Switch Element V2

JokerB

Geen avatar

Berichten: 270
Logs: 0 | 56 uur
Antwoord #100 Maart 24, 2014, 19:41:20
edit2Rapporteer  
@faxie, hoe bedoel je de suicide safety?? heb nog geen probleem gehad met me barv1
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #101 Maart 24, 2014, 19:51:41
edit2Rapporteer  
@faxie, hoe bedoel je de suicide safety?? heb nog geen probleem gehad met me barv1

Het is een erg korte 2-lijns flag out. In principe komt de safety trekken neer op volledig depoweren + bar loslaten. Dus eigenlijk niet veel anders dan suicide varen.

Als je al erg gedepowered vaart, dan zal de safety trekken geen extra depower geven.

Daarom zit die flag-it lijn er ook op, voor de echte noodgevallen.

Ik heb er zelf overigens ook geen problemen mee gehad, maar het is gewoon geen 100% depower.
Reodude

Berichten: 434
Antwoord #102 Maart 31, 2014, 10:50:22
edit2Rapporteer  
nog even een quality video...ze hebben wel lef om dit met andere merken te vergelijken...
moet je wel sterk in je schoenen staan volgens mij, voor je dit gaat doen..

http://www.youtube.com/watch?v=3Y1_vIyv_BQ

cheers dude
JokerB

Geen avatar

Berichten: 270
Logs: 0 | 56 uur
Antwoord #103 Maart 31, 2014, 18:00:30
edit2Rapporteer  
wauw! dat is echt ballen tonen! reden waarvoor ik gewoon switch blijf varen Smiley
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #104 Maart 31, 2014, 18:41:57
edit2Rapporteer  
Jammer dat ze hun zaakjes qua info niet op orde hebben, Cabrinha was in 2008 het eerste merk dat deze constructie heeft geïntroduceerd:



Ook zijn er nog een aantal merken die dit hebben, Best en LF hebben het dacht ik ook.
Sayootje

Berichten: 296
Logs: 0 | 511 uur
Antwoord #105 Maart 31, 2014, 18:53:43
edit2Rapporteer  
Jammer dat ze hun zaakjes qua info niet op orde hebben, Cabrinha was in 2008 het eerste merk dat deze constructie heeft geïntroduceerd:



Ook zijn er nog een aantal merken die dit hebben, Best en LF hebben het dacht ik ook.


Ja jammer zeg. Want ze zeggen echt in het filmpje dat ze de enige zijn die deze methode gebruiken...not. Ik wist niet dat Cabrinha de industry standard is  Kiss
TBK

Berichten: 2050
Antwoord #106 Maart 31, 2014, 19:08:39
edit2Rapporteer  
Ocean rodeo had het ook maar zijn er weer vanaf gestapt.

??????????

Rede onbekend.
KappuhH

Berichten: 3273
Antwoord #107 Maart 31, 2014, 19:57:03
edit2Rapporteer  
Leuk die labtesten. Je kunt het natuurlijk zo sterk maken als je zelf wilt. Maar de vraag is: is het noodzakelijk?

Zie liever een praktijktest dan een labtest...
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #108 Maart 31, 2014, 20:00:16
edit2Rapporteer  
Leuk die labtesten. Je kunt het natuurlijk zo sterk maken als je zelf wilt. Maar de vraag is: is het noodzakelijk?

Zie liever een praktijktest dan een labtest...

Heb je een punt Hendrik, ik wil wel even jou Zeeko's aan zo'n praktijk test onderwerpen. Grin
Reodude

Berichten: 434
Antwoord #109 Maart 31, 2014, 20:07:37
edit2Rapporteer  
Jammer dat ze hun zaakjes qua info niet op orde hebben, Cabrinha was in 2008 het eerste merk dat deze constructie heeft geïntroduceerd:



Ook zijn er nog een aantal merken die dit hebben, Best en LF hebben het dacht ik ook.

Ik denk dat het meer gaat over de totale setup...en niet alleen over dit afwerkingsrandje
het gaat over de volledige seamtest...en daar maken ze de vergelijking met de andere merken zie @2.53min, SEAMTEST  Wink
dude Cool
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #110 Maart 31, 2014, 20:11:07
edit2Rapporteer  
Jammer dat ze hun zaakjes qua info niet op orde hebben, Cabrinha was in 2008 het eerste merk dat deze constructie heeft geïntroduceerd:



Ook zijn er nog een aantal merken die dit hebben, Best en LF hebben het dacht ik ook.

