Switch Element V2

martindj

Berichten: 111
Logs: 0 | 297 uur
Antwoord #50 September 10, 2013, 18:54:50
edit2Rapporteer  
Verhip, dat zie ik nu ook pas. Dacht toch echt dat dat er bij stond.

Maar als de kites dus in dezelfde maat een beetje vergelijkbaar zijn gaat het helemaal goed komen Smiley Weer helemaal gerust gesteld.
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #51 September 30, 2013, 23:20:07
edit2Rapporteer  
De bar is nu echt bijna beschikbaar.

In de Hong-Kong warehouse staat nu het volgende bij de bar :

'Please Note: For a limited time the Controller may vary from the advertised product. Get ready for a super comfortable ride with the latest Bar technology.'

Morgen of overmorgen beschikbaar vermoed ik.
martindj

Berichten: 111
Logs: 0 | 297 uur
Antwoord #52 Oktober 05, 2013, 09:58:42
edit2Rapporteer  
Is niet helemaal uitgekomen Wink Nog steeds niets helaas.
Reodude

Berichten: 434
Antwoord #53 Oktober 05, 2013, 11:31:24
edit2Rapporteer  
Ze zijn nog volop bezig met de nieuwe website, foto's van teamriders inbrengen enz...
Eens de nieuwe website er is, zullen ook de nieuwe producten geplaatst worden.
Dus nog even rustig afwachten :-)
Greetz dude  Cool
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #54 Oktober 05, 2013, 14:43:55
edit2Rapporteer  
Even wachten op een post van iemand die de gok heeft genomen de bar heeft gekocht van de HK warehouse

Ik vind het allemaal maar lang duren met die site Sad
Reodude

Berichten: 434
Antwoord #55 Oktober 05, 2013, 15:54:46
edit2Rapporteer  
De Switch crew heeft de bar veel te snel aangekondigd, nadien zijn er voor bepaalde onderdelen, kwaliteits en leverproblemen opgedoken, waardoor ze terug naar de tekentafel moesten.
Een leverancier van de metalen delen die door/in de bar komen, kon het gewenste aantal stuks niet leveren, dit alles na eerder gemaakte afspraken....dus terug op zoek...toen ze dachten van eentje gevonden te hebben die dit wel kon, bleek de kwaliteit niet goed, dus verder...dit kost allemaal tijd...ook met de grip op de bar bijna identieke problemen.
En ze krijgen er echt een klap van terug, veel mensen stellen aankoop kite uit tot nieuwe bar op de markt is.
Ik weet dat ze hun uiterste best doen...en dat ze volgende keer niet zo ''prematuur'' zullen uitpakken...

Nog even geduld ......:-) :-)
Dude Cool
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #56 Oktober 05, 2013, 16:54:47
edit2Rapporteer  
Ik hoop dat ze de grip niet te zacht maken in ieder geval. Tikkie zachter dan de oude bar mag wel.

In het begin vond ik die grip juist hartstikke fijn, maar sinds ik regelmatig uithaak merk ik toch wel dat ik regelmatig last krijg van blaren en eelt. Wordt wel steeds minder, maar toch...

Ik ben nog steeds benieuwd naar de 'features never seen with other manufacturers before' die ze een keer vermeldden bij een interview. Ik vermoed eigenlijk een soort Cabrinha 2014 systeem voor de breedte oid.

De swivel gaat in ieder geval een Slingshot/Naish type worden, maar betere kwaliteit.

De upgrade kite ben ik ook wel benieuwd naar.

Overigens ben ik niet helemaal tevreden met de nieuwe chicken loop line. Die is wat dunner, en daar heeft de clamcleat soms moeite mee. Tevens is de impregnatie niet voldoende... hij slijt meer dan m'n oude lijn met wax. Dus volgende keer toch die lijn maar weer onderdompelen.

Ben beniewd naar de prijzen van de foils trouwens.

