Reisverslag: Fuerteventura 2013 [Augustus - September]

So_Surreal

Berichten: 945
Logs: 0 | 14 uur
September 06, 2013, 17:41:39
edit2Rapporteer  
Bij deze mijn reisverslag over mijn vakantie naar Fuerteventura.

Reisdatum:

Donderdag 22 augustus tot en met donderdag 5 september.

Kite sizes:

10 & 12m Zeeko Notus 2012 en 2013 (94kg)

Reis:

We hebben onze reis via D-reizen geboekt, de reis zelf ging via Neckerman en onze vliegmaatschappij was Transavia.

Voor 40-, per enkele reis kon ik een boardbag meenemen en deze tot 32kg vullen.
Op de heenreis heb ik dit op de een of andere manier niet hoeven betalen, op de terugreis wel.

Wij kwamen lokale tijd rond 22:00 aan, hebben mijn boardbag van de speciale bagageband geplukt en wilde richting de bus.
Hier kwam de vrouw van Neckerman ons vertellen dat we 2x 28-, moesten betalen zodat onze boardbag in de bus mee kon (een half uur rijden naar ons hotel !! ).
Dit vonden we belachelijk, was nergens aangegeven en ze konden ons deze voorwaardes ook niet laten zien.
Samen met het andere kitende stel hebben we een half uur gediscussieerd, helaas zonder resultaat.
De vrouw zij alleen "sorry, regels zijn regels, betalen of we laten jullie hier staan."
Het was inmiddels redelijk laat, een taxi zou ook zo'n 60-, kosten (nachttarief inmiddels), en we hebben al die andere mensen in de bus al te lang laten wachten, dus hebben we maar betaald.
Maar we gaan sowieso proberen om dit geld terug te krijgen, nu we weer in Nederland zijn.

Hier even een kaartje van Fuerteventura:



Wij zaten zelf in Correlejo, een leuk stadje wat redelijk toeristisch is.
Vanaf de luchthaven doe je d'r een half uurtje over met de auto.
Wij kite vaak in EL Cotillio (20 minuten rijden) of Flag beach (10 minuten rijden).

Appartement:

Wij zaten in Oasis Dunas, redelijk normaal geprijsd en over het algemeen goed bevallen.
Het eten was goed, redelijk afgewisseld, grote en schone appartementen.
Wel vonden we het vreemd dat de handdoeken maar 2x per week vervangen werden en je af en toe zelf naar de receptie moest om nieuw toilletpapier te vragen.



Auto huren:

Het is aan te raden om een auto te huren.
Wanneer je naar Flag beach en El Cotillio gaat kan je met de bus, je wordt alleen wel redelijk ver van de spot afgezet.
De eerste dag zijn we met de bus geweest, de buschauffeur deed niet moeilijk over de kitespullen, deze mochten we gewoon beneden in het bagageruim zetten.
Dit kostte iets van 1,40-, per persoon.
We werden bij het Riu hotel afgezet, dit is met je kitespullen nog ongeveer een half uur door het zand lopen.
Wanneer je naar Cotillio of Flag beach met de auto gaat kan je deze zo'n 50 tot 100 meter van de spot parkeren en is ideaal.

Het is aan te raden om van te voren online een auto te boeken, dit kan tot de helft schelen !
De meeste verhuur bedrijven verkopen een verzekering bij het verhuren van de auto.
Let er op dat deze verzekering alleen voor verharde wegen geldt.
Om op Cotillio te komen moet je een stukje over een onverharde weg rijden.
Hier liggen veel grote en scherpe stenen waar je zo een klapband zou kunnen krijgen.

Spots:

Flag beach:



Een redelijk groot strand, verdeeld in gedeeltes voor zwemmers, windsurfers en kiters.
Altijd schuin aflandige wind, verraderlijke rotsen met eb.

