ECHT Arke

PieNO

Berichten: 1721
Logs: 0 | 28 uur
Oktober 17, 2013, 11:14:33
edit2Rapporteer  
bij Arke rekenen ze al 160 Euri voor een retour om je kitebag mee te nemen.  ThumpDown
Dat vinden ze schijnbaar nog niet genoeg.  Angry
Wil je ook nog een koffer mee nemen kost je dat ook nog extra eurotjes.  ThumpDown
Straks is de goedkoopste oplossing niks mee nemen en je gear op de spot huren.
http://www.telegraaf.nl/reiskrant/21979135/__Kofferoorlog__.html
Peer

Berichten: 1037
Logs: 0 | 60 uur
Antwoord #1 Oktober 17, 2013, 11:19:59
edit2Rapporteer  
Mooi verdienmodel. De massa tevreden houden, de excentriekelingen met rare hobbies een poot uitdraaien..
Politiek doet eigenlijk precies het zelfde.. Daarom ligt nederland vol met door de gemeente/gemeenschap betaalde voetbalvelden, maar kan er voor de kitespots geen stuiver vanaf...
Roy34

Berichten: 50
Antwoord #2 Oktober 17, 2013, 11:35:05
edit2Rapporteer  
Dag heren ondanks ben ik met vakantie geweest naar Curaçao,
Ook gevlogen met arke.
Heen moest  ik met me kite back 140 x 60  80euro betalen.
En vanuit Curaçao terug naar Nederland hebben ze genoegen genomen met 15 euro.
Toch wel raar dat arke.
Verder over extra koffers is het volgens mij zo ... Dat het af hangt van welke klasse je geboekt hebt.
Alleen nu sprak ik met een piloot die mee voor gek verklaarde hij gaf aan dat je moet aangeven dat er golf spullen in zitten.. Die kunnen volgens hem gratis mee heb het verder niet geprobeerd omdat ik 15 EUR nog wel mee vond vallen.... Maar het is natuurlijk te proberen.

Maar het blijft inderdaad een geldklopperij


ica84

Geen avatar

Berichten: 300
Antwoord #3 Oktober 17, 2013, 14:02:20
edit2Rapporteer  
@roy golf spullen zijn helaas ook niet meer gratis nog wel een stukje goedkoper maar je mag ook maar 15kg in de tas hebben zitten
feddomw
Gast
Antwoord #4 Oktober 17, 2013, 14:03:56
edit2Rapporteer  
@roy golf spullen zijn helaas ook niet meer gratis nog wel een stukje goedkoper maar je mag ook maar 15kg in de tas hebben zitten

Alle voorwaarden wisselen per maatschappij. Waarbij trouwens een maatschappij ook nog vaak de voorwaarden verandert.

Lees de voorwaarden goed voor je ergens boekt en doe je huiswerk of je wel echt geodkoper uit bent.

Groot nadeel: de charters vliegen vaak als enige nog op bestemmingen waar wij als kiters heen willen.
Langbeest

Berichten: 3272
Antwoord #5 Oktober 17, 2013, 14:28:50
edit2Rapporteer  
Huren is duurder...........
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #6 Oktober 17, 2013, 14:43:22
edit2Rapporteer  
bij Arke rekenen ze al 160 Euri voor een retour om je kitebag mee te nemen.  ThumpDown
Dat vinden ze schijnbaar nog niet genoeg.  Angry
Wil je ook nog een koffer mee nemen kost je dat ook nog extra eurotjes.  ThumpDown
Straks is de goedkoopste oplossing niks mee nemen en je gear op de spot huren.
http://www.telegraaf.nl/reiskrant/21979135/__Kofferoorlog__.html


kerel... mag ik je ff helpen herinneren dat in in de jaren 90... een retoertje  dominicaanse of brasilie al gauw 2500 guldens kosten ex surf gear... nu kunnen zelfs bijstands moeders en uvwérs de plas over...

dus als je nu ook al voor 500-800 euri de plas over kan moet je niet zeiken, ga meer verdienen, vlieg met een andere maatschappij (betere service wel duurder)...  en wie meer mee neemt moet bijbetalen, voor jou boardbag kunnen anderen  misschien wel een extra koffer mee nemen (kost extra brandstof dus ook extra  geld) ...goedkopere vluchten gaan ten kosten van personeel, service en op den duur ook onderhoud (lijkt me best eng dat laatste)... sorry  dat ik zo bot overkom... maar als je t te duur vind dan heeft spanje, griekenland, italie (kan je lekker met de auto) ook nog wat te bieden in dec t/m maart. alle luchtvaartmaatschappijen gaan in de toekomst kale vluchten aan bieden... dus dan betaal je apart voor standaard bagage, eten/drinken, extra bagage, plek waar je zit (voor/achter/nooduitgang/raam/gang) enz... maar je mag dan wel je eigen menu kiezen.
wazzaah

Berichten: 876
Antwoord #7 Oktober 17, 2013, 14:44:32
edit2Rapporteer  
Misschien is t op de terugweg € 15,- voor t goede doel geweest Wink

Maar reken zo ie zo op € 200,- voor je kitegear als je tickets gaat boeken, ga je met meerdere kan je boards in 1 bag doen natuurlijk.

