prijzen bagage arkefly

jouce

Berichten: 88
Februari 13, 2013, 14:55:26
edit2Rapporteer  
Ik heb net eens gekeken naar prijzen om onze kitespullen mee te nemen op het vliegtuig met arke. Nu staat het er allemaal wel duidelijk op, maar ik volg toch niet helemaal. Misschien ligt dat wel aan mn haarkleur. YeSS
Voor een board rekenen ze 40 eurotjes onder 20 kg en voor overgewicht nog meer eurotjes. Geen probleem dat wisten we al. Nu onze boards en kite's gaan samen in één bag. Is het dan gewoon 40 euro of 40 + overgewicht als dat er is?
Iemand ervaring met dit? en moet je op voorhand melden bij arke dat je dit soort bagage bij hebt?

Liefs Blondje schater
berttt

Berichten: 307
Antwoord #1 Februari 13, 2013, 16:02:11
edit2Rapporteer  
Alles onder de 20 kg en binne bepaalde maten is gratis. Dus als je bvb 20 kg bagage en 20kg board bag mee neemt betaal je 40 euro. Als je gwn 1 koffer pp met alles in en onder 20kg betaal je niks
jouce

Berichten: 88
Antwoord #2 Februari 13, 2013, 16:44:06
edit2Rapporteer  
oke, dus 1 koffer en en 1 kitebag zou moeten lukken. Nu nog onder die 40 kg ( 2p) blijven.
Merci, ik kwam er niet wijs uit
berttt

Berichten: 307
Antwoord #3 Februari 13, 2013, 17:13:49
edit2Rapporteer  
je mag ook nog 10 kg handbagage mee nemen Smiley dus kan je ook een kite in steken
HDFrank

Berichten: 618
Antwoord #4 Februari 13, 2013, 17:33:56
edit2Rapporteer  
Als je voor € 5 extra been ruimte neemt gaat het ruimgewicht ook met 5 kg omhoog per persoon.
Misschien is dit een goede optie!
10 kg hand- en 25 kg ruimbagage moet toch lukken!
Nature

Berichten: 1295
Antwoord #5 Februari 13, 2013, 17:59:57
edit2Rapporteer  
Beter vlieg je met jet air Smiley
40 euro voor 30 KG extra voor je boardbag mits vooraf aangegeven haha.  naar Zanzibar had ik
30+25+8 Kg wat ik mee mocht nemen. 

Met 3 kites, 2 boards, 3 barren wat reparatie spul
een koffer met kleding en handbagage met cameras etc kwam ik niet verder dan 32 kg :/
@LaurenS

Berichten: 6454
Antwoord #6 Februari 13, 2013, 18:03:34
edit2Rapporteer  
Ruim bagage en speciale bagage zijn 2 aparte dingen,dus die vlieger gaat helaas niet op bij Arke, Frank in HD  Undecided

Als je voor korte bestemmingen je board/kitebag mee wil nemen betaal je gewoon extra per vlucht...dus 40 of 50 of 60 euro met  altijd een max van 32 kg per bag.Alles afhankelijk van lengte en of het boven de 20kg komt.
Dus als je 2 twintippies meeneemt kleiner dan 165 cm, naar bijvoorbeeld fuerte ventura,volgestouwd met kites etc tot een gewicht van 32 kg betaal je gewoon 50 euro per trip...Je bagage met kleding zit dan al in de prijs,mits je 20kg meeneemt,bij meer bagage ga je weer meer betalen aan de hand van economic,comfort ,etc etc class

Zie  http://media.tui.nl/faq/arkefly/Tarievenoverbagagebijzonderebagage.pdf
jouce

Berichten: 88
Antwoord #7 Februari 13, 2013, 18:10:03
edit2Rapporteer  
Oké dus ik kan ongeveer rekenen op 50 euro extra per vlucht. We gaan idd naar feurte .Moet je bij arke vooraf aangeven of gewoon aan de balie. Da vind ik nergens terug.

