Bijna ongeluk scheveningen 3 juni 2013

R.B.

Berichten: 951
Juni 04, 2013, 10:19:24
edit2Rapporteer  
Las zojuist onderstaande bericht in het regionale nieuws.

http://www.regio15.nl/actueel/lijst-weergave/31-waterongevallen/16431-kitesurfers-in-nood-door-harde-wind
ErikFanatic

Berichten: 459
Antwoord #1 Juni 04, 2013, 10:36:30
edit2Rapporteer  
Ja ik hoorde zoiets toen ik bij Jumpteam binnen was.
Heb het niet gezien, maar ging naar horen zeggen,
persoon X verleende meisje geen voorrang,
meisje raakte kiter Y die al eerder gecrasht was en nog dobberde,
Dus meisje en Y raakte in elkaar en kiter X ging heerlijk door met surfen.

Pin me er niet aan vast, want iedereen weet hoe een kat, een olifant en een haas een windhoos vangen.

Feit is dat meisje haar lijnen zijn doorgesneden.
Maar gelukkig en tenslotte het belangrijkste geen lichamelijk letsel!

Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #2 Juni 04, 2013, 10:47:57
edit2Rapporteer  
Gelukkig goede afloop.
Het is daar zo druk dat ik aangenaam verrast ben dat het pas de eerste keer is.

Jaren geleden eens iemand weggesleept met gebroken lijnen die ook op die blokken af ging. Het is echt gevaarlijk met al die scherpe schelpdieren op die gladde blokken!

Dit is echter geen goed nieuws voor Scheveningen als kitespot...
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #3 Juni 04, 2013, 13:34:10
edit2Rapporteer  
hoho... het gebeurt er welvaker dat ze op de boei belanden of onder de pier doorgaan. dus mogen ze in hun handen klappen dat er nog niet echt wat gebeurt is.
djeverest

Berichten: 34
Antwoord #4 Juni 10, 2013, 15:35:53
edit2Rapporteer  
Het stukje op de Regio15 site klopt nauwelijks. Het betrof geen 3 kitesurfers die uit de rotsblokken gehaald moesten worden, maar 1 kitesurfer die er terecht kwam. 2 kiters zijn vanaf het land te hulp geschoten door via de rotsblokken (overigens aan de iets rustigere havenzijde, wat prima te doen was) naar de persoon te gaan en deze samen met de kite uit het water te vissen. Deze helpende handen konden prima weer op eigen kracht weg van de rotsblokken komen.
Regio15 maakt voor het gemak van het hele verhaal er maar van dat er 3 kiters uit de rotsblokken zijn gehaald en dat dit alles door de harde wind zou zijn gekomen (onzin natuurlijk).
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.