Boardbag meenemen met Transavia

So_Surreal

Berichten: 945
Logs: 0 | 14 uur
Augustus 21, 2013, 21:03:09
edit2Rapporteer  
Even een stomme vraag, maar hoeveel mag je boardbag wegen bij Transavia als je 2x 40 euro betaalt ?
Boardbag niet langer dan 1.40:

http://service.transavia.com/app/answers/detail/a_id/3715/~/mag-ik-mijn-surfplank%2Fkite%2Fwakeboard%2Fdeltavlieger-meenemen%3F

Ik zie hier niks staan eigenlijk.
En wat kost het als je bij moet betalen per kilo ?

Volgens mij is het max 20 kg, maar kan dat nergens vinden.
Ik zit nu op 22kg, is het dan wel legaal als ik zorg dat mijn normale bagage 18kg is ?
Frank82

Berichten: 2539
Logs: 0 | 164 uur
Antwoord #1 Augustus 21, 2013, 21:06:37
edit2Rapporteer  
Als er niks bij staat gewoon de max voor 1 stuk baggage aanhouden, dat is meestal 30 of 32kg. Ik was in juni met corendon naar Portugal en had de boardbag tot 30kg gevuld Grin
harryCab

Berichten: 316
Antwoord #2 Augustus 21, 2013, 21:44:54
edit2Rapporteer  
Laatst met Transavia naar Sevilla gevlogen met boardbag. Op hun site staat het idd niet, lekker onduidelijk. Die KLM muts bij de incheck wist er dusdanig weinig van dat ze het ging opzoeken en las voor dat het max 32kg (of 35kg, weet ik niet meer zeker) mocht zijn. Gelukkig woog hij precies 32kg dus hoefde niks bij te betalen. Had dus geen koffer ingecheckt (betaal je ook apart voor) en alles in m'n kitebag gepropt, ook omdat ik geen KG kon vinden, kijk uit dus. Mijn advies is ff voor de zekerheid mailen zodat je het ook op schrift hebt mochten er problemen ontstaan. Ze kijken overigens niet naar het totaal gewicht  maar per tas!
apetalus

Berichten: 20
Antwoord #3 Augustus 21, 2013, 22:43:16
edit2Rapporteer  
Ik ben afgelopen zomer met transavia naar Samos gevlogen en had een boardbag zonder tekst erop, ingepakt met bar gordel en kleding tot 20 kg .Mn handbagage was een 13m kite van Cabrinha die niet eens gewogen werd.   Bij het inchecken heb ik gekeken waar de "vrolijkste ""grondstewardes zat en met een paar grappige opmerkingen hoefde ik niet bij te betalen . Terug reis was wel moeilijker uiteindelijk ook gratis door kunnen lopen . Tip voor heenreis kom zo vroeg mogelijk dan doet men ook minder moeilijk met kiteboarden .
Ride

Berichten: 4775
Logs: 0 | 234 uur
Antwoord #4 Augustus 21, 2013, 22:54:41
edit2Rapporteer  
Lees dit maar even door.

http://www.transavia.com/hv/dom/images/Waarom_wijzigt_transavia.pdf

Op blz 1 staat: 'het totaalgewicht van een stuk bagage mag max 32kg zijn'
So_Surreal

Berichten: 945
Logs: 0 | 14 uur
Antwoord #5 Augustus 21, 2013, 23:12:47
edit2Rapporteer  
Ik ben afgelopen zomer met transavia naar Samos gevlogen en had een boardbag zonder tekst erop, ingepakt met bar gordel en kleding tot 20 kg .Mn handbagage was een 13m kite van Cabrinha die niet eens gewogen werd.   Bij het inchecken heb ik gekeken waar de "vrolijkste ""grondstewardes zat en met een paar grappige opmerkingen hoefde ik niet bij te betalen . Terug reis was wel moeilijker uiteindelijk ook gratis door kunnen lopen . Tip voor heenreis kom zo vroeg mogelijk dan doet men ook minder moeilijk met kiteboarden .

Het probleem bij Transavia is dat d'r per vlucht maar 6 stuks van deze soort bagage mee mogen en dat je het van te voren aan moet geven.
Dus ik ben bang dat het gewoon betalen wordt.
Lees dit maar even door.

https://www.transavia.com/hv/dom/images/Waarom_wijzigt_transavia.pdf

Op blz 1 staat: 'het totaalgewicht van een stuk bagage mag max 32kg zijn'
Bedankt voor de bevestiging John Smiley

Ze kunnen trouwens moeilijk doen als er niet-kite spullen in de boardbag zitten.
Maar een shorty + impactvest moet daar gewoon onder vallen toch ?
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #6 Augustus 22, 2013, 02:40:46
edit2Rapporteer  
let wel, je sport bagage mag max 15kg voor die 40 euri en max 32 na bij betaling. max 32 per stuk is ivm arbo.
Laurenss