Je kan voor 30-, bij het kitecentrum een rescue service kopen voor 15 dagen.
Dit heb ik gedaan en 1x gebruik van gemaakt omdat een keer tijdens het varen opeens mijn safety losschoot (weet nog steeds niet hoe dit kon, ik denk zand in de sluiting ?)
Vervolgens is mijn kite zo gaan draaien dat ik hem niet meer gerelaunchd kreeg.
Ik heb iets van 15 minuten gezwommen voordat de rescue pas kwam, nadat iemand anders ze op mij gewezen hadden.
Ook in onze gesprekken met de eigenaar van het kitecentrum vonden we hem meer klinken als een kille zakenman dan als een liefhebber van de sport.

Hier nog een foto van Flag beach met laag water:



Cotillio:

Hier een foto vanaf de rotswand die naast het kitestrand van Cotillio ligt:



Hier een foto vanaf de parkeerplaats, rechts dus die rotswand:



Op Cotillio is meestal side-shore wind, die vaak erg vlagerig is.
Ook is het een redelijke klotsbak.

Hier nog een foto van de linkerkant van strand:





Sotavento:

We zijn ook een dagje naar Costa Calma (Sotavento, kitecentrum Rene Egli) geweest.
Dit is ongeveer 1 uur en 20 minuten rijden.

Hier waait het stukken harder, is de wind ook aflandig, is er ook een rescue service.
Je kan hier kiten en windsurfen op zee, maar ook is d'r een lagoon.
Deze heeft vlak water, water tot heuphoogte maar wel is het er erg druk:



Hier nog een foto vanuit de lucht van Corralejo en rechts Flag Beach:



Wind:

In totaal hebben we niet alle dagen gekite, wat de wind betreft zou dit wel kunnen.
Meestal was de wind in de ochtend matig, begin van de middag wat minder en rond 15:00 ging hij aan.

Conclussie:

Ik vond het een toffe vakantie met elke dag lekker weer, wind, aardige mensen en lekker eten.
Ik zou zeker nog een keer terug gaan, maar over een paar jaar pas.
Als beginner zijnde wil ik eerst andere spots ontdekken.

Nature

Berichten: 1295
Antwoord #1 September 06, 2013, 18:00:26
edit2Rapporteer  
Huh je zit in een dikke winderige periode  niet elke dag thermisch op sotavento?
So_Surreal

Berichten: 945
Logs: 0 | 14 uur
Antwoord #2 September 06, 2013, 18:05:29
edit2Rapporteer  
Huh je zit in een dikke winderige periode  niet elke dag thermisch op sotavento?
Ik ben hier alleen maar 1 dag geweest, de laatste dag dat wij de auto hadden.
Ik heb niet gemeten maar hij was rond de 25 knopen daar toen ik d'r was.
Boudewijn

Berichten: 851
Logs: 0 | 257 uur
Antwoord #3 September 06, 2013, 18:22:56
edit2Rapporteer  
Wat was er nu verkeerd afgelopen ivm kleine verwondingen?
Tim_GTS5

Berichten: 2818
Antwoord #4 September 06, 2013, 18:23:22
edit2Rapporteer  
Naar dat geld kan je fluiten dat van de transfer, wij moesten toen 10,- betalen p.p.
Beter huur je een auto die op het vliegveld klaar staat en gooi je daar je kitezooi in, de rest gaat mee de bus in (zo hadden wij het vorige keer gedaan).

So_Surreal

Berichten: 945
Logs: 0 | 14 uur
Antwoord #5 September 06, 2013, 18:42:07
edit2Rapporteer  
Wat was er nu verkeerd afgelopen ivm kleine verwondingen?
Zal het hier even typen:

Ik was met mijn 10, maar het waaide redelijk hard.
Ik landde mijn kite en wilde de lijnen op de ge-depowerde stand aan de bridles monteren zodat het wat beter zou gaan met de harde wind.

Mijn vriendin landde de kite en heeft  zand achter de LE gelegd tegen het wegwaaien.
Ik zat op dat moment nog aan de kite vast en liep downwind mijn lijnen strak achter de kite.
Op het moment dat ik mezelf los wilde maken van de kite hoorde ik mijn vriendin schreeuwen, ik draaide me om en zag mijn kite op mij afvliegen.
Hij suisde over mijn  hoofd, probeerde hem te vangen maar miste, het ging allemaal erg snel.
Net een halve seconde nadat ik miste zag ik dat de stuurlijn al om mijn been heen zat.
Ik trok direct mijn safety voordat de kite het uiteinde van mijn lijnen had bereikt.
Toch kreeg de kite nog een gigantische ruk en sneed de lijn op 2 plekken in mijn been.