Trouwens Dude, jij lijkt meer inside info te hebben... hoe komt het? Ik mag geen teamrider meer worden helaas  Cry

martindj

Berichten: 111
Logs: 0 | 297 uur
Antwoord #57 Oktober 05, 2013, 17:44:09
edit2Rapporteer  
De Switch crew heeft de bar veel te snel aangekondigd, nadien zijn er voor bepaalde onderdelen, kwaliteits en leverproblemen opgedoken, waardoor ze terug naar de tekentafel moesten.
Een leverancier van de metalen delen die door/in de bar komen, kon het gewenste aantal stuks niet leveren, dit alles na eerder gemaakte afspraken....dus terug op zoek...toen ze dachten van eentje gevonden te hebben die dit wel kon, bleek de kwaliteit niet goed, dus verder...dit kost allemaal tijd...ook met de grip op de bar bijna identieke problemen.
En ze krijgen er echt een klap van terug, veel mensen stellen aankoop kite uit tot nieuwe bar op de markt is.
Ik weet dat ze hun uiterste best doen...en dat ze volgende keer niet zo ''prematuur'' zullen uitpakken...

Nog even geduld ......:-) :-)
Dude Cool

Ze snijden zichzelf zeker in de vinger door de te vroege aankondiging van de V2 bar ja. Ik wacht nu al ongeveer 1,5 maand met het aanschaffen van een kite. Puur omdat ik het zonde vind nu een nieuwe bar te kopen terwijl er steeds wordt gezegd dat de nieuwe er bijna is. Ook al duurt het nu al even, ik vind het nog steeds zonde en blijf dus nog gewoon even wachten.

Afgezien van dat ze de volgende keer waarschijnlijk wat minder snel nieuws los laten over hun nieuwe producten, vind ik het wel jammer dat ze nu, nu het nieuws toch al bekent is, niet wat meer informatie geven over wanneer we de nieuwe bar kunnen verwachten.

Maar ik wacht nog maar even, hij komt er vast 'bijna' aan.
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #58 Oktober 05, 2013, 19:05:05
edit2Rapporteer  
De Switch crew heeft de bar veel te snel aangekondigd, nadien zijn er voor bepaalde onderdelen, kwaliteits en leverproblemen opgedoken, waardoor ze terug naar de tekentafel moesten.
Een leverancier van de metalen delen die door/in de bar komen, kon het gewenste aantal stuks niet leveren, dit alles na eerder gemaakte afspraken....dus terug op zoek...toen ze dachten van eentje gevonden te hebben die dit wel kon, bleek de kwaliteit niet goed, dus verder...dit kost allemaal tijd...ook met de grip op de bar bijna identieke problemen.
En ze krijgen er echt een klap van terug, veel mensen stellen aankoop kite uit tot nieuwe bar op de markt is.
Ik weet dat ze hun uiterste best doen...en dat ze volgende keer niet zo ''prematuur'' zullen uitpakken...

Nog even geduld ......:-) :-)
Dude Cool

Ze snijden zichzelf zeker in de vinger door de te vroege aankondiging van de V2 bar ja. Ik wacht nu al ongeveer 1,5 maand met het aanschaffen van een kite. Puur omdat ik het zonde vind nu een nieuwe bar te kopen terwijl er steeds wordt gezegd dat de nieuwe er bijna is. Ook al duurt het nu al even, ik vind het nog steeds zonde en blijf dus nog gewoon even wachten.

Afgezien van dat ze de volgende keer waarschijnlijk wat minder snel nieuws los laten over hun nieuwe producten, vind ik het wel jammer dat ze nu, nu het nieuws toch al bekent is, niet wat meer informatie geven over wanneer we de nieuwe bar kunnen verwachten.

Maar ik wacht nog maar even, hij komt er vast 'bijna' aan.

Tja zoals ik al zei, via de Hong Kong warehouse is de nieuwe al beschikbaar. Die tekst valt niet echt anders te interpreteren volgens mij...

