waar naartoe in Juli/augustus binnen 8 uur rijden

Mitchel_12000

Berichten: 1183
Juni 25, 2013, 17:27:06
edit2Rapporteer  
Hallo allemaal,

Ik ga met mijn vriendin een weekje op vakantie eind juli maar weet niet goed waar naar toe. Ik wil eigenlijk wel een paar daagjes kiten maar ook daar naast wat kunnen doen. Max. 8 uur rijden van hier en het liefst richting het zuiden. Hebben jullie tips?
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #1 Juni 25, 2013, 17:52:55
edit2Rapporteer  
De beste tip ooit: zomers in NL blijven en 's winters naar de  zonnige wind bestemmingen  gaan... is ook nog stukken goedkoper dan hoog seizoen europa.
Roy34

Berichten: 50
Antwoord #2 Juni 25, 2013, 18:50:12
edit2Rapporteer  
Zou lekker naar de TVTAS gaan !
Lekker makkelijk goed te doen. En echt Nederlands weer.
mbetz

Berichten: 576
Antwoord #3 Juni 26, 2013, 13:25:38
edit2Rapporteer  
8 uur naar heet Zuiden kom je in Bretagne. Zijn ook goede kite sports, check maar ok Kitebeaches.com

Alternatief: Fehrman in Noord Duitsland. Oostzee heeft veel zon en ook wind, en je bent er zo...
Wiel

Geen avatar

Berichten: 23
Antwoord #4 Juli 09, 2013, 22:45:45
edit2Rapporteer  
Ondanks de tip van Eagle-Jan zouden wij over een week of 3 ook nog wel lastminute een kleine week zon én wind willen opzoeken op zo'n max 8 uur rijden. Ik heb wat zitten kijken in Bretagne, maar kan tussen de gigantische lijst met spots op kitebeaches.com maar lastig een goede beginnersspot vinden waar je in de zomer mag kiten en waar we ook nog een redelijke kans op wind hebben.

Ben voor mezelf dus op zoek naar een spot waar je nog een redelijk stuk kan staan en waar een maatje nog een dag les kan nemen en een paar dagen kan huren. Iemand nog tips/ervaringen?
rdl

Geen avatar

Berichten: 13
Antwoord #5 Juli 11, 2013, 02:06:02
edit2Rapporteer  
Ik ga zelf naar Bretagne in Augustus. Geen idee hoe het daar is. Ik ga ieder geval naar Pont Mahe met het gezin, dus hopelijk kom ik een beetje aan kiten toe en staat er een windje Smiley

http://www.tvtrip.com/Beach-and-coastal-area+11-info/Pont-Mah%C3%A9+u17mX0
"It's a big bay open on to the west. Really good to start the kite in a safe place. The tide is very important, you kite 2.5 hrs before and after the hight tide. Water level is between 50cm and 2m. No wave (no more than 30cm), it's flat. Nice at high tide but a long walk at low tide. Plenty of windsurfers around. Only sand. Typically a beach from Brittany. Safe spot for launching and landing, but a lot of people in summer. September to March: SW, W and NW are really good between 10-50 knots. March to May: Northeast not good offshore irregular or West, 10-20 knots. June to August: West, 10 to 20 knots or nothing. "

Iets verder rijden naar het zuid-oosten van Frankrijk ligt Leucate. Daar ben ik 2 jaar geleden geweest. Was echt top kiten en elke dag een sterke wind.

In oktober ga ik nog naar Dakhla, maar dat is een ander verhaal.
Ironis

Berichten: 57
Logs: 0 | 18 uur
Antwoord #6 Juli 24, 2013, 14:33:08
edit2Rapporteer  
Is je enige eis 8 uur rijden, of heb je een max aan kilometers in gedachten?
Vanaf waar is het maximaal 8? Het scheelt nogal of dat Den Helder of Maastricht is..

Ik moet eerlijk bekennen dat ik zelf zonder problemen 10 - 11 uur onderweg ben naar bijv. een wintersportgebied. Vertrekken om 5:00 in de ochtend, aankomen tussen 15-16 in de middag. En dan zit je toch even 1100km verderop. Als dat je aanspreekt zit je zo in de omgeving van Bordeaux waar je een aantal meren zult vinden waar je kunt kiten. Iets dichterbij is de omgeving van Rochefort, waar flink wat spots zitten met uiteenlopende moeilijkheidsgraad.

Kijk eens op http://www.allosurf.net/ voor spots in Frankrijk. Veel hebben een prima uitleg (in het Frans) waar je rekening mee moet houden en wat de moeilijkheidsgraad is. Voorbeeld: http://www.allosurf.net/la-palmyre-kitesurf-windsurf-spot-id-107.html Erg goede beginnersspot (á la Oostvoorne) en als het niet waait: er zit een van de mooiste dierentuinen van Frankrijk (althans, volgens een bezoeker van allosurf)
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.