Kiter(s) gered 3 oktober 2013

kite2fly

Berichten: 234
Oktober 04, 2013, 09:54:06
edit2Rapporteer  
Het schijnt (misschien klopt het dus niet) dat er gisteren bij Oostvoorne strand of Ouddorp (beide aflandig dacht ik) 1 of 2 personen in nood zijn geraakt en dus naar open zee dreven waar ze door de reddingsbrigade zijn gered. Iemand meer info?

P2000 info:

14:21:17  03-10-13   Melding   :   PRIO 1, SURFER VERMIST, OUDBU,NJABU,OUDKHV,AGUB,SEABE,STEBU
    Regio   :   00 : [KWC] Landelijk Kustwacht Centrum
    Urgentie   :   O O O O O : HOOG
    Eenheden   :   1735099 : Lichtkrant KNRM Hoofdkantoor IJmuiden
        :   1735168 : Bemanning Antoinette Stellendam-Buiten
        :   1735067 : Lichtkrant GMK Rotterdam Rijnmond
13:21:02  03-10-13   Melding   :   PRIO 1, ZWEMMER IN PROBLEMEN, OUDBU,NJABU
    Regio   :   00 : [KWC] Landelijk Kustwacht Centrum
    Urgentie   :   O O O O O : HOOG
    Eenheden   :   1735099 : Lichtkrant KNRM Hoofdkantoor IJmuiden
        :   1735069 : Lichtkrant GMK Zeeland
        :   1735148 : Bemanning Koopmansdank Noordland-Buiten
13:05:28  03-10-13   Melding   :   PRIO 1, SURFER IN PROBLEMEN, OUDBU
    Regio   :   00 : [KWC] Landelijk Kustwacht Centrum
    Urgentie   :   O O O O O : HOOG
    Eenheden   :   1735158 : Bemanning Griend Ouddorp
        :   1735099 : Lichtkrant KNRM Hoofdkantoor IJmuiden
        :   1735067 : Lichtkrant GMK Rotterdam Rijnmond
Nielzen

Geen avatar

Berichten: 38
Logs: 0 | 12 uur
Antwoord #1 Oktober 04, 2013, 12:47:25
edit2Rapporteer  
ik hoorde wel een hoop brandweer voorbij rijden maar dat was pas rond 16:00 rond het oostvoornse meer
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #2 Oktober 04, 2013, 14:17:12
edit2Rapporteer  
Op t oostvoornse meer was rond die tijd ook een zoekactie naar een vermiste duiker.
So_Surreal

Berichten: 945
Logs: 0 | 14 uur
Antwoord #3 Oktober 04, 2013, 15:09:33
edit2Rapporteer  
Waarom gaan al die mensen met aflandige wind op zee varen ?
Het was toch ook niet zo dat de wind halverwege de dag gedraaid is of wel ?
Frank82

Berichten: 2539
Logs: 0 | 164 uur
Antwoord #4 Oktober 04, 2013, 15:14:19
edit2Rapporteer  
Omdat: mensen

Je kan blijven informeren maar sommigen weten gewoon beter (not!).
Steven34

Geen avatar

Berichten: 16
Antwoord #5 Oktober 04, 2013, 18:08:38
edit2Rapporteer  
Oostvoorne - Donderdagmiddag rond kwart voor vier werden de hulpdiensten gealarmeerd voor een melding van personen te water in het Oostvoornse Meer. Later bleek dat de melding bij het voormalige autostrand was.

Ter plaatse gekomen bleek het te gaan om een kitesurfer die door onbekende oorzaak in de problemen was gekomen. Hierdoor dreef de kitesurfer af richting zee. Met behulp van een verrekijker werd de kitesurfer gelocaliseerd tussen Oostvoorne en Rockanje.

Hij is daarna opgepikt door de inmiddels ter plaatse gekomen reddingboot van Stellendam. De kitesurfer is aan wal gebracht en werd nagekeken door het ambulancepersoneel. Hij bleek ongedeerd.
mvbtje

Geen avatar

Berichten: 1175
Antwoord #6 Oktober 04, 2013, 18:15:41
edit2Rapporteer  
Gisteren is er een 70 jarige vrouw op het nippertje gered. Bij b'dam/renesse
Later werden er tijdens een verdere zoektocht nog 2 kitezeilen uit het water gehaald, deze zijn op de terugweg aan boord genomen bij de Baron van Lynden en in de werkhaven afgeleverd aan de eigenaren.


http://www.knrm.nl/waar-wij-zijn/reddingstations/ouddorp/reddingrapporten/?contentID=6CA6B2AC#.Uk3coWqkFUc.facebook

Reodude

Berichten: 434
Antwoord #7 Oktober 04, 2013, 18:30:59
edit2Rapporteer  
Klopt heb die grote reddingsactie gezien....behoorlijk wat machines en volk op'het water...nadien zag ik ook hoe twee kites ongeveer voor natural high redelijk ver afgedreven waren.
Ik kon niet zien of er kiters aanhingen.
Ik moest nadien nog even naar het oostvoornse meer....en schrok ervan hoeveel kiters er op de bdam met aflandige wind nog aan het kiten waren en dit behoorlijk laat in de namiddag...

