Peter Lynn release gevaarlijk

Wimt

Berichten: 2498
November 10, 2013, 20:21:49
edit2Rapporteer  
Je snapt niet hoe het kan. Na dik 10 jaar kites op de markt, bestaan er nog steeds releases, die, als je de greep niet beet pakt, zoals de fabrikant wil (in noodsituaties nog wel), heb je meteen een dikke snee in je vinger.

Ik zie die gevaarlijke pal-constructies wel vaker. De pal klapt dak uit in de muis van je hand, of in dit geval; je vinger
markus

Berichten: 1907
Logs: 0 | 855 uur
Antwoord #1 November 10, 2013, 22:18:25
edit2Rapporteer  
Niet releasen dus.  Grin
mvbtje

Geen avatar

Berichten: 1175
Antwoord #2 November 10, 2013, 23:37:58
edit2Rapporteer  
pics?
conner kite

Geen avatar

Berichten: 170
Logs: 0 | 118 uur
Antwoord #3 November 11, 2013, 01:14:01
edit2Rapporteer  
gewoon een extract bar kopen heb je nooit ergens last van Grin
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #4 November 11, 2013, 13:38:43
edit2Rapporteer  
Ze komen met een nieuwe push-safety. Lijkt me dat het dan minder snel kan gebeuren.
Okke

Berichten: 21
Antwoord #5 November 11, 2013, 15:04:32
edit2Rapporteer  
Hoe pakte jij de qr dan vast?
Als je hem gewoon zoals het hoort bij de rode verdikking naar je toe trekt kan er niks gebeuren met je vinger.
Ook in een noodsituatie pak je hem daar automatisch.
Wel is een 360* qr veiliger, maar dit systeem voldoet ook zeker.
Wimt

Berichten: 2498
Antwoord #6 November 13, 2013, 22:14:20
edit2Rapporteer  
Is mij niet overkomen, maar ik heb de constructie gezien, en dat deugt niet.
Okke

Berichten: 21
Antwoord #7 November 14, 2013, 00:18:11
edit2Rapporteer  
Waar baseer je dat op?
ik deel je mening dat er betere systemen zijn maar het deugt zeer zeker wel.
Laatst moest ik nog door een loopende kite mn qr trekken, het werkte goed en snel en ik heb ook nog eens geen snee in mijn vinger!
Wimt

Berichten: 2498
Antwoord #8 November 16, 2013, 00:01:40
edit2Rapporteer  
Tsja, je kan geen snee in je vinger zien zitten, want die is er door je release afgeslagen. Effe tot tien tellen (op je vingers), voordat je reageert ;-)
mvbtje

Geen avatar

Berichten: 1175
Antwoord #9 November 16, 2013, 01:53:23
edit2Rapporteer  
Nu wil ik toch wel eens een foto zien van de safety waar jij het over hebt na zulke straffe uitspraken.
Is het zo'n safety zoals van de oude slingshot bar?
dunkel

Geen avatar

Berichten: 89
Antwoord #10 November 16, 2013, 14:24:02
edit2Rapporteer  
hahaha ff tot 10 tellen (met je hersens) voordat je zoiets post. Prima bar, safety trekken is geen probleem, push safety is wel iets lekkerder ja, dus dat komt goed
Wimt

Berichten: 2498
Antwoord #11 November 16, 2013, 15:42:37
edit2Rapporteer  
Heb dit gezien bij iemand anders, kan geen foto maken.
Het is vrij simpel: schuif je de schuif naar boven, dan komt die metalen pin naar buiten slaan.
In paniek, had ie waarschijnlijk zijn hand andersom, met de wijsvinger naar beneden, op die schuif.
Dan knalt die pin erlangs, en diepe snee als gevolg.

Kun je zeggen; had ie zijn hand maar anders erop moeten zetten, maar ja, tis een paniekding, dus moet kunnen.
Maar ook: als je de hand wel normaal erop zet, maar wat lager op de schuif, heb je een snee in de handpalm, of erger: in je pols, met slagaderlijke bloeding als gevolg.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #12 November 16, 2013, 17:33:04
edit2Rapporteer  
Klinkt als paniek voetbal dit, van horen zeggen en een onsamenhangend verhaal. En nota bene van onze Wimt die zelf gevaarlijke barsystemen knutselt!
Peter Lynn maakt al sinds 1999 surfkites, maar die hadden toen nog geen safety.
Vanaf de 2003 modellen wel, dus lange ervaring.

Er varen er best veel van rond, als er daadwerkelijk wat mee zou zijn, dan was dat vast wel eerder uit gekomen.
Wimt

Berichten: 2498
Antwoord #13 November 16, 2013, 17:53:50
edit2Rapporteer  
Niks horen zeggen, Michiel, staat er ook niet. Heb de man zien bloeden.
"Onsamenhangend" is nu eenmaal mijn "middle name", maar in dit geval ook niet van toepassing.

Aan barsytemen knutsel ik niet meer; zijn tegenwoordig allemaal goed, behalve sommige release systemen, zoals deze.
feddomw
Gast
Antwoord #14 November 16, 2013, 18:28:22
edit2Rapporteer  
Ik weet niet wat het probleem. Pics or it didnt happen.

Aan de omschrijving te lezen, zouden alle qrs van alle merken fout moeten zijn, want bijna allemaal hebben ze een pal die er uit klapt.
Wimt

Berichten: 2498
Antwoord #15 November 16, 2013, 18:41:17
edit2Rapporteer  
Ja, klopt. Gaat ook vaak goed, wanneer je de greep op de juiste plaats pakt, of de krachten niet groot zijn.
Ocean-Limbo

Berichten: 2637
Antwoord #16 November 16, 2013, 18:46:37
edit2Rapporteer  

Aan barsytemen knutsel ik niet meer; zijn tegenwoordig allemaal goed, behalve sommige release systemen, zoals deze.