Op de een of andere manier zat er nog gigantisch veel druk in mijn kite (ondanks de safety die getrokken was).
Ook bleef hij op de een of andere manier loopen op een halve meter boven de grond.
Ik had mijn safety lijn met beide handen vastgetrokken zodat de stuurlijn die aan mijn been zat niet zo diep sneed, maar dit had niet veel zin.
Omdat de lijn om mijn been zat was die een stuk korten en was hij waarschijnlijk aan het loopen.

Ik kon hier helaas niet aan doen behalve vasthouden en mij ingraven zodat ik minder snel richting rotsen getrokken werd.
Dit ging nog niet heel snel, dus durfde mijn kite niet los te koppelen, anders was ik deze kwijt geweest.

Mijn vriendin zag het gebeuren en probeerde de loopende kite vangen.
Ze kreeg meerdere keren de LE tegen haar armen en benen aan, waardoor ze onder de blauwe plekken zat.

Ik schreeuwde en probeerde met 1 hand te zwaaien voor hulp.
1 vrouw stond met haar armen in haar zij te kijken, maar deed niks.
2 andere kiters die 50 meter verderop (downwind van mij) stonden hoorde mij geschreeuw niet (??) en zagen mij of mijn loopende kite niet.
Een gast die 150 meter upwind van mij stond zag het wel en is naar mijn vriendin toe gerend om haar te helpen om de loopende kite te vangen.
Toen dit gelukt was rende ik naar de kite toe en heb ik direct de deflate getrokken waardoor het gelukkig afgelopen was.

Waardoor de kite opeens wegvloog weet ik niet, er lag genoeg zand op, de kite lag met de LE recht tegen de wind in en het zand lag echt bij de LE, en niet bij de TE.
Ik weet wel dat ik de volgende keren mijn lijnen niet downwind van de kite leg als ik d'r nog aan vast zit, maar haaks op de kite en de wind.

Ik ging daarvoor aan de kant omdat mijn board van mijn voeten vloog door het klotserige water.
Op dat moment ging ik redelijk hard en knalde met mijn blote voet snoeihard op de rand van mijn board.
Op dat zelfde moment zag ik niks, maar dat volgende dag zag ik dat de huid onder mijn voeten daar opengebarsten was.

Voor de rest gelukkig goed afgelopen behalve wat sneeën en blauwe plekken, maar het was wel even schrikken.
Kite heeft iets van 30 tot 40 seconde zitten loopen, ben 3 uur en 15 minuten bezig geweest om de lijnen uit de knoop te krijgen.

Naar dat geld kan je fluiten dat van de transfer, wij moesten toen 10,- betalen p.p.
Beter huur je een auto die op het vliegveld klaar staat en gooi je daar je kitezooi in, de rest gaat mee de bus in (zo hadden wij het vorige keer gedaan).


Was dat ook bij Neckerman ?
We hebben een mail waarin we gevraagd hebben of die 40-, voor het vliegtuig echt de enige kosten zijn voor het transport van de kitetas, daarop is ja geantwoord.
Sommige mensen moesten die niet betalen, en op de terugweg is helemaal niet naar mijn bonnetje of kopietje daarvan gevraagd.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #6 September 06, 2013, 18:52:50
edit2Rapporteer  
Heel goed reisverslag met foto's

Wat betreft het openen van je safety: op de 2013 kun je gratis een klem krijgen waardoor hij minder makkelijk open gaat. Het is mij vorig jaar ook een aantal keren overkomen. sinds die klem niet meer
KappuhH

Berichten: 3273
Antwoord #7 September 06, 2013, 19:30:46
edit2Rapporteer  
Ziet er goed uit Lars, als beginner in lastige omstandigheden gevaren, daar leer je het wel snel van!  Al sprongen gemaakt? Wink

Zie in de voorspelling steeds noordoosten wind staan, dat is toch wel aanlandig op Flag Beach?

