Overtredende kiter slaat vertegenwoordiger natuurgebied Oostvoorne

Ocean-Limbo

Berichten: 2637
Antwoord #50 December 28, 2013, 14:28:19
edit2Rapporteer  
-knip-    Zijn we opeens Roomser dan de Paus geworden?     Forum censuur om niks. Erg triest

Och Markus ......,

...beter een KNIP in jouw reactie dan een KNIP in die mooie Genetrix van jou ... dat zou pas echt triest zijn ..... Cry

maar je hebt natuurlijk wel een punt.... ThumpsUp

@Evan,

jouw taak als administrator is " het zaakje in goede banen leiden"  en voorkomen dat het forum een "Poolse landdag" wordt. (oeps mag ik dit schrijven?) Mijn mening is dat jij en je collega's dit werk op een uitstekende wijze uitvoeren. Zelfs de ingezonden stukjes van Wimt weten jullie op juiste wijze in te schatten, waarvoor hulde .... Grin

Maar vaak/soms kan een humoristische/satirische inbreng zaken terugbrengen tot "normale" proporties zodat lezers/reageerders aan het denken worden gezet en het gezonde verstand weer de overhand krijgt.
bikiniisuit

Geen avatar

Berichten: 223
Antwoord #51 December 29, 2013, 14:37:49
edit2Rapporteer  
tumtiedoemtiedoem, Als je in verboden gebied vaart is dit geen misdrijf maar een overtreding.

 Als je iemand een klap geeft kan je een aangifte voor mishandeling verwachten:
http://www.wetboek-online.nl/wet/Wetboek%20van%20Strafrecht.html#2079
(Was het 1 klap, meerdere?). Je moet het wel kunnen bewijzen (liefst met 2 getuigen, vrij bewijsrecht). Degene die de klap(pen) krijgt kan 2 dingen doen: aangifte of geen aangifte doen (bellen naar de politie is geen aangifte!). Bij aangifte gaat er iets gebeuren. Anders dan de titel van deze thread doet suggeren maakt t niet uit of je (regio) vertegenwoordiger bent of kiter.

Vooronderstellingen op een rijtje: 12 december Oostvoorne.
Hoe was de wind(omstandigheden) eigenlijk op die dag:
http://www.knmi.nl/klimatologie/dow/request.php?product=edow01&date=20131212
Hey, ik kan geen legenda vinden bij dit staatje. Voor een ervaren kiter is het (tot 21 knp) niet moeilijk om je kite neer te laten of je bar los te laten, hij blijft in het windvenster zitten. Kite-leraren oefenen dit bij de eerste lessen met hun studenten (relaaaax).
Bij hardere wind, beginner, een gekwalificeerd typetje "snel geraakt", minderjarige dan kan de rechter matigen. Matigen wil zeggen rekening houden met de bijzonderheden van het geval.

Als degene die de klap(pen) heeft gekregen aangifte doet, getuigen erbij, de weersomstandigheden voor de sport niet uitzonderlijk waren - etc zie de vorige alinea-, dan zou de rechter werkstraf kunnen uitdelen. Wat te denken van straf in de vorm van: kitesurfers informeren en aanspreken in het verboden gebied (hihihihi).

Afgezien de tussenkomst van de rechter is het volgende het meest vervelend. De politie maakt een aantekening bij je naam. Uitspraak of geen uitspraak van de Rechter. Bij je volgende incident waar je weer naar het buro mag komen, kun je erop rekenen dat ze je antecedenten erbij halen. Als je ooit bij welke Overheid of publiekrechtelijke organisatie zou willen solliciteren, think twice. Dit gaat heel, heel ver.