Dan kan de EU nooit zo lang meer duren.
martindj

Berichten: 111
Logs: 0 | 297 uur
Antwoord #59 Oktober 05, 2013, 19:16:44
edit2Rapporteer  
We wachten gewoon geduldig af Smiley Beter wat langer wachten op een goed product dan iets kopen dat afgeraffeld is om maar op tijd te kunnen worden uitgebracht.
Reodude

Berichten: 434
Antwoord #60 Oktober 05, 2013, 19:30:18
edit2Rapporteer  
Ik hoop dat ze de grip niet te zacht maken in ieder geval. Tikkie zachter dan de oude bar mag wel.

In het begin vond ik die grip juist hartstikke fijn, maar sinds ik regelmatig uithaak merk ik toch wel dat ik regelmatig last krijg van blaren en eelt. Wordt wel steeds minder, maar toch...

Ik ben nog steeds benieuwd naar de 'features never seen with other manufacturers before' die ze een keer vermeldden bij een interview. Ik vermoed eigenlijk een soort Cabrinha 2014 systeem voor de breedte oid.

De swivel gaat in ieder geval een Slingshot/Naish type worden, maar betere kwaliteit.

De upgrade kite ben ik ook wel benieuwd naar.

Overigens ben ik niet helemaal tevreden met de nieuwe chicken loop line. Die is wat dunner, en daar heeft de clamcleat soms moeite mee. Tevens is de impregnatie niet voldoende... hij slijt meer dan m'n oude lijn met wax. Dus volgende keer toch die lijn maar weer onderdompelen.

Ben beniewd naar de prijzen van de foils trouwens.

Trouwens Dude, jij lijkt meer inside info te hebben... hoe komt het? Ik mag geen teamrider meer worden helaas  Cry


'' features like never seen before'' ik denk wel dat we dat met een korreltje zout mogen nemen...het Switchteam is van nature uit nogal enthousiast...ik wil het ook zien...maar ''never say never''
De swivel is ook zo een ding waar ze de nodige problemen hebben met gehad, tijdens de ontwikkeling.
Het interessante is de vermelding dat oude bars kunnen geupgrade worden met de nieuwe features...

Tja blijven proberen om die teamrider status...er zijn veel TR verwijderd wegens het niet nakomen van de verplichtingen, dus er zullen wel plaatsjes vrijkomen, dus blijven proberen zou ik zeggen.
Ik zit al van bij het begin bij hen, ze hadden toen nog geen website, dus ik heb al wel af en toe contact met de verschillende personen die Switch TR en Tech runnen, en dan krijg je soms ook wel en beetje inside information.
Maar ik denk dat vanaf de nieuwe website er is, waar nu de laatste hand aan gelegd wordt, er al veel meer geweten zal zijn over de bar en de foils.

Greetz dude Cool
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #61 Oktober 07, 2013, 02:38:48
edit2Rapporteer  
Weer wat nieuws:

Over the past months, we have put all our parts for the new Controller 2 through rigorous testing and after many improvements we are now very happy with all components.

Unfortunately we have been through multiple suppliers to meet our quality requirements, which inevitably has delayed the release date. We are now confident that we have secured the supply of quality components.

All bar components have been produced in volume with the exception of the swivel. A small quantity of finished swivels are due to arrive this week with bulk production underway.

We are extremely sorry for the delay, but it is important to the Switch Team to supply a high quality product.

We thank you for your patience as we near the launch of the Controller 2.
Reodude

Berichten: 434
Antwoord #62 Oktober 07, 2013, 11:06:11
edit2Rapporteer  
Faxie  slaap jij nog?  Grin berichten om 2.30 u  Cool Cool
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #63 Oktober 07, 2013, 13:57:41
edit2Rapporteer  
Faxie  slaap jij nog?  Grin berichten om 2.30 u  Cool Cool

Ik ga de nachtdienst in Grin
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #64 Oktober 13, 2013, 19:33:46
edit2Rapporteer  
Hm na vandaag toch maar besloten om een 5 of 7 te halen.

Denk dat een 5 het beste aansluit op m'n v2 9. De 7 gaat me niet enorm veel high end extra geven, en de 5 kan vroeg genoeg gevaren worden. Aan de andere kant... zal die 5 vaak nodig zijn? ...

