Strekdam van dichtbij gezien

Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
September 01, 2013, 22:47:53
edit2Rapporteer  
Windsnelheid: +/- 20 knopen
Windrichting: WNW, bijna pal aanlandig

Vandaag dacht ik een goede training te houden voor de Redbull Coast 2 Coast @ Paal 17 Texel tijdens het kitesurfweekend dat daar georganiseerd werd.

Helaas liep dit iets anders, bij de één na laatste strekdam ging het mis. Ik had ongeveer nog 15m hoogte tot de kop van de strekdam toen ik een golf over het hoofd zag. Deze spoelde mij via mijn board in razendsnel tempo richting de strekdam, ik had snel mijn board gelost en mijn hand al op de QR voor wanneer het echt fout zou gaan. Dit was niet nodig dus ik heb heel rustig vol gepowerd de kite op 12 uur gehouden en heb ik zo kwaad als het ging over de strekdam heen gegaan.

De lichamelijke schade valt mee, verschillende niet al te diepe sneetjes en één grotere snee in mijn handen. Op mijn linkervoet zitten meerdere schaafwonden. Het ergste is nog de spier van mijn bovenbeen waarmee ik tegen een kei van de strekdam aan kwam.

Moraal van het verhaal, kijk uit met strekdammen. Deze kunnen heel gevaarlijk zijn en bij mij is het gelukkig relatief goed afgelopen. Ik pak voortaan wat meer hoogte voordat ik een strekdam passeer.



BaSS

Berichten: 545
Antwoord #1 September 01, 2013, 23:04:57
edit2Rapporteer  
Phoei... zo zie je maar weer, je blijft leren Marc .. blij dat je er goed vanaf bent gekomen en top dat je de ervaring als waarschuwing toch maar even op het forum post.. We zien liever reviews denk ik haha Wink
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #2 September 01, 2013, 23:32:28
edit2Rapporteer  
Gelukkig is het goed gegaan ja. Wel flink schrikken zeg Shocked  Ik probeer altijd ver uit de buurt te blijven van obstakels. Word daar nerveus van...  Roll Eyes
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #3 September 01, 2013, 23:49:54
edit2Rapporteer  
Maakt niet uit hoe ervaren iemand is... aan de beurt komt iedereen een keer....
alexander1965

Berichten: 142
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #4 September 02, 2013, 18:52:01
edit2Rapporteer  
Sterkte Marc met je herstel. Gelukkig genezen schaafwonden en sneetjes snel. Ben ikzelf 5 weken geleden met een val van mijn elektrische skateboard op een grevelafdaling met 40km bij Ouddorp achter gekomen. Had een lekkere dag gekite en nog even in de avond wat cruishen. Ergste was nog de hiel.

Maar met schaafwonden en pijnlijke enkel is toch nog rustig te kiten. Dus train ze.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #5 September 02, 2013, 19:21:41
edit2Rapporteer  
Zo, lees het nu pas!!!! Shocked

Ik ken de spot, en heb er gelukkig nooit gevaren met pal aanlandig.
Maar het zijn verraderlijke dammetjes die relatief dicht bij elkaar liggen. Ben er met een downwinder ook een aantal keren bijna opgeklapt...

Jaren geleden eenzelfde ervaring gehad toen ze hier voor de kust van kijkduin nog niet aan het opspuiten begonnen waren (nu liggen de meeste strekdammen onder het zand).

Hoe is het nu met je spier? Die snijwonden helen wel.

En had je een full-suit aan?

