Maasvlakte2 tijdelijke kitespot - HELP

geloof68

Berichten: 2096
Antwoord #50 Juni 05, 2013, 16:54:31
edit2Rapporteer  
De slufter trekt ook kiters van heinde en verre. Die kiters hebben meerdere vaste spots en dan wordt het minder aantrekkelijk om zich in te zetten voor k.v. de slufter. Vind maar eens geschikte bestuursleden, die vooral in het begin de nodige tijd in de vereniging stoppen. Mocht je je wel geroepen voelen en ook al een beeld hebben bij of ervaring hebben met een bestuursfunctie, gooi het in de groep!
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #51 Juni 05, 2013, 17:21:15
edit2Rapporteer  
Een ballenlijn is de beste optie, en dan eentje van zo'n 50m lang de zee in. Daar buiten een paar extra boeien en dan ism DUIDELIJKE borden zoals Michiel aangeeft.

Daarnaast zouden BOA's van de gemeente random een kijkje moeten komen nemen. Ook moeten de locals zelf optreden wanneer er iemand over die lijn heen gaat, dit kan met de volgende manieren:
- Eerst duidelijk 1x uitleggen wanneer het gebeurd, en maar max 1x waarschuwen;
- Daarna kite op de kant leeg laten lopen;
- Werkt dat nog niet QR trekken;
- Laatste redmiddel is lijnen doorsnijden van de persoon.

Ik heb het zelf zien gebeuren op Mirns, er wordt nu daar echt veel minder in het natuurgebied gekite. Ik wil me graag voor zoiets inzetten!

Ik heb nog even een kaartje bijgevoegd, via Bing maps kon ik de palen rij goed zien staan. Wanneer ik dan naar het kaartje op de NKV site of hier kijk dan is rechts op de kaart daarvan het natuurgebied. Dus dan zou je niet naast de rode lijn mogen komen. Ik neem aan dat wij ons daar allemaal wel in kunnen vinden toch? Volgens mij lopen de boeien ongeveer zoals ik het nu heb getekend.
feddomw
Gast
Antwoord #52 Juni 05, 2013, 18:39:02
edit2Rapporteer  
Grappig hoe iedereen er van uit gaat dat de lokale Gemeente interesse of belang heeft bij goed beheer van een spot d.m.v. BOA' s en random checks.

Het grootste voordeel van de verenigingen in Katwijk en Nerdwijk was juist dat ze het beheer, verzekering e.d. aan iemand anders over laten. Omdat de gemeente geen geld, tijd, zin, kennis heeft over dit soort zaken, is het makkelijker om het uit te besteden aan de belanghebbenden zelf, die zelf beheer en toezich voeren.

Idefixe's vergelijking gaat mijn inziens ook mank, omdat wandelen geen enkel gevaar oplevert voor andere recreanten en wandelaars ook elkaar niet in de weg zitten. Uiteraard ga ik verder niet met mr. NKV in discussie: Idefixe heeft verreweg de meeste kennis van zaken als het gaat om Bestuur en Natura2000.

Toch blijf ik vinden dat in bepaalde gevallen en op bepaalde locaties een verenigingsstructuur de enige manier is om effectief een spot onder controle te krijgen, zeker waar meer gebruikers over een beperkte ruimte moeten beschikken. Veel verenigingen combineren ook SUP, surf en windsurf, omdat die gelijke belangen hebben. Ook qua redding en faciliteiten en "grip" op beginners kan een Vereniging helpen.
Je kan een Vereniging ook altijd opheffen, of zelfs niet verplicht stellen maar wel beschikbaar maken. Ik denk maar hardop, ik heb er namelijk NUL vertrouwen in dat op drukbezochte openbare spots met een jonge (trend)sport als de onze de situaties beter zullen worden.

