Ongeluk Ouddorp 15 juni

jndejong

Geen avatar

Berichten: 4
Juni 23, 2013, 21:46:28
edit2Rapporteer  
Tijdens het kiten heb ik een hersenschudding opgelopen om ca 15.00 uur
Een kiter heeft mij opgemerkt en ik ben door de reddingsbrigade uit het water gehaald en per ambulace naar het ziekenhuis gebracht.

Die middag waren er 4 of 5 kiters

Heeft iemand mij mogelijk gezien, en heb je mogelijk wat melden wat er gebeurd zou kunnen zijn.
Ik ben ca 3 uur kwijt en weet ook niet waardoor de hersenschudding veroorzaakt is.
Die middag heb ik met een 8 meter Cabrinha Switchblade gevaren met een gif groene leading edge

Ik vaar altijd met een helm op maar door het koude water heb ik die middag een kap gebruikt.

Heb je wat info dan hoor ik het graag.

John


JokerB

Geen avatar

Berichten: 270
Logs: 0 | 56 uur
Antwoord #1 Juni 23, 2013, 21:54:41
edit2Rapporteer  
aiai das minder. wens je veel sterkte! genees maar snel
RonaldFX

Geen avatar

Berichten: 562
Logs: 0 | 335 uur
Antwoord #2 Juni 23, 2013, 21:56:56
edit2Rapporteer  
Heftig, sterkte met herstel.
magic ed

Geen avatar

Berichten: 381
Antwoord #3 Juni 23, 2013, 22:29:09
edit2Rapporteer  
Heel vervelend, ik hoop dat iemand je kan helpen.

Over de cap: er zijn 1 en 2 mm caps die je onder je helm kan dragen, daar vaar ik de hele winter mee door (ik draag altijd een helm).
Ed.

Berichten: 2732
Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #4 Juni 23, 2013, 22:32:05
edit2Rapporteer  
Wij hadden die dag een kite event, dit is wat ik heb meegekregen, ik heb je nog gesproken Smiley

Rond 15u inderdaad zagen we dat je door de ORB uit het water bent gehaald, omdat we iets organiseerden belden ze en ben ik gaan kijken. Ze vertelden me dat je met lijnen om je benen, liggend op je kite (niet selfresque maar andersom), 500m uit de kust voorbij kwam drijven. Gelukkig heeft die kiter je gezien..

Wij hebben ons ook heel erg hard af zitten vragen hoe je met hersenschudding / half buiten bewustzijn nog wel naar je kite bent gekomen.. Misschien je board tegen je hoofd gehad nadat je naar je kite was gekomen??

En van een klap op het water of tegen een golf in kan je ook best een hersenschudding krijgen!

Sterkte!
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #5 Juni 23, 2013, 22:39:38
edit2Rapporteer  
Ik weet ondertussen wie jou gezien heeft, het mail adres heb ik naar een maat van jou gestuurd. Dus zo zou je met hem wel in contact kunnen komen. Wink
jndejong

Geen avatar

Berichten: 4
Antwoord #6 Juni 23, 2013, 22:46:59
edit2Rapporteer  
Bedankt voor jullie reacties tot nu toe, ik weet nu in ieder geval al iets ThumpsUp
Ed.

Berichten: 2732
Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #7 Juni 24, 2013, 00:02:38
edit2Rapporteer  
Je was trouwens bij de vuurtoren opgestapt.. Das 2,5 kilometer verderop van waar ze je uit het water haalden..

Ben je al donateur aan de ORB ? Smiley
jndejong

Geen avatar

Berichten: 4
Antwoord #8 Juni 24, 2013, 22:11:01
edit2Rapporteer  
Niet helemaal bij de vuurtoren, het was blok 3 bij de stranttend.
De overschrijving naar ORB is net de deur uit.

 
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #9 Juni 24, 2013, 22:25:42
edit2Rapporteer  
Ik was ook bij Ed op die dag, en ben erg geschrokken van het verhaal.
Volgens mij ben je door het oog van de naald gegaan, wat een geluk dat ze je gevonden hebben. De wind was ook schuin aflandig rond die tijd.

Sterkte met je herstel!
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.