Een Echte Allrounder.

jasper jorissen

Geen avatar

Berichten: 15
November 11, 2013, 18:41:29
edit2Rapporteer  
Beste,

Ik ben opzoek naar een 2de hands of nieuwe kite vh jaar 2012-2013.
Ik kite nu 2 jaar met de Airush varial 2011. Deze zo goed als versleten dus tijd voor een nieuwe kite waarmee ik mooie vorderingen kan maken.

Ik zoek een kite waarmee Ik hoog kan springen, loopen en waarmee ik ook unhooked trics kan beginnen oefenen.

Wat raden jullie mij aan tussen de grote merken..

Alvast supper bedankt..
Boudewijn

Berichten: 851
Logs: 0 | 257 uur
Antwoord #1 November 11, 2013, 18:50:15
edit2Rapporteer  
Beste,

Ik ben opzoek naar een 2de hands of nieuwe kite vh jaar 2012-2013.
Ik kite nu 2 jaar met de Airush varial 2011. Deze zo goed als versleten dus tijd voor een nieuwe kite waarmee ik mooie vorderingen kan maken.

Ik zoek een kite waarmee Ik hoog kan springen, loopen en waarmee ik ook unhooked trics kan beginnen oefenen.

Wat raden jullie mij aan tussen de grote merken..

Alvast supper bedankt..


Dit wordt waarschijnlijk een <insert own kite here> topic, maar de north evo lijkt aardig te voldoen aan wat je zoekt. Zo zijn er natuurlijk nog 10 meer van verschillende merken (naish park, ozone c4, etc etc)
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #2 November 11, 2013, 18:52:09
edit2Rapporteer  
komt ie: [pimp mode]Ocean Rodeo Prodigy[/pimp mode]
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #3 November 11, 2013, 19:10:00
edit2Rapporteer  
De volgende komen wat mij betreft in aanmerking:
- Cabrinha Switchblade 2013/2014, Vector 2014;
- Best TS;
- Zian Hantu;
- Ocean Rodeo Razor; (Niet de Prodigy Rudo!)
- Ozone Catalyst 2013/2014, C4;
- Slingshot RPM;
- Gaastra Pure;
- North Evo, Dice;
- Zeeko Krush.

Dit zijn allen kites die toch wel behoorlijk allround zijn! Ik heb onder al deze kites gehangen (behalve de Dice & Catalyst), van sommige de laatste versie niet maar deze zijn niet extreem veranderd. Er zijn vast nog wel meer kites maar dit zijn toch echt wel allemaal goede allrounders. Maar waarom ga je niet gewoon ergens wat kites proberen?
JB - On The Edge

Berichten: 2731
Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #4 November 11, 2013, 19:11:05
edit2Rapporteer  
Welkom op het forum.
Misschien handig om eerst zelf eens een selectie te maken op de bel en of die je overal kan vinden.

Als je mazzel heb wordt dit 1 groot 'ik promoot mijn favo merk' topic!

Have fun!
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #5 November 11, 2013, 19:19:12
edit2Rapporteer  
Van alle bovengenoemde kites kan je maar op 3 kites echt vertrouwen op hun allround prestaties.
Dice, Park, Switchblade.
feddomw
Gast
Antwoord #6 November 11, 2013, 19:26:40
edit2Rapporteer  
Je vraagt weliswaar om een allrounder, maar je eisen lijstje is toch echt freestyle.

Waarom blijf je niet bij Airush? Varial X of Razor?
Anders (dus niet allround maar meer freestyle gericht): C4, RPM
Frank82

Berichten: 2539
Logs: 0 | 164 uur
Antwoord #7 November 11, 2013, 19:30:41
edit2Rapporteer  
Van alle bovengenoemde kites kan je maar op 3 kites echt vertrouwen op hun allround prestaties.
Dice, Park, Switchblade.

Kolder, alle kites die Marc noemt zijn prima allrounders.
conner kite

Geen avatar

Berichten: 170
Logs: 0 | 118 uur
Antwoord #8 November 11, 2013, 19:47:32
edit2Rapporteer  
core riot XR3
fone bandit

beide prima kites
Monkh

Berichten: 294
Logs: 0 | 403 uur
Antwoord #9 November 11, 2013, 19:57:14
edit2Rapporteer  
My 2 cents: Evo heeft hangtime, kan je loopen en uithaken. Kan ook in de golven en relauncht snel.