@nature: die bieden niet aan wat ik wil. Bij arke heb ik goedkopere combi vlucht+onderdak.
@LaurenS

Berichten: 6454
Antwoord #8 Februari 13, 2013, 18:17:27
edit2Rapporteer  
Hoeft niet,als je maar betaald.Voor je eigen gerustelling kan je het altijd kenbaar maken,maar is niet strikt noodzakelijk.Een tip,print die PDF even uit en neem hem mee.De balie medewerkers hebben vaak geen benul van de bagage tarieven waardoor ze vaak teveel doorberekenen.Slechts een enkele keer heb ik meegemaakt dat mijn boardbag gratis mee kon,je hoort mij dan niet klagen,maar wel snel doorlopen   Lips Sealed
EddyC

Geen avatar

Berichten: 1073
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #9 Februari 13, 2013, 18:33:32
edit2Rapporteer  
Splitboard kopen en met 2 kites+bar+harnas in een normale koffer steken (19kg droog - vochting na surf 21kg) - en nieks betalen en geen gezeur aan de balie

http://www.resolveboards.com/product/resolve.html voor €760
http://www.newind.net/divisibile.html  €1300
of zelf bouwen http://www.hanglos.nl/forum/260851/kiteforum-splitboard-zelfbouw---past-in-normale-koffer.html
jouce

Berichten: 88
Antwoord #10 Februari 13, 2013, 19:16:04
edit2Rapporteer  
@ eddyC: dan zal ik moeten kiezen. Een splitboard of vakantie...
TIASOF

Berichten: 362
Logs: 0 | 105 uur
Antwoord #11 Februari 13, 2013, 19:57:37
edit2Rapporteer  
Hoeft niet,als je maar betaald.Voor je eigen gerustelling kan je het altijd kenbaar maken,maar is niet strikt noodzakelijk.Een tip,print die PDF even uit en neem hem mee.De balie medewerkers hebben vaak geen benul van de bagage tarieven waardoor ze vaak teveel doorberekenen.Slechts een enkele keer heb ik meegemaakt dat mijn boardbag gratis mee kon,je hoort mij dan niet klagen,maar wel snel doorlopen   

dit is zeker een goede tip, zeker als je naar huis gaat vanaf fuerte.
daar heb ik al meegemaakt dat dezelfde dame bij 2 mensen het verschillend afhandelde (en was ook nog eens hetzelfde reisgezelschap hahaha)
trebo91

Berichten: 148
Antwoord #12 Februari 13, 2013, 20:12:04
edit2Rapporteer  
Ik heb net eens gekeken naar prijzen om onze kitespullen mee te nemen op het vliegtuig met arke. Nu staat het er allemaal wel duidelijk op, maar ik volg toch niet helemaal. Misschien ligt dat wel aan mn haarkleur. YeSS
Voor een board rekenen ze 40 eurotjes onder 20 kg en voor overgewicht nog meer eurotjes. Geen probleem dat wisten we al. Nu onze boards en kite's gaan samen in één bag. Is het dan gewoon 40 euro of 40 + overgewicht als dat er is?
Iemand ervaring met dit? en moet je op voorhand melden bij arke dat je dit soort bagage bij hebt?

Liefs Blondje schater

het is 40€ voor kiteboardbag   onder de 20kg
50€ voor kiteboardbag  boven de 20kg

ik heb nl  ook  bij arke geboekt afgelopen weekend  naar el gouna.  Je moet het wel duidelijk vermelden want ze moeten dit  aanvragen bij arke fly anders kan je wel voor verrasingen komen te staan.
berttt

Berichten: 307
Antwoord #13 Februari 13, 2013, 21:26:44
edit2Rapporteer  
Ik heb net eens gekeken naar prijzen om onze kitespullen mee te nemen op het vliegtuig met arke. Nu staat het er allemaal wel duidelijk op, maar ik volg toch niet helemaal. Misschien ligt dat wel aan mn haarkleur. YeSS
Voor een board rekenen ze 40 eurotjes onder 20 kg en voor overgewicht nog meer eurotjes. Geen probleem dat wisten we al. Nu onze boards en kite's gaan samen in één bag. Is het dan gewoon 40 euro of 40 + overgewicht als dat er is?
Iemand ervaring met dit? en moet je op voorhand melden bij arke dat je dit soort bagage bij hebt?

Liefs Blondje schater

het is 40€ voor kiteboardbag   onder de 20kg
50€ voor kiteboardbag  boven de 20kg

ik heb nl  ook  bij arke geboekt afgelopen weekend  naar el gouna.  Je moet het wel duidelijk vermelden want ze moeten dit  aanvragen bij arke fly anders kan je wel voor verrasingen komen te staan.

gvd wa een intzakzetters sig Grin

Wanneer ga je? zomer vakantie of niet ? ik ga miss in juni een weekje naar fuerte voor  500 pp all in zal je laten weten hoe het was haha
jouce

Berichten: 88
Antwoord #14 Februari 13, 2013, 21:49:26
edit2Rapporteer  
wij vertrekken 28 juli naar de costa calma, lekker op een appartement. All-in is niks voor ons. Komen we weer 6kg bij...
Nature

Berichten: 1295
Antwoord #15 Februari 13, 2013, 22:50:35
edit2Rapporteer  
Grappig dat je naar Costa calma gaat dan met offshore wind Smiley ik zou voor het noorden hebben gekozen .  Zeker in die periode kan het flink blazen.

