Maasvlakte2 tijdelijke kitespot - HELP

Karel79

Berichten: 1012
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #100 Juni 10, 2013, 14:43:13
edit2Rapporteer  
ik geloof dat bartdeking iets te vaak een kite op z'n kop heeft gehad...  Roll Eyes
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #101 Juni 10, 2013, 15:45:46
edit2Rapporteer  
Dat hier een discussie over gehouden moet worden.

1 autostrand weer open voor auto's
2 slufter in zijn geheel open voor kiters windsurfers en golfsurfers behalve een veilige plek voor zwemmers. (dus geen rekening houden met een paar vogels)
3 Wij zijn natuur dus waarom zouden we plaats maken voor een paar vogels (die toch niet weg gaan van voor een paar kiters en als ze weg gaan ergens anders gaan broeden waar wij niet kiten)
4 dat hypocriete restaurant bij de parkeerplaats van de parkeerplaats bij het autostrand platgooien.
als je iets voor de vogels zou willen dien (mbt de wind/gehaktmolens die het restaurant "groen" noemt)

Ik denk dat iedereen die op deze site komt het er wel mee eens is maar mocht er iemand met de gemeente praten.... laat ze dan dit berichtje lezen AUB!

surfsup iedereen!



Ik geloof dat je het een en ander gemist heb aan discussie de afgelopen 9 jaar... tis allemaal aan bod geweest... met verdere dreiging van sluiting van zowel de slufter als het autostrand. M.a.w. we mogen blij zijn met wat we al hebben en mogen dit niet verder in gevaar brengen.
Ron Rodeo

Berichten: 4486
Logs: 0 | 50 uur
Antwoord #102 Juni 10, 2013, 18:44:06
edit2Rapporteer  
Ik ga een bord neer zetten met daarop: "verboden voor Bartdeking!" loser Wink
geintje natuurlijk...

ff zonder dollen....we lullen en gooien er allemaal op los met prachtige ideeen maar is onze regiovertegenwoordiging die dit topic heeft gestart nu geholpen of ziet hij door de golven de kites niet meer?
Dree

Berichten: 48
Antwoord #103 Juni 18, 2013, 13:49:22
edit2Rapporteer  
Een ieder bedankt voor de input en betrokkenheid.
Morgenochtend weer een afspraak met de gemeente, havenbedrijf en de provincie ( het bevoegd gezag mbt het kitesurfen). Mijn insteek is iets anders. De discussie rondom het sportstrand is ontstaan door de aanleg van Maasvlakte2 en het verdwijnen van onze oude spot. Echter, de spot bestaat nog steeds en is nog mooier geworden. Dus wat mij betreft geen enkele aanleiding voor een nieuwe spot. Zeker niet waar maar 50 parkeerplaatsen zijn en een stroming van twee kanten.

Met wat informatieborden ( banner geniaal!) en het elkaar aanspreken moet het volgens mij wel lukken om het geheel beheersbaar te houden. Eventueel aanleggen van wat extra boeien en ergens volgend jaar onderzoeken of er animo is voor een surfclub (clubhuis, douches, koud bier).

Morgenochtend om 10.30 heb ik de afspraak in Rotterdam, indien iemand wenst aan te sluiten hoor ik het wel.

Dree
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #104 Juni 18, 2013, 14:00:57
edit2Rapporteer  

 onderzoeken of er animo is voor een surfclub (clubhuis, douches, koud bier).

Dree

Dit hoeft totaal niet omdat er dan nog meer mensen en vooral meer Duitsers gaan komen. Laat die lekker op de Dam blijven. De Belgen en een paar Fransen die er varen snappen het tenminste.
Ron Rodeo

Berichten: 4486
Logs: 0 | 50 uur
Antwoord #105 Juni 18, 2013, 15:20:52
edit2Rapporteer  
Een ieder bedankt voor de input en betrokkenheid.
Morgenochtend weer een afspraak met de gemeente, havenbedrijf en de provincie ( het bevoegd gezag mbt het kitesurfen). Mijn insteek is iets anders. De discussie rondom het sportstrand is ontstaan door de aanleg van Maasvlakte2 en het verdwijnen van onze oude spot. Echter, de spot bestaat nog steeds en is nog mooier geworden. Dus wat mij betreft geen enkele aanleiding voor een nieuwe spot. Zeker niet waar maar 50 parkeerplaatsen zijn en een stroming van twee kanten.

