carribean??

twinlip
Gast
September 02, 2004, 18:47:51
edit2Rapporteer  
heej mensen....
Ben van plan met vrienden naar carribean te gaan om te kite...
iemand hier eerder geweest? of verhalen van gehoord waar je het beste heen kan gaan?  ???
brammetjuhh
Gast
Antwoord #1 September 02, 2004, 19:17:02
edit2Rapporteer  
heey,
ik ga volgend jaar ook nar de caribean zou ik met jullie mee kunnen??
ik heb nog geen vrienden die kiten dus dan zou ik daar alleen moete kiten,
ik zou het egt heerlijk vinde alsk met jullie mee mag kusjes bram
twinlip
Gast
Antwoord #2 September 02, 2004, 19:18:12
edit2Rapporteer  
jah is goed idee

nemen we regtur ook mee  
brammetjuhh
Gast
Antwoord #3 September 02, 2004, 19:19:55
edit2Rapporteer  
neeh twinlip jij gaat niet mee met ons,
rutger en ik nemen bram17 mee jij lkkr niet
twinlip
Gast
Antwoord #4 September 02, 2004, 19:20:17
edit2Rapporteer  
neeh... ff serieus.

weet iemand een echt relax & goeie spott daar ergens??
mensen ervaring met caribean, laat ff weten dan

Groeten  8)
Roel W

Berichten: 1098
Antwoord #5 September 02, 2004, 19:25:56
edit2Rapporteer  
Ben zelf naar aruba geweest en was echt top.

Heb er wel bij een vriendin gelogeerd dus van hotels of zo kan ik je niets meedelen.

Kan je vertellen dat het er bijna altijd waait en hard waait,dus zeker aan te raden om je kleinste maatjes mee te nemen.Richting is steeds NO.

Er zijn 2 goede spots,1 is fishermenshut waar de wind aflandig is maar waar men 400meter in zee kan staan,spiegelglad en waar er steeds een bootje ligt om je te komen halen indien nodig.
Hier mag men enkel kiten van 8u tot 11u en van 17u tot zonsondergang.Hier wordt veel les gegeven...

Andere goede spot is aan de andere kant van het eiland(is niet zo ver want is niet groot),aan de noordkust.Hier kan je lekker golfrijden en als je in de baai van Boca Grandi gaat kiten heb je choppy water.
Wind is hier aanlandig,schuinaanlandig dus veilig en er is voor de rest niets buiten een paar kiters.
Wat ook heel goed is bij deze spot is dat je er heel de dag door mag kiten,maar het is wel aan te raden om drinken mee te nemen want er is echt niets buiten wind en zee. 8)

Aruba is zalig in de heldere zee waar je soms vissen onder je door ziet zwemmen en waar je lekker heel het jaar door in je short kan kiten met een gemidd. watertemp. van 27 graden.
Wel goed insmeren want de zon brand verschrikkelijk...
Mickey
Gast
Antwoord #6 September 02, 2004, 20:35:17
edit2Rapporteer  
Malediven lijkt me ook niet verkeerd, volgens mij is het daar ook niet diep, wel wat coraal geloof ik.
Mickey
Gast
Antwoord #7 September 02, 2004, 20:36:08
edit2Rapporteer  
lijkt/volgens mij/geloof ik......in 1 zin. Klinkt niet echt aannemelijk he?
Roel W

Berichten: 1098
Antwoord #8 September 02, 2004, 20:45:54
edit2Rapporteer  
lijkt/volgens mij/geloof ik......in 1 zin. Klinkt niet echt aannemelijk he?

Kan je veranderen... Wink
Rich

Berichten: 467
Antwoord #9 September 02, 2004, 21:47:57
edit2Rapporteer  
lijkt/volgens mij/geloof ik......in 1 zin. Klinkt niet echt aannemelijk he?

Inderdaad en is ook niet in de Carribean....
twinlip
Gast
Antwoord #10 September 03, 2004, 00:24:09
edit2Rapporteer  
pff...
hier schiet ik weinig mee op........  >Sad
thiazzz

Berichten: 91
Antwoord #11 September 03, 2004, 09:03:23
edit2Rapporteer  
cabarete is the place to be...
Roel W

Berichten: 1098
Antwoord #12 September 03, 2004, 11:12:35
edit2Rapporteer  
pff...
hier schiet ik weinig mee op........  >Sad

Aruba niet goed?! :Smiley

Als ik zelf mocht kiezen ging ik naar brazilie.Heb er al veel goeds over gelezen en gehoord,een waardelijk kiteparadijs blijkbaar...

kijk ook eens op kitebeaches.com,vindt je ook wel wat info over de landen en hun kitespots
neckel

Berichten: 29
Antwoord #13 September 03, 2004, 14:33:28
edit2Rapporteer  
hey Twinlip !

