Trapeze die niet losser gaat zitten

RonaldFX

Geen avatar

Berichten: 562
Logs: 0 | 335 uur
Antwoord #25 Juni 29, 2013, 21:19:07
edit2Rapporteer  
Hm vreemd ik heb Prolimit kite waist-pro en deze blijft goed zitten alleen bij crash komt hij hoger te zitten maar duw je zo weer naar beneden, ik zou diverse trapeze's proberen bij een goede shop daar kunnen ze je ook helpen succes ThumpsUp http://www.prolimit.com/kitesurf-waist-male/products/

http://www.prolimit.com/kitesurf-waist/products/kitewaist-pro/


Ben niet zo'n fan van de sluiting van Prolimit. Mijn vorige trapeze was een Prolimit (die achteraf te groot was) en ik kreeg 'em na een tijdje erg lastig dicht, ondanks dat ik de trapeze na elke sessie afspoelde met zoet water.

Het helpt ook om de trapeze eerst nat te maken voordat je 'm aantrekt. Die dingen gaan na een tijdje nat zijn toch soepeler worden.

Ik heb ook de kitewaist pro overigens en die blijft inderdaad wel aardig zitten. Heb 'm wel strak zitten.


Ik zal 't de volgende keer proberen.


Ik vind het soms ook wat moeilijk om 'm goed dicht te krijgen. Da's zeker lastig wanneer de trapeze al aan de strakke kant is.

Maar met de andere systemen van de trapezes die ik getest heb (Ion, Mystic, Dakine) vond ik het nou niet bepaald beter...


De sluiting van de Ion vind ik stukken makkelijker om te sluiten aangezien deze minder gevoelig is voor zand e.d.


Mja dat wel, maar je moet wel de boel iets meer aantrekken om die haak om de ring te krijgen, waarna hij weer een beetje viert. Zo zit het toch altijd iets losser dan bij het systeem van Prolimit.


Ik doe altijd eerst de sluiting dicht, en trek daarna pas de gespen aan. Doe jij eerst de gespen van en daarna de sluiting dicht?
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #26 Juni 29, 2013, 23:07:41
edit2Rapporteer  
Hm vreemd ik heb Prolimit kite waist-pro en deze blijft goed zitten alleen bij crash komt hij hoger te zitten maar duw je zo weer naar beneden, ik zou diverse trapeze's proberen bij een goede shop daar kunnen ze je ook helpen succes ThumpsUp http://www.prolimit.com/kitesurf-waist-male/products/

http://www.prolimit.com/kitesurf-waist/products/kitewaist-pro/


Ben niet zo'n fan van de sluiting van Prolimit. Mijn vorige trapeze was een Prolimit (die achteraf te groot was) en ik kreeg 'em na een tijdje erg lastig dicht, ondanks dat ik de trapeze na elke sessie afspoelde met zoet water.

Het helpt ook om de trapeze eerst nat te maken voordat je 'm aantrekt. Die dingen gaan na een tijdje nat zijn toch soepeler worden.

Ik heb ook de kitewaist pro overigens en die blijft inderdaad wel aardig zitten. Heb 'm wel strak zitten.


Ik zal 't de volgende keer proberen.


Ik vind het soms ook wat moeilijk om 'm goed dicht te krijgen. Da's zeker lastig wanneer de trapeze al aan de strakke kant is.

Maar met de andere systemen van de trapezes die ik getest heb (Ion, Mystic, Dakine) vond ik het nou niet bepaald beter...


De sluiting van de Ion vind ik stukken makkelijker om te sluiten aangezien deze minder gevoelig is voor zand e.d.


Mja dat wel, maar je moet wel de boel iets meer aantrekken om die haak om de ring te krijgen, waarna hij weer een beetje viert. Zo zit het toch altijd iets losser dan bij het systeem van Prolimit.


Ik doe altijd eerst de sluiting dicht, en trek daarna pas de gespen aan. Doe jij eerst de gespen van en daarna de sluiting dicht?


Die gespen zijn bijna niet meer strak aan te trekken als de sluiting al dicht zit...