Geen avatar

Berichten: 23
Antwoord #7 Augustus 22, 2013, 10:26:06
edit2Rapporteer  
ik hoefde niet bij te betalen, ik heb hem meegenomen als "koffer". Je mag 1 stuks bagage bij je hebben, is niet gespecificeerd wat. Sportbagage naast je gewone bagage is goedkoper dan 2e gewone bagage. Er staat alleen nergens dat je 1e stuks bagage geen sportbagage mag zijn. Ik moest hem gewoon bij odd size lugage droppen. Het was mijn enige tas zegmaar.
So_Surreal

Berichten: 945
Logs: 0 | 14 uur
Antwoord #8 Augustus 22, 2013, 10:39:17
edit2Rapporteer  
ik hoefde niet bij te betalen, ik heb hem meegenomen als "koffer". Je mag 1 stuks bagage bij je hebben, is niet gespecificeerd wat. Sportbagage naast je gewone bagage is goedkoper dan 2e gewone bagage. Er staat alleen nergens dat je 1e stuks bagage geen sportbagage mag zijn. Ik moest hem gewoon bij odd size lugage droppen. Het was mijn enige tas zegmaar.
Dat ga ik niet redden helaas, heb ook al een normale koffer met 19kg en mijn vriendin ook.


Edit:  Hmm raar, net mijn tas afgegeven bij de speciale bagage, woog 24kg maar hoefde niks te betalen..
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #9 Augustus 22, 2013, 14:49:13
edit2Rapporteer  
Waar ga je naar toe ??? Egypte ??
So_Surreal

Berichten: 945
Logs: 0 | 14 uur
Antwoord #10 Augustus 25, 2013, 11:48:43
edit2Rapporteer  
Waar ga je naar toe ??? Egypte ??
Zit nu op Fuerteventura, voor beginners minder geschikt dan El Gouna, maar dat is helaas niet anders.
Gister voor het eerst in zee gekite, dat is nog wel lastig als beginner zijnde als je een IJselmeer zonder stroming, zout water, redelijk hoge golven en overal staan gewend bent.

Ik maak nog wel even een reisverslag met foto's als we terug zijn.

Vandaag geen zon, maar wel wind op El Cotillio.
Ride

Berichten: 4775
Logs: 0 | 234 uur
Antwoord #11 Augustus 25, 2013, 11:56:27
edit2Rapporteer  
Have fun Lars ThumpsUp
HBX

Berichten: 201
Logs: 0 | 1250 uur
Antwoord #12 Oktober 21, 2013, 22:12:03
edit2Rapporteer  
Zat met dezelfde vragen en onduidelijkheden voor mijn trip naar Fuerteventura aankomende week.
Aangezien ik vlakbij Rotterdam airport woon ben ik er maar ff langs gereden en heb het daar aan de balie van Transavia gevraagd en kreeg het volgende te horen:

Indien je bij een touroperater (in mijn geval Neckermann) hebt geboekt mag je naast de standaard 20 kg geen extra ruimbagage inchecken, wel mag je bijbetalen per kg meer dan de toegestane 20 kg, maar dan loopt het aardig in de papieren met €10,00 per extra kg....

dus aan de vriendelijke baliedame uitgelegd dat ik graag m'n kitesurfspullen mee wil nemen en hoe dit dan te doen. Ze adviseerde om het in een golfbag te doen en er voor te zorgen dat het niet meer dan 15 kg weegt en de rest in m'n gewone bagage te doen en evt handbagage (max 10 kg). nog wel verteld dat ik dan echt geen golfspullen meeneem maar kitespullen. Dit was geen probleem want ze gaan het toch niet controleren zei ze.

Dus niks van te voren inchecken of bijboeken maar gewoon met je golftasje naar de transavia balie gaan €50,00 lappen voor de heen en terugreis en dan je tas afgeven bij "odd size lugage" Daarna je gewone bagage inchecken (al dan niet met kitespullen) en dan van je vakantie gaan genieten :-)

Voor mensen die wel rechtstreeks via Transavia hebben geboekt is het mogelijk om extra ruimbagage in te checken volgens de tabel zoals deze op de site van Transavia staat.

voor diegene die nog gaan, have fun and hang loose
eatkites

Geen avatar

Berichten: 24
Antwoord #13 November 03, 2013, 12:08:09
edit2Rapporteer  
Het blijft een onduidelijk verhaal met die bagage.. vorig jaar naar fuerte met sunweb en transavia, toen konden we wel bagage bijboeken via transavia, dus een boardbag van max 32kg voor €40,-/enkeltje plus de standaard ruimbagage van 20kg welke bij je sunweb boeking zit.