Lees hier:
http://www.hanglos.nl/forum/292544/kiteforum-fuerteventura-informatie.html
En
http://www.nederland-kite.nl/reisverslag-fuerte.php

Dit jaar voor de 3e keer in eind mei/begin juni naar fuerte Smiley
berttt

Berichten: 307
Antwoord #16 Februari 13, 2013, 22:52:55
edit2Rapporteer  
wij vertrekken 28 juli naar de costa calma, lekker op een appartement. All-in is niks voor ons. Komen we weer 6kg bij...

All in bedoel ik vliegtuig etc zit ook op een appartement haha
jouce

Berichten: 88
Antwoord #17 Februari 14, 2013, 00:08:57
edit2Rapporteer  
wij vertrekken 28 juli naar de costa calma, lekker op een appartement. All-in is niks voor ons. Komen we weer 6kg bij...

All in bedoel ik vliegtuig etc zit ook op een appartement haha

Ah oké, ik dacht dus direct aan eten en drank haha... mijn prioriteiten zijn dan ook weeral gekend...
jouce

Berichten: 88
Antwoord #18 Februari 14, 2013, 00:14:31
edit2Rapporteer  
Grappig dat je naar Costa calma gaat dan met offshore wind Smiley ik zou voor het noorden hebben gekozen .  Zeker in die periode kan het flink blazen.

Lees hier:
http://www.hanglos.nl/forum/292544/kiteforum-fuerteventura-informatie.html
En
http://www.nederland-kite.nl/reisverslag-fuerte.php

Dit jaar voor de 3e keer in eind mei/begin juni naar fuerte Smiley


We gaan daar ter plaatse zien. Ik kan sowieso enkel in de schoolvakanties  Misschien huren we wel een auto voor een paar dagen en kijken ergens anders. Veel kiten zal er sowieso niet zijn. Is dan toevallig pkra...
Nature

Berichten: 1295
Antwoord #19 Februari 14, 2013, 09:47:45
edit2Rapporteer  
Op een spot van een paar kilometer maakt dat geen Piep uit!

Auto is zowiezo een must op fuerte Smiley
jouce

Berichten: 88
Antwoord #20 Februari 14, 2013, 10:58:50
edit2Rapporteer  
Dat dacht ik al dat van die auto. Ik denk alleen dat mijn wederhelft de 1ste dagen niet van zijn gat te krijgen is...
ica84

Geen avatar

Berichten: 300
Antwoord #21 Februari 14, 2013, 13:10:30
edit2Rapporteer  
Dat dacht ik al dat van die auto. Ik denk alleen dat mijn wederhelft de 1ste dagen niet van zijn gat te krijgen is...


ik zie het probleem niet lekker op der gat laten zitten! schater
"schat tot vanavond ik ben gaan vliegeren"  Joepie YeSS Joepie
jouce

Berichten: 88
Antwoord #22 Februari 14, 2013, 14:44:35
edit2Rapporteer  
gaat ie nie blij mee zijn  loser
na dag 2 zalk waarschijnlijk toch zelf op pad zijn als ie nie mee wilt... YeSS

@ bert: naar waar ga jij eigenlijk?
kees69

Berichten: 280
Antwoord #23 Februari 14, 2013, 16:12:30
edit2Rapporteer  
Ligt ook een beetje aan wat voor een tas je hebt.  Ga het gewoon weer als golfbag proberen.
Kost me 30 euro ipv 80 euro voor vlucht buiten europa.

Netjes van tevoren aanmelden, kom er al een paar jaar mee weg. Behalve de terugweg dan want dan trappen ze er echt niet in, maar ja scheelt toch weer 50 euro
jouce

Berichten: 88
Antwoord #24 Februari 14, 2013, 16:59:07
edit2Rapporteer  
Ligt ook een beetje aan wat voor een tas je hebt.  Ga het gewoon weer als golfbag proberen.
Kost me 30 euro ipv 80 euro voor vlucht buiten europa.

Netjes van tevoren aanmelden, kom er al een paar jaar mee weg. Behalve de terugweg dan want dan trappen ze er echt niet in, maar ja scheelt toch weer 50 euro

was ik ook aantd enken een golfbag. schilt idderdaad wel wat.
Ik kan het natuurlijk ook nog vermommen als een scootmobiel. kan het gratis mee en hebbek vervoer ginds  schater
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.