@ Alexander: jij ook al in de kreukels?
PieNO

Berichten: 1721
Logs: 0 | 28 uur
Antwoord #6 September 02, 2013, 19:29:44
edit2Rapporteer  
Ik heb er ook van geleerd. Ik hou voortaan altijd 2x lijnlengte afstand van obstakels wat het ook is. Het gaat 1000x goed en net die ene keer door een onverwachts iets kan je mooi de pinarie zijn. Sterkte  Marc met herstel. Gelukkig ben je er goed van afgekomen. Gister nog op Workum geweest. Ook een ervaren gast. Hij springt 40 meter van de kant. Hij valt. Kite klapt op het water maar vangt direct weer wind. Hij ligt voor hij het weet in de bosjes. Gelukkig is hij ervaren en trekt snel zijn safety. Bij een beginner had dit heel anders kunnen aflopen.
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #7 September 02, 2013, 19:33:49
edit2Rapporteer  
Tnx mensen!

Ik merk ook aan mezelf dat ik nu wat beter ga opletten. Pas geleden op de dam al vol op het strand geklapt doordat ik in het erg ondiepe water niet aan het opletten was. Ook een tijdje terug met bijna vol aflandige wind het water op gegaan... Ik moet wat minder nonchalant worden want ook deze strekdam had ik eenvoudig kunnen ontwijken door de keren...

Sterkte Marc met je herstel. Gelukkig genezen schaafwonden en sneetjes snel. Ben ikzelf 5 weken geleden met een val van mijn elektrische skateboard op een grevelafdaling met 40km bij Ouddorp achter gekomen. Had een lekkere dag gekite en nog even in de avond wat cruishen. Ergste was nog de hiel.

Maar met schaafwonden en pijnlijke enkel is toch nog rustig te kiten. Dus train ze.

Dat is inderdaad ook niet niets! Heb je nog veel last van je hiel?

Zo, lees het nu pas!!!! Shocked

Ik ken de spot, en heb er gelukkig nooit gevaren met pal aanlandig.
Maar het zijn verraderlijke dammetjes die relatief dicht bij elkaar liggen. Ben er met een downwinder ook een aantal keren bijna opgeklapt...

Jaren geleden eenzelfde ervaring gehad toen ze hier voor de kust van kijkduin nog niet aan het opspuiten begonnen waren (nu liggen de meeste strekdammen onder het zand).

Hoe is het nu met je spier? Die snijwonden helen wel.

En had je een full-suit aan?

@ Alexander: jij ook al in de kreukels?

De snijwonden zijn vervelend maar dat gaat erg snel over, mijn bovenbeenspier is wel behoorlijk geraakt. Het is ook iets opgezet en een trap aflopen gaat erg moeilijk bijvoorbeeld.

Ik had inderdaad een full-suit aan, dat heeft veel uitgemaakt kan ik je vertellen!
alexander1965

Berichten: 142
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #8 September 02, 2013, 19:50:25
edit2Rapporteer  
Sterkte Marc met je herstel. Gelukkig genezen schaafwonden en sneetjes snel. Ben ikzelf 5 weken geleden met een val van mijn elektrische skateboard op een grevelafdaling met 40km bij Ouddorp achter gekomen. Had een lekkere dag gekite en nog even in de avond wat cruishen. Ergste was nog de hiel.

Maar met schaafwonden en pijnlijke enkel is toch nog rustig te kiten. Dus train ze.

Dat is inderdaad ook niet niets! Heb je nog veel last van je hiel?

@nog wel pijnlijk maar kan er al mee kiten. Ben wat voorzichtig met de sprongen en het landen Wink


@ Alexander: jij ook al in de kreukels?
@michiel
Je had de foto s moeten zien Wink maar is goed genezen. Dus ook een elektrisch landboard kan je in de problemen brengen als je eigen kunnen onderschat. Weer een leermomentje.
markus

Berichten: 1907
Logs: 0 | 855 uur
Antwoord #9 September 02, 2013, 20:00:47
edit2Rapporteer  
Zelfde bij de bunker tussen oostvoorne en rockanje, zie ik ineens een paaltje in t water opdoemen!  Was ver van de bunker trouwens, maar als je er vol op klapt!

Sterkte Marc!!  Gelukkig niks gebroken ThumpsUp
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #10 September 02, 2013, 20:01:03
edit2Rapporteer  
Tnx mensen!

