Natuurgebied strand Slufter = OFF LIMIT

Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Augustus 14, 2013, 23:13:23
edit2Rapporteer  
We kunnen het niet vaak genoeg herhalen dat je niet in het natuurgebied voorbij de gele boeien mag varen op straffe van sluiting de gehele spot.

Voor diegenen die nog niet precies weten waar het gebied zich bevind hebben we onderstaande afbeelding gemaakt. Heb je nog vragen stel deze dan aan de locals!
hijo del viento

Berichten: 2061
Logs: 0 | 777 uur
Antwoord #1 Augustus 14, 2013, 23:47:01
edit2Rapporteer  
Duidelijker kan je het niet maken dacht ik zo!
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #2 Augustus 14, 2013, 23:52:08
edit2Rapporteer  
Ik ga zorgen dat deze groot op de Slufter komt te hangen, misschien helpt het al iets...
gijs1234

Berichten: 254
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #3 Augustus 15, 2013, 08:00:31
edit2Rapporteer  
Mss ff in het Duits en Frans vertalen.....
Karel79

Berichten: 1012
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #4 Augustus 15, 2013, 08:41:07
edit2Rapporteer  
Volgens mij komt wat op de foto staat niet helemaal overeen met het bord. Op het bord wordt de rechte lijnen van de palenrij ook doorgetrokken voorbij de vaargeul, links van die lijn is het gewoon 'blauw' terwijl op de foto dat paars is gekleurd tussen de boeien. 
Ook de zandbank op de foto lijkt niet de op juiste plek te liggen volgens het kaartje..

Ook staat er een wit bordje op het strand met "kitesurf.. nog iets", de rest is niet te lezen want er zit een grote Versus sticker op.
Ik weet dat daar ooit 'kitesurf opstapplaats' oid heeft gestaan.

Volgens mij kan er nog genoeg gebeuren om het een stuk duidelijker te maken. Die grote banner tussen de 2 rode palen uit het vorige topic vond ik ook een geweldig idee. En volgens mij waren er ook een aantal die mee wilde sponsoren. Is hier al iemand mee bezig?


Afgelopen maandag was daar trouwens een (motor)bootje aan het vissen.. Die had mazzel dat het hoog water was anders was ie mooi vast gelopen.
S3

Berichten: 57
Logs: 0 | 618 uur
Antwoord #5 Augustus 15, 2013, 09:01:48
edit2Rapporteer  
Als je uitgaat van het officiële bord, dan zou je inderdaad denken dat je rechts van het woord Boei gewoon mag varen.
RS

Berichten: 111
Logs: 0 | 331 uur
Antwoord #6 Augustus 15, 2013, 09:11:36
edit2Rapporteer  
Ben er nog maar 1 keer geweest maar werd eerlijk gezegd niet echt wijs uit de boeien. Heb op de dijk de kaart in combi met de boeien op het water wel bestudeerd maar vond het wat lastig. Daarom maar gewoon ver uit de buurt van iedere boei gebleven.

Maar wat ik me nou dus af vraag. Als ik zo naar dit plaatje kijk mag je dus via de vaargeul naar het Autostrand varen?

*edit. Of mag je uberhaupt een vaargeul nooit gebruiken om te kiten?
rich@rd

Berichten: 424
Antwoord #7 Augustus 15, 2013, 09:21:52
edit2Rapporteer  
Mocht iemand je willen beboeten kan je iig het kaartje tonen...
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #8 Augustus 15, 2013, 09:31:53
edit2Rapporteer  
Top!!! Mooi en voor al duidelijk plaatje

Nou mag iig ( niet dat ik dit niet wist) weer lekker cruizen tussen rock, sluf en playa zonder gezeik! Ik print m wel ff uit en plastificeer m zo dat ik m om mn nek kan hangen. Dan kan ik tegen de Boacompenishandtammewurglul of ander diender ook meteen laten zien dat ik gelijk heb zonder 15 min aan energie te moeten verliezen om hem van mijn gelijk te overtuigen.

Ff aan Idefix vragen if dat hij ook de Duitse fora hier mee wil spammen... mein Deutch is nicht zo gut wie die von er.

Mit dem freundlicher grußen von die Slufter hoolies.
rich@rd

Berichten: 424
Antwoord #9 Augustus 15, 2013, 09:39:26
edit2Rapporteer  
Juist!
Mocht dit toch verboden zijn kunnen de mensen die dit moeten handhaven dat hier ook melden!
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #10 Augustus 15, 2013, 09:45:04
edit2Rapporteer  
Goed initiatief!

Maar als ik op een onbekende spot kom informeer ik altijd naar de plaatselijke regels.
En dat is nu precies wat al die gasten in het vogelgebied nooit zouden doen, laat staan een forum raadplegen...

Dit is ben ik bang gewoon een product van deze tijd: egoïsme en individualisme vieren hoogtij!
Op het Autostrand is het ook nooit gelukt om de grote masse uit het gebied weg te houden. Ben bang dat het dwijlen met de kraan open is.

