Naish 2014

Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #100 Juli 25, 2013, 19:46:07
edit2Rapporteer  
Ik kan wel iets in de gedachten komen van _Ron_. Na 2009 hebben ze tot dit jaar geen één kite meer gehad die echt als big-air/hangtime bekend stond. Natuurlijk springt een Helix of Bolt hoog maar een kite zoals een Xbow/Edge/Dyno hebben ze heel lang niet gehad.

De Charger was een poging maar mislukte hard...
Jer76

Berichten: 252
Logs: 0 | 3 uur
Antwoord #101 Juli 25, 2013, 20:13:44
edit2Rapporteer  
Wat screengrabs uit de nieuwste Naish episode, zwart-oranje Torch is een zieke kleur zie ik al:

Die zwart/oranje is vet ben is er al een foto van de 2014 torch bar.
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #102 Juli 25, 2013, 20:42:34
edit2Rapporteer  
Ik kan wel iets in de gedachten komen van _Ron_. Na 2009 hebben ze tot dit jaar geen één kite meer gehad die echt als big-air/hangtime bekend stond. Natuurlijk springt een Helix of Bolt hoog maar een kite zoals een Xbow/Edge/Dyno hebben ze heel lang niet gehad.

De Charger was een poging maar mislukte hard...

de park 2013 doet niet onder voor de edge... je moet wel kunnen down loopen Grin
EddyC

Geen avatar

Berichten: 1073
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #103 Juli 25, 2013, 21:19:30
edit2Rapporteer  
Lijken me nogal veel modellen bij Naish:
- Of de marketing weet het niet meer wat aan te bieden dus doen ze maar wat
- Of management moet kost wat kost een success model te hebben om te overleven

In elk geval :
- een breed product aanbod betekent complexe productie (= hogere kost)
- een breed product aanbod geeft kleinere productie runs ( verhoogd de kostprijs per stuk)
- een breed product aanbod vergt veel meer marketing

Veel geluk ermee Naish - hopelijk heb je juist gegokt
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #104 Juli 25, 2013, 21:28:44
edit2Rapporteer  
Sinds wanneer is het hebben van 4 kite ranges (C, race, allround en freeride) veel?

Je zou er nog over kunnen discussieren dat de Park en Ride elkaar wat overlappen in vaareigenschappen maar anders dan dat zie ik echt geen reden om nog minder kites te hebben. Die 2 enkele losse maten maten met een andere naam reken ik niet tot een complete range aangezien ze prima als grote Ride-LW en Ride-0 gelabelled hadden kunnen worden.


Ach ja, Eddy moet iets verzinnen om grote merken te bashen Wink


En Arend, praat geen poep met je bewering dat een park dezelfde hangtime haalt als een racekite. Als je een Draft/Edge eenzelfde zweefloop-truc toepast blijf je 100% zeker langer in de lucht dus vergelijk dezelfde soort sprongen met elkaar aub.
feddomw
Gast
Antwoord #105 Juli 25, 2013, 21:56:39
edit2Rapporteer  
Evan, wat is het verschil tussen een allround en een freeride kite?

Dames kite, Trip als nulstrut 10m, ride, draft, torch, LW kite, Park.
7 TTs
Hoeveel surfboards? Surfboards erg mooi trouwens, voor het eerst dat ik opgewonden raak van een Naish surfboard.

Ik zeg niet dat het slecht is, Evan, zo'n brede selectie, gewoon tegen de trend in. En zeker overlap in Park en Ride.
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #106 Juli 25, 2013, 22:07:38
edit2Rapporteer  
Sinds wanneer is het hebben van 4 kite ranges (C, race, allround en freeride) veel?

Je zou er nog over kunnen discussieren dat de Park en Ride elkaar wat overlappen in vaareigenschappen maar anders dan dat zie ik echt geen reden om nog minder kites te hebben. Die 2 enkele losse maten maten met een andere naam reken ik niet tot een complete range aangezien ze prima als grote Ride-LW en Ride-0 gelabelled hadden kunnen worden.


Ach ja, Eddy moet iets verzinnen om grote merken te bashen Wink


En Arend, praat geen poep met je bewering dat een park dezelfde hangtime haalt als een racekite. Als je een Draft/Edge eenzelfde zweefloop-truc toepast blijf je 100% zeker langer in de lucht dus vergelijk dezelfde soort sprongen met elkaar aub.
niet kwa hang time maar kwa hoogte.
Jer76

Berichten: 252
Logs: 0 | 3 uur
Antwoord #107 Juli 25, 2013, 22:14:52
edit2Rapporteer  
Evan, wat is het verschil tussen een allround en een freeride kite?

