Stoma & Kitesurfen

Morres

Juli 26, 2013, 17:25:09
edit2Rapporteer  
Dag heren en dames,
Ik ben voor een cliënt op zoek naar informatie m.b.t kitesurfen met een stoma. Uiteraard in overleg met een arts Wink Maar zou graag eerstehands ervaring willen hebben. Kwam ook al een artikeltje tegen via google in maandblad van de Stomavereniging, daar zal ik ook ff achteraan.

Reageren mag uiteraard ook via Privebericht of via mail ( morres apenreet home punt nl).

bvd! Groet uit windloos Fryslan
Mich@el

Logs: 0 | 461 uur
Antwoord #1 Juli 26, 2013, 17:38:12
edit2Rapporteer  
Zakje niet aansluiten. Riool komt ook in zee uit.

Verder geen id.
Erwinn

Geen avatar

Antwoord #2 Juli 26, 2013, 17:58:37
edit2Rapporteer  
Hoi Morres,

Ja..dat kan een probleem zijn. Ben verpleegkundige en heb een aantal mensen begeleid met een stoma. Zakje eraan laten zitten lijkt mij geen goed idee. Harde randen, grote druk op zakje door harnas kan beschadigingen geven.
Oplossing lijkt mij om opening goed af te plakken met een waterwerend eilandpleister. Volgens mij moet dat gaan lukken. Sterkte.
HDFrank

Antwoord #3 Juli 26, 2013, 20:06:56
edit2Rapporteer  
Morres,

Er zwemmen al jaren mensen met de eilandpleister de erwinn noemt.
Een zwembroek /badpak dat de pleister goed bedekt is geen probleem...

Als de stoma patient er zelf geen issue van maakt, waarom zal een ander dat dan doen.
Mijn respect aan alle mensen die hun problemen op lossen en toch het kitesurfen oppakken...

Suc7
Frank
jouce

Antwoord #4 Juli 26, 2013, 20:44:56
edit2Rapporteer  
Kijk eens op stealthbelt.com. zij hebben een speciale belt voor een stoma bij extreme watersporten. Weet niet of het iets is.
Kemperman

Antwoord #5 Juli 26, 2013, 20:52:04
edit2Rapporteer  
Volgens mij heg je genoeg aan bovenstaan antwoorden. If not, stuur een PB, dan vraag ik het aan een collega (huisarts).
Eagle-Jan

Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #6 Juli 27, 2013, 22:30:23
edit2Rapporteer  
Ik zie het probleem niet... doppie er af en go!
Morres

Antwoord #7 Juli 28, 2013, 22:28:21
edit2Rapporteer  
Thx heren, client heeft een soort kap die diegene gebruikt tijdens schaatsen(tegen impact) deze is waterbestendig. maar miss. is afsluiten beter ja. ik zal deze info met client  delen. dan kan die overleggenmet de juiste personen.thx
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.