Iedereen moet doen wat ze goeddunken, maar gezien wat ik hier al ruim een jaar lees zal het niet snel beter worden op de Slufter vermoed ik, noch op Playa, noch op Duitserdam.
markus

Berichten: 1907
Logs: 0 | 855 uur
Antwoord #53 Juni 05, 2013, 19:51:53
edit2Rapporteer  
verlengde van het prikkeldraad hek (kant van vogelgebied) maken met ballenlijn idd. tot aan de eerste of 2e gele boei. reddingsbrigade moet er nog kunnen varen. maar met materiaalpech en Westenwind waai je eroverheen,hahaha.

ben het eens met Ron, € 100 wil ik wel doneren.
Sennick

Berichten: 43
Antwoord #54 Juni 05, 2013, 21:22:49
edit2Rapporteer  
Een vereniging lijkt me niet zo'n slecht idee. Of het juridisch helemaal waterdicht is weet ik niet. Hier in de polder zijn veel wateren verpacht. Daar mag dan niet gevist worden tenzij je lid bent van de vereniging. Volgens mij is dit met kitesurfen ook mogelijk.
Dat iedereen die lid is en komt varen eenzelfde lycra (met opvallende kleur) aanheeft vind ik een goed idee. Dat wekt iig de vraag op (als vreemdeling) of je er zelf ook niet eentje nodig hebt. Mensen worden dan alert en zullen zich op de hoogte willen stellen van de geldende regels. Als je dan door de lycra ook nog eens goed te herkennen bent als zijnde een local, zullen ze sneller naar je toekomen om te vragen wat de regels e.d. zijn.
Het is ook nog mogelijk om de lycra's te voorzien van registratie nummers zodat je aan je nummer van een afstandje herkenbaar bent. Dat werd hier in het verleden ook gedaan met vaartuigen. Is handig ivm handhaving.
Maar ja wat gaan we doen... elk jaar een ander kleurtje? Of moet je hem weer inleveren als je niet meer lid wil zijn of stopt met kiten (kan ik me niet voorstellen maar er komt ooit een dag )

Ja het kost wel wat organisatie....
Gewoon Toon

Berichten: 121
Logs: 0 | 330 uur
Antwoord #55 Juni 06, 2013, 08:20:12
edit2Rapporteer  
Een registratie nummer ????? Ben je koekoek gast ! Ik geloof dat het kite je een gevoel van vrijheid geeft. Dan moet je voor al in een " hokje " geplaatst willen worden Heel slecht plan niet eens over nadenken . Maar je kan altijd nog een helm opzetten en een board lease aanschaffen en Core gaan vliegen !! Veel plezier !
R.B.

Berichten: 951
Antwoord #56 Juni 06, 2013, 08:40:39
edit2Rapporteer  
Voor een iedere leuk en wel, maar uiteindelijk moeten boa's ook een x aantal boetes per jaar schrijven.
Het is niet rendabel om op een wind dag het hele stuk vanuit centrum R'dam naar de Maasvlakte te rijden om dan eerst te gaan waarschuwen of 1 of 2 boetes te schrijven.
Verwacht dus niet dat BOA's hier (veel) aanwezig zullen zijn.

Een ballenlijn is in mijn ogen ook de duidelijkste oplossing. In afrika worden veel prive stranden ook zo aangeduid. Ook daar heb je te maken met stroming/ eb en vloed etc. Werkt ook prima.
De locals kunnen dan altijd de enkeling die zich er niet aan houd op aanspreken.

P.s. 2 weken geleden was in het nieuws dat de aanleg van de 2de maasvlakte €150 miljoen goedkoper was. Dus daar kunnen aardig wat ballenlijnen voor aangeschaft worden Wink.
feddomw
Gast
Antwoord #57 Juni 06, 2013, 09:14:23
edit2Rapporteer  
Een registratie nummer ????? Ben je koekoek gast ! Ik geloof dat het kite je een gevoel van vrijheid geeft. Dan moet je voor al in een " hokje " geplaatst willen worden Heel slecht plan niet eens over nadenken . Maar je kan altijd nog een helm opzetten en een board lease aanschaffen en Core gaan vliegen !! Veel plezier !

Een registratie nummer is idd onzin, en je hoeft ook geen lycra's te wisselen elk jaar. De clubleden kennen elkaar en een vreemde die toevallig dezelfde kleur aan heeft pik je er zo uit.

Ik kan alleen nooit zo veel begrip opbrengen voor mensen die roepen over "vrijheid", maar wel anderen in hun vrijheid willen beperken. Als kiten voor jou vrijheid is, dan moet je ook niet zeuren over anderen die van hun vrijheid gebruik maken om te varen waar ze willen, of dat ze net onder je gaan varen als je je megaloop wil inzetten, of dat ze als beginners niets op een bepaalde spot te zoeken hebben, enz.
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #58 Juni 06, 2013, 10:15:15
edit2Rapporteer  
een paar zaken die hier een rol spelen:

In de grondwet staat dat ( simpel gezegd) er bij wetgeving geen verschil / onderscheid mag worden gemaakt op grond van afkomst , geloof, lidmaatschap van een vereniging enz.