Klinkt als een pijnlijk ongelukje, zowel voor jou als je vriendin. In het vervolg direct uithaken en je leash losmaken als je kite neergelegd is. Eventueel je bar oprollen terwijl je naar je kite toeloopt. Op die manier hou je ondertussen altijd je kite in de gaten. Een paar scheppen zand extra zijn vaak ook geen overbodige luxe Wink Maar hoe gaat het nu verder met je dan? Je hebt de vakantie verder nog wel gewoon kunnen kiten?
So_Surreal

Berichten: 945
Logs: 0 | 14 uur
Antwoord #8 September 06, 2013, 19:51:36
edit2Rapporteer  
Ziet er goed uit Lars, als beginner in lastige omstandigheden gevaren, daar leer je het wel snel van!  Al sprongen gemaakt? Wink

Zie in de voorspelling steeds noordoosten wind staan, dat is toch wel aanlandig op Flag Beach?

Klinkt als een pijnlijk ongelukje, zowel voor jou als je vriendin. In het vervolg direct uithaken en je leash losmaken als je kite neergelegd is. Eventueel je bar oprollen terwijl je naar je kite toeloopt. Op die manier hou je ondertussen altijd je kite in de gaten. Een paar scheppen zand extra zijn vaak ook geen overbodige luxe Wink Maar hoe gaat het nu verder met je dan? Je hebt de vakantie verder nog wel gewoon kunnen kiten?
Ja het was heel erg wennen, was alleen maar IJselmeer gewend met zoet water, waar je overal kan staan, spiegelglad water, geen golven etc.
Het ging op den duur erg goed, maar was wel redelijk zenuwachtig en moest mijn  draai even vinden.

met noord oosten wind wordt de wind redelijk tegen gehouden door Los Lobos, het onbewoonde eiland vlak voor de kust, het eilandje wat je ziet op de 1na laatste foto.

Ik kon helaas niet uithaken omdat ik mijn safety lijn vast moest houden.
Toen ik deze los liet begon de stuurlijn dieper in mijn been te snijden.

Ik had 10 dubbele handen zand op beide kanten van de middelste strut gelegd, dus het is mij echt een raadsel hoe het heeft kunnen gebeuren.

Het gebeurde op de 1na laatste dag dat we de auto hadden.
De laatste dag zijn we naar het zuiden gegaan om de andere kitespot te bekijken, maar had mijn spullen niet mee.
De sneeën in mijn been gaven niet zo'n probleem, het was vooral de snee onderaan mijn voet waardoor ik lastig kon lopen.

Ook vond ik het de laatste dag te hard waaien voor mijn 10 en had de 7 thuis laten liggen.
Verder vond ik het ook wel heel erg druk in die kleine lagoon, dus heel erg vond ik het niet dat het kiten niet meer ging door mijn voet Smiley
KappuhH

Berichten: 3273
Antwoord #9 September 06, 2013, 21:01:55
edit2Rapporteer  
Ik bedoelde eigenlijk dat je direct moet uithaken zodra je kite op het strand ligt. Dus niet ingehaakt over het strand lopen. En  ook je boardje bijop de kite leggen.
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #10 September 06, 2013, 21:30:30
edit2Rapporteer  
Waarschijnlijk wind onder de LE gekropen en het zand weggeduwd.

Je moet in dat soort situaties trouwens kiezen voor jezelf en niet voor de kite, dus de leash ook trekken.

Hoe was het met rotsen in het water? Moet je daar echt voor oppassen?
So_Surreal

Berichten: 945
Logs: 0 | 14 uur
Antwoord #11 September 06, 2013, 22:50:43
edit2Rapporteer  
Ik bedoelde eigenlijk dat je direct moet uithaken zodra je kite op het strand ligt. Dus niet ingehaakt over het strand lopen. En  ook je boardje bijop de kite leggen.
De dag daarvoor was hij ook gaan schuiven maar was de wind een stuk minder.
Toen lagen er ook 10 dubbele handen zand, een board, een nat impact vest en een trapeze op, echt haal raar.

