hoge golven en obstakels

Frank82

Berichten: 2539
Logs: 0 | 164 uur
September 02, 2013, 22:32:29
edit2Rapporteer  
Ik was vandaag weer eens op wijk aan het kiten met golven van 3,5 meter achterin en zo'n 20kn. Na een paar uur kiten gebeurde het volgende:

Citaat
Ook nog een avontuurtje gehad met m'n board... Ik was vlak bij de pier gespoeld (voortaan niet meer zo dicht naar de pier kiten dus) en was zo'n 15-20 seconden onder water. Gelukkig bleeft m'n kite meedriften maar board dus kwijt. Daarna 2 uur gezocht maar niet kunnen vinden. Uiteindelijk toen het eb was het water ingelopen en toen het board gevonden tussen de grote rotsen die tegen de pier aanliggen. Board was helemaal vastgeklemt door de beukende golven, gelukkig dus weer gevonden en met veel moeite er uit gekregen. Helaas wel wat schade aan de rails, niet te erg maar toch zonde.

Nu ik er weer ff bij stil sta was het best link, de wind was bijna pal aanlandig dus W op wijk. Ik besloot zonder reden ver door te varen naar de pier en keerde op zo'n beetje 1 lijnlengte van de pier. Terwijl ik keerde had ik dus een golf over het hoofd gezien en ging dus koppie onder voor zo'n 15 a 20 seconden, kite bleef ik zo goed mogelijk sturen zodat deze niet achter me in het water viel en dat kwam dus goed af. Dit komt natuurlijk door een stukje ervaring en ook wat geluk, ik was 1 van de weinige vandaag die nog voorbij de branding kwam.
Kortom, een stukje onderschatting van de zee ondanks behoorlijk wat ervaring in ruige noordzee omstandigheden. Mijn advies, blijf opletten en blijf ook bij wind die niet direct richting obstakels is er van uit de buurt, het zijn risico's om niks. Ik had ook een stuurfout kunnen maken en m'n kite op de pier/over de pier kunnen sturen terwijl ik gespoeld werd. Dit met alle gevolgen van dien.
magic ed

Geen avatar

Berichten: 381
Antwoord #1 September 03, 2013, 09:21:56
edit2Rapporteer  
Wat goed dat je je board nog gevonden hebt! Had er niet zoveel vertrouwen in en had ook niet door dat je zo dicht bij de pier je board was kwijt geraakt.
Langbeest

Berichten: 3272
Antwoord #2 September 03, 2013, 10:29:08
edit2Rapporteer  
Zo Frank dat liep weer goed af.....
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.