Ik merk ook aan mezelf dat ik nu wat beter ga opletten. Pas geleden op de dam al vol op het strand geklapt doordat ik in het erg ondiepe water niet aan het opletten was. Ook een tijdje terug met bijna vol aflandige wind het water op gegaan... Ik moet wat minder nonchalant worden want ook deze strekdam had ik eenvoudig kunnen ontwijken door de keren...

Sterkte Marc met je herstel. Gelukkig genezen schaafwonden en sneetjes snel. Ben ikzelf 5 weken geleden met een val van mijn elektrische skateboard op een grevelafdaling met 40km bij Ouddorp achter gekomen. Had een lekkere dag gekite en nog even in de avond wat cruishen. Ergste was nog de hiel.

Maar met schaafwonden en pijnlijke enkel is toch nog rustig te kiten. Dus train ze.

Dat is inderdaad ook niet niets! Heb je nog veel last van je hiel?

Zo, lees het nu pas!!!! Shocked

Ik ken de spot, en heb er gelukkig nooit gevaren met pal aanlandig.
Maar het zijn verraderlijke dammetjes die relatief dicht bij elkaar liggen. Ben er met een downwinder ook een aantal keren bijna opgeklapt...

Jaren geleden eenzelfde ervaring gehad toen ze hier voor de kust van kijkduin nog niet aan het opspuiten begonnen waren (nu liggen de meeste strekdammen onder het zand).

Hoe is het nu met je spier? Die snijwonden helen wel.

En had je een full-suit aan?

@ Alexander: jij ook al in de kreukels?

De snijwonden zijn vervelend maar dat gaat erg snel over, mijn bovenbeenspier is wel behoorlijk geraakt. Het is ook iets opgezet en een trap aflopen gaat erg moeilijk bijvoorbeeld.

Heb je de spier nog na laten kijen oid... meestal als je ergens veel last van hebt dan is iets niet in de haak. Spier scheur of scheurtje in je bot. Spoedig herstel iig!
HaPe
Moderator

Berichten: 2655
Logs: 0 | 273 uur
Antwoord #11 September 02, 2013, 20:28:05
edit2Rapporteer  
Blijft idd tricky die strekdammetjes.
Ik zag er ook 1 pas toen ik een meter of 5 ervoor zat, gelukkig snel genoeg kunnen keren.

Viel me wel op, dat er redelijk wat mensen op de strekdammetjes gekomen waren (zeker 5 man, gezien)
On the Loose

Berichten: 1427
Logs: 0 | 194 uur
Antwoord #12 September 02, 2013, 20:55:33
edit2Rapporteer  
Hoop dat je snel weer hersteld Marc, sterkte!
kobrin

Berichten: 944
Logs: 0 | 240 uur
Antwoord #13 September 02, 2013, 21:21:22
edit2Rapporteer  

Sterkte Marc! 

Een ongeluk zit in een klein hoekje!

Onlangs voor een mosselbank heen gevaren, gelukkig niet gevallen.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #14 September 02, 2013, 21:35:43
edit2Rapporteer  
Blijft idd tricky die strekdammetjes.
Ik zag er ook 1 pas toen ik een meter of 5 ervoor zat, gelukkig snel genoeg kunnen keren.

Viel me wel op, dat er redelijk wat mensen op de strekdammetjes gekomen waren (zeker 5 man, gezien)

Ze zijn ook echt verraderlijk daar Tongue
Peer

Berichten: 1037
Logs: 0 | 60 uur
Antwoord #15 September 03, 2013, 09:47:22
edit2Rapporteer  
Blijft idd tricky die strekdammetjes.
Ik zag er ook 1 pas toen ik een meter of 5 ervoor zat, gelukkig snel genoeg kunnen keren.

Viel me wel op, dat er redelijk wat mensen op de strekdammetjes gekomen waren (zeker 5 man, gezien)

Meer nog Henk.. Ik zou zeggen alleen al zeker 5 man van Versus!
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.