dit jaar naar cabo verde, wederom met sunweb en transavia, boardbags netjes aangemeld bij sunweb, je kon nu inderdaad geen bagage bijboeken bij het inchecken, maar we zouden moeten betalen bij de balie op het vliegveld... aldaar gezegd dat sunweb het had geregeld... uitslag: 3 boadbags gratis, de 4e kwam later en moest wel betalen.. allemaal bij verschillende dames ingecheckt, de een vraagt niets, de ander moet uitgebreid bellen, en derde vraagt het op ons advies aan de 2e... pfffrtt.. maar mij hoor je niet klagen..
terugweg vanuit sal... geen vraag gesteld.. hop gewoon mee.. gratis...

dit voorgaande is puur geluk, de feiten zijn volgens mij:
via een touroperator krijg je standaard 20kg ruimbagage en 5kg handbagage, bijboeken van kitebag kost je 40€/enkele reis. totaal gewicht van je bagage mag max 55kg wegen, en 1 stuk bagage max 32kg....

maar gelukkig gaat alles weer veranderen in april 2014...;-)
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #14 November 03, 2013, 23:28:25
edit2Rapporteer  
Vanmiddag terug gekomen uit Fuerteventura... Voor de board bag geldt: voor af aangeven dat je met een boardbag vliegt (vlucht biedt plaats aan Max 6 boardbags! Dus meteen achteraan bellen bij boeken of geef het door aan touroperator!!! Niet aangegeven = niet mee nemen!!!!!) bij inchecken wordt je doorverwezen naar de KLM oversized bagage desk: 40 euro betalen en gaan!!!!! Grin
Op Fuerte, boardbag inleveren bij de oversized bagage incheckbalie nr 67. En gaan dus 40 was retourtje... Heel chill dus!
Btw max boardbag gewicht= 15 kg + je bagage pakket (15, 20, 23 kg)  ik had een backpack van 13 kg en mocht mn boardbag dus 25 kg wegen.
HBX

Berichten: 201
Logs: 0 | 1250 uur
Antwoord #15 November 04, 2013, 02:59:23
edit2Rapporteer  
Nu net ook weer geland uit Fuerteventura. Zowel de heen als de terugreis met transavia en m'n kite spullen in een golfbag (max 15kg) voor €25,00 per vlucht mee kunnen nemen :-)
Laurenss

Geen avatar

Berichten: 23
Antwoord #16 November 04, 2013, 09:39:13
edit2Rapporteer  
Ik heb een mystic ammo box, gevlogen met transavia, heen ging prima, ingechecked als enige koffer en dus mijn enige ruimbagagestuk (20kg)

terug vanuit marokko moest ik mijn tas, ondanks dat ik geen normale bagage had, inchecken als sportbagage en omat die sportbagage maar max 15 kg mag zijn, mocht ik ook 5 kilo extra betalen. Mensen ter plaatsen stonden niet open voor overleg. Kosten: 90 euro.

Aangekomen in nederland klacht ingediend bij transavia, binnen een paar dagen hebben ze toegezegd dat de gemaakte kosten terug worden gestort.
HBX

Berichten: 201
Logs: 0 | 1250 uur
Antwoord #17 November 04, 2013, 11:38:59
edit2Rapporteer  
Netjes opgelost van maatschappij ThumpsUp
Laurenss

Geen avatar

Berichten: 23
Antwoord #18 November 05, 2013, 09:52:11
edit2Rapporteer  
zeker! al vaker met transavia met boardbag als enige tas gevlogen, nooit probleem geweest
madsoldier