Ik denk dat het meer gaat over de totale setup...en niet alleen over dit afwerkingrandje
dude


Bij Cabrinha zit het dubbele gedeelte binnen in de LE, hierdoor is de afwerking mooier en ook nog beter tegen slijtage. Er kan namelijk niets onder of tegen het randje aankomen van het dubbele doek. Anders heeft die zigzag steek ook geen nut net naast de LE...
Peer

Berichten: 1037
Logs: 0 | 60 uur
Antwoord #111 Maart 31, 2014, 21:53:39
edit2Rapporteer  
Maar wat zegt de praktijk? Hoeveel geplofte edges van elk merk krijgen de heren (en dames) reparateurs binnen? En in welke verhouding staat dit tot de totale vloot?
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #112 Maart 31, 2014, 23:34:29
edit2Rapporteer  
Jammer dat ze hun zaakjes qua info niet op orde hebben, Cabrinha was in 2008 het eerste merk dat deze constructie heeft geïntroduceerd:



Ook zijn er nog een aantal merken die dit hebben, Best en LF hebben het dacht ik ook.

Ik denk dat het meer gaat over de totale setup...en niet alleen over dit afwerkingrandje
dude


Bij Cabrinha zit het dubbele gedeelte binnen in de LE, hierdoor is de afwerking mooier en ook nog beter tegen slijtage. Er kan namelijk niets onder of tegen het randje aankomen van het dubbele doek. Anders heeft die zigzag steek ook geen nut net naast de LE...


Er kan een bladder tegen dat randje komen....  Roll Eyes
KappuhH

Berichten: 3273
Antwoord #113 April 02, 2014, 16:09:50
edit2Rapporteer  
Leuk die labtesten. Je kunt het natuurlijk zo sterk maken als je zelf wilt. Maar de vraag is: is het noodzakelijk?

Zie liever een praktijktest dan een labtest...

Heb je een punt Hendrik, ik wil wel even jou Zeeko's aan zo'n praktijk test onderwerpen. Grin
Van harte uitgenodigd! Nog nooit gehoord van een geklapte bladder/gescheurde LE in een Zeeko kite overigens...
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #114 April 02, 2014, 18:02:12
edit2Rapporteer  
Leuk die labtesten. Je kunt het natuurlijk zo sterk maken als je zelf wilt. Maar de vraag is: is het noodzakelijk?

Zie liever een praktijktest dan een labtest...


Heb je een punt Hendrik, ik wil wel even jou Zeeko's aan zo'n praktijk test onderwerpen. Grin
Van harte uitgenodigd! Nog nooit gehoord van een geklapte bladder/gescheurde LE in een Zeeko kite overigens...



http://www.youtube.com/watch?v=u-nSeWe9QFc


Mag ik dat op deze manier doen dan? Grin

Jammer dat ze hun zaakjes qua info niet op orde hebben, Cabrinha was in 2008 het eerste merk dat deze constructie heeft geïntroduceerd:



Ook zijn er nog een aantal merken die dit hebben, Best en LF hebben het dacht ik ook.

Ik denk dat het meer gaat over de totale setup...en niet alleen over dit afwerkingrandje
dude


Bij Cabrinha zit het dubbele gedeelte binnen in de LE, hierdoor is de afwerking mooier en ook nog beter tegen slijtage. Er kan namelijk niets onder of tegen het randje aankomen van het dubbele doek. Anders heeft die zigzag steek ook geen nut net naast de LE...


Er kan een bladder tegen dat randje komen....  Roll Eyes


Tja dat maakt niet uit, de bladder komt ook tegen de randen van de gesegmenteerde LE aan. Cabrinha werkt de kites ook perfect af dus je kan er vanuit gaan dat er van die rand niet veel te merken is.
Jer76

Berichten: 252
Logs: 0 | 3 uur
Antwoord #115 April 02, 2014, 19:17:21
edit2Rapporteer  
Mooi filmpje van switch word  ook  goed uitgelegd  hoe het  in elkaar zit.

