Kite verzekering (+ voor op vakantie)

Langbeest

Berichten: 3272
Antwoord #25 Oktober 04, 2015, 21:18:04
edit2Rapporteer  
Ik en Giertje hebben het over de WA verzekering.
Gerrit ik heb je een PB gestuurd.
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #26 Oktober 06, 2015, 14:18:11
edit2Rapporteer  
Heb het even nagevraagd bij mijn verzekering :

Dit is het antwoord

Beste Richard,
 
Het klopt dat schade ontstaan tijdens het varen aan een andere kitesurfer niet vergoed wordt. Dit komt omdat er sprake is van een sport- en spelsituatie.
Het is niet mogelijk de dekking uit te breiden.
 
Een oplossing voor dit probleem kan zijn een extra W.A.-verzekering te sluiten door lid te worden van de Nederlandse Kitesurf Vereniging die bij het lidmaatschap een secundaire W.A.-dekking geven.
 
Met vriendelijke groeten,
 
Aon Verzekeringen
 
From: Richard Kiter 
Sent: dinsdag 6 oktober 2015 13:26

Subject: RE: Aansprakelijkheidsverzekering en kite surfen
 
Hallo
 
Dus als ik het goed lees wordt dit niet vergoed ?
 
Als ik bijvoorbeeld bij het varen iemand zijn kite raak en die kite raakt stuk en de lijnen zijn gebroken door mijn schuld wat mijn aansprakenleid is, waarom wordt dit dan niet vergoed ? 
Het is toch een verzekering die mij dekt met de dingen die verkeerd kunnen gaan ?
 
Is er nog een maximum vergoeding per gebeurtenis ?
 
Gr Richard




Dus geen Wa dekking bij kite surfen onderling  ThumpDown ThumpDown

audi

Berichten: 752
Antwoord #27 Oktober 06, 2015, 15:23:47
edit2Rapporteer  
Ben ik toch niet voor jan l.. Lid geworden van het nkv ThumpsUp
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #28 Oktober 06, 2015, 18:25:07
edit2Rapporteer  
Citaat
Ben ik toch niet voor jan l.. Lid geworden van het nkv

En ik ook  ThumpsUp Goed om het even te checken bij de verzekering   ThumpsUp
Jellevw

Berichten: 673
Logs: 0 | 249 uur
Antwoord #29 Januari 12, 2016, 09:23:14
edit2Rapporteer  
Ik mijn polis bij Sportzeker opgezegd omdat de waarde van mijn materiaal laag is.
Vervolgens vroeg ik mij af (naar aanleiding van discussies op dit forum) of ik nog wel goed verzekerd was.
Dit heb ik nagevraagd bij mijn adviseur.

Hieronder het antwoord mbt tot het opzeggen van mijn sportzeker polis en de dekking die ik nu nog heb.


Beste Jelle,

Naar aanleiding van jouw vraag heb ik het e.e.a. uitgezocht. Ik kan je het volgende meedelen:

Ziektekosten (Bewuzt)
Voor wat betreft de ziektekosten hoef je je geen zorgen te maken, medische kosten als gevolg van een ongeval vallen gewoon onder de dekking.

Aansprakelijkheid (Reaal)
Ook de aansprakelijkheid voor schade aan derden is gewoon gedekt, in dit specifieke geval op jullie Aansprakelijkheidsverzekering bij REAAL. In de bijlage tref je de volledige polisvoorwaarden. Bij punt 3.4 staat het volgende beschreven:



 
Zoals je kunt lezen is er gewoon dekking voor aansprakelijkheid bij schade veroorzaakt met of door kitesurfen.

Materiaal
Zoals je zelf al aangeeft kan je dit aanvullend verzekeren bij Sportzeker. Jouw spullen vallen echter ook gewoon voor brand en diefstal onder jouw inboedelverzekering. Als de spullen al wat ouder zijn, dan zal een eventuele uitkering alleen wel tegen de dagwaarde gebeuren. Maar dat is - denk ik - niet zo spannend.