Geen avatar

Berichten: 8
Antwoord #19 November 13, 2013, 14:02:34
edit2Rapporteer  
Ik heb nu geboekt met Arke travel en vlieg via Arkefly. Bij het reserveren online heb ik dit moeten doen via "online chat" want ik kon geen extra bagage (boardbag) inchecken. Dus enkel 1 koffer per persoon. Via de "Live Chat" kon dit dus wel. Zij stelde voor: 40€ (enkel vlucht) voor de boardbag max 1.40m en 20Kg. Later bleek mijn bag 1.50m te zijn. Na enkele mails zijden ze dat ik 60€ moest ophoesten. Ik zei dat het bij Ryain Air maar 50€ kost. Zij dus dan maar de 40€ gerekend die ik bij het inchecken moet betalen. Zo ver zo goed. Maar nu mag de boardbag niet mee met de transfer naar het hotel. Ik moet een prive transfer nemen van 180€ heen en terug. Ik heb ondertussen al een andere oplossing, maar ik denk dat het mijn eerste en laatste keer zal zijn bij "Arke & Arke Fly".
Als je nog eens extra moet betalen voor je bagage om op je eindbestemming te komen, is het niet meer betaalbaar. Dus als je boekt, check ook of alle bagage op de eindbestemming geraakt.
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #20 November 13, 2013, 14:34:02
edit2Rapporteer  
Ik heb nu geboekt met Arke travel en vlieg via Arkefly. Bij het reserveren online heb ik dit moeten doen via "online chat" want ik kon geen extra bagage (boardbag) inchecken. Dus enkel 1 koffer per persoon. Via de "Live Chat" kon dit dus wel. Zij stelde voor: 40€ (enkel vlucht) voor de boardbag max 1.40m en 20Kg. Later bleek mijn bag 1.50m te zijn. Na enkele mails zijden ze dat ik 60€ moest ophoesten. Ik zei dat het bij Ryain Air maar 50€ kost. Zij dus dan maar de 40€ gerekend die ik bij het inchecken moet betalen. Zo ver zo goed. Maar nu mag de boardbag niet mee met de transfer naar het hotel. Ik moet een prive transfer nemen van 180€ heen en terug. Ik heb ondertussen al een andere oplossing, maar ik denk dat het mijn eerste en laatste keer zal zijn bij "Arke & Arke Fly".
Als je nog eens extra moet betalen voor je bagage om op je eindbestemming te komen, is het niet meer betaalbaar. Dus als je boekt, check ook of alle bagage op de eindbestemming geraakt.
Gouden tip nr 1 als je naar het buitenland vliegt: zorg dan dat je transfer geregeld is met boardbag of (wat ik altijd doe, heb n hekel aan resorts en all in) een kleine huur auto (Fiat Panda all time favourite) met imperiaal reserveren die op het vliegveld klaar staat bij aankomst.
So_Surreal

Berichten: 945
Logs: 0 | 14 uur
Antwoord #21 November 13, 2013, 14:52:47
edit2Rapporteer  
Dit jaar ga ik op vakantie naar Griekenland (Naxos, Paros, Santorini en Mikonos).
Doe het weer via een reisbureau omdat ik geen zin heb om zelf 4 hotels, 2 vluchten en 3 boottochten te regelen.
Maar ik laat inderdaad ook specifiek uitzoeken of er geen extra transfer kosten naar het appartement betaald moeten worden.
Bluecupra

Berichten: 1010
Antwoord #22 Maart 23, 2014, 17:54:15
edit2Rapporteer  
Dit jaar vlieg ik ook met Transavia vanaf Rotterdam/Hague Airport naar Valencia (direct geboekt via de Transavia website). Hierbij heb ik gekozen voor ruim bagage (23KG) voor de kleding van mij en mijn vriendin. Nu heb ik ook mijn kitesurf spullen aangemeld alleen kan ik hier geen gewicht van vinden.

Nu heb ik contact opgenomen met Transavia en heb ik onderstaande reactie ontvangen:

Wij vervoeren per vlucht maximaal zes van dit soort bijzondere bagage items.

Aanmelden

U kunt uw surfplank/kite/wakeboard/deltavlieger online boeken bij het boeken van uw reis aanmelden of daarna via Mijn transavia.com of ons call centre.
Er zit geen maximaal gewicht aan uw surfplank/kite/wakeboard/deltavlieger dat u mag meenemen.
Heeft u via transavia.com Groups&Incentives geboekt, dan kunt u uw surfplank/kite/wakeboard/deltavlieger aanmelden via groepen@transavia.com.
U kunt uw surfplank/kite/wakeboard/deltavlieger helaas niet aanmelden via onze mobiele app.

Hoe zwaar mag de kitesurf tas nu zijn? Is dit 15/20/32 of zoals bovenstaand vermeld zonder beperking? Meestal zit mijn tas rond de 20/22KG.
Mar10e

Geen avatar

Berichten: 59
Antwoord #23 Maart 23, 2014, 18:44:59
edit2Rapporteer  
Ik heb in oktober 2013 gevlogen met transavia vanaf Rdam naar Málaga. Ik heb contact met hun gezocht maar geven er weinig over prijs. Maximaal mag 1 stuk 32 kg. Dit hebben beide boardbag bijna exact gewogen. Ik hoorde wel dat per 1 april of iets dergelijks de voorwaardens bij transavia gaan veranderen. Geen idee of dit waar is.
flupje

Berichten: 141
Antwoord #24 Maart 23, 2014, 21:35:59
edit2Rapporteer  
Ik vlieg in mei naar Fuerta en ik heb apart bijgeboekt voor mijn kitespullen. Ik kon dus ook niet vinden hoeveel kg. deze nou mogen wegen. Deze vraag neergelegd bij Transavia en kreeg dit antwoord.

"....
Na 1 april 2014 veranderen onze ruimbagage regels, Wij adviseren u om uw kite board na deze datum bij te boeken. De voorwaarden voor uw kite board kunnen dan wat anders zijn dan op dit moment...."
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.