Verder vinden we in de wetgeving terug ( Burgerlijk Wetboek 5 , artk 26)
De stranden der zee tot aan de duinvoet worden vermoed eigendom der staat te zijn.

Kort gezegd het strand is van ons allemaal. Gebruike er van mag niet gekoppeld zijn aan een lidmaatschap van een vereniging.

------------------------------------------------------------------
Vergelijking met een hengelsportvereniging ( vispas / vergunning)  gaat niet op. Dit is hele andere wetgeving ( komt voort uit de geschiedenis jagen en vissen) Daarnaast is er een groot verschil tussen de mogelijkheden voor binnenwater en zeewater.

-------------------------------------------------------------------

Wel van toepassing :

De gemeente is vanuit de overheid verantwoordelijk voor de openbare orden en veiligheid op haar grondgebied. De gemeente heeft hiervoor de APV als wettelijk instrument.  De APV is tot 200 meter uit de kust van toepassing. In de APV kan de gemeente dus regels vastleggen met betrekking tot het kitesurfen ( gericht op openbare orde en veiligheid)  Let op: de gemeente KAN dus regels...... Lang niet altijd is het kitesurfen benoemd in een APV . De APV is overigens ook voor een ieder ( ongeacht lidmaatschap vereniging enz)  van toepassing.

---------------------------------------------------------------------
Daarnaast natuurlijk ook wetgeving op Natuurbeheer, Natura 2000 enz gebied. Ook deze wetgeving is op een ieder van toepassing.

---------------------------------------------------------------------

Hoe kun je dan WEL de zaken reguleren?
a. de gemeente kan in de APV een aantal zaken opnemen waaraan iemand moet voldoen om ergens te mogen kitesurfen. Dit moeten dan wel zaken zijn die in relatie staan met de openbare orde en veiligheid. Je zou als plaatselijke vereniging dan moeten zorgen dat je aan deze eisen voldoet en zodoende mag kitesurfen.  Echter "niet leden"  die ook aan de gestelde eisen voldoen mogen ook het water op.

feddomw
Gast
Antwoord #59 Juni 06, 2013, 10:31:15
edit2Rapporteer  


Hoe kun je dan WEL de zaken reguleren?
a. de gemeente kan in de APV een aantal zaken opnemen waaraan iemand moet voldoen om ergens te mogen kitesurfen. Dit moeten dan wel zaken zijn die in relatie staan met de openbare orde en veiligheid. Je zou als plaatselijke vereniging dan moeten zorgen dat je aan deze eisen voldoet en zodoende mag kitesurfen.  Echter "niet leden"  die ook aan de gestelde eisen voldoen mogen ook het water op.


Toch zijn de "dagpassen" niet meer toegestaan in Katwijk dacht ik.

Maar zoals jij het omschrijft is helder, en idd kan/moet je niet-leden toestaan, mits ze zich aan de gestelde regels houden, zich inschrijven (veiligheid), lycra aan ter herkenning (ook veiligheid) en desnoods een soort "proeve van bekwaamheid" afleggen. En omdat wij zelfredzaam moeten zijn dus over eigen boot en tractor beschikken, moet je ook bijdragen in de kosten hiervoor.

Overigens niet onbelangrijk: om te mogen varen op mijn spot moet je een WA verzekering hebben en daartoe een verklaring ondertekenen. Koren op de molen van de NKV ThumpsUp, maar een goede en verstandige eis voor de veiligheid van andere strandgebruikers, surfers, enz.

Ik durf te stellen dat het gros van de kites (al dan niet locals/buitenlanders) niet goed gedekt is als het mis gaat.
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #60 Juni 06, 2013, 11:19:16
edit2Rapporteer  


Hoe kun je dan WEL de zaken reguleren?
a. de gemeente kan in de APV een aantal zaken opnemen waaraan iemand moet voldoen om ergens te mogen kitesurfen. Dit moeten dan wel zaken zijn die in relatie staan met de openbare orde en veiligheid. Je zou als plaatselijke vereniging dan moeten zorgen dat je aan deze eisen voldoet en zodoende mag kitesurfen.  Echter "niet leden"  die ook aan de gestelde eisen voldoen mogen ook het water op.