Wat wel top is dat die lui van de provincie zien dat de mensen die er vaak komen zich terdege inzetten voor het behoud van de spot
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #11 Augustus 15, 2013, 09:56:54
edit2Rapporteer  
Volgens mij komt wat op de foto staat niet helemaal overeen met het bord. Op het bord wordt de rechte lijnen van de palenrij ook doorgetrokken voorbij de vaargeul, links van die lijn is het gewoon 'blauw' terwijl op de foto dat paars is gekleurd tussen de boeien. 
Ook de zandbank op de foto lijkt niet de op juiste plek te liggen volgens het kaartje..

Ook staat er een wit bordje op het strand met "kitesurf.. nog iets", de rest is niet te lezen want er zit een grote Versus sticker op.
Ik weet dat daar ooit 'kitesurf opstapplaats' oid heeft gestaan.

Volgens mij kan er nog genoeg gebeuren om het een stuk duidelijker te maken. Die grote banner tussen de 2 rode palen uit het vorige topic vond ik ook een geweldig idee. En volgens mij waren er ook een aantal die mee wilde sponsoren. Is hier al iemand mee bezig?


Afgelopen maandag was daar trouwens een (motor)bootje aan het vissen.. Die had mazzel dat het hoog water was anders was ie mooi vast gelopen.

Het komt exact overeen, het lijkt wanneer je boven op de duin staat dat het niet klopt. Ik heb met google maps er naar gekeken en Evan gaf het ook al aan dat het gewoon klopt.

Je mag in de vaargeul varen, komen ook niet veel boten. Ik vind het wel apart overigens dat het mag. Kan iemand anders hier info over geven waarom dit is toegestaan?

Beter plaatsen we het niet op een forum in Duitsland, het is namelijk nog niet helemaal overlopen door Duitsers.
EddyC

Geen avatar

Berichten: 1073
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #12 Augustus 15, 2013, 10:08:12
edit2Rapporteer  
En juist op de stranden rond die vaargeul kwam je vroeger zeehonden een walrussen tegen (ik vermoed nu ook nog).

Iets wat nooit aangekaart wordt:  Gevaar voor zwemmers
- de punt tussen Slufter en Maasvlakte is redelijk gevaarlijk vanwege rare stromingen (je board gaat daar tegen de ZW wind in drijven als je het kwijt bent): het is daar zeker niet geschikt voor zwemmers.
- Noordelijkste trap: de stroming van rechts bij noord wind is daar ook heel gevaarlijk: totaal ongeschikt voor zwemmers. Ik vermoed dat je zelfs niet aan de kant geraakt zonder hulp van golven.

Maar ja - het zijn maar mensen die kunnen verdrinken - waarom ons daarover druk maken als de vogeltjes en de zeehonden maar goed beschermd worden.


Karel79

Berichten: 1012
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #13 Augustus 15, 2013, 10:08:24
edit2Rapporteer  
zie hier de verwarring
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #14 Augustus 15, 2013, 10:31:38
edit2Rapporteer  
Volgens mij komt wat op de foto staat niet helemaal overeen met het bord. Op het bord wordt de rechte lijnen van de palenrij ook doorgetrokken voorbij de vaargeul, links van die lijn is het gewoon 'blauw' terwijl op de foto dat paars is gekleurd tussen de boeien. 
Ook de zandbank op de foto lijkt niet de op juiste plek te liggen volgens het kaartje..

Ook staat er een wit bordje op het strand met "kitesurf.. nog iets", de rest is niet te lezen want er zit een grote Versus sticker op.
Ik weet dat daar ooit 'kitesurf opstapplaats' oid heeft gestaan.

Volgens mij kan er nog genoeg gebeuren om het een stuk duidelijker te maken. Die grote banner tussen de 2 rode palen uit het vorige topic vond ik ook een geweldig idee. En volgens mij waren er ook een aantal die mee wilde sponsoren. Is hier al iemand mee bezig?


Afgelopen maandag was daar trouwens een (motor)bootje aan het vissen.. Die had mazzel dat het hoog water was anders was ie mooi vast gelopen.

Het komt exact overeen, het lijkt wanneer je boven op de duin staat dat het niet klopt. Ik heb met google maps er naar gekeken en Evan gaf het ook al aan dat het gewoon klopt.

Je mag in de vaargeul varen, komen ook niet veel boten. Ik vind het wel apart overigens dat het mag. Kan iemand anders hier info over geven waarom dit is toegestaan?

Beter plaatsen we het niet op een forum in Duitsland, het is namelijk nog niet helemaal overlopen door Duitsers.