Dames kite, Trip als nulstrut 10m, ride, draft, torch, LW kite, Park.
7 TTs
Hoeveel surfboards? Surfboards erg mooi trouwens, voor het eerst dat ik opgewonden raak van een Naish surfboard.

Ik zeg niet dat het slecht is, Evan, zo'n brede selectie, gewoon tegen de trend in. En zeker overlap in Park en Ride.


of het tegen de trend in is  ja zeg nou zelf  kijk eens naar North en Cabrinha  precies het zelfde verhaal  maar dat is  prima voor ieder wat wils .  en dat er zoveel keus is komt gewoon door de vraag ernaar.

North 7 kites  ,9 twintips , 8 surfboards  1 race board

Cabrinha  6  kites . 9 twintips  ,7 surf boards
feddomw
Gast
Antwoord #108 Juli 25, 2013, 22:23:55
edit2Rapporteer  
Evan, wat is het verschil tussen een allround en een freeride kite?

Dames kite, Trip als nulstrut 10m, ride, draft, torch, LW kite, Park.
7 TTs
Hoeveel surfboards? Surfboards erg mooi trouwens, voor het eerst dat ik opgewonden raak van een Naish surfboard.

Ik zeg niet dat het slecht is, Evan, zo'n brede selectie, gewoon tegen de trend in. En zeker overlap in Park en Ride.


of het tegen de trend in is  ja zeg nou zelf  kijk eens naar North en Cabrinha  precies het zelfde verhaal  maar dat is  prima voor ieder wat wils .  en dat er zoveel keus is komt gewoon door de vraag ernaar.

North 7 kites  ,9 twintips , 8 surfboards  1 race board

Cabrinha  6  kites . 9 twintips  ,7 surf boards

Ik las dat North maar 3 kites heeft in 2014? Airush, lijn wordt simpeler. Ozone is simpele lijn.
Jer76

Berichten: 252
Logs: 0 | 3 uur
Antwoord #109 Juli 25, 2013, 22:34:42
edit2Rapporteer  
2013 /2014 info  scheelt het onderling van de grote 3 niet veel qua aanbod.
Brenkie

Berichten: 716
Antwoord #110 Juli 26, 2013, 10:18:01
edit2Rapporteer  
Het ziet er dik uit! Ik ben erg blij met mijn Park7 2012 en met een Park10 2014 erbij gaat een mooi setje worden.

Ook al kan de outline nog hetzelfde eruit zien kan bijv. een gewijzigde profieldiepte heel veel verschil opleveren. Dat levert veel meer verschil op dan een getweakete wingtip.
Hetgeen waar ik erg naar uitkijk is de bar met depowertrim boven de bar.

Iedereen heeft zo z'n voorkeur voor een merk. Ik ben begonnen met Naish en vaar nu weer Naish, daar windsurfde ik ook al mee.
Ik vind de andere merken ook mooie kites hebben, de beschermde depowerlijn op een cabrinha bar ziet er beter uit, toch heb ik meer met Naish. En ik heb een toptijd gehad met een PeterLynn Venom, ik zou graag weer eens de nieuwe Charger van hen proberen. De Venom was de meest comfortabele kite die ik ooit gevaren heb met de beste hangtime. Ben toch weer terug naar tube's en dat is dus een Naish. Alleen de depower op de chickenloop daar was ik ontevreden over, dat kan nu anders.

Bij de merkkeuze van veel mensen speelt gevoel een veel grotere rol dan men denkt.
Teamriders, reclame, folders enz. Naish spreekt me hiermee aan. Bij een ander is dat wellicht een ander merk.

