Overtredende kiter slaat vertegenwoordiger natuurgebied Oostvoorne

Reodude

Berichten: 434
Antwoord #25 December 23, 2013, 18:29:54
edit2Rapporteer  
boa ...Bijzonder  Onaangenaam Autochtoontje...
/-||_( )|-|/-|
Moderator

Berichten: 3902
Antwoord #26 December 23, 2013, 18:31:10
edit2Rapporteer  
sje zus wat zijn we weer aan het speculeren...

@mjh geeft aan dat hij iets hoorde met een half oor en daar wordt alleen nog op voortborduurt. Is het niet raadzamer en volwassener om het proces verbaal af te wachten en de feiten die daar uit voortvloeien pas aan te grijpen ipv nu al de lakens te willen uitdelen?

Daarnaast is het in een land als NL nooit verstandig om zelf rechtertje te gaan spelen en vanwege een overtolligheid op een spot zelf de grenzen letterlijk te gaan verleggen. Het ontneemt ieder gesprek van de officials die met veel pijn en moeite de kitesport een goede naam willen geven en daarmee ook iets op papier weten te bereiken bij gemeentes. Dit soort acties van een @gebruikersnaam en gelijkgezinden doen de sport echt geen goed HOE BEGRIJPELIJK HET GEVOEL VOOR ZOIETS IS

Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #27 December 23, 2013, 18:34:45
edit2Rapporteer  
Volgens mij vergeten er een aantal dat er hier niet alleen kiters meelezen....
carbohans

Geen avatar

Berichten: 46
Antwoord #28 December 24, 2013, 13:48:05
edit2Rapporteer  
Hangt er van af of het persoonlijk wordt . Die ambtenaar mag een boete geven en er mag een discussie ontstaan. ( gewoon axepteren) maar als als het persoonlijk wordt met bedreigingen er bij en als hij dan nog eens handtastelijk  wordt dan hebben ze aan mij ook een verkeerde! Ik laat mij niet beledigen enz maar we weten natuurlijk niet wat er gebeurt is er zijn altijd 2 verhalen!! Wel triest natuurlijk!
magic ed

Geen avatar

Berichten: 381
Antwoord #29 December 24, 2013, 16:21:52
edit2Rapporteer  
Als je je niet wilt laten beledigen, dan zal je je denkpatronen moeten aanpassen. Als je je beledigd voelt heb je klaarblijkelijk net iets te weinig zelfvertrouwen, jammer, maar daar kun je aan werken.
gebruikersnaam

Geen avatar

Berichten: 1202
Antwoord #30 December 24, 2013, 16:29:00
edit2Rapporteer  
 Mooie gedachte, tegelijkertijd kan een overmaat aan zelfvertrouwen ook weer een chronisch gebrek aan intelligentie en/of zelfinzicht verraden.  Roll Eyes
Zeeland135

Berichten: 155
Antwoord #31 December 24, 2013, 18:47:02
edit2Rapporteer  
Volgens mij vergeten er een aantal dat er hier niet alleen kiters meelezen....

Hoop dat ze dan zelf ook inzien dat ze een beetje al te belerend bezig zijn die BOA's. En dat alles voor een paar stomme vogels. Al die vogels die we hier redden, worden in Frankrijk lekker opgegeten.
Stel je voor dat ze een speciale kikker of één of ander zogenaamd "zeldaam" ongedierte vinden. Dan mag gelijk niets meer.

Wat een gezeur! Gelijk stoppen al die subsidies!
carbohans

Geen avatar

Berichten: 46
Antwoord #32 December 24, 2013, 20:23:59
edit2Rapporteer  
Dus magic. Ed dus jij Laat over je heen lopen door een boa zo'n mislukte agent die bonnetjes uit mag schrijven!! Kom op zeg!  Als jij in je recht staat mag je er best wat van zeggen hoor! Gebrek aan zelfvertrouwen als je er niks van zegt en alles maar goed vindt.
tgroot

Berichten: 664
Antwoord #33 December 24, 2013, 21:34:06
edit2Rapporteer  
Ik kan me niet voorstellen dat ik in zon situatie geweld zou gebruiken. Net zo min als dat een boa aan je lijnen zou zitten.

Maar goed we gaan er waarschijnlijk nooit achter komen wat er is gebeurd.

Als je verbaal niet duidelijk kan maken dat het gevaarlijk is als je aan de kiter, dan wel zijn lijnen zit, trek je je release. Word je vervolgens pissig of iets in die geest. Maar klappen uitdelen?
Waar ligt de grens dan? als een agent aan je kite zit geeft je hem ook een portie smeer? dan duurt het wel ff voor je weer op het water staat.