Maar volgende keer koppel ik mezelf inderdaad eerder los.
Waarschijnlijk wind onder de LE gekropen en het zand weggeduwd.

Je moet in dat soort situaties trouwens kiezen voor jezelf en niet voor de kite, dus de leash ook trekken.

Hoe was het met rotsen in het water? Moet je daar echt voor oppassen?
Ja dat denk ik ook.
Die andere keer (hierboven beschreven) lag hij inderdaad wel een beetje in een soort gootje dus kan er wind onder gekomen zijn, maar die keer bij het ongelukje was dit niet het geval.

Wanneer ik mijn kite losgesaten had zou hij het kunnen gebeuren dat mijn kite de ongeveer 50 mensen downwind van mij geraakt zou hebben.
Ik had nog genoeg ruimte richting de rotsen (meter of 50) en ging er niet hard op in.
Ik weet achteraf dat ik de goede keus gemaakt heb.

De rotsen komen met laag water overal in de branding boven water.
Met hoog water heb je er bijna geen last van.
Ik bodydragde altijd op een vast punt door de branding waar de golven omsloegen en waar het water dieper was zodat ik geen last van de weinige rotsen die d'r zaten, en ging ook altijd op een vast punt eruit.
Frank82

Berichten: 2539
Logs: 0 | 164 uur
Antwoord #12 September 06, 2013, 23:04:07
edit2Rapporteer  
Klinkt als een gevaarlijke situatie. Zodra je kite eenmaal geland is of als iemand hem vastpakt meteen uithaken, de leash kan je eventueel nog wel vast laten aan je bar tot je zeker weet dat de kite goed ligt.
franco

Berichten: 874
Antwoord #13 September 07, 2013, 11:58:19
edit2Rapporteer  
lars bij de volgende keer niet zo als jij schrijft eerder los koppelen, er word gezegd naar de landing van je kite gewoon METEEN LOS KOPPELEN!!!!!!!!!!!!!!!!

zie je wel weer op schellinkhout
tgroot

Berichten: 664
Antwoord #14 September 07, 2013, 12:21:36
edit2Rapporteer  
Leuk verslag, de drie spots waar het daar om gaat goed omgeschreven.

Ik had een aantal andere ervaringen vorig jaar.
 
Auto huren op airport super simpel en goedkoop 130 euro voor 8 dagen zonder reserveren, stationbak . En dus ook geen gezeik met de bus.

El cotillo vond ik persoonlijk de mooiste spot, wij hadden de 2 dagen dat we daar waren stabiele wind en die golven zijn echt fantastisch. Klotsbak herken ik totaal niet, wij hadden supercleane mooie rollers.

Wellicht afwisselend daar? naar mijn weten staat het bekend om de mooie golven, veel golfsurfers daar
So_Surreal

Berichten: 945
Logs: 0 | 14 uur
Antwoord #15 September 07, 2013, 13:26:31
edit2Rapporteer  
Leuk verslag, de drie spots waar het daar om gaat goed omgeschreven.

Ik had een aantal andere ervaringen vorig jaar.
 
Auto huren op airport super simpel en goedkoop 130 euro voor 8 dagen zonder reserveren, stationbak . En dus ook geen gezeik met de bus.

El cotillo vond ik persoonlijk de mooiste spot, wij hadden de 2 dagen dat we daar waren stabiele wind en die golven zijn echt fantastisch. Klotsbak herken ik totaal niet, wij hadden supercleane mooie rollers.

Wellicht afwisselend daar? naar mijn weten staat het bekend om de mooie golven, veel golfsurfers daar

Ik vond Cotillo ook het leukst en mooist, ik was daar iets van 6 dagen geloof ik.
Wat betreft het klotsen bedoel ik niet de grote golven die kapot slaan op de branding, die zijn inderdaad geweldig !
Ik als beginner vond dat in het begin lastig om doorheen te bodydraggen, maar ik heb mensen met directionals super gruwelijke dingen zien doen ja Grin
Het gaat meer om die kleine golfjes/deining waar ik als beginner zijnde last van had, en ook was het zo dat het de ene dag erger dan de andere was.