Martinique is leuk, ben  daar in januari geweest, gekite, goede rhum Grin ..... alles goed maar je moet wel een beetje frans praten Wink
kijk mijn webpage ! Er zijn een paar fototjes ervan
WIM

Geen avatar

Berichten: 385
Antwoord #14 September 04, 2004, 20:51:32
edit2Rapporteer  
Cabarette is gewoon goed, wel in het voorjaar, of beter nog in de zomer gaan. Je moet wel een beetje je plan kunnen trekken, dat wil zeggen kunnen waterstarten en een rakje varen.
Sint Maarten was heel wat minder, minder wind en erg duur.
Wat voor beginners wel leuk is, je kan les volgen bij de club nathalie simon, ze zetten je af op een eilandje vlak voor de kust, vandaar gaat het donwind naar de kust, je kan dan lekker af drijven in de goede richting, assistentie met een jetski.
BeeS MR

Geen avatar

Berichten: 189
Antwoord #15 September 05, 2004, 13:41:24
edit2Rapporteer  
Malediven lijkt me ook niet verkeerd, volgens mij is het daar ook niet diep, wel wat coraal geloof ik.

Malediven is echt super! Maar niet voor kiten. De wind is onzeker en het waait er nooit hard. Elk eiland heeft rondom een lagune met stadiep water, maar vlijmscherp coraal. Na de lagune is het gelijk een meter of 30 diep. Voor duiken/snorkelen is het echt perfect. Ik had het voorrecht om hier in februari 8 dagen te vertoeven, maar heb niet kunnen kiten. Met een 20m2 kite had ik wel een paar uur kunnen varen, maar ik heb niet zo'n grote....
Als er wind staat is het wel de mooiste spot denk ik, zie foto

[foto niet meer zichtbaar]
mau
Gast
Antwoord #16 September 05, 2004, 14:52:18
edit2Rapporteer  
Ik ben op Aruba met de kerts (2 weken). Ben jij er die tijd?
brammetjuhh
Gast
Antwoord #17 September 08, 2004, 00:28:38
edit2Rapporteer  
zozo dat ziet er mooi uit Grin
kentyman

Berichten: 2093
Antwoord #18 September 08, 2004, 13:20:19
edit2Rapporteer  
Op Curacao kun je ook wel kiten, er zijn niet echt super-spots maar het weer is goed en als je niet in september/oktober komt dan is er altijd wind Smiley De ene kant van het eiland (waar de wind aanlandig is) is erg ruw en alleen voor mega-super-pro-extreem-advanced-guru-kiters-met-zelfmoord-neigingen. De andere kant v/h eiland (waar de wind aflandig is) is beter maar er zijn weinig plekken waar je kan launchen. (je kan naar hotel... ehmm.. weetnietmeer gaan). De locals zitten in het weekend vaak op de St. Jorisbaai, daar hebben ze een eigen 'strandje' aangelegd waar je je kite kan oplaten enzo. Best relaxed maar soms (afhankelijk van de precieze windrichting) is het wel erg vlagerig.

Op Bonaire kun je ook lekker kiten als geldt hier een beetje hetzelfde als voor Curacao: de aanlandige kant v/h eiland is voor zelfmoord-kite-acties (de rotsen zijn vlijmscherp, er is niet echt strand en de golven beuken echt superhard tegen de kust). De aflandige kant is stukken beter, de locals zijn vaak op 'Atlantis' of 'Pink beach'. De wind is daar dus wel STRAK aflandig dus het is geen beginnersspot, tenzij je een boot heb.
Dan heb je nog 'Lac Bay' op Bonaire, dat is echt een SUPER-spot alleen.... die is gekaapt door de windsurfers!!! Het is een supermooie baai waar je ee groot stuk kunt lopen, zeer constante wind (het is aan de upwind kant v/h eiland), supervlak water... en verboden te kitesurfen!!!! WINDSURFERS ZIJN EIKELS!! (ik deed vroeger ook aan windsurfen maar ik weet nu beter! :-) )
kentyman

Berichten: 2093
Antwoord #19 September 08, 2004, 13:23:17
edit2Rapporteer  
Ohja, en klein Curacao (1.5 uur varen vanaf Curacao) schijnt echt HEAVEN te zijn: superhelder / supervlak water met superwit zand en super super super. Alleen als er iets gebeurd ben je fucked want 't is aflandige wind en het is een onbewoond eiland op 1.5 uur van Curacao. Ik ben er niet geweest jammergenoeg maar het water schijnt er zo helder te zijn dat je je sprongen bijna niet kunt landen omdat je gewoon niet kunt zien hoe hoog je zit Smiley

Klein Bonaire schijnt ook erg goed te zijn, dat ligt vlakbij Bonaire. Er gaan watertaxi's naartoe en je kan er opzich ook wel naartoe kiten.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.