WAT IS NORMAAL: (tenzij sprake is van noodweer)  ben je BOOS? oordeel dan niet meteen, reageer NIET (niet meppen), tel tot 20 of 100.
Misschien is het een idee voor de NKV om bij de jaarlijkse ledenbijeenkomst een upgrade te maken naar ook deze betekenis van "veiligheid". NKV initieert regiovertegenwoordigers, gewenst gedrag, maar ook voorlichting  tav "andere gevolgen" dan het verliezen van een kitespot?. Ik kijk graag naar andere watersporters om mij heen, surfers, die zijn heel  relaaaaxt.

Nu even serieus: moderator, ???? ik test hier of mijn smileys het hier doen ????????????????. Bij de optie "bekijken" zie ik ze wel verschijnen, maar nadat je op het knopje "verzenden" drukt niet meer. Ik zie dan alleen vraagtekens. Jammer hoor.

@Limbo, je haalt wel uit naar de moderator, maar ik vind de "ondertoon" in je berichtjes behoorlijk belerend. Ik hoop niet dat je het erg vindt dat ik dat zeg. Bye  InLove
Ocean-Limbo

Berichten: 2637
Antwoord #52 December 29, 2013, 15:23:32
edit2Rapporteer  
@bikiniisuit,

ik kan wel tegen een stootje ..... Grin

Volgens mij heb je mijn berichtje niet goed gelezen/begrepen:
ik haal juist NIET uit naar de moderator ... integendeel ik vind juist dat hij (en zijn collega's) het forum op uitstekende wijze beheren ... Maar die KNIP was echt niet nodig.

Dat je mijn reacties "behoorlijk belerend"  ervaart, is beslist niet mijn bedoeling. Is het niet zo dat heel veel reacties een belerende ondertoon hebben?
Lees anders jouw eigen inbreng eens met een "afstandelijke bril" ... Het begint al in de eerste regel: " Als je in verboden gebied vaart is dit geen misdrijf maar een overtreding..."  Roll Eyes

Maar het "belerende" kan in mijn geval natuurlijk ook een uitwas van beroepsdeformatie zijn .... Grin
mvbtje

Geen avatar

Berichten: 1175
Antwoord #53 December 29, 2013, 15:25:28
edit2Rapporteer  
Een klap kan prima te rechtvaardigen zijn. Zou precies hetzelfde doen als een BOA bij bijna windkracht 6 aan mijn arm trekt om mee te komen, waardoor ik dreig een 10m kite even door de powerzone te laten knallen met alle mogelijke consequenties van dien. Heeft niets met boos zijn te maken. Het is een levensbedreigende situatie. Ik zou juist die BOA aanklagen. Zijn woord tegen het jouwe. En dan blijft het daarbij als er verder geen getuigen zijn. Een eventuele boete voor het varen in verboden gebied blijft dan ten hoogste wel staan.
tgroot

Berichten: 664
Antwoord #54 December 29, 2013, 15:54:43
edit2Rapporteer  
Toch vind ik het apart, dat zoveel mensen een klap rechtvaardigen. Het is natuurlijk allemaal speculatie dit. Maar als als als je kite de powerzone inkomt door invloed van een boa, hoe ga je dan een klap uitdelen? Of je ligt 5m verderop of je corrigeert en blokkeert, maar in geen van de gevallen ben je nog in de buurt van de boa.
Ik blijf erbij dat dit niet de situatie is zoals het is gegaan.
Peer

Berichten: 1037
Logs: 0 | 60 uur
Antwoord #55 December 29, 2013, 16:05:27
edit2Rapporteer  
Helemaal eens Tim...
mvbtje

Geen avatar

Berichten: 1175
Antwoord #56 December 29, 2013, 17:24:55
edit2Rapporteer  
Toch vind ik het apart, dat zoveel mensen een klap rechtvaardigen. Het is natuurlijk allemaal speculatie dit. Maar als als als je kite de powerzone inkomt door invloed van een boa, hoe ga je dan een klap uitdelen? Of je ligt 5m verderop of je corrigeert en blokkeert, maar in geen van de gevallen ben je nog in de buurt van de boa.
Ik blijf erbij dat dit niet de situatie is zoals het is gegaan.