Je niveau gaat echt niet omhoog met een nieuwe kite, maar het gevoel als je met een nieuwe kite het water op gaat is gewoon lekker. Iedereen moet zichzelf af en toe ff kietelen met nieuw materiaal, en ik doe dat graag met een Naish. Met een smile het water op en af, das belangijk. En welk merk dat nou is, foil of tube maakt eigenlijk geen ruk uit.
KappuhH

Berichten: 3273
Antwoord #111 Juli 26, 2013, 10:37:50
edit2Rapporteer  
Je niveau gaat echt niet omhoog met een nieuwe kite, maar het gevoel als je met een nieuwe kite het water op gaat is gewoon lekker. Iedereen moet zichzelf af en toe ff kietelen met nieuw materiaal, en ik doe dat graag met een Naish. Met een smile het water op en af, das belangijk. En welk merk dat nou is, foil of tube maakt eigenlijk geen ruk uit.
Niet helemaal mee eens. Heb ooit eens in de eerste sessie met een nieuwe kite 4 nieuwe tricks geland. Puur omdat de kite me erg veel vertrouwen gaf en me uitdaagde nieuwe dingen te gaan doen. Maakt dus per kite wel echt uit!
Brenkie

Berichten: 716
Antwoord #112 Juli 26, 2013, 10:52:44
edit2Rapporteer  
Niet helemaal mee eens. Heb ooit eens in de eerste sessie met een nieuwe kite 4 nieuwe tricks geland. Puur omdat de kite me erg veel vertrouwen gaf en me uitdaagde nieuwe dingen te gaan doen. Maakt dus per kite wel echt uit!

Als het een heel ander type kite is dan heb je gelijk, ik bedoelde meer een opvolgend model van een nieuwer jaar. Overstap naar een ander type kite kan voor velen zelfs een eye-opener zijn. Ik zie nog geregeld beginners met een torch of fuel rondvaren... Zelfs een park is dan al te extreem voor ze, beter een Ride ofzo. (ff in de Naish range gezien) Maar dat staat natuurlijk niet stoer.
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #113 Juli 26, 2013, 11:20:05
edit2Rapporteer  
Niet helemaal mee eens. Heb ooit eens in de eerste sessie met een nieuwe kite 4 nieuwe tricks geland. Puur omdat de kite me erg veel vertrouwen gaf en me uitdaagde nieuwe dingen te gaan doen. Maakt dus per kite wel echt uit!

Als het een heel ander type kite is dan heb je gelijk, ik bedoelde meer een opvolgend model van een nieuwer jaar. Overstap naar een ander type kite kan voor velen zelfs een eye-opener zijn. Ik zie nog geregeld beginners met een torch of fuel rondvaren... Zelfs een park is dan al te extreem voor ze, beter een Ride ofzo. (ff in de Naish range gezien) Maar dat staat natuurlijk niet stoer.

niet mee eens. de verschillen tussen park 2011, 2012, 2013 zijn aanzienlijk. 2011 heelveel boost geen hangtime, geen pull in de loop minder stabiel, minder lowend, veel meer highend. 2012 meer lowend, minder boost, meer hangtime, traag in het draai werk, minder highend. 2013 stuurt sneller dan de 2012, is stabiel, relaunched makkelijker, lekkere boost, meer hangtime, drift lekker tijdens het waven, goede pull in de loop en constructie verbeteringen enz... dus er zit weldegelijk verschil in de kites ven jaar tot jaar.
feddomw
Gast
Antwoord #114 Juli 26, 2013, 11:46:30
edit2Rapporteer  
Niet helemaal mee eens. Heb ooit eens in de eerste sessie met een nieuwe kite 4 nieuwe tricks geland. Puur omdat de kite me erg veel vertrouwen gaf en me uitdaagde nieuwe dingen te gaan doen. Maakt dus per kite wel echt uit!

Als het een heel ander type kite is dan heb je gelijk, ik bedoelde meer een opvolgend model van een nieuwer jaar. Overstap naar een ander type kite kan voor velen zelfs een eye-opener zijn. Ik zie nog geregeld beginners met een torch of fuel rondvaren... Zelfs een park is dan al te extreem voor ze, beter een Ride ofzo. (ff in de Naish range gezien) Maar dat staat natuurlijk niet stoer.

niet mee eens. de verschillen tussen park 2011, 2012, 2013 zijn aanzienlijk. 2011 heelveel boost geen hangtime, geen pull in de loop minder stabiel, minder lowend, veel meer highend. 2012 meer lowend, minder boost, meer hangtime, traag in het draai werk, minder highend. 2013 stuurt sneller dan de 2012, is stabiel, relaunched makkelijker, lekkere boost, meer hangtime, drift lekker tijdens het waven, goede pull in de loop en constructie verbeteringen enz... dus er zit weldegelijk verschil in de kites ven jaar tot jaar.

