Op zoek naar een duurzame 2e hands kite

Jeroen1972

Berichten: 54
Juni 26, 2013, 14:35:27
edit2Rapporteer  
Hallo kiters
Ik zie eerlijk gezegd de bomen door het bos niet meer. Ik heb 1 jaar ervaring, en heb het gevoel dat mijn Gaastra Hatch 11m (75kg) die ik vorige jaar nieuw kocht een beetje aan de slome kant is. Erg stevig is hij ook al niet want na 3 sessies brak de bar al doormidden. Recent is de LE in de lucht gewoon ontploft.

2 redenen dus om op zoek te gaan naar een andere wat duurzamere kite;
met een goede low end
een groot windbereik (10 – 22/25 kn)
beter hoogte lopen
wat sneller / meer power
beetje springen (niet overdreven als beginner :-)
maar wel even veilig (veel depower) als de Hatch.
 
Probleem nu is volgens mij dat er een heleboel merken in aanmerking komen: Slingshot Rally / RPM, North Evo, Core Riot, Liquid force NRG, Ozone Edge, Fone Bandit etc. Of toch Airush Varial x, naish park, ozone Catalyst? Etc. etc. Ik weet het niet meer!

Daarom ben ik eerst zelf op kitehigh gaan zoeken. Veel discussie over merken. Minder discussie over vorm (bow, delta, SLE, sigma hybride etc.), nauwelijks discussie over aspektratio (wat volgens mij toch ook belangrijk is?). Ik vind het daarom ook niet helder of ik nu met een wave, race, of freeride kite het beste aan de gang kan gaan (of dat freestyle ook wel kan)

Anyway, hebben jullie een tip voor mij? Ik ben nu even bleu. Ik zie op marktplaats veel oud spul. Kwam ook Zeeko Notus en Krush tegen. Maar daarover kan ik weinig info vinden. Zelf dacht ik aan een 12m Rally en 9m RPM, maar die zie ik weer niet zo veel op marktplaats staan.
 
Heb je een tip of suggestie voor mij? Welke zijn meer, en minder geschikt?
Heb je toevallig een aanbod voor mij?
 
Alvast bedankt voor het beantwoorden van deze newbie vraag
SanderH

Berichten: 135
Antwoord #1 Juni 26, 2013, 15:01:32
edit2Rapporteer  
Waarschijnlijk niet het antwoord wat je wil horen hoor maar de eisen die je opnoemt liggen ook gewoon goed bij een Hatch...