misschien was het wel gewoon een zwieper om iemand op afstand te houden. Maar ach het blijft allemaal speculeren. We zullen de andere kant van het verhaal waarschijnlijk wel nooit te horen krijgen. Geweld hoort in elk geval nooit de oplossing te zijn. Alleen uit zelfverdediging of om erger te voorkomen. Het lijkt me dat daar weinig misverstand over zal zijn.
Gewoon Ron

Berichten: 645
Logs: 0 | 11 uur
Antwoord #57 December 30, 2013, 18:02:24
edit2Rapporteer  
pffff, wat een geschrijf en gebrul in 1 week tijd om dit.

Ik wil graag weten wie het is dat krijgt hij van mij een beuk volgende keer op playa.  Cool Tongue

 Wink
markus

Berichten: 1907
Logs: 0 | 855 uur
Antwoord #58 December 30, 2013, 18:21:34
edit2Rapporteer  
Oho!!  Dat word een -knip-!!!   Tongue
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #59 December 30, 2013, 18:24:05
edit2Rapporteer  
Nope, want hieruit wordt duidelijk dat we dit soort gedrag als kite community absoluut niet tolereren Wink
Ocean-Limbo

Berichten: 2637
Antwoord #60 December 30, 2013, 18:38:01
edit2Rapporteer  
Nope, want hieruit wordt duidelijk dat we dit soort gedrag als kite community absoluut niet tolereren Wink

wijs gesproken ........ en nu ...... slotje...... punt.
markus

Berichten: 1907
Logs: 0 | 855 uur
Antwoord #61 December 30, 2013, 19:22:25
edit2Rapporteer  
 Grin ThumpsUp
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #62 December 30, 2013, 19:32:12
edit2Rapporteer  
Maar de overtredende kiter heeft zich nog steeds niet gemeld. Nu kan hij nog netjes zijn kant van het verhaal uit de doeken doen, wanneer zijn naam bekend word via andere kanalen komt hij er minder makkelijk vanaf denk ik zo.

Het hoeft niet openlijk via het forum, je verhaal doen bij de regiovertegenwoordiger mag ook, dus mocht er iemand hem kennen spoor hem dan aan zich te melden!
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #63 December 30, 2013, 20:14:21
edit2Rapporteer  
Eerst het verhaal van twee kanten horen, zoiets wordt eenvoudig overtrokken. Het is ook wel een klein beetje kinderachtig om hem zonder weerwoord direct aan de schandpaal te hangen. Misschien zit het verhaal wel heel anders in elkaar.

Desalniettemin, hoort deze gast natuurlijk niet in het natuurgebied thuis en hoort hij ook al helemaal geen geweld te gebruiken!
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #64 December 30, 2013, 20:22:23
edit2Rapporteer  
Een boa die aan je gaat trekken kan je ook als geweld zien...
hijo del viento

Berichten: 2061
Logs: 0 | 777 uur
Antwoord #65 December 30, 2013, 21:44:30
edit2Rapporteer  
Een boa die aan je gaat trekken kan je ook als geweld zien...
Als het nu een hele leuke BOA is ......
Ocean-Limbo

Berichten: 2637
Antwoord #66 December 31, 2013, 18:44:41
edit2Rapporteer  
Een boa die aan je gaat trekken kan je ook als geweld zien...

of (on)gewenste intimiteit ......  Tongue

op dit topic had allang een slotje moeten hangen .......  Grin
Teigetje

Berichten: 5663
Logs: 0 | 765 uur
Antwoord #67 Januari 02, 2014, 12:42:43
edit2Rapporteer  
Citaat
Een boa die aan je gaat trekken kan je ook als geweld zien...

Ligt er aan waar ze aan trekt Faxie  schater
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #68 Januari 02, 2014, 16:21:41
edit2Rapporteer  
Ik had het kunnen weten....  :')
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.