Nou, nou, ..... da's nie waar Wim. De laatste keer dat ik jou ontmoet heb had je toch een of ander gemodificeerd systeem aan je vlieger .....
Wimt

Berichten: 2498
Antwoord #17 November 16, 2013, 19:25:30
edit2Rapporteer  
Miere........ gaat zich er ook mee bemoeien  Joepie

Ja, is van mijn oude kite. Gebruik ik al 6 jaar, probleemloos.
Zag jou laatst ook weer kiten, in die zitluier van jou, leek mij ook niet veilig   Grin.
Straks gaat een andere miere...... dat ik kleurenblind ben, en het dus niet zeker is, dat ik bloed zag. schater

Wat wind betreft: (effe een btw), Dit jaar is niks. Deze herfst nou ook niet superveel gekite.
En nu koud... Denk dat ik die kitende oversteek maar doe, naar warmer weer..
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #18 November 17, 2013, 08:43:13
edit2Rapporteer  
Waarover ik val is dat je nu 1 merk beschuldigd van ondeugdelijk, gevaarlijk materiaal zonder enige vorm van onderbouwing!
En nu blijkt dat je elk merk kunt invullen!

Kortom, erg onzorgvuldige titel die nu in Google opduikt als iemand op dat merk zoekt!
Had je daar al eens aan gedacht, Wimt!

Zelf ook eens flinke pijn overgehouden omdat ik in extreem harde wind (te hard) een pusg away safety activeerde. Het ideale systeem bestaat nog niet, maar gevaarlijk is die van PL zeker niet!
Het blijft een sport met risico's!

Wimt

Berichten: 2498
Antwoord #19 November 17, 2013, 12:10:38
edit2Rapporteer  
Michiel, het lijkt wel of je een fan bent van dat merk.
Ik zeg ook niet,  dat er niks deugt van dat merk, ik zeg dat vele merken net zo'n slecht systeem hebben, lang niet alle, zoals North e Caution.
Je blijft zeggen, dat ik het niet kan onderbouwen.
De eigenaar van de kite en ik, hebben toch duidelijk bloed gezien, en de oorzaak.
En de uitleg is verder ook niet zo moeilijk, tenzij je ze niet all...

Echt Michiel, het lijkt erop, dat je niet kunt lezen.
En de goede systemen bestaan wel degelijk, al jaren. Zo moeilijk, en daar begon ik mee, kan een release niet zijn.
10 Jaar geleden, waren die systemen allemaal verrot. Je had 80 kg nodig om ze los te trekken. Toen had ik al een systeem v/e verfroller handvat gemaakt. Werkte super, met lage lostrek kracht.

Schande inderdaad, dat bijvoorbeeld een Peter Lynn, zoiets maakt.
Lostrek kracht prima, maar zo'n uitschietende pen, is ronduit gevaarlijk.
Die vent had echt een diepe snee, pleisters hielpen niet veel, dus ik vraag mij af, hoeveel rondvliegend bloed er nodig is, om dit DUIDELIJK  te maken

Is trouwens vreemd, hoever de verafgoding van materialisme tegenwoordig gaat. Daardoor verblind, als een godsdienst, blijft men hen eren, hoeveel bloed daarvoor dan ook geofferd moet worden... Joepie
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #20 November 17, 2013, 13:09:04
edit2Rapporteer  
Releases met uitklappende metalen pinnen kunnen gevaarlijk zijn omdat de snelheid van die dingen gigantisch kan zijn, dat kan dwars door je natte huid heen slaan. Dit is ook de reden waarom we bij OR zo'n riempje met een stukje zeillat erin gebruiken.
Bovenstaand verhaal is zeker geen incident. Je ziet steeds meer merken dit een eigen oplossing hiervoor hebben gevonden.

Wimt baasie wat kan je toch lekker doorslaan! neem nog een hap vlierbessen jam man, of stook er een borrel van met dat ding uit je kofferbak YeSS
Wimt

Berichten: 2498
Antwoord #21 November 17, 2013, 15:05:26
edit2Rapporteer  
Is toch blijkbaar een King El Rudo nodig, om dit DUIDELIJK te krijgen.. schater

Alleen dat laatste, die uitvinding van mij, met die installatie in mijn auto, die op vlierbessen loopt, da's nou weer niet duidelijk  Joepie.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #22 November 17, 2013, 18:42:01
edit2Rapporteer  
Stom van me om weer een verhaal van Wimt serieus te nemen! Tongue
Maar onterecht merken bashen is echt een zonde hier, dus kom met bewijs (foto, film) of hou hierover op!
dunkel

Geen avatar

Berichten: 89
Antwoord #23 November 17, 2013, 19:10:23
edit2Rapporteer  
slotje op dit topic voordat elk ander merk ook zijn eigen safety gaat pluggen: Wij van WimT Kites International zijn echt de beste, want wij zijn WimT Kites International, dus, logisch, en ook waar. dus.dank u wel.
gebruikersnaam

Geen avatar

Berichten: 1202
Antwoord #24 November 17, 2013, 19:44:15
edit2Rapporteer  
Laatste 2 reacties zijn behoorlijk discutabel wat mij betreft. Zeker als barrenkoning El Rudo Wimt's verhaal bevestigt. Er is wel kritiek op de vorm van de boodschap, maar niet op de inhoud.
Dat het een 'risicosport' is, vind ik ook een kulargument. Materiaal moet gewoon goed zijn en geen extra risico's met zich meebrengen. Aandachtspuntje voor de volgende bar dus.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.