Kiters zijn in mijn beleving relaxte mensen die geen kort lontje hebben . . . .




Nielsie

Geen avatar

Berichten: 18
Antwoord #34 December 24, 2013, 22:56:14
edit2Rapporteer  
Dus magic. Ed dus jij Laat over je heen lopen door een boa zo'n mislukte agent die bonnetjes uit mag schrijven!! Kom op zeg!  Als jij in je recht staat mag je er best wat van zeggen hoor! Gebrek aan zelfvertrouwen als je er niks van zegt en alles maar goed vindt.

volwassen reactie Hans.
magic ed

Geen avatar

Berichten: 381
Antwoord #35 December 25, 2013, 11:22:38
edit2Rapporteer  
@Carbohans: ik zou niet weten hoe een BOA mij zou kunnen beledigen, dus hoef ik ook niet, fysiek of verbaal, geweldadig te reageren. Een discussie aangaan heb ik geen problemen mee, sterker nog, dat vind ik meestal leuk, al zal het waarschijnlijk niets opleveren.
Dutchy112

Berichten: 467
Logs: 0 | 1669 uur
Antwoord #36 December 25, 2013, 14:41:32
edit2Rapporteer  
Kneus
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #37 December 25, 2013, 18:18:29
edit2Rapporteer  
Hmmpppfffff, ik kan het even niet laten........

Voor de Zeeuwse Voor-Delta is in 2008 een beheerplan Natura 2000 vastgesteld. In dit beheerplan zijn een aantal kitesurflocaties opgenomen. Een beheerplan Natura 2000 heeft een geldigheid van 6 jaar. Er moet nu dus voor 2014 een nieuw beheerplan komen.

De NKV heeft inmiddels een dusdanige status dat zij direct in dit soort trajecten  wordt benaderd. We praten hier over een aantal belangrijke locaties: o.a. Brouwersdam, Oostvoorne / Autostrand en de MV2/Slufter.
Voor ons kitesurfers een vervelend gegeven: in het oude beheerplan was er sprake van een "verstoringsafstand" van 300m, nu wordt er een afstand van 700m gehanteerd!  Diverse locaties liggen nu dan ook gevoelig. ( om het zo maar uit te drukken) Bij een zeer starre houding heeft dit voor ons een negatieve invloed op zowel de Brouwersdam, het Autostrand als de MV2 / Slufter!

Met dit soort onderwerpen schuif ik dan vanuit het bestuur naast de plaatselijke NKV vertegenwoordiging in het overleg aan.  Even afgezien van zaken als feitelijke verstoring enz, ( daar wordt tijdens zo'n overleg  helemaal niet over gediscussieerd) zijn tegenwoordig alle betrokken partijen op zoek naar een zo meest positief mogelijke oplossing voor ALLE betrokkenen.

Het is dan als een vertegenwoordiger van de kitesurfsport wel pijnlijk als je dan “tussen neus en lippen door” geconfronteerd wordt met de mededeling dat er dan een kitesurfer wordt aangetroffen die zich ver buiten de zone in een natuurgebied bevind en dat het uiteindelijk tot een handgemeen tussen de betreffende handhaver en kitesurfer leid!  Autsch.....
De betreffende kitesurfer is verbaliseerd.

Vanuit de NKV betreuren wij de fysieke actie van de betreffende kitesurfer ten zeerste. Dit soort acties behoren niet tot onze kitesurfsport!  Ik ben zeer blij dat alle vertegenwoordigers van de instanties en organisaties, betrokken bij het proces voor het nieuwe beheerplan Zeeuwse Voor-Delta, deze individuele “actie” ook als “individuele actie” beschouwen en , op een voor de kitesurfsport , zeer positieve manier verder gaan  en op zoek zijn naar oplossingen!