Virgin is de enige airline waar t gratis mee gaat voor zover ik weet.
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #8 Oktober 17, 2013, 15:00:09
edit2Rapporteer  
Misschien is t op de terugweg € 15,- voor t goede doel geweest Wink

Maar reken zo ie zo op € 200,- voor je kitegear als je tickets gaat boeken, ga je met meerdere kan je boards in 1 bag doen natuurlijk.

Virgin is de enige airline waar t gratis mee gaat voor zover ik weet.

ja klopt maar maar voor virgin betaal je inprincipe geen Arke prijzen(gemiddeld factor 2)  en moet je naar engeland. dusss.
PieNO

Berichten: 1721
Logs: 0 | 28 uur
Antwoord #9 Oktober 17, 2013, 15:03:56
edit2Rapporteer  
@ Eagle Jan

Gedeeltelijk heb je gelijk. Maar ik vind het nog steeds raar vinden dat op dit moment een koffer van 20 KG gratis is en neem je een kitebag van 20 KG mee dan moet je opeens 160 euri dokken. Zie eerlijk gezegd het verschil niet alleen dat mijn kitebag wat langer is. Ik heb net geboekt voor sep 2014 naar Cumbuco tegen voorwaarden die nu gelden. Straks kan ik dus extra betalen. En die opmerking van "ga meer verdienen" gaat helaas niet op. Nog effe en half nederland moet straks 5% inleveren omdat meneer Rutte samen met die andere zakkenvullers uit Den Haag het zo nodig vind om nog meer in de bodemloze EU put te pompen.
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #10 Oktober 17, 2013, 15:30:41
edit2Rapporteer  
@ Eagle Jan

Gedeeltelijk heb je gelijk. Maar ik vind het nog steeds raar vinden dat op dit moment een koffer van 20 KG gratis is en neem je een kitebag van 20 KG mee dan moet je opeens 160 euri dokken. Zie eerlijk gezegd het verschil niet alleen dat mijn kitebag wat langer is. Ik heb net geboekt voor sep 2014 naar Cumbuco tegen voorwaarden die nu gelden. Straks kan ik dus extra betalen. En die opmerking van "ga meer verdienen" gaat helaas niet op. Nog effe en half nederland moet straks 5% inleveren omdat meneer Rutte samen met die andere zakkenvullers uit Den Haag het zo nodig vind om nog meer in de bodemloze EU put te pompen.
Wees blij dat wij (airline crew) vorige week hebben gedemonstreerd tegen de vliegtax in Den-Haag... Ben benieuwd hoeveel er van ons nog met het vliegtuig op vakantie gaan als deze mocht worden ingevoerd...
Spoon

Berichten: 1864
Antwoord #11 Oktober 17, 2013, 16:20:46
edit2Rapporteer  
Ik heb nog nooit gevlogen, dus kan er niet over mee praten.

Ik ben wel met de boot naar Terschelling geweest en daar moet je ook voor kitespullen betalen.
Dat vind ik ook belachelijk.
Valt volgens hun onder de zelfde categorie als een kano.
Het is niet zo dat als je er eenmaal extra voor betaal hebt dat het dan ook andere behandeling krijgt.
Het ligt gewoon tussen de koffers van de anderen.

2cool

Berichten: 79
Antwoord #12 Oktober 17, 2013, 16:38:37
edit2Rapporteer  
Het is niet voor niets dat merken met Splitboards komen.

Heb trouwens naar terschelling voor 2 weken geleden niets gezegd gewoon tas op de kar en gaan met die banaan, was niets aan de hand.
Spoon

Berichten: 1864
Antwoord #13 Oktober 18, 2013, 08:28:30
edit2Rapporteer  
Mja, net als bij vliegen kan je mazzel hebben. Bij mij was het in het hoogseizoen.
De tas werd bij de kaartjes controle gespot en toen werd er om een speciaal ticket gevraagd.
Die moest ik toen dus nog gaan halen.

Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #14 Oktober 18, 2013, 09:23:24
edit2Rapporteer  
Mja, net als bij vliegen kan je mazzel hebben. Bij mij was het in het hoogseizoen.
De tas werd bij de kaartjes controle gespot en toen werd er om een speciaal ticket gevraagd.
Die moest ik toen dus nog gaan halen.