5 26-40+
7 22-37
9 17-33 (en die 33 is echt de max in mijn ervaring)
nick1212

Berichten: 463
Logs: 0 | 74 uur
Antwoord #65 Oktober 13, 2013, 20:32:16
edit2Rapporteer  
5-je zou ik niet doen, tenzij je nog met de wave gaat beginnen
Frank82

Berichten: 2539
Logs: 0 | 164 uur
Antwoord #66 Oktober 13, 2013, 23:06:33
edit2Rapporteer  
9-7 sluit mooi op elkaar aan. Een 5 heen je enkel nodig indien je een vedergewicht bent of gaat wavekiten.
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #67 Oktober 13, 2013, 23:16:09
edit2Rapporteer  
En dagen zoals vandaag? ...
geloof68

Berichten: 2096
Antwoord #68 Oktober 13, 2013, 23:43:43
edit2Rapporteer  
Als je nog geen 7 hebt, dan is een 7m logischer. Een goed gepowerde 7m is veel leuker dan een half gepowerde 5m. Als die 7m nog te vaak overpowerd is, kun je ook die 5m erbij kopen.
Reodude

Berichten: 434
Antwoord #69 Oktober 13, 2013, 23:47:35
edit2Rapporteer  
Ik spreek over de methods en directional, ik heb 9/7/5m  ik ben zelf 80 kg
9m 13/14knts   tot 18/19knts
7m 18/19knts   tot  25/26 knts
5m  25/26 knts tot .......
Deze cijfers zijn zonder de depower  te trekken ...
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #70 Oktober 14, 2013, 00:36:05
edit2Rapporteer  
Als je nog geen 7 hebt, dan is een 7m logischer. Een goed gepowerde 7m is veel leuker dan een half gepowerde 5m. Als die 7m nog te vaak overpowerd is, kun je ook die 5m erbij kopen.

Nouja ik heb dus een 9 die ik comfortabel vaar tot een knoop of 26, daarna wordt het depoweren en hakken. Ik ga niet een 7 en een 5 kopen, dat word me iets te gortig.

Hm zoveel 35+ dagen zijn er ook weer niet natuurlijk....

Oke zal de 7 worden dan.
martindj

Berichten: 111
Logs: 0 | 297 uur
Antwoord #71 Oktober 16, 2013, 13:37:44
edit2Rapporteer  
Volgens het switch forum (http://switchkites.com/headquarters/forum/viewtopic.php?p=10907#p10907) zou de bar volgende week te koop moeten zijn. Zie er alleen geen bron van en ook nog geen info op de site. Weten de teamriders hier meer van toevallig? Smiley
nick1212

Berichten: 463
Logs: 0 | 74 uur
Antwoord #72 Oktober 16, 2013, 19:09:30
edit2Rapporteer  
Van de releasedatum weet ik niets maar ik had wel een foto gespot van de nieuwe bar

Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #73 Oktober 16, 2013, 19:22:57
edit2Rapporteer  
Wat is dat toch met die kleuren? North heeft ook al een bar waar de grip aan de linkerkant blauw is en nu Switch ook al. Wat is er zo moeilijk aan om de linkerkant duidelijk rood te maken en rechts duidelijk groen of blauw zodat het correspondeert met de scheepvaart regels?
nick1212

Berichten: 463
Logs: 0 | 74 uur
Antwoord #74 Oktober 16, 2013, 19:25:36
edit2Rapporteer  
Wat is dat toch met die kleuren? North heeft ook al een bar waar de grip aan de linkerkant blauw is en nu Switch ook al. Wat is er zo moeilijk aan om de linkerkant duidelijk rood te maken en rechts duidelijk groen of blauw zodat het correspondeert met de scheepvaart regels?

ik denk dat switch alles in dezelfde kleuren wil hebben. Zelf heb ik er niet zo'n probleem mee, je moet de regels gewoon kennen.
Een kleur op de bar mag enkel een hulpmiddel zijn natuurlijk.
De kites zijn ook enkel in blauw-zwart-wit te krijgen.
Als deze bar er goed uitziet, dan ga ik deze ook bestellen en men andere enkel als stormbar gebruiken.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.