Toch zijn de "dagpassen" niet meer toegestaan in Katwijk dacht ik.

Maar zoals jij het omschrijft is helder, en idd kan/moet je niet-leden toestaan, mits ze zich aan de gestelde regels houden, zich inschrijven (veiligheid), lycra aan ter herkenning (ook veiligheid) en desnoods een soort "proeve van bekwaamheid" afleggen. En omdat wij zelfredzaam moeten zijn dus over eigen boot en tractor beschikken, moet je ook bijdragen in de kosten hiervoor.

Overigens niet onbelangrijk: om te mogen varen op mijn spot moet je een WA verzekering hebben en daartoe een verklaring ondertekenen. Koren op de molen van de NKV ThumpsUp, maar een goede en verstandige eis voor de veiligheid van andere strandgebruikers, surfers, enz.

Ik durf te stellen dat het gros van de kites (al dan niet locals/buitenlanders) niet goed gedekt is als het mis gaat.

Feddo... je hebt ergens wel gelijk maar vind dat je ook makkelijk praat hebt... op wassenaar heb je een vereniging en krijg de indruk dat ie naar leden snakt, maar daaris een hoop geregeld. maar men komt daar ook vanwege het vereengings gevoel. op de slufter... daar wil iedereen komen, logistiek technichnisch gezien: dicht bij een weg/grote snelweg voor iedereen met een auto zeer goed aan te rijden en ruime gratis parkeermogelijkheden. geografisch gezien: je kunt daar met bijna elke windrichting varen, de wind waaid daar vaker en harder dan in de rest van NL, je kunt zowel uit vlakwater als grote golven kiezen. je mag het best de ideealste spot van NL noemen en een van de beter in europa, dit itt tot wassenaar. Iedereen wil naar het slufter, helaas ook mensen die totaal geen repect hebben voor de delicate situatie waar in de locals, de natuur en de spot in verkeren. waar jou kleine, selecte vereniging groot maakt, is waar de zwakste schakel ligt bij de slufter: Organisatie.
en daar gaat vrees ik niets in veranderen omdat dat de spot van heelveel exposure geniet... al heel lang en we zijn er allemaal (die er over posten) medeplichtig aan.

maar stel je nou eens voor dat alle spots lidmaatschap vereissen. dan kun je dus maar op een spot varen. wil je op een andere spot varen dan zou je dus nog een lidmaatschap aan moeten gaan. of in het gunstigste geval als introducee kunnen varen. dus dat gaat ook knaken kosten... tenzij: je verplicht wordt om lid te worden van het NKV alvorens je uberhaupt zelfstandig met een vliegert het water in stapt. dus komt weer de vraag naar boven over het kitebewijs... misschien is daar wel een overkoepelende klante bindings kaart aan te binden: NKV Premium card... overal kiten en gebruik maken van de faciliteiten, extra dekking, meer inspraak recht  hebben bij besluitvorming enzzz... en als tegen prestatie iets meer geld betalen en een spot regelgevings cursus volgen. Grin  speciaal voor de kiter die meer dan een sprongetje doet. ik denk zelfs dat je daarmee de kitescene een wat geliktere, strakkere image mee geeft als lid... je dient dan ook meer een voorbeeld functie te hebben naar anderen. dat houdt dus niet in om politie agentje te spelen maar eerder voor de zwakkere/onwetende op te komen. je zou het bijvorbeeld kunnen zien als een soort vraagbaak. dat ben je als ervarener kiter toch al bijna automatisch. het begint al met kites lanceren.
Ron Rodeo

Berichten: 4486
Logs: 0 | 50 uur
Antwoord #61 Juni 06, 2013, 14:06:57
edit2Rapporteer  
Eagle Jan, ben je tegen een 747 aan gelopen ofzo? lol...
jongens houdt het nu eens praktisch, allemaal leuk die hesjes met barcodes, flyers, borden en weet ik het allemaal wat.
teveel naieve gedachtes, lijkt mij.
zoals ik al eerder zei, om de mensen uit het verboden gebied te houden (want daar gaat het om, moeilijker is het niet) zal je toch echt een obstakel moeten plaatsen. Doet men dat niet dan zal de (oude) Slufter langzaam dood bloeden.
Het volk wat er komt is gewoon te divers en massaal om met theoretische middelen te bestrijden.
feddomw
Gast
Antwoord #62 Juni 06, 2013, 14:09:36
edit2Rapporteer  