PS, Kan iemand me uitleggen hoe ik een plaatje toevoeg?
Langbeest

Berichten: 3272
Antwoord #30 Januari 12, 2016, 12:48:52
edit2Rapporteer  
"Jouw spullen vallen echter ook gewoon voor brand en diefstal onder jouw inboedelverzekering. "

Dat klopt als er thuis iets gebeurd. Brand of diefstal.
Heb je een buitenshuis verzekering voor jou inboedel??
Jellevw

Berichten: 673
Logs: 0 | 249 uur
Antwoord #31 Januari 12, 2016, 16:03:56
edit2Rapporteer  
Nee die heb ik niet.
Ik had een Sportzeker polis maar die heb ik opgezegd omdat de waarde van mijn materiaal laag is.
Ik ben dus nog wel WA en ziektekosten verzekerd.
hangtime

Geen avatar

Berichten: 150
Antwoord #32 Januari 12, 2016, 20:49:19
edit2Rapporteer  
Als je alles goed leest, kun je je beter niet verzekeren, want ze vergoeden toch nauwelijks iets.
Of er is teveel uitgesloten, zoals bij Sportzeker, snowkiten op vakantie wel verzekerd, maar hier op het platte landje niet...
De kite is ook niet verzekerd, maar je snowboard wel, waar gaat het allemaal over joh?
Bron: "je kite zelf valt tegenwoordig onder de val- en glijschermen en is daarmee uitgesloten van dekking"
http://surf.sportzeker.nl/wintersport-en-snowkiten/

Dus al je kites kwijt, jammer joh, paar 1000 euro zelf ophoesten.
Snowboard kwijt, 100 euro vergoeding, jippie?
En dan nog al die moeite die je ervoor moet doen, getuigen van een diefstal zoeken, rlly?

@Jellevw:
"Ik ben dus nog wel WA en ziektekosten verzekerd."
Met WA bedoel je aansprakelijkheidsverzekering? Of een WA-kite verzekering (zoals NKV heeft)?

Ziektekosten verzekeren is verplicht in Nederland, dus dat is nogal logisch Wink
Jellevw

Berichten: 673
Logs: 0 | 249 uur
Antwoord #33 Januari 13, 2016, 08:20:48
edit2Rapporteer  
Mijn gewone WA dekt dus schade aan derde door kiten.
Ik kreeg het plaatje er helaas niet bij.
hangtime

Geen avatar

Berichten: 150
Antwoord #34 Januari 15, 2016, 14:38:17
edit2Rapporteer  
Mijn gewone WA dekt dus schade aan derde door kiten.
Ik kreeg het plaatje er helaas niet bij.

'Gewone WA'

Wat is dat voor verzekering? Kun je a.u.b. de verzekeringen noemen zoals ze heten?
Gewone WA? Bedoel je WA verzekering op je auto? Lijkt mij sterk dat die schade voor kiten dekt Smiley
Of bedoel je een aansprakelijkheidsverzekering?
Graag ook aangeven waar je dan verzekerd bent, want ik ken geen 1 aansprakelijkheidsverzekering die kiten fatsoenlijk dekt.
Daarom hoor ik graag van je Smiley
HBX

Berichten: 201
Logs: 0 | 1250 uur
Antwoord #35 Januari 16, 2016, 00:22:51
edit2Rapporteer  
Heb zelf schade ondervonden aan m'n kite die veroorzaakt is door derden.

Desbetreffende persoon heeft de eigen aansprakelijkheidsverzekering ingeschakeld (Interpolis) en die hebben contact met mij gezocht om het verhaal te verifiëren. Zodra ze het schade rapport hebben ontvangen (foto's en factuur) wordt de schade rechtstreeks aan mij vergoed.
Jellevw

Berichten: 673
Logs: 0 | 249 uur
Antwoord #36 Januari 16, 2016, 21:01:41
edit2Rapporteer  
Aansprakelijkheidsverzekering bij REAAL.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.