Ik heb ook twee jaar RPM gevaren maar die heeft minder hangtime en relauncht minder snel (meer C-kite verhaal)
Ocean-Limbo

Berichten: 2637
Antwoord #10 November 11, 2013, 20:01:26
edit2Rapporteer  
De volgende komen wat mij betreft in aanmerking:
- Cabrinha Switchblade 2013/2014, Vector 2014;
- Best TS;
- Zian Hantu;
- Ocean Rodeo Razor; (Niet de Prodigy Rudo!)
- Ozone Catalyst 2013/2014, C4;
- Slingshot RPM;
- Gaastra Pure;
- North Evo, Dice;
- Zeeko Krush.

Dit zijn allen kites die toch wel behoorlijk allround zijn! Ik heb onder al deze kites gehangen (behalve de Dice & Catalyst), van sommige de laatste versie niet maar deze zijn niet extreem veranderd. Er zijn vast nog wel meer kites maar dit zijn toch echt wel allemaal goede allrounders. Maar waarom ga je niet gewoon ergens wat kites proberen?

Beste Marc,

Ik wil jouw deskundigheid betreffende kites echt niet in twijfel trekken ...... maar de Ocean Rodeo Prodigy is echt de alleskunner voor beginners ..... en de Razor is het monster voor kiters die agressief en hard willen ....

oeps niet goed gelezen ..... Jasper schrijft wel dat hij een allrounder zoekt maar eigenlijk zoekt hij juist een agressieve turbo looper ... dus toch niet goed gelezen ...

dus had je toch gelijk ...... Marc ...... dus toch de Ocean Rodeo Razor .... denk ik Undecided
feddomw
Gast
Antwoord #11 November 11, 2013, 20:07:20
edit2Rapporteer  
De volgende komen wat mij betreft in aanmerking:
- Cabrinha Switchblade 2013/2014, Vector 2014;
- Best TS;
- Zian Hantu;
- Ocean Rodeo Razor; (Niet de Prodigy Rudo!)
- Ozone Catalyst 2013/2014, C4;
- Slingshot RPM;
- Gaastra Pure;
- North Evo, Dice;
- Zeeko Krush.

Dit zijn allen kites die toch wel behoorlijk allround zijn! Ik heb onder al deze kites gehangen (behalve de Dice & Catalyst), van sommige de laatste versie niet maar deze zijn niet extreem veranderd. Er zijn vast nog wel meer kites maar dit zijn toch echt wel allemaal goede allrounders. Maar waarom ga je niet gewoon ergens wat kites proberen?

Beste Marc,

Ik wil jouw deskundigheid betreffende kites echt niet in twijfel trekken ...... maar de Ocean Rodeo Prodigy is echt de alleskunner voor beginners ..... en de Razor is het monster voor kiters die agressief en hard willen ....

Wie zegt dat de kite voor beginner is, Limbo? En de eisen die de TS stelt zouden de Razor uitstekend bij passen.

Maar: zoals ik al zei, laat TS maar verduidelijk wat hij zoekt, want eisen zijn niet gericht op allrounder maar op freestyle.
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #12 November 11, 2013, 20:19:31
edit2Rapporteer  
De volgende komen wat mij betreft in aanmerking:
- Cabrinha Switchblade 2013/2014, Vector 2014;
- Best TS;
- Zian Hantu;
- Ocean Rodeo Razor; (Niet de Prodigy Rudo!)
- Ozone Catalyst 2013/2014, C4;
- Slingshot RPM;
- Gaastra Pure;
- North Evo, Dice;
- Zeeko Krush.

Dit zijn allen kites die toch wel behoorlijk allround zijn! Ik heb onder al deze kites gehangen (behalve de Dice & Catalyst), van sommige de laatste versie niet maar deze zijn niet extreem veranderd. Er zijn vast nog wel meer kites maar dit zijn toch echt wel allemaal goede allrounders. Maar waarom ga je niet gewoon ergens wat kites proberen?

Beste Marc,

Ik wil jouw deskundigheid betreffende kites echt niet in twijfel trekken ...... maar de Ocean Rodeo Prodigy is echt de alleskunner voor beginners ..... en de Razor is het monster voor kiters die agressief en hard willen ....

Wie zegt dat de kite voor beginner is, Limbo? En de eisen die de TS stelt zouden de Razor uitstekend bij passen.