Misschien zit daar wel je probleem...  wellicht slijtage waardoor ze gaan slippen, of gewoon niet strak genoeg.
RonaldFX

Geen avatar

Berichten: 562
Logs: 0 | 335 uur
Antwoord #27 Juni 30, 2013, 09:21:47
edit2Rapporteer  
Hm vreemd ik heb Prolimit kite waist-pro en deze blijft goed zitten alleen bij crash komt hij hoger te zitten maar duw je zo weer naar beneden, ik zou diverse trapeze's proberen bij een goede shop daar kunnen ze je ook helpen succes ThumpsUp https://www.prolimit.com/kitesurf-waist-male/products/

https://www.prolimit.com/kitesurf-waist/products/kitewaist-pro/


Ben niet zo'n fan van de sluiting van Prolimit. Mijn vorige trapeze was een Prolimit (die achteraf te groot was) en ik kreeg 'em na een tijdje erg lastig dicht, ondanks dat ik de trapeze na elke sessie afspoelde met zoet water.

Het helpt ook om de trapeze eerst nat te maken voordat je 'm aantrekt. Die dingen gaan na een tijdje nat zijn toch soepeler worden.

Ik heb ook de kitewaist pro overigens en die blijft inderdaad wel aardig zitten. Heb 'm wel strak zitten.


Ik zal 't de volgende keer proberen.


Ik vind het soms ook wat moeilijk om 'm goed dicht te krijgen. Da's zeker lastig wanneer de trapeze al aan de strakke kant is.

Maar met de andere systemen van de trapezes die ik getest heb (Ion, Mystic, Dakine) vond ik het nou niet bepaald beter...


De sluiting van de Ion vind ik stukken makkelijker om te sluiten aangezien deze minder gevoelig is voor zand e.d.


Mja dat wel, maar je moet wel de boel iets meer aantrekken om die haak om de ring te krijgen, waarna hij weer een beetje viert. Zo zit het toch altijd iets losser dan bij het systeem van Prolimit.


Ik doe altijd eerst de sluiting dicht, en trek daarna pas de gespen aan. Doe jij eerst de gespen van en daarna de sluiting dicht?


Die gespen zijn bijna niet meer strak aan te trekken als de sluiting al dicht zit...

Misschien zit daar wel je probleem...  wellicht slijtage waardoor ze gaan slippen, of gewoon niet strak genoeg.


Ik krijg 'em wel strak genoeg dicht, dus misschien wel wat slijtage. Ik ga er wel wat testen (waaronder de Prolimit), en kijken wat daar uit komt.

In ieder geval bedankt voor de reacties ThumpsUp
@LaurenS

Berichten: 6454
Antwoord #28 September 24, 2013, 17:05:08
edit2Rapporteer  
Ik heb mijn ion apex select 2013 onlangs weggebracht naar de dealer.De trapeze ging tijdens het varen steeds losser zitten.Hoor hier meer klachten over.Kan niet waar zijn voor een trapeze van 250 euzies,dat ik door irritatie hiervan weer met mijn oude Pad Love moet varen.Garantie gevalletje dus,kijken wat ze er aan gaan doen.Het blijkt dat de 4 metalen blokkeerspanners  op een gegeven moment vast gaan zitten waardoor ze niet meer goed klemmen op de spanbanden... ThumpDown ThumpDown
Ik zie tot mijn verbazing dat het 2014 model dezelfde constructie heeft,hopelijk hebben ze andere blokeerders gebruikt  Huh .Het gaat dus om dat metalen spanblokeerdertje dat linksboven zichtbaar is .Zit op elke strap  Tongue

tjaarts

Geen avatar

Berichten: 21
Antwoord #29 Oktober 06, 2013, 10:31:34
edit2Rapporteer  
Ik heb op advies van de winkel inderdaad de Apex gekocht. Die zat ook echt het best.
Maar tijdens het kiten heb ik inderdaad hetzelfde probleem dat die naar boven kruipt.
Nu ben ik nog een beginnende kiter dus staat mijn kite nogal vaak boven me.
Ik zal ook eens kijken of ik ermee terugkan want ik heb hem nog maar net.
@LaurenS

Berichten: 6454
Antwoord #30 Oktober 06, 2013, 11:07:13
edit2Rapporteer  
Let wel ,het gaat alleen om de Select versie,ik heb nu de gewone apex,en die blijft prima zitten...  ThumpsUp ThumpsUp
RonaldFX

Geen avatar

Berichten: 562
Logs: 0 | 335 uur
Antwoord #31 Oktober 06, 2013, 12:14:32
edit2Rapporteer  
En vergeet ook niet om de banden terug te steken, dan blijft 'ie ook langer strak zitten.
feddomw
Gast
Antwoord #32 Oktober 06, 2013, 12:46:21
edit2Rapporteer  
DaKine Pyro sinds kort, blijft als een huis zitten. Beste tot nu toe bij mij, en dan heb ik het over de spanners. Pasvorm blijft persoonlijk.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.