Kitevakantie Sardinië

mmjmeijerink

Geen avatar

Berichten: 2
November 18, 2013, 21:43:40
edit2Rapporteer  
Héhé!

Ik ben momenteel de mogelijkheden aan het bekijken om half augustus een trip te plannen naar Sardinië.
We gaan waarschijnlijk met een man of 30-40, zowel windsurfers als kiters.

Nu ben ik vooral opzoek naar spots en windstatistieken in Sardinië en hoopte hier daarin hulp te vinden Wink

Als je dus enige ervaring met Sardinië hebt, of sites waar ik hier goede informatie over kan vinden, laat het me weten!

Bij voorbaat dank!
Nature

Berichten: 1295
Antwoord #1 November 18, 2013, 22:49:54
edit2Rapporteer  
Hola,

Wij zijn net geweest met Nederland-kitetravel.nl in het zuiden.  Om heel eerlijk te zijn ga lekker naar fuerteventura  veel windzekerder, minder gezeik met regels (in die periode dan)
En hier heb je ons volledige reisverslag.

http://www.nederland-kitetravel.nl/review-sardinie.php

Bekijk ook de rest zal je zeker helpen met je keus:
http://www.nederland-kitetravel.nl/media.php
mbetz

Berichten: 576
Antwoord #2 November 18, 2013, 23:28:10
edit2Rapporteer  
Half Augustus is NO GO voor kiters op Sardinie: Het is veel te druk op het strand. Als je kunt plannen, ga dan pas begin September naar Sardinie:
a. Minder toeristen, dus ruimte op de stranden om te starten
b. de wind zekerheid is veel hoger. Echt, einde Augustus komt de wind weer terug.
Op Sardinie zijn er kite zones. In Augustus moet je echt in die zones starten omdat anders de Carabinieri lastig kan worden. In September is het strand weer bijna leeg en verloopt alles zonder stress.

In Augustus heb je in het noorden thermiek, dan komt de wind 'smiddags in PortoPollo uit het westen. Of bij Zuid Oosten wind is San Teodoro een mooi strand om te kiten.

Watersport Info op: www.portopollo.it
Huisjes Huren kan in Porto Pollo bij Il Borgo: www.sunsardinia.com

in Porto Pollo kun je windsurfen en kiten, en vanaf Il Borgo loop je naar het strand om te surfen en te kiten.
Michiel Bouwmeester heeft een surf/kite station in Porto Pollo (Michiel was vroeger aan het Gardameer bij Limone, sinds een paar jaar naar Sardinie verhuisd…)

http://www.procenter.it/WINDSURF/

Laat maar weten of je meer info nodig hebt, ik kan je ook bij Il Borge in contact brengen met Michi Hautmann die de verhuur regelt, of als je Windsurf boards wilt reserveren kan ik je met Michiel Bouwmeester in contact brengen..

Sardinie is echo top, maar niet in Augustus. Beste tijd: Mei, Juni of September/October..
Wind gegarandeerd, tot 45knopen als de mistral waait, gemiddeld is de wind echter rond 4-6Nft uit West of Zuid Oost.


mmjmeijerink

Geen avatar

Berichten: 2
Antwoord #3 November 22, 2013, 12:53:33
edit2Rapporteer  
Thanks voor de reacties, lijkt me redelijk duidelijk zo.
Gelukkig we genoeg andere opties om uit te zoeken Wink
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.