Maar: zoals ik al zei, laat TS maar verduidelijk wat hij zoekt, want eisen zijn niet gericht op allrounder maar op freestyle.
scherp op gemerkt... Het verhaal zou compleet zijn als ook nog vroeg: en moet er ook nog strapless mee kunnen wave rijden
Guus

Geen avatar

Berichten: 57
Antwoord #13 November 11, 2013, 20:20:46
edit2Rapporteer  
Caution spitfire past ook goed in het rijtje. Alleen caution wordt volgens mij niet meer verkocht in Nederland.
Dennis.

Berichten: 218
Logs: 0 | 90 uur
Antwoord #14 November 11, 2013, 20:28:02
edit2Rapporteer  
Als Airush bevalt, dan zou ik gewoon is naar de nieuwe Varial X kijken. Die moet volgens mij ook aardig aan jou eisen voldoen.
Verder is het rijtje van Marc wel aardig compleet met de kites waar je naar kan kijken.
hijo del viento

Berichten: 2061
Logs: 0 | 777 uur
Antwoord #15 November 11, 2013, 22:48:31
edit2Rapporteer  
De volgende komen wat mij betreft in aanmerking:
- Cabrinha Switchblade 2013/2014, Vector 2014;
- Best TS;
- Zian Hantu;
- Ocean Rodeo Razor; (Niet de Prodigy Rudo!)
- Ozone Catalyst 2013/2014, C4;
- Slingshot RPM;
- Gaastra Pure;
- North Evo, Dice;
- Zeeko Krush.

Dit zijn allen kites die toch wel behoorlijk allround zijn! Ik heb onder al deze kites gehangen (behalve de Dice & Catalyst), van sommige de laatste versie niet maar deze zijn niet extreem veranderd. Er zijn vast nog wel meer kites maar dit zijn toch echt wel allemaal goede allrounders. Maar waarom ga je niet gewoon ergens wat kites proberen?
Marc test jij ook vrouwen?? Ik heb nog wel een wensenlijstje namelijk.........

Aan Eagle Jan durf ik het niet eens te vragen want zelfs de beste sex heeft hij met zijn Park

@Jasper gewoon wat testen joh en ik heb ervaring met alles kunner C4 en dat is voor mij een toppertje! Het is maar net waar jij je lekker bij voelt.......
berttt

Berichten: 307
Antwoord #16 November 11, 2013, 22:52:24
edit2Rapporteer  
De volgende komen wat mij betreft in aanmerking:
- Cabrinha Switchblade 2013/2014, Vector 2014;
- Best TS;
- Zian Hantu;
- Ocean Rodeo Razor; (Niet de Prodigy Rudo!)
- Ozone Catalyst 2013/2014, C4;
- Slingshot RPM;
- Gaastra Pure;
- North Evo, Dice;
- Zeeko Krush.

Dit zijn allen kites die toch wel behoorlijk allround zijn! Ik heb onder al deze kites gehangen (behalve de Dice & Catalyst), van sommige de laatste versie niet maar deze zijn niet extreem veranderd. Er zijn vast nog wel meer kites maar dit zijn toch echt wel allemaal goede allrounders. Maar waarom ga je niet gewoon ergens wat kites proberen?
Marc test jij ook vrouwen?? Ik heb nog wel een wensenlijstje namelijk.........

Aan Eagle Jan durf ik het niet eens te vragen want zelfs de beste sex heeft hij met zijn Park

@Jasper gewoon wat testen joh en ik heb ervaring met alles kunner C4 en dat is voor mij een toppertje! Het is maar net waar jij je lekker bij voelt.......

hahahahaha
jasper jorissen

Geen avatar

Berichten: 15
Antwoord #17 November 12, 2013, 00:28:27
edit2Rapporteer  
Bedankt voor de hele hoop reacties.  Wink

Ik twijfel zelf ook of ik dan moet uitkijken nr een echte freestyle kite of toch gewoon een goede allround kite. Niet simpel want ik moet er toch enkele jaren mee voort kunnen.

Met welke grote verschil punten moet ik dan rekening houden als ik zou kiezen voor een pure freestyle kite. Minder depower? Minder goede relaunch? Minder hangtime? Voordelen en Nadelen?

Ik ben eigenlijk teleurgesteld in de kwaliteit ThumpDown van airush daarmee wil ik overstappen nr een ander merk.