De mazzel factor met vliegen is er zo goed als uit (t kost namelijk geld)... Bijna tot nul gereduceerd. Misschien dat je met gewicht nog wat kunt smokkelen maar niet met je planken tas. Ik ga donderdag weer aan den lijven ondervinden wat er verandert is.
EddyC

Geen avatar

Berichten: 1073
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #15 Oktober 18, 2013, 12:01:47
edit2Rapporteer  
De reden: verzekering reisbagage
- Er zijn windsurfers  en kitesurfers geweest die kapotte boards, zeilen en kites in hun boardbag of kitebag gestoken hebben en nadien schade zijn gaan claimen zodat ze nieuw materiaaal konden kopen op kosten van de maatschappij. Dit geeft hoog risiko met hoge kosten: dus dure verzekering voor de vliegtuigmaatschappij.

- Met golfsticks lukt dat niet zo goed want die zijn uit staal en kunnen haast niet tijdens het vervoer beschadigd worden. Dus minder of geen risiko: dus lagere verzekeringspremie voor golf spelers.

Ik heb een splitboard gebouwd en met 2 kites (10m en 7m)+ bar + trapeze en pomp in een normale koffer passeer ik zonder problemen. Dus splitboards zijn de oplossing.
thijs77

Berichten: 165
Antwoord #16 Oktober 18, 2013, 12:50:53
edit2Rapporteer  
even een andere gedachte: Wat mij betreft wordt de prijs van een vliegticket afhankelijk van het totaal gewicht van de reiziger inclusief bagage.. Afrekenen per kilo dus
feddomw
Gast
Antwoord #17 Oktober 18, 2013, 12:53:13
edit2Rapporteer  
Eddy, je speculeert (zoals gewoonlijk). En hebt daarmee ongelijk.

1) GolfCLUBS zijn niet "uit staal", en worden wel degelijk beschadigd. Overigens worden golfclubs veel en veel vaker vervoerd dan kitespullen.  
2) Het heeft niets maar dan ook NIETS met hogere verzekeringskosten voor de maatschappij te maken. Het heeft uitsluitend met hogere handlingkosten te maken die de maatschappijen moeten betalen, alsmede de kans om extra te verdienen ten koste van de klant. Het gaat ook vaak niet om gewicht, maar om maatvoering, althans dat wordt als reden aangevoerd.
EddyC

Geen avatar

Berichten: 1073
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #18 Oktober 18, 2013, 16:44:25
edit2Rapporteer  
@Feddomw:
Mijn bron is van een manager van een vliegtuigmaatschappij.

Een gemiddeld setje golfsticks kost beduidend minder dan een gemiddeld kitesetje.
De kans op beschadiging bij kites enwindsurf is wel veel groter dan bij golfstick.
Hogere prijs x hogere kans op beschadiging resulteert in hogere verzekeringskost.

Doe anders de test:
Sla met een golfstick tegen je kiteboard of in je opgerolde kite: de golfstick heeft geen schade terwijl je board of kite defect zijn.
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #19 Oktober 18, 2013, 18:02:02
edit2Rapporteer  
Die test kunnen we ook omdraaien Eddy: ga op een kite of board zitten en ze zullen daarna nog heel zijn. Een golfclub zal hoogstwaarschijnlijk verbogen en dus kapot zijn.
feddomw
Gast
Antwoord #20 Oktober 18, 2013, 19:07:05
edit2Rapporteer  
Die test kunnen we ook omdraaien Eddy: ga op een kite of board zitten en ze zullen daarna nog heel zijn. Een golfclub zal hoogstwaarschijnlijk verbogen en dus kapot zijn.

Je bent me voor, Evan.
@Eddy: ik heb mijn info ook van luchtvaartmaatschappijen. Maar die Belgen doen natuurlijk alles anders, ik zat laatst nog in een Belgische helicopter met een schietstoel...
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #21 Oktober 18, 2013, 20:29:02
edit2Rapporteer  
Een Belg met een krant achter het stuur, die scheurt de bocht door.
Reodude

Berichten: 434
Antwoord #22 Oktober 18, 2013, 20:32:03
edit2Rapporteer  
Die schietstoel wordt erin gezet als we nederlanders meenemen  Joepie..dan zingen die zo een toontje lager...nog erger....die toets om die stoel te activeren is gewoon een dummy button.... schater Wink

Beam 'm up scotty :-)

Dude Cool
feddomw
Gast
Antwoord #23 Oktober 18, 2013, 20:35:33
edit2Rapporteer  
In België reden ze vroeger links, true story. Dat hebben ze afgeschaft, maar in fases: eerst een dag de vrachtwagens, en pas een paar dagen later de auto's.
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #24 Oktober 18, 2013, 23:20:11
edit2Rapporteer  
Ik heb nog nooit gevlogen, dus kan er niet over mee praten.

Ik ben wel met de boot naar Terschelling geweest en daar moet je ook voor kitespullen betalen.
Dat vind ik ook belachelijk.
Valt volgens hun onder de zelfde categorie als een kano.
Het is niet zo dat als je er eenmaal extra voor betaal hebt dat het dan ook andere behandeling krijgt.
Het ligt gewoon tussen de koffers van de anderen.



Is ook zot, neem je 3 dikke koffers mee, betaal je niks extra. Gewoon iemand vragen die een auto heeft of je mee mag Smiley
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.