Kan wel kloppen, EJ, maar dat is ook een zwaktebod van Naish. Dat zie je bij andere merken en andere Naish modellen niet zo sterk, die verschillen die zo groot zijn. Zou ook niet mogen eigenlijk, een bepaald model heeft bepaalde vliegeigenschappen en daar moet men op kunnen vertrouwen. Natuurlijk zijn er in elk model wel kleine verschillen, maar niet op die schaal zoals bij de Park, dat is echt uitzonderlijk.

Ik snap ook nooit dat elk jaar kites zogenaamd beter worden. Daar worden mensen altijd zo blij van, ik kan me dan niet aan de indruk onttrekken dat ze blijkbaar een "niet af" product op de markt hebben gebracht.
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #115 Juli 26, 2013, 12:11:59
edit2Rapporteer  
Nou niet zo zeer een zwaktebod... vergeet niet dat de 2011 de eerste versie was de 2012, de 2de en 2013 hebben ze de 2011& 2012 bij elkaar gevoegd en verbeterd. dat heet evolutie. dat zelfde gebeurt ook met een van 's werelds beste kites sinds 2005 (torch, een van de meest doorontwikkelde kite type's die volgens mij het langste mee gaat) . En dan elk jaar weer wat kunnen verbeteren.
Naishie

Berichten: 383
Antwoord #116 Juli 26, 2013, 15:52:42
edit2Rapporteer  
Ik als echte naish lover is het er niet zo mee eens dat die modellen park zo veranderen.
Iemand van kiteforum had de 2011 en 2012 9 meter over elkaar gelegd waaruit blijkt dat de 2012 bijna 1 meter groter was
Zo creeren ze meer low wind en hangtime en noem maar op.
Ik denk dat 90 procent van de kiters het verschil niet eens merkt tussen een 2011 en 2012.
Maar ik snap best wel dat sommige weer eens een nieuw model willen het zijn toch prachtige hebbedingetjes die naish kites
Dan koop ik ondertussen wel een overjarig model voor de helft
Lauw
Administrator

Berichten: 3580
Logs: 0 | 6 uur
Antwoord #117 Juli 26, 2013, 17:05:55
edit2Rapporteer  
Nou niet zo zeer een zwaktebod... vergeet niet dat de 2011 de eerste versie was de 2012, de 2de en 2013 hebben ze de 2011& 2012 bij elkaar gevoegd en verbeterd. dat heet evolutie. dat zelfde gebeurt ook met een van 's werelds beste kites sinds 2005 (torch, een van de meest doorontwikkelde kite type's die volgens mij het langste mee gaat) . En dan elk jaar weer wat kunnen verbeteren.

Totaal offtopic, maar dat is de Fuel ;-) Vanaf 2001 geloof ik. Mjah de fuel is sinds 2009 ook nauwelijks meer veranderd (in vaareigenschappen).
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #118 Juli 26, 2013, 18:20:53
edit2Rapporteer  
Nou niet zo zeer een zwaktebod... vergeet niet dat de 2011 de eerste versie was de 2012, de 2de en 2013 hebben ze de 2011& 2012 bij elkaar gevoegd en verbeterd. dat heet evolutie. dat zelfde gebeurt ook met een van 's werelds beste kites sinds 2005 (torch, een van de meest doorontwikkelde kite type's die volgens mij het langste mee gaat) . En dan elk jaar weer wat kunnen verbeteren.

Totaal offtopic, maar dat is de Fuel ;-) Vanaf 2001 geloof ik. Mjah de fuel is sinds 2009 ook nauwelijks meer veranderd (in vaareigenschappen).
ff lezen, een van de...  dus niet de.
-=Banzai=-

Berichten: 98
Logs: 0 | 197 uur
Antwoord #119 Augustus 03, 2013, 16:35:38
edit2Rapporteer  
Ik kan wel iets in de gedachten komen van _Ron_. Na 2009 hebben ze tot dit jaar geen één kite meer gehad die echt als big-air/hangtime bekend stond. Natuurlijk springt een Helix of Bolt hoog maar een kite zoals een Xbow/Edge/Dyno hebben ze heel lang niet gehad.

De Charger was een poging maar mislukte hard...


