n leven meer heen zei hij... dus ik ben wat skeptisch.

Bedoeling was sowieso geen hotel, maar een appartement/studio.

En zitten er bij Ryanair niet veel addertjes onder het gras? Ik had al begrepen uit hun voorwaarden dat je een extra stoel moet kopen om extra bagage (kitespullen dus) mee te kunnen nemen...
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #12 Februari 10, 2013, 09:56:28
edit2Rapporteer  
Citaat
Trouwens dat El Gouna... had ik al naar gekeken, maar lijkt net iets te ver wel. Maar hoe zit het daar met de politieke onrust, en de combinatie opdringerige Egyptenaren/vakantie met een jonge dame? ...


Vliegen is 5 uurtjes
Ben er 3 keer geweest en er was altijd wel sprake van onrust, maar daar merk je in El Gouna  niks van.  Je wordt  daar niet ook niet lastiggevallen . Het is een afgeschermd dorp.
 
Kortom El Gouna is top  ThumpsUp


http://www.youtube.com/watch?v=L1pDGUkVek4&list=UUgvZ-G79kxSLF4IpYsKOSKg&index=34



http://vimeo.com/7308747


Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #13 Februari 11, 2013, 21:33:11
edit2Rapporteer  
Oke de kandidaten tot nu toe:

Fuerte
Tenerife
El Gouna
Tarifa
Dakhla?
Kos/Rhodos?

Wat is het meest windzeker rond die tijd, en heeft beginnersvriendelijke stranden? Wavespots hoeft niet perse, wil zelf toch voornamelijk nieuwe freestyle dingen oefenen.

Vertier voor 's avonds of windstille dagen is allemaal niet zo belangrijk.
jouce

Berichten: 88
Antwoord #14 Februari 11, 2013, 22:07:27
edit2Rapporteer  
gewoon even op nederland-kitetravel.nl wachten komen met reizen in die periode en dat budget!


Hoe lang is dat wachten ongeveer nog? Smiley

Trouwens dat El Gouna... had ik al naar gekeken, maar lijkt net iets te ver wel. Maar hoe zit het daar met de politieke onrust, en de combinatie opdringerige Egyptenaren/vakantie met een jonge dame? ...

Een collega van me gaat daar nooit van z'n leven meer heen zei hij... dus ik ben wat skeptisch.

Bedoeling was sowieso geen hotel, maar een appartement/studio.

En zitten er bij Ryanair niet veel addertjes onder het gras? Ik had al begrepen uit hun voorwaarden dat je een extra stoel moet kopen om extra bagage (kitespullen dus) mee te kunnen nemen...

Met opdringerige egyptenaren geen probleem gehad, die russen daaren tegen...
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #15 Februari 11, 2013, 22:27:31
edit2Rapporteer  
gewoon even op nederland-kitetravel.nl wachten komen met reizen in die periode en dat budget!


Hoe lang is dat wachten ongeveer nog? Smiley

Trouwens dat El Gouna... had ik al naar gekeken, maar lijkt net iets te ver wel. Maar hoe zit het daar met de politieke onrust, en de combinatie opdringerige Egyptenaren/vakantie met een jonge dame? ...

Een collega van me gaat daar nooit van z'n leven meer heen zei hij... dus ik ben wat skeptisch.

Bedoeling was sowieso geen hotel, maar een appartement/studio.

En zitten er bij Ryanair niet veel addertjes onder het gras? Ik had al begrepen uit hun voorwaarden dat je een extra stoel moet kopen om extra bagage (kitespullen dus) mee te kunnen nemen...

Met opdringerige egyptenaren geen probleem gehad, die russen daaren tegen...

Zitten die overal niet? ...
jouce

Berichten: 88
Antwoord #16 Februari 11, 2013, 22:40:56
edit2Rapporteer  
Zo erg als deze zomer heb ik het nog niet gehad, ipv kamelen waren het kratten wodka  schater
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #17 Februari 13, 2013, 19:33:01
edit2Rapporteer  
Ik lees iets over Soma Bay. Hoe is dat in vergelijking met El Gouna?
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #18 Februari 21, 2013, 08:26:19
edit2Rapporteer  
Oke, Soma Bay is dus duur. Maar hoe zit het met  Marsa Alam? Iemand ervaring daar?

tgroot

Berichten: 664
Antwoord #19 Februari 21, 2013, 10:30:46
edit2Rapporteer  
fehmarn? als er iets budget is . . . .
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #20 Februari 28, 2013, 03:14:44
edit2Rapporteer  
Zijn er mensen met recente ervaringen van Dahab?
feddomw
Gast
Antwoord #21 Februari 28, 2013, 10:08:07
edit2Rapporteer  
Gokova. Alwayswindy.com.

Is budget, is leuk en niet toeristisch.
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #22 Maart 01, 2013, 00:20:57
edit2Rapporteer  
Dat ziet er kwa wind, spot, prijs en temperatuur wel goed uit ja Smiley

Alleen ik mis daar wel een beetje het vakantiegevoel. We gaan het zeker even bekijken in ieder geval Smiley
Irisdb

Geen avatar

Berichten: 4
Antwoord #23 April 15, 2013, 14:35:35
edit2Rapporteer  
Ben zelf een keer in tenerife geweest, Super mooi alleen toen was ik nog niet zo lang aan het kiten dus durfde ik het nog niet aan. Als de omstandigheden goed zijn kun het proberen, maar ze zeiden daar dat het niet echt beginner gebied is (uitzonderingen daar gelaten!)
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #24 Juni 12, 2013, 21:37:03
edit2Rapporteer  
Change of plans. Ik ga in m'n eentje en het budget is nu een stuk hoger.

Wat zijn de toffe plekjes?
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.