Hoe kun je dan WEL de zaken reguleren?
a. de gemeente kan in de APV een aantal zaken opnemen waaraan iemand moet voldoen om ergens te mogen kitesurfen. Dit moeten dan wel zaken zijn die in relatie staan met de openbare orde en veiligheid. Je zou als plaatselijke vereniging dan moeten zorgen dat je aan deze eisen voldoet en zodoende mag kitesurfen.  Echter "niet leden"  die ook aan de gestelde eisen voldoen mogen ook het water op.


Toch zijn de "dagpassen" niet meer toegestaan in Katwijk dacht ik.

Maar zoals jij het omschrijft is helder, en idd kan/moet je niet-leden toestaan, mits ze zich aan de gestelde regels houden, zich inschrijven (veiligheid), lycra aan ter herkenning (ook veiligheid) en desnoods een soort "proeve van bekwaamheid" afleggen. En omdat wij zelfredzaam moeten zijn dus over eigen boot en tractor beschikken, moet je ook bijdragen in de kosten hiervoor.

Overigens niet onbelangrijk: om te mogen varen op mijn spot moet je een WA verzekering hebben en daartoe een verklaring ondertekenen. Koren op de molen van de NKV ThumpsUp, maar een goede en verstandige eis voor de veiligheid van andere strandgebruikers, surfers, enz.

Ik durf te stellen dat het gros van de kites (al dan niet locals/buitenlanders) niet goed gedekt is als het mis gaat.

Feddo... je hebt ergens wel gelijk maar vind dat je ook makkelijk praat hebt... op wassenaar heb je een vereniging en krijg de indruk dat ie naar leden snakt, maar daaris een hoop geregeld. maar men komt daar ook vanwege het vereengings gevoel. op de slufter... daar wil iedereen komen, logistiek technichnisch gezien: dicht bij een weg/grote snelweg voor iedereen met een auto zeer goed aan te rijden en ruime gratis parkeermogelijkheden. geografisch gezien: je kunt daar met bijna elke windrichting varen, de wind waaid daar vaker en harder dan in de rest van NL, je kunt zowel uit vlakwater als grote golven kiezen. je mag het best de ideealste spot van NL noemen en een van de beter in europa, dit itt tot wassenaar. Iedereen wil naar het slufter, helaas ook mensen die totaal geen repect hebben voor de delicate situatie waar in de locals, de natuur en de spot in verkeren. waar jou kleine, selecte vereniging groot maakt, is waar de zwakste schakel ligt bij de slufter: Organisatie.
en daar gaat vrees ik niets in veranderen omdat dat de spot van heelveel exposure geniet... al heel lang en we zijn er allemaal (die er over posten) medeplichtig aan.

maar stel je nou eens voor dat alle spots lidmaatschap vereissen. dan kun je dus maar op een spot varen. wil je op een andere spot varen dan zou je dus nog een lidmaatschap aan moeten gaan. of in het gunstigste geval als introducee kunnen varen. dus dat gaat ook knaken kosten... tenzij: je verplicht wordt om lid te worden van het NKV alvorens je uberhaupt zelfstandig met een vliegert het water in stapt. dus komt weer de vraag naar boven over het kitebewijs... misschien is daar wel een overkoepelende klante bindings kaart aan te binden: NKV Premium card... overal kiten en gebruik maken van de faciliteiten, extra dekking, meer inspraak recht  hebben bij besluitvorming enzzz... en als tegen prestatie iets meer geld betalen en een spot regelgevings cursus volgen. Grin  speciaal voor de kiter die meer dan een sprongetje doet. ik denk zelfs dat je daarmee de kitescene een wat geliktere, strakkere image mee geeft als lid... je dient dan ook meer een voorbeeld functie te hebben naar anderen. dat houdt dus niet in om politie agentje te spelen maar eerder voor de zwakkere/onwetende op te komen. je zou het bijvorbeeld kunnen zien als een soort vraagbaak. dat ben je als ervarener kiter toch al bijna automatisch. het begint al met kites lanceren.