Ps De betreffende kitesurfer heeft zich bij de NKV gemeld voor ondersteuning maar helaas kunnen wij hier weinig mee..........  Mijn persoonlijke mening: als je,  op welke manier dan ook, denkt dat anderen jou in gevaar brengen heb je in het uiterste geval altijd de beschikking over je safety! En blijf lekker weg uit natuurgebieden!
Ocean-Limbo

Berichten: 2637
Antwoord #38 December 25, 2013, 19:29:57
edit2Rapporteer  
Beste Tom,

ik ben het helemaal eens met jou dat de betreffende kiter (en welke andere kiter dan ook) niets te zoeken heeft in het natuurgebied .... ThumpDown
Ik vind ook dat het gebruik van fysieke middelen altijd verkeerd is (m.u.v. zelfverdediging) ,,, ThumpDown

Maar .... je zegt het zelf,  citaat: "Als (je denkt dat ) anderen je in gevaar brengen"  .... op dat moment gaat de BOA in de fout want het middel dat hij inzet is op dat moment buiten proportioneel ..... hij brengt anderen onnodig in gevaar.....

Ik kan me de situatie voorstellen dat de kiter en de BOA in gesprek zijn en dat de BOA (niet bewust welke krachten een kite kan ontwikkelen) al dan niet plotseling, al dan niet aangekondigd aan de bar begint te trekken ..... dan schiet je adrenaline behoorlijk in het rood ..... en zelfs de safety trekken lost dit niet op.
De betreffende ambtenaar had ook andere middelen kunnen inzetten .... collega's/politie bellen, sommeren de kite te landen, gegevens noteren, wachten totdat de betreffende kiter zich gaat omkleden, enz.....

Vanuit die optiek is de heftige reactie van de kiter wel te begrijpen ... meppen keur ik nooit goed Angry
pimpoldi

Berichten: 818
Antwoord #39 December 25, 2013, 21:31:35
edit2Rapporteer  
Ik vraag me dan ook af, wat voor klap dat is geweest. Het zou natuurlijk een afweer kunnen zijn toen de BOA aan de kiter zat in de vorm van een duw oid.

Uiteraard is dit nergens op gebaseerd, maar ik zou in een dergelijke situatie ook reageren met een afwering in de vorm van een duw of een arm weg slaan als iemand aan mijn bar zit waar ik niet naar gevraagd heb.
JimHantu

Berichten: 87
Logs: 0 | 192 uur
Antwoord #40 December 25, 2013, 23:40:58
edit2Rapporteer  
jongens ik zei alleen wat ik gehoord heb van hem, zijn altijd 2 kanten van het verhaal
laten we reeel blijven

zo kwam het over bij mij:
misschien probeerde de kiter wel snel het water op te vluchten oid.
als jij uit de verboden zones blijft word je ook niet aangesproken hier op toch?(die gasten hebben zelfs verrekijkers)
kom je per ongeluk in de verboden zones door problemen met je materialen, accepteer dan gewoon de boete en blijf voortaan verder uit de buurt zodat dit niet meer gebeurd. (uiteindelijk ga je zelf daar kiten)
word het een lang gesprek, laat je kite dan aanpakken ofzo? loop je weg? ja tuurlijk proberen ze je dan tegen te houden!

ik vond het maar een vaag verhaal van een op"vlieger"ig persoon, daarom ging ik er ook niet op in.
ik was er eerder blij omdat ze eindelijk eens die koekenbakkers ertussen uit vissen zodat onze spots misschien behouden kunnen worden

amen




Ocean-Limbo

Berichten: 2637
Antwoord #41 December 26, 2013, 11:28:35
edit2Rapporteer  
jongens ik zei alleen wat ik gehoord heb van hem, zijn altijd 2 kanten van het verhaal
laten we reeel blijven

zo kwam het over bij mij:
misschien probeerde de kiter wel snel het water op te vluchten oid.
als jij uit de verboden zones blijft word je ook niet aangesproken hier op toch?(die gasten hebben zelfs verrekijkers)
kom je per ongeluk in de verboden zones door problemen met je materialen, accepteer dan gewoon de boete en blijf voortaan verder uit de buurt zodat dit niet meer gebeurd. (uiteindelijk ga je zelf daar kiten)
word het een lang gesprek, laat je kite dan aanpakken ofzo? loop je weg? ja tuurlijk proberen ze je dan tegen te houden!

ik vond het maar een vaag verhaal van een op"vlieger"ig persoon, daarom ging ik er ook niet op in.
ik was er eerder blij omdat ze eindelijk eens die koekenbakkers ertussen uit vissen zodat onze spots misschien behouden kunnen worden

amen


Heee Mimpie,

Ik ben het op alle punten met jou eens .... ThumpsUp

met deze restrictie: citaat"  "ja tuurlijk proberen ze je dan tegen te houden" ...... dit moet dan wel op een wijze gebeuren die voor niemand een onveilige/gevaarlijke situatie creëert.

alexander1965

Berichten: 142
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #42 December 26, 2013, 11:53:02
edit2Rapporteer  
Misschien de BOA's een camera op hun borst of rever laten dragen  zoals in de usa. Heb je gelijk bewijs tegen een overtreder Wink

Met de Kerstgedachte kunnen we gaan inzamelen of oude go pro aanbieden. En het mooie is dat je als overtreder toch maar mooi een gratis filmpje van je actie kan opvragen en hier dan weer kan posten.