Zoals gezegd je snapt het niet.....
Ocean-Limbo

Berichten: 2637
Antwoord #8 Oktober 04, 2013, 18:34:50
edit2Rapporteer  
Gisteren is er een 70 jarige vrouw op het nippertje gered. Bij b'dam/renesse
Later werden er tijdens een verdere zoektocht nog 2 kitezeilen uit het water gehaald, deze zijn op de terugweg aan boord genomen bij de Baron van Lynden en in de werkhaven afgeleverd aan de eigenaren.


https://www.knrm.nl/waar-wij-zijn/reddingstations/ouddorp/reddingrapporten/?contentID=6CA6B2AC#.Uk3coWqkFUc.facebook




vrouw van 70 jaar ...... manlief is aan het kiten .... en in de problemen gekomen ... bizar bericht Shocked
gebruikersnaam

Geen avatar

Berichten: 1202
Antwoord #9 Oktober 04, 2013, 19:28:22
edit2Rapporteer  
@switchdude: kennen wij die vrouw niet? Is haar man die magere oude kiter met helm en impactvest, baardje etc.? Ik geloof dat ie Cabrinha vaart. Is een vast bekend Brouwersdamgezicht. Vaart ook wel eens directional. Zijn vrouw probeert het kiten ook onder de knie te krijgen, alleen op zo'n onverstandige manier dat ik r een keer op aangesproken heb. Die man kan wel kiten.
Erik@Spijk

Berichten: 861
Logs: 0 | 459 uur
Antwoord #10 Oktober 04, 2013, 20:08:28
edit2Rapporteer  
Zou dit de geluks vogel zijn? De wind kwam uit toen uit ZO.



Bron: http://www.mediatv.nl/2012/nieuws/9894/Kitesurfer_in_problemen_op_Oostvoornse_Meer.html#
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #11 Oktober 04, 2013, 20:27:49
edit2Rapporteer  
Zou dit de geluks vogel zijn? De wind kwam uit toen uit ZO.



Bron: https://www.mediatv.nl/2012/nieuws/9894/Kitesurfer_in_problemen_op_Oostvoornse_Meer.html#

ik zie de volgende beginners vraag al verschijnen... Helpt een impact vest tegen aflandige wind? schater
markus

Berichten: 1907
Logs: 0 | 855 uur
Antwoord #12 Oktober 04, 2013, 21:46:25
edit2Rapporteer  
Je lacht erom,maar dit is om te huilen natuurlijk!!    Zie afgelopen zondag op sluf ook een kiteschool bus staan. Lekkere reclame zo en weer koren op de molen voor de groene geitenwollen sokken lovers.

Randdebielen die met aflandige wind in de problemen komen,lekker laten dobberen.
Peer

Berichten: 1037
Logs: 0 | 60 uur
Antwoord #13 Oktober 05, 2013, 00:09:27
edit2Rapporteer  
Gisteren is er een 70 jarige vrouw op het nippertje gered. Bij b'dam/renesse
Later werden er tijdens een verdere zoektocht nog 2 kitezeilen uit het water gehaald, deze zijn op de terugweg aan boord genomen bij de Baron van Lynden en in de werkhaven afgeleverd aan de eigenaren.


http://www.knrm.nl/waar-wij-zijn/reddingstations/ouddorp/reddingrapporten/?contentID=6CA6B2AC#.Uk3coWqkFUc.facebook




Wat een warrig bericht zeg... Die man zit op het haringvliet (en schijnt wel te kunnen kiten) en zijn vrouw van 70 (die niet schijnt te kunnen kiten) gaat ondertussen ff de noordzee op.. Juist..... ja helemaal duidelijk.. 
mvbtje

Geen avatar

Berichten: 1175
Antwoord #14 Oktober 05, 2013, 00:17:00
edit2Rapporteer  
Ik denk dat je een aantal dingen door elkaar haalt wat overigens niet vreemd is want het is idd een warrig bericht.

Een vrouw was daar aan het zwemmen, maar onderkoeld geraakt. Omdat er een vermoeden was dat haar man ook ergens in het water zou drijven is men verder gaan zoeken. daarbij zijn 2 kites gevonden van vermoedelijk 2 andere brouwersdamkiters die hun kite gereleashed hadden.
Toen men later contact had met de familie van de vrouw bleek dat haar man op het haringvliet aan het kiten was. Zo is het denk ik gegaan.
Dus ja erg warrig. Zeker als je dan ook reacties leest waaruit je zou kunnen concluderen dat ze aan het leren kiten zou zijn. Bezien haar temperatuur van 28 graden lijkt me dat ze echter zonder pak in het water heeft gelegen. Dus oefenen met een kite zal ze op dat moment niet gedaan hebben. tenzij zonder wetsuit en met een trapeze over haar badpak maar dat lijkt me sterk. Grin
Reodude

Berichten: 434
Antwoord #15 Oktober 05, 2013, 11:40:44
edit2Rapporteer  
Zou dit de geluks vogel zijn? De wind kwam uit toen uit ZO.



Bron: https://www.mediatv.nl/2012/nieuws/9894/Kitesurfer_in_problemen_op_Oostvoornse_Meer.html#

neen hoor, de vrouw die jij bedoeld is niet zijn echtgenote  :-)  maar een vriendin, zijn vrouw komt niet veel aan/op brouwersdam.
Hijzelf gaat zeker niet onbedacht te werk vermoed ik gezien al zijn ''armor'' dat hij draagt en gebruikt, zelfs in de zomer :-) .
Het zou best kunnen dat hij alweer het land uit is, dan reist hij in de winter naar Tarifa, Marokko, Portugal....en tegen dat het mooiere weer hier begint zie je hem terug verschijnen :-)
Dude Cool
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.