Eerste ongeluk(je) van het jaar? Zandmotor 12-4-13

appelsappen

Geen avatar

Berichten: 4
April 12, 2013, 21:41:43
edit2Rapporteer  
Vanavond, een heerlijk windje. ~25 knopen, perfect sideshore, aardig stabiel, hoogwater en een tiental kiters op het water.

Zelf was ik in de kom aan het varen toen het gebeurde en de politie/ambulance aan kwam rijden, rond 7 uur.
Een kiter met, volgens mij, een Best Yarga(?) raakte op de kant in de problemen, ter hoogte van standtent 'Parker' en de tent van de reddingbrigade. Uiteindelijk is de kiter in kwestie, volgens mij, achterin de politie-pickup de duinen op gereden. Daar stond een ambu te wachten.
Heel schokkend was het waarschijnlijk allemaal niet en ik hoop dat de kiter met niet meer dan een geschud hoofd en een gekneusde rib thuis zit. En wat geleerd heeft...

Nog een paar notities:
De persoon met de Best leek niet heel ervaren(veel 12h en niet weg komen bij de kant).
En de persoon leek 'geholpen' te worden door een medekiter/vriend waarvan de kite nog op het strand lag.

Zijn er hier mensen die weten hoe het nu met de kiter gaat en/of preciezer weten wat er gebeurd is?
Ik zag namelijk niet veel meer dan sirenes die over de duinen reden.

Appelsap
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #1 April 12, 2013, 22:54:50
edit2Rapporteer  
He Appelsap!
Je vorige profiel kwijt?

Ongelooflijk verhaal!
Onverwacht harde wind, ijzig koud water en dan dit.
Vorig jaar al fiks aantal keren misgegaan daar met beginnende kiters.

Beginners die ik weg stuur komen met argument "lekker dichtbij".
Feit is dat een plek waar je niet kunt staan geen goede beginnersspot is.
2013: 1 ongeluk op ZM

Waar gaat de teller op eindigen? Tongue
 
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.