Grtz
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #18 November 12, 2013, 01:01:24
edit2Rapporteer  
De volgende komen wat mij betreft in aanmerking:
- Cabrinha Switchblade 2013/2014, Vector 2014;
- Best TS;
- Zian Hantu;
- Ocean Rodeo Razor; (Niet de Prodigy Rudo!)
- Ozone Catalyst 2013/2014, C4;
- Slingshot RPM;
- Gaastra Pure;
- North Evo, Dice;
- Zeeko Krush.

Dit zijn allen kites die toch wel behoorlijk allround zijn! Ik heb onder al deze kites gehangen (behalve de Dice & Catalyst), van sommige de laatste versie niet maar deze zijn niet extreem veranderd. Er zijn vast nog wel meer kites maar dit zijn toch echt wel allemaal goede allrounders. Maar waarom ga je niet gewoon ergens wat kites proberen?
Marc test jij ook vrouwen?? Ik heb nog wel een wensenlijstje namelijk.........

Vrouwen? Wat is dat dan?

Bedankt voor de hele hoop reacties.  Wink

Ik twijfel zelf ook of ik dan moet uitkijken nr een echte freestyle kite of toch gewoon een goede allround kite. Niet simpel want ik moet er toch enkele jaren mee voort kunnen.

Met welke grote verschil punten moet ik dan rekening houden als ik zou kiezen voor een pure freestyle kite. Minder depower? Minder goede relaunch? Minder hangtime? Voordelen en Nadelen?

Ik ben eigenlijk teleurgesteld in de kwaliteit ThumpDown van airush daarmee wil ik overstappen nr een ander merk.

Grtz

Inderdaad vooral minder depower op de bar, minder hangtime en vaak inderdaad een minder goede relaunch. Dus dat had je helemaal goed.

Een aantal van de kites die ik onder andere opnoem zijn erg goede freestyle kites. Zoals de C4 en de Pure. De rest is net wat meer allround maar dat hoeft niet per definitie minder goed te zijn. Sommige mensen kiezen bewust een Switchblade omdat die extreem stabiel is om nieuwe tricks te leren. Dus wanneer je kan zou ik gewoon een aantal kites testen want dat is echt het beste.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #19 November 12, 2013, 09:15:11
edit2Rapporteer  
Aan Eagle Jan durf ik het niet eens te vragen want zelfs de beste sex heeft hij met zijn Park

schater schater schater  Grin
Nature

Berichten: 1295
Antwoord #20 November 12, 2013, 11:12:20
edit2Rapporteer  
Fluid Ego  is een echte allrounder  (note ik werk voor fluid ) 
Testen is geen probleem.

De EGO is een Bridled C shape  waarmee je 2 settings hebt op de bridle zowel High depower als de C  shape setting maken het 2 totaal verschillende kites.
Echt een kiteje die het beste van beide werelden is  eigenlijk vaar ik altijd oldschool maar de meeste teamriders gaan er kei hard aan met freestyle.


Andere optie
Core GTS
Epic kites
Okke

Berichten: 21
Antwoord #21 November 12, 2013, 14:18:17
edit2Rapporteer  
Er zijn veel kites met de eigenschappen die je beschrijft, maar er is een kite van eigen bodem die ook zeker in het rijtje thuishoort: de Peter Lynn Escape.
De escape springt heel makkelijk en haakt lekker uit, voor de beginnende freestyler.
Als je toe bent aan handlepasses en dergelijke zou ik verder kijken, maar je zal er zeker veel progressie mee boeken!
verder zijn de meeste allround/freestyle kites wel genoemd denk ik!
succes met zoeken!
Tim_GTS5

Berichten: 2818
Antwoord #22 November 12, 2013, 22:10:39
edit2Rapporteer  
Ik zou gewoon het e.e.a. testen want elke kite voelt anders aan en dat moet goed zijn met jou smaak en feeling toch ?

Beste advies is testen voor je koopt ! en ik noem geen merk Wink
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #23 November 12, 2013, 22:36:33
edit2Rapporteer  
Vragen om een allrounder en als eisen alleen maar freestyle-eigenschappen noemen. Oftewel, je komt dan bij C of hybrides uit.
JB - On The Edge

Berichten: 2731
Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #24 November 12, 2013, 22:46:16
edit2Rapporteer  
Joh, je komt er zo toch niet uit. Je gaat geen 1000 euro aan een kite uitgeven op basis van al die adviezen. Veel kiteshops, zoals Eurofun, organiseren meerdere keren per jaar testdagen. Als je nog zo weinig ervaring hebt met andere kites is dat de beste manier om verder te zoeken.
Is nu wel wachten tot het voorjaar denk ik...
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.