Met wat informatieborden ( banner geniaal!) en het elkaar aanspreken moet het volgens mij wel lukken om het geheel beheersbaar te houden. Eventueel aanleggen van wat extra boeien en ergens volgend jaar onderzoeken of er animo is voor een surfclub (clubhuis, douches, koud bier).

Morgenochtend om 10.30 heb ik de afspraak in Rotterdam, indien iemand wenst aan te sluiten hoor ik het wel.

Dree

dat laatse argument van dat koude bier is natuurlijk buitengewoon belangrijk!  haha  Wink

bedankt voor alle moeite en succes morgen.
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #106 Juni 18, 2013, 16:17:28
edit2Rapporteer  

 onderzoeken of er animo is voor een surfclub (clubhuis, douches, koud bier).

Dree

Dit hoeft totaal niet omdat er dan nog meer mensen en vooral meer Duitsers gaan komen. Laat die lekker op de Dam blijven. De Belgen en een paar Fransen die er varen snappen het tenminste.

gewoon een clubhuis waar alleen leden mogen komen die en NKV lid zijn, minimaal 52x per jaar daar komen en in het bezit zijn een inschrijving in de gemeente rotterdam en direkt aangrenzende gemeentes. Een lid mag een introducé meenemen
ik krijg voor dit briljant idee nu al een krat ijskoud bier Grin
martijnroos

Geen avatar

Berichten: 3
Antwoord #107 Juni 19, 2013, 16:16:14
edit2Rapporteer  
Mensen zoals Bartdekking zijn denk ik degenen die het verpesten. Een echte surfer heeft m.i. hart voor de natuur, oostvoorne is een belangrijke plek voor allerlei soorten (beschermde) vogels. Ik minacht mensen die denken dat ze beter kunnen varen wanneer ze in het natuurgebied varen. Het is op z'n minst bijzonder hersenloos te noemen, en het zijn vaak dezelfde mensen die plastic laten slingeren, kauwgom uitspugen, rommel op de parkeerplaats laten wegwaaien en noem maar op. Als je van de natuur wilt genieten moet je haar ook fatsoenlijk behandelen. De natuur gaat kapot aan mensen met een instelling zoals de joue. Mijn inziens ben je het ook niet waard om er van te genieten. De Slufter is groot genoeg om normaal te kunnen kiten, dat hoeft echt niet te koste te gaan het natuurgebied.

Het grootste probleem met de Slufter is denk ik de enorme stroom Duitsers die er met ieder zuchtje wind op af komen. Ik denk dat zij ook vaak onwetend het natuurgebied in varen.

Ik wacht nog steeds op de dag dat er een vervelende BOA bovenop het duin zijn kijker pakt en constateert dat de spot voorgoed dicht moet. Dat is wat we allemaal willen toch? Bartdekking in ieder geval wel..
rdeheld

Berichten: 426
Antwoord #108 Juni 19, 2013, 21:07:33
edit2Rapporteer  
Ik hoop niet dat die beschermde vogeltjes 500 meter verder een duik nemen in de 150 miljoen kuub zwaar verontreinigde bagger specie die de slufter eigenlijk is,   daar zouden ze wel eens buikpijn van kunnen krijgen, Hoor je nooit iets over.
Karel79

Berichten: 1012
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #109 Juni 19, 2013, 21:41:02
edit2Rapporteer  
Ik ben benieuwd hoe het overleg ging Dree.. Hoe was de sfeer? Nog een beetje relaxed of is het al einde verhaal?
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.