Wij konden ook wel goedkoper een auto huren op het vliegveld, alleen zou die taxi ons iets van 2x 40 euro kosten om ons naar het vliegveld te brengen, dus ben je alsnog duurder uit.
Daarom hebben we in Corralejo dus maar een auto geboekt.
tgroot

Berichten: 664
Antwoord #16 September 07, 2013, 13:37:29
edit2Rapporteer  
welke taxi? Op het vliegveld stap je in de huurauto en een uur voor je vlucht terug gaat lever je hem daar weer in.
Waar heb je dan een taxi voor nodig?

Maar genoeg erover! prachtig eiland, moet je ls kiter toch wel eens geweest zijn.
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #17 November 05, 2013, 08:36:14
edit2Rapporteer  
Over El Cotillo gesproken, die klotsbak geen last van gehad wel een 2-3m shore brake waar ff doorheen moest.... Maar voor de wave kiters onder ons is dat De spot om naar toe te gaan!!! Je moet wel van het Kite strand +/- 2 km upwind varen maar dan krijg je ook wat cadeau bij grote swell. Ik heb 3 dagen in mooie golven van 6m+ met 24 sec interval mn hart op kunnen halen voor de oude haven van el Cotillo. Wel is het zo dat, mocht het fout gaan, er bij laag water overal rotsen te voorschijn komen. Nog een mooie wavespot is Cofete! Ook daar bij goede wind en swell 4m+ golven. Verder is Flagbeach en Sotavento volkomen ruk. El burro/glass beach is ook een hele mooie leuke spot. De lagune bij de vuurtoren Toston is ook heel gaaf maar alleen met hoog water, zorg er alleen voor dat als de politie voorbij komt dat je op het water blijft... De boete voor het kiten daar is niet mis.
KappuhH

Berichten: 3273
Antwoord #18 November 05, 2013, 11:10:16
edit2Rapporteer  
Confete staat toch enorme stroming? Ben er geweest zonder wind maar toen stond er al teveel stroming om in de zee te zwemmen. Wel eindje rijden vanaf Corralejo.
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #19 November 05, 2013, 11:53:01
edit2Rapporteer  
Confete staat toch enorme stroming? Ben er geweest zonder wind maar toen stond er al teveel stroming om in de zee te zwemmen. Wel eindje rijden vanaf Corralejo.
als je Slufter of mv2 met 30kts+ gewend bent dan is Cofete met 30 kts+ ook goed te doen als je goed om je heen kijkt en op de golven weet te anticiperen. Wel is het zo dat als er wat gebeurt dan zijn de hulp diensten niet te bereiken. Corralejo -> cofete +/- 160 KM.
KiteFEEL

Berichten: 371
Antwoord #20 November 05, 2013, 13:38:40
edit2Rapporteer  
Wat betreft de auto huren. Altijd bij Cicar doen. Deze werkt altijd super netjes, goede auto´s en weinig geld. EN GEEN VERRASSINGEN! De grootste oplichters zijn Goldcar! Er kwamen zeer veel extra kosten bij achteraf en heb je de auto niet 100% schoongemaakt, dan kost dit je nog eens 150 euro extra schoonmaakkosten.
De rescue bij Sotavento is perfect. De rescue bij Flag Beach laat zeker te wensen over, dit hebben ik de afgelopen jaren vele malen gezien. Dit gewoon even melden bij Thomas (thomas@weinhardt.de). Dit is de voorzitter van de VDWS waarbij Flag Beach is gecertificeerd.
Het probleem is ondertussen wel al bekend en wordt hopelijk snel aan gewerkt.
TIP!!! Keer niet over de doorgetrokken streep op Flag Beach, dit kostte ons 200 euro! Maar, omdat we meteen konden betalen was het 100 euro, dus 50 % korting haha. Vreemde lui!


Cofete is een PRACHTIG strand, maar ontzettend veel stroming. Zeker geen aanrader voor beginners. De afgelopen keren hoge golven, klotsbakken, maar super stabiele wind met noordoost en oja veel kwallen. Al met al wel een super gave omgeving om als gevorderde kiter gekite te hebben!
Op de noordzijde lagoons mag gewoon gevaren worden hoor! Alleen niet het kleine lagoontje waar beginners toch veel willen oefenen. Hier kregen we laatst een waarschuwing en de politie was wonderlijkbaarlijk eens vriendelijk.