Dat crash filmpje van Cabrinha is mooi maar het zegt alleen dat je een Cabrinha full face kan crashen  op het strand.  kijk eens een keer op Oostvoorne  gebeurt daar dagelijks  met diverse merken alleen zijn er dan geen mensen op het strand met een RED. 
Hard2Handle

Berichten: 3114
Logs: 0 | 432 uur
Antwoord #116 April 05, 2014, 10:33:44
edit2Rapporteer  
Wat is dat toch met die kleuren? North heeft ook al een bar waar de grip aan de linkerkant blauw is en nu Switch ook al. Wat is er zo moeilijk aan om de linkerkant duidelijk rood te maken en rechts duidelijk groen of blauw zodat het correspondeert met de scheepvaart regels?

Helemaal mee eens!
martindj

Berichten: 111
Logs: 0 | 297 uur
Antwoord #117 April 13, 2014, 17:02:58
edit2Rapporteer  
Ik heb inmiddels de 9m element v2 ook besteld   YeSS

Wat zou ik in de praktijk een beetje als windrange aan kunnen houden voor de 9m en 13m? Ik ben zo'n 95kg.
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #118 April 13, 2014, 17:14:49
edit2Rapporteer  
18-34 en 13-26 plus minus een knoopje en mits low end en high end ervaring en juiste board.

De tabellen op de site kloppen wat mij betreft niet. Die hebben ze omlaag bijgesteld bij de nieuwe site.
martindj

Berichten: 111
Logs: 0 | 297 uur
Antwoord #119 April 13, 2014, 17:51:34
edit2Rapporteer  
Ik heb toch echt wel minimaal 16 knopen nodig nu om hoogte te kunnen houden met de 13m. Zal wel aan mijn techniek liggen :-) Maar veel oefenen dit seizoen!
/-||_( )|-|/-|
Moderator

Berichten: 3902
Antwoord #120 April 13, 2014, 18:24:49
edit2Rapporteer  
@Martin
Vergeet niet dat je met je 95 kg toch wel 20 kg boven het referentiegewicht zit wat door de meeste fabrikanten gehanteerd wordt voor hun windbereik tabellen... dat scheelt zo een paar knopen naar boven. En verder, hoe breed is je boardje? Met 95 kg heb je toch zeker wel een boardje van 42cm breed om niet nog meer aan LE in te moeten leveren  Embarrassed

Wss hoef je je dus niet druk te maken om je techniek.  Grin  Joepie
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #121 April 13, 2014, 18:35:33
edit2Rapporteer  
Ik heb toch echt wel minimaal 16 knopen nodig nu om hoogte te kunnen houden met de 13m. Zal wel aan mijn techniek liggen :-) Maar veel oefenen dit seizoen!

Dat vind ik wel erg veel. Dat zou je met de 11 moeten kunnen halen.

Maar wat Loha zegt, je board moet wel flink zijn voor jouw gewicht. Zak je gelijk weg als de wind even wegvalt?
martindj

Berichten: 111
Logs: 0 | 297 uur
Antwoord #122 April 13, 2014, 18:40:59
edit2Rapporteer  
Mijn board is 145*41. Is wel al een oud board (2006). Dat zal vast ook schelen, maar ben als redelijke beginner natuurlijk ook nog niet top qua techniek.

Als de wind weg valt zak ik inderdaad weg ja. Of ik moet downwind gaan varen en flink sinussen, dat helpt wel even. Maar dat kost zoveel hoogte.
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #123 April 13, 2014, 19:20:33
edit2Rapporteer  
Mijn board is 145*41. Is wel al een oud board (2006). Dat zal vast ook schelen, maar ben als redelijke beginner natuurlijk ook nog niet top qua techniek.

Als de wind weg valt zak ik inderdaad weg ja. Of ik moet downwind gaan varen en flink sinussen, dat helpt wel even. Maar dat kost zoveel hoogte.

Als je gelijk wegzakt heeft je board gewoon niet genoeg drijfvermogen. Dan zit je al op het randje te varen. Of je moet iets minder aan de wind varen en iets meer snelheid opbouwen. Board iets vlakker houden en kite iets hoger. Maar dat het een 2006 board is zal ook wel meespelen inderdaad. Kan zijn dat er gewoon niet meer uit te halen is zonder hoogte te verliezen.
martindj

Berichten: 111
Logs: 0 | 297 uur
Antwoord #124 April 13, 2014, 20:28:45
edit2Rapporteer  
Zal wel een combi zijn van alles. Een nieuw board staat sowieso op de verlanglijst, net als meer oefenen. Als ik beter materiaal heb én beter leer varen komt het sowieso goed.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.