Natuurgebied strand Slufter = OFF LIMIT

Splitrr

Berichten: 508
Logs: 0 | 19 uur
Antwoord #150 Oktober 23, 2013, 14:30:48
edit2Rapporteer  
kunnen we niet wat rondflyeren, mensen op het strand een flyer in de handen drukken, achter de ruitenwissers etc, zeker op drukke dagen. Lokals standaard een stapel flyers in de tas en elke keer als je er heen gaat wat uitdelen. En op de flyer in drie talen het probleem en de regels uitleggen. Ook flyers bij campings in de buurt achterlaten.

Denk dat milieu beheer erg blij mee zal zijn zodra blaadje ligt in het vogelgebied
Walt0r

Berichten: 542
Antwoord #151 Oktober 23, 2013, 16:19:38
edit2Rapporteer  
das wel een risico jah...
Karel79

Berichten: 1012
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #152 Oktober 23, 2013, 17:04:24
edit2Rapporteer  
Die kitehigh kaartjes zijn echt een goede actie geweest. Ik denk dat er zeker mensen zijn die deze kaartjes zijn opgevallen. Maar ik denk ook dat het merendeel van 'de overtreders' deze kaartjes toch over het hoofd heeft gezien.

Het probleem is dat als men de trap af loopt alleen maar oog heeft voor wat er op water gebeurd of met iemand anders in gesprek is, of wat voor ander slap excuus er verder nog te verzinnen valt.

Een flyer onder de ruitenwisser, of die in je handen gedrukt wordt, is een stuk lastiger te negeren. Wat boeit het wat milieu beheer er van vind? De spot wordt toch gesloten als het zo door gaat.

Een ballenlijn, of palen in het water met grote borden erop zijn ook een stuk lastiger te negeren, maar zijn nogal kostbaar en veel minder makkelijk te realiseren dan zo'n flyer.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #153 Oktober 23, 2013, 19:24:29
edit2Rapporteer  
Faxie heeft gelijk: op het bord bij de trap staat het heel summier aangegeven.
Dat moet echt beter!

Die boeien zeggen ook weinig, veel te ver uit elkaar!
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #154 Oktober 23, 2013, 19:37:06
edit2Rapporteer  
Ik vond het niet zo duidelijk hoor.

Alleen het blauwe bord boven de trap toch? Zijn maar zat mensen die dat niet eens bekijken volgens mij.

Zo'n groot rood bord aan een paal zou al een hoop kunnen schelen.

En boven op de vuilnisbak twee keer een grote A3 die echt wel opvalt met wat de regels zijn. Daarna beneden nog op vier prullenbakken...

Nou ze zijn mij niet opgevallen. Dus kan me heel goed voorstellen dat een ander het ook niet opvalt.
nick1212

Berichten: 463
Logs: 0 | 74 uur
Antwoord #155 Oktober 23, 2013, 19:37:13
edit2Rapporteer  
Faxie heeft gelijk: op het bord bij de trap staat het heel summier aangegeven.
Dat moet echt beter!

Die boeien zeggen ook weinig, veel te ver uit elkaar!

Als je over de boeien aan het springen bent, dan zie je ze toch goed genoeg liggen denk ik.
Was jij vandaag op de sluf?  Volgens mij heb ik nog een zeeko opgegooid
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #156 Oktober 23, 2013, 20:34:00
edit2Rapporteer  
Faxie heeft gelijk: op het bord bij de trap staat het heel summier aangegeven.
Dat moet echt beter!

Die boeien zeggen ook weinig, veel te ver uit elkaar!

Als je over de boeien aan het springen bent, dan zie je ze toch goed genoeg liggen denk ik.
Was jij vandaag op de sluf?  Volgens mij heb ik nog een zeeko opgegooid

Ik denk dat veel mensen niet de associatie boeien/verboden gebied maken. Het ziet er verder namelijk niet zo bijzonder uit.

Wat zou het kosten om 1 of 2 grote borden aan een paal daar in het zand te krijgen? ... Iemand enig idee?
EddyC

Geen avatar

Berichten: 1073
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #157 Oktober 23, 2013, 21:22:38
edit2Rapporteer  
Woensdag: een nieuwsgierige zeehond spoelde aan op de punt en had flink werk om terug in de zee te geraken.
rdeheld

Berichten: 426
Antwoord #158 Oktober 23, 2013, 23:38:39
edit2Rapporteer  
zo duidelijk? er zijn dus stompe (SB) en ronde (BB)
In het gat van hawk mag je maar 7Kts. maar om verwarring te voorkomen is het misschien beter om dit ook als of limit te zien. terwijl dit wettelijk niet verboden is.





Ik heb een jaartje of wat bij de kustwacht gewerkt en ik kan wel eens vragen of een ballen-lijn of een paar palen tot de mogelijkheden behoren om het te verduidelijken.
markus

Berichten: 1907
Logs: 0 | 855 uur
Antwoord #159 Oktober 24, 2013, 23:33:48
edit2Rapporteer  
http://www.kiteforum.com/viewtopic.php?t=2382439&p=

Mooi dat ie erop staat!

(Jammer van de verkeerde grammatica op t kaartje. En boete bedrag wat afschrikt. .  Undecided. )
S3

Berichten: 57
Logs: 0 | 618 uur
Antwoord #160 Oktober 25, 2013, 07:49:30
edit2Rapporteer  
Mooi! Ik heb laatst de info voor slufter op splocs bijgewerkt. Daar stond niets over natuurgebied of regels, en de meeste vakantiegangers zullen daar hun info vandaan halen.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.