Wij zijn gek op Fuerte en gaan er over enkele weken weer even trainen.
Lekker in shorty, zonder schoentjes en handschoentjes.
brian

Berichten: 440
Logs: 0 | 8 uur
Antwoord #21 November 05, 2013, 14:54:07
edit2Rapporteer  
Wat betreft de auto huren. Altijd bij Cicar doen. Deze werkt altijd super netjes, goede auto´s en weinig geld. EN GEEN VERRASSINGEN! De grootste oplichters zijn Goldcar! Er kwamen zeer veel extra kosten bij achteraf en heb je de auto niet 100% schoongemaakt, dan kost dit je nog eens 150 euro extra schoonmaakkosten.
De rescue bij Sotavento is perfect. De rescue bij Flag Beach laat zeker te wensen over, dit hebben ik de afgelopen jaren vele malen gezien. Dit gewoon even melden bij Thomas (thomas@weinhardt.de). Dit is de voorzitter van de VDWS waarbij Flag Beach is gecertificeerd.
Het probleem is ondertussen wel al bekend en wordt hopelijk snel aan gewerkt.
TIP!!! Keer niet over de doorgetrokken streep op Flag Beach, dit kostte ons 200 euro! Maar, omdat we meteen konden betalen was het 100 euro, dus 50 % korting haha. Vreemde lui!


Cofete is een PRACHTIG strand, maar ontzettend veel stroming. Zeker geen aanrader voor beginners. De afgelopen keren hoge golven, klotsbakken, maar super stabiele wind met noordoost en oja veel kwallen. Al met al wel een super gave omgeving om als gevorderde kiter gekite te hebben!
Op de noordzijde lagoons mag gewoon gevaren worden hoor! Alleen niet het kleine lagoontje waar beginners toch veel willen oefenen. Hier kregen we laatst een waarschuwing en de politie was wonderlijkbaarlijk eens vriendelijk.

Wij zijn gek op Fuerte en gaan er over enkele weken weer even trainen.
Lekker in shorty, zonder schoentjes en handschoentjes.

Haha, over die boete. Wij deden hetzelfde en betaalde 75 ofzo, omdat we er net waren. Ik had echt het idee dat die gasten het gewoon in eigen zak gingen steken, want het ging allemaal een beetje vaag

Je hebt op El Cotillo idd mooie golven, maar daarna ervaarde ik alleen maar chop. Hele rare ook, maar ik was er maar één dag, dus ik kan er niks over zeggen. Persoonlijk vond ik Flag Beach een prima spot, maar het kan er idd flink druk zijn.
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #22 November 13, 2013, 15:24:04
edit2Rapporteer  
Wel grappig toen jij ging lijkt het allemaal een stuk vlakker te zijn in tegenstelling tot eind oktober.
So_Surreal

Berichten: 945
Logs: 0 | 14 uur
Antwoord #23 Oktober 27, 2014, 15:23:28
edit2Rapporteer  
Naar dat geld kan je fluiten dat van de transfer, wij moesten toen 10,- betalen p.p.
Beter huur je een auto die op het vliegveld klaar staat en gooi je daar je kitezooi in, de rest gaat mee de bus in (zo hadden wij het vorige keer gedaan).


Sorry voor het schopje, maar linkte dit topic door naar iemand die informatie over Fuerte zocht en zag jouw opmerking Tim, maar dat geld hebben we terug gehad hoor haha Grin !

En toffe foto's EJ !

Heel goed reisverslag met foto's

Wat betreft het openen van je safety: op de 2013 kun je gratis een klem krijgen waardoor hij minder makkelijk open gaat. Het is mij vorig jaar ook een aantal keren overkomen. sinds die klem niet meer
Deze klem heb ik nu ook al een tijd, en sindsdien nooit meer gebeurd Smiley
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #24 Oktober 27, 2014, 23:23:58
edit2Rapporteer  
Thanks ik doe er morgen nog wat foto's bij van afgelopen voorjaar.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.