EJ, we zijn het 100% met elkaar eens. Ik heb ook makkelijk lullen. MAAR: ik ben van mening dat alle plannen over mensen aanspreken, grotere borden, boeien in het water niet de oplossing zijn, althans niet het probleem zullen oplossen. Juist zo'n unieke topspot trekt idd heel veel mensen, en dat is maar op EEN manier te beheersen vrees ik.

Ik zeg "vrees ik" omdat ik weliswaar niet tegen een vereniging ben op welke spot dan ook, maar uitsluitend omdat ik het nou eenmaal als noodzakelijk kwaad zie. Net zoals maximum snelheden, alcohol-verboden in bepaalde steden/plekken, enz. Het is niet de beste oplossing, maar de enige die in de praktijk zal werken.

En vergis je niet: het hoeft maar een keer mis te gaan op Slufter, of BDam, of wherever en de Gemeentes gooien de boel dicht. Want die hebben geen kennis of belang bij kitespots beheren. Veel mensen vinden kiten nou eenmaal eng er uit zien, er zijn ook veel idioten bezig die anderen in gevaar brengen (ook met lessen  schater) en we moeten de Natuur natuurlijk ook ten koste van alles beschermen  ....
Karel79

Berichten: 1012
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #63 Juni 06, 2013, 14:58:26
edit2Rapporteer  
Ik vind EJ zijn plan wel goed klinken, maar ben wel met Ron eens dat het niet echt praktisch is .. Zeker niet op korte termijn. Tegen die tijd is de sluf al lang kassiewijle.

We moeten een oplossing hebben die op korte termijn geregeld kan worden en effectief genoeg is om sluiting te voorkomen. Een inzamelactie voor een ballenlijn is best een goede optie. Misschien is dat ding na 1 seizoen wel versleten, maar dan is iig de spot nog open (als het werkt). Misschien is ie na 1 flinke storm ook al kapot.. maar niet geschoten is altijd mis. Ik heb al genoeg(?) donateurs gespot in dit topic.

(Het zelfde geldt voor flyers trouwens, is ook op korte termijn te regelen, en effectief voor korte duur, wat misschien lang genoeg is)

Ik neem aan dat voor we dat ding gaan plaatsen er wel overleg met de gemeente moet plaatsvinden. @Dree-NKV kan/wil/moet jij dit voorstellen? Idealiter betaalt de gemeente die ballenlijn natuurlijk..  maar als ze dat niet wil denk ik dat 'wij' dat ook wel kunnen.
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #64 Juni 06, 2013, 15:19:02
edit2Rapporteer  
Ik vind EJ zijn plan wel goed klinken, maar ben wel met Ron eens dat het niet echt praktisch is .. Zeker niet op korte termijn. Tegen die tijd is de sluf al lang kassiewijle.

We moeten een oplossing hebben die op korte termijn geregeld kan worden en effectief genoeg is om sluiting te voorkomen. Een inzamelactie voor een ballenlijn is best een goede optie. Misschien is dat ding na 1 seizoen wel versleten, maar dan is iig de spot nog open (als het werkt). Misschien is ie na 1 flinke storm ook al kapot.. maar niet geschoten is altijd mis. Ik heb al genoeg(?) donateurs gespot in dit topic.

(Het zelfde geldt voor flyers trouwens, is ook op korte termijn te regelen, en effectief voor korte duur, wat misschien lang genoeg is)

Ik neem aan dat voor we dat ding gaan plaatsen er wel overleg met de gemeente moet plaatsvinden. @Dree-NKV kan/wil/moet jij dit voorstellen? Idealiter betaalt de gemeente die ballenlijn natuurlijk..  maar als ze dat niet wil denk ik dat 'wij' dat ook wel kunnen.