De Naish Draft 2013/2014 misschien ? Smiley

Mojos12

Berichten: 56
Antwoord #120 Augustus 03, 2013, 16:40:47
edit2Rapporteer  
Ik heb deze al eens op Kite freaks ( facebook ) gedeeld . En het klopt niet .
Als je goed leest staat er dat deze kites zijn getest in 16.5 tot 18 knopen. Waarin bv een speed 4 10 m eigenlijk te klein is .
Is waarschijnlijk ook door een winkel gemaakt die de Naish kites verkoopt ( begrijp me niet verkeerd , Naish is een oerdegelijk merk!!)

-=Banzai=-

Berichten: 98
Logs: 0 | 197 uur
Antwoord #121 Augustus 03, 2013, 16:48:50
edit2Rapporteer  
Ik heb deze al eens op Kite freaks ( facebook ) gedeeld . En het klopt niet .
Als je goed leest staat er dat deze kites zijn getest in 16.5 tot 18 knopen. Waarin bv een speed 4 10 m eigenlijk te klein is .
Is waarschijnlijk ook door een winkel gemaakt die de Naish kites verkoopt ( begrijp me niet verkeerd , Naish is een oerdegelijk merk!!)

Geen probleem hoor Smiley persoonlijk boeit het me niet echt zo of de ene kite beter is dan de andere op % punten. Het ligt aan zoveel factoren die mee spelen. Ik ben er zelf wel blij mee dat ze zo'n type kite met bepaalde eigenschappen precies op het juiste moment uitbrengen in mijn geval. Het scheelde niet veel of ik was voor de Ozone Edge gegaan. Misschien springt de Edge wel hoger en langer maar dan had ik flink meer moeten uitgeven. Het moet wel een leuke en betaalbare hobby blijven Wink
Mojos12

Berichten: 56
Antwoord #122 Augustus 03, 2013, 17:24:25
edit2Rapporteer  
Niets meer aan toe te voegen . Je hebt helemaal gelijk  ThumpsUp
Lauw
Administrator

Berichten: 3580
Logs: 0 | 6 uur
Antwoord #123 Augustus 03, 2013, 17:44:44
edit2Rapporteer  
Nou niet zo zeer een zwaktebod... vergeet niet dat de 2011 de eerste versie was de 2012, de 2de en 2013 hebben ze de 2011& 2012 bij elkaar gevoegd en verbeterd. dat heet evolutie. dat zelfde gebeurt ook met een van 's werelds beste kites sinds 2005 (torch, een van de meest doorontwikkelde kite type's die volgens mij het langste mee gaat) . En dan elk jaar weer wat kunnen verbeteren.

Totaal offtopic, maar dat is de Fuel ;-) Vanaf 2001 geloof ik. Mjah de fuel is sinds 2009 ook nauwelijks meer veranderd (in vaareigenschappen).
ff lezen, een van de...  dus niet de.

Ik zal je zin even specifiek quoten: "torch, een van de meest doorontwikkelde kite type's die volgens mij het langste mee gaat"

Mijn reactie ging over het langst mee gaan niet op doorontwikkeling, omdat dat laatste totaal ontransparant is en tegenwoordig veelal marketing gedreven.
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #124 Augustus 04, 2013, 00:13:09
edit2Rapporteer  
Nou niet zo zeer een zwaktebod... vergeet niet dat de 2011 de eerste versie was de 2012, de 2de en 2013 hebben ze de 2011& 2012 bij elkaar gevoegd en verbeterd. dat heet evolutie. dat zelfde gebeurt ook met een van 's werelds beste kites sinds 2005 (torch, een van de meest doorontwikkelde kite type's die volgens mij het langste mee gaat) . En dan elk jaar weer wat kunnen verbeteren.

Totaal offtopic, maar dat is de Fuel ;-) Vanaf 2001 geloof ik. Mjah de fuel is sinds 2009 ook nauwelijks meer veranderd (in vaareigenschappen).
ff lezen, een van de...  dus niet de.

Ik zal je zin even specifiek quoten: "torch, een van de meest doorontwikkelde kite type's die volgens mij het langste mee gaat"

Mijn reactie ging over het langst mee gaan niet op doorontwikkeling, omdat dat laatste totaal ontransparant is en tegenwoordig veelal marketing gedreven.


heel er ontransparant ook weer niet... als je de torch 2005 t/m 2014 neemt dan is er jaar in jaar uit weer verder getweeked... diepe c-shape naar wat opener... verstevigingen ,andere strut layout, nieuwe materialen enz... tuurlijk zit er een marketing gedeelte bij maar de torch is niet zoals de feul de laatsten jaren min of meer gelijk gebleven.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.