Over die vaargeul: Maak nou geen slapende honden wakker!!! Je verkleint daar mee je spot. laat iemand anders maar vertellen dat het niet mag. zo lang er niks over gerept wordt doe jij alsof je neus bloedt!
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #15 Augustus 15, 2013, 11:15:55
edit2Rapporteer  
zie hier de verwarring

Heel scherp Karel
Dat is ook wat ik niet begrijp van die boeienrij. Ze verleggen die denk ik om de zoveel maanden naar gelang de zandbank verplaatst (want dat doen zandbanken in de regel)
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #16 Augustus 15, 2013, 11:20:47
edit2Rapporteer  
zie hier de verwarring

Ik snap je verwarring, zo dacht ik er eerst ook over totdat ik met Evan samen bovenop de duin stond. Voor het gezicht lijkt het dat je vanaf de palen de rij door kan trekken maar dat is niet het geval. Je staat vanaf het bord gezien namelijk veel meer naar links dan dat je gevoel aangeeft. Kortom zoals Evan het ingetekend heeft is het goed.
Parkie

Berichten: 1640
Logs: 0 | 12 uur
Antwoord #17 Augustus 15, 2013, 11:56:21
edit2Rapporteer  
Dat is ook wat ik niet begrijp van die boeienrij.

Denk dat daar nog wel eens flinke discussies over kunnen ontstaan tussen "ons"  en de handhavers.
Duidelijk vind ik het ook niet echt.

Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #18 Augustus 15, 2013, 12:33:24
edit2Rapporteer  
De palenrij geeft gewoon de grens op het strand aan en de boeien de grenzen op het water. Dat is op meerdere locaties zo en er is dus geen directe link tussen de palenrij en de steeds verplaatsende boeien (al naar gelang de ligging van de zandbanken)
Spoon

Berichten: 1864
Antwoord #19 Augustus 15, 2013, 12:46:19
edit2Rapporteer  
Mij staat bij dat een vaargeul altijd verboden is.
Maar ik kan hier zo snel niets over terug vinden.

Wel staat op de NKV site bij de slufter de vaargeul niet aangegeven.
Mogelijk is dit verouderde informatie maar onhandig is dat wel.
http://www.nederlandsekitesurfvereniging.nl/kitespots/39/strand-slufter/
Brenkie

Berichten: 716
Antwoord #20 Augustus 15, 2013, 13:08:18
edit2Rapporteer  
Lekker die limieten en risico's opzoeken jongens...

Als ik op dat plaatje kijk liggen die boeien helemaal niet in lijn met het prikkeldraad.
Strand en zandbanken zijn dynamisch.

Tis net wat Evan zegt,  het hek en de boeien geven allebei de grens aan, de een op het water en de ander op het strand.


Maar waarom zou je daar de grenzen opzoeken? Op het kaartje zie ik net als vroegah verderop een prachtig noordzee sportstrand met echte golven. Dan ga je toch niet met z'n allen op een kluitje tegen het natuurgebied op semi-vlak water lopen klooien? Of in een vaargeul?!
Karel79

Berichten: 1012
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #21 Augustus 15, 2013, 13:17:12
edit2Rapporteer  
Zelf weet ik uiteraard al lang dat ik niet achter de boeien mag varen.. Maar, wat ik probeer aan te geven, is dat dit niet duidelijk aan staat gegeven op het bord. Ik kan me goed voorstellen dat sommige mensen het niet snappen (even los van de aso's die het niet boeit). Als het niet duidelijk is blijft het misgaan natuurlijk.
Jellevw

Berichten: 673
Logs: 0 | 249 uur
Antwoord #22 Augustus 15, 2013, 18:17:33
edit2Rapporteer  
Waar staat op het bord dat je niet voorbij de boeien mag?

Ik snap het nu wel maar niet iedereen komt op dit forum.
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #23 Augustus 15, 2013, 18:26:22
edit2Rapporteer  
Waar staat op het bord dat je niet voorbij de boeien mag?

Ik snap het nu wel maar niet iedereen komt op dit forum.
Op het bord staan toch duidelijk 2 paarse gebieden met een verbodsbord erin? Die gebieden zijn op het water aangegeven met gele boeien maar blijkbaar is dat te ingewikkeld of wil men het niet snappen.
Karel79

Berichten: 1012
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #24 Augustus 15, 2013, 21:46:56
edit2Rapporteer  
ja da's een beetje makkelijk heh.. Waar staat op dat bord dan dat het paarse gebied met boeien is gemarkeerd? Ik zie dat niet staan op bovenstaande foto vh bord...
Ik snap niet waarom men niet snapt dat het gewoon NIET duidelijk is aangegeven. Dankzij de diverse topics hier weet ik ondertussen wel hoe het zit. Maar de kiters die het alleen met het bord op het strand moeten doen kan ik het echt niet kwalijk nemen.

Overigens kreeg ik ook nog een mailtje hierover, waaruit de volgende quote:
Om de regels hieromtrent duidelijker te maken heeft Andre Knulst (regiovertegenwoordiger Oostvoorne/Maasvlakte) tijdens het laatste overleg met de regelgevende instanties afgesproken dat op korte termijn informatie-borden geplaatst worden op de Slufter en een betere aanduiding via boeien wordt aangelegd dan in de huidige situatie.

Is dat ondertussen al gebeurd? Want wat er nu staat aan borden is echt niet duidelijk genoeg. En die boeien ook niet..  liggen in een rare vorm, ver uit elkaar... Geen touw aan vast te knopen als je niet hier op kitehigh bent geweest.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.