op korte termijn doe je ook niks. zeker waar. het plan dat ik in mijn hoofd heb is een plan dat zeker 6 jaar inbeslag neemt, zoals het ontstaan van  elke vereniging, begint het bij een idee, dat idee moet breder gedragen worden... dan begint het draagkracht te krijgen van belanghebbenden enz... dus dat heeft tijd nodig... twee jaar voor de eerste merkbare dingen. maar goed als de overheid onze spot met sluiten dreigt, en ons niet wil helpen dmv bv boa's, dan voel ik me bijna genoodzaakt te voelen om de locals op te roepen om zelf het recht in eigenhand te gaan nemen... enerzijds publieks vriendelijk anderzijds eigewijze aso's en respectlose honden op een iets minder vriendelijke manier. nogmaals als als ze dreigen om onze geliefde spot af te pakken, en ons niet steunen in het behoud van de spot omdat anderen het vergallen, dan vind ik dat we maar ff zelf wat mogen gaan verzinnen en zelf tot actie over mogen gaan. kijk we moeten ook niet vergeten dat er soms iets mis kan gaan waardoor een kiter wel in het gebied beland... maar dan praten we niet meer over kiten met aflandige wind o.i.d.
vliegerverslaafde

Berichten: 25
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #65 Juni 06, 2013, 16:01:56
edit2Rapporteer  
Mannen,


Is het geen idee om vlaggen op het strand neer te zetten waar je tussenin mag kiten? ( je ziet dit vaak op franse stranden.) en eventueel nog een boeienlijn zoals eerder aangegeven.

en eventueel zou je daar nog een groot bord bij kunnen plaatsen waar je mag varen?


Groeten,
uit friesland! ThumpsUp
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #66 Juni 06, 2013, 16:05:40
edit2Rapporteer  
Mannen,


Is het geen idee om vlaggen op het strand neer te zetten waar je tussenin mag kiten? ( je ziet dit vaak op franse stranden.) en eventueel nog een boeienlijn zoals eerder aangegeven.

en eventueel zou je daar nog een groot bord bij kunnen plaatsen waar je mag varen?


Groeten,
uit friesland! ThumpsUp

ja op een strand wel... het probleem zijn de zeehonden zandbanken. daar is het water ook heerlijk vlak en beginners komen daar niet zo snel, dus heel aantrekkelijk maar helaas mag je daar dus niet komen!!!
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #67 Juni 06, 2013, 16:45:38
edit2Rapporteer  
Daarbij natuurlijk ook de opmerking dat 1 van de speerpunten van de NKV het openhouden van kitesurflocaties is.  Ik geef het een goede kans dat als er vanuit de regiovertegenwoordiging een goed plan komt,  er vanuit de NKV zeker financieel ondersteund kan worden...........

 
wimbers

Berichten: 398
Logs: 0 | 24 uur
Antwoord #68 Juni 06, 2013, 19:22:33
edit2Rapporteer  
regels regels. altijd de nekslag van alles wat leuk is, en een gevoel ven vrijheid geeft.
gaan de volges zicht dna ook wel aan de rode lijn houden? niet eroverheen hoor jongens. anders krijg je een lijn in je nek..
het probleem is niet kiters die ergens zijn, het probleem is dat mensen menen dat alles zijn eigen zone nodig heeft. dus hier mogen de vogeltjes, daar de konijntjes, en daar mogen ze kiten.

de eerste die overtuigend bewijs heeft dat een kiter schade berokkend aan een vogelgebied moet nog opstaan.

klinkklare onzin. vroeger mocht je gewoon overal windsurfen, met lawaaizeilen met discokleuren en het hele land vond het geweldig. nu loopt niemand meer topless, hebben we overal betaald parkeren, eten drinken en schijten en krijg je voor scheef de straat overlopen een boete.

gaat de goede kant op met die regels. lost een hoop op..
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #69 Juni 06, 2013, 19:54:06
edit2Rapporteer  
Ik zou iets van een vereniging persoonlijk niet zo fijn vinden.

Ik ben een kiter die echt overal en nergens surft, en zo'n vereniging zou een spot voor mij gelijk uitsluiten, teveel gedoe voor die paar keer dat ik d'r zal zijn.

Duidelijke afbakening lijkt me ook fijner. En sociale controle natuurlijk.

Nog niet op de Slufter geweest overigens, omdat de drukte mij niet zo aanstaat. Maar wil d'r zeker nog eens een keer kijken Smiley
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #70 Juni 06, 2013, 19:58:39
edit2Rapporteer  
Ik wil best wanneer ik aanwezig ben duidelijk maken dat je niet voorbij de boeien en lijn van het prikkeldraad moet varen. Ik denk dat ik dan wel ruzie heb maar het zal duidelijk zijn dat je daar niet langs mag en zo'n verhaal gaat dan snel. Grin
geloof68

Berichten: 2096
Antwoord #71 Juni 06, 2013, 21:59:10
edit2Rapporteer  
Off topic: We kunnen hier op het forum ook een regel invoeren: maximaal 250 tekens voor een reactie....