LOL, wie is de eerste overtreder van wat dan ook die zijn filmpje online zet? Marry X-mas nog allemaal.
markus

Berichten: 1907
Logs: 0 | 855 uur
Antwoord #43 December 26, 2013, 11:53:50
edit2Rapporteer  
-knip- we moeten van deze situatie geen grapje maken
bikiniisuit

Geen avatar

Berichten: 223
Antwoord #44 December 28, 2013, 01:07:00
edit2Rapporteer  
hhihi, de reactie van deze kiter kan ik mij voorstellen. Sommige kiters kunnen "snel geraakt" reageren (adhd, weinig kritiek, strond eigenwijs, macho). Dan is een klap snel uitgedeeld niet. Geen rechter zal begrip hebben voor t feit dat "je kite nog in de lucht hing", want je had daar niks te zoeken. Ik wens deze mede sporter veel goede voornemens  in 2014. 

Hamvraag: hoe zit het met de HOOGTE van de boete als je een klap uitdeelt in verboden gebied en wat als je geen klap uitdeelt ?
Ocean-Limbo

Berichten: 2637
Antwoord #45 December 28, 2013, 13:04:53
edit2Rapporteer  
Geen rechter zal begrip hebben voor t feit dat "je kite nog in de lucht hing", want je had daar niks te zoeken. Ik wens deze mede sporter veel goede voornemens  in 2014. 


Onlangs kregen 5 jongeren die op grove wijze iemand mishandeld hadden (vastgelegd op beveiligingscamara's) strafvermindering omdat "hun privacy" geschonden was doordat deze beelden op televisie getoond werden voor opsporing ...
Dit voorval toont aan dat rechters rekening houden met de omstandigheden en hun eigen afwegingen maken. Het bovenstaande geval riep overigens nog al wat publieke verontwaardiging op ....

Ik denk dat een rechter wel degelijk er rekening mee houdt dat een kiter die nog aan zijn kite vast zit zich in een kwetsbare situatie bevindt ... en dat daarmee rekening gehouden had moet worden bij eventuele aanhouding ...

vergelijk het maar met een scheurende motorrijder die staande gehouden moet worden. Dat zal op andere wijze moeten gebeuren dan bij een auto of een wegrennend crimineeltje .... toch?

Tot slot een korte reactie op de "KNIP".
Natuurlijk is dit een incident om niet vrolijk van te worden. Anderzijds mag er m.i. best wat satirische reactie op worden gegeven. Cabaretiers doen veelal niets anders .... en vaak op veel grovere wijze  .... op veel "gevoeliger" zaken ......

Ik wens de kiter met "losse handjes", de (over?)ijverige BOA en de eventuele rechter veel gezond verstand toe in 2014 ... Grin
markus

Berichten: 1907
Logs: 0 | 855 uur
Antwoord #46 December 28, 2013, 14:09:42
edit2Rapporteer  
-knip-    Zijn we opeens Roomser dan de Paus geworden?     Forum censuur om niks. Erg triest
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #47 December 28, 2013, 14:20:14
edit2Rapporteer  
Niet Roomser, maar we kunnen toch wel een iets serieuzere discussie houden over een onderwerp als dit of lukt dat niet?
Ocean-Limbo

Berichten: 2637
Antwoord #48 December 28, 2013, 14:20:22
edit2Rapporteer  
-knip-    Zijn we opeens Roomser dan de Paus geworden?     Forum censuur om niks. Erg triest

Och Markus ......,

...beter een KNIP in jouw reactie dan een KNIP in die mooie Genetrix van jou ... dat zou pas echt triest zijn ..... Cry

maar je hebt natuurlijk wel een punt.... ThumpsUp
markus

Berichten: 1907
Logs: 0 | 855 uur
Antwoord #49 December 28, 2013, 14:24:49
edit2Rapporteer  
Uiteraard Evan, maar beetje humor/sarcasme kan af en toe geen kwaad in soms eindeloze discussies. Ik keur de actie niet goed,maar kom op zeg,er zijn ergere dingen.   i  rest my case
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.