Campertje voor Marc moet afdoende zijn om de komende maanden het natuurgebied kitervrij te houden. Nemen wij af en toe wat eten, drinken en testmateriaal voor Marc mee.
feddomw
Gast
Antwoord #72 Juni 06, 2013, 22:58:11
edit2Rapporteer  
Off topic: We kunnen hier op het forum ook een regel invoeren: maximaal 250 tekens voor een reactie....

Campertje voor Marc moet afdoende zijn om de komende maanden het natuurgebied kitervrij te houden. Nemen wij af en toe wat eten, drinken en testmateriaal voor Marc mee.

LOL. Ik vind het een topidee! Ik steun wel met zakken Kotbollar, die kan ik met korting in Delft halen.
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #73 Juni 06, 2013, 23:19:05
edit2Rapporteer  
Daarbij natuurlijk ook de opmerking dat 1 van de speerpunten van de NKV het openhouden van kitesurflocaties is.  Ik geef het een goede kans dat als er vanuit de regiovertegenwoordiging een goed plan komt,  er vanuit de NKV zeker financieel ondersteund kan worden...........

 
Financieel ondersteund kan worden: wat zijn de daarvoor gestelde criteria waar aan voldaan zou moeten worden?

regels regels. altijd de nekslag van alles wat leuk is, en een gevoel ven vrijheid geeft.
gaan de volges zicht dna ook wel aan de rode lijn houden? niet eroverheen hoor jongens. anders krijg je een lijn in je nek..
het probleem is niet kiters die ergens zijn, het probleem is dat mensen menen dat alles zijn eigen zone nodig heeft. dus hier mogen de vogeltjes, daar de konijntjes, en daar mogen ze kiten.

de eerste die overtuigend bewijs heeft dat een kiter schade berokkend aan een vogelgebied moet nog opstaan.

klinkklare onzin. vroeger mocht je gewoon overal windsurfen, met lawaaizeilen met discokleuren en het hele land vond het geweldig. nu loopt niemand meer topless, hebben we overal betaald parkeren, eten drinken en schijten en krijg je voor scheef de straat overlopen een boete.

gaat de goede kant op met die regels. lost een hoop op..

wimbers ben het helemaal met je eens, maar wanneer een waanzinnig mooie spot bedreigd wordt met sluiting, komen er toch hele andere belangen om het hoekje kijken. het laatste dat wij willen is dat de spot verboden terrein wordt.

Ik wil best wanneer ik aanwezig ben duidelijk maken dat je niet voorbij de boeien en lijn van het prikkeldraad moet varen. Ik denk dat ik dan wel ruzie heb maar het zal duidelijk zijn dat je daar niet langs mag en zo'n verhaal gaat dan snel. Grin
het wordt zeker geen gemakkelijke strijd voor de locals om mensen duidelijk te maken wat wel en niet kan... het zal zeer waarschijnlijk leiden tot wederzijds onbegrip e.d... maar goed, niks is onoverkomelijk, ja je moet wat over hebben voor het behoud van je spot.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #74 Juni 07, 2013, 10:40:48
edit2Rapporteer  
regels regels. altijd de nekslag van alles wat leuk is, en een gevoel ven vrijheid geeft.
gaan de volges zicht dna ook wel aan de rode lijn houden? niet eroverheen hoor jongens. anders krijg je een lijn in je nek..
het probleem is niet kiters die ergens zijn, het probleem is dat mensen menen dat alles zijn eigen zone nodig heeft. dus hier mogen de vogeltjes, daar de konijntjes, en daar mogen ze kiten.

de eerste die overtuigend bewijs heeft dat een kiter schade berokkend aan een vogelgebied moet nog opstaan.

klinkklare onzin. vroeger mocht je gewoon overal windsurfen, met lawaaizeilen met discokleuren en het hele land vond het geweldig. nu loopt niemand meer topless, hebben we overal betaald parkeren, eten drinken en schijten en krijg je voor scheef de straat overlopen een boete.

gaat de goede kant op met die regels. lost een hoop op..

Amen
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.