herstelperiode gekneusde rib

Wimt

Berichten: 2498
December 27, 2013, 22:25:13
edit2Rapporteer  
Is maar een beetje gekneusd, tijdens vorige sessie. Deze sessie vandaag had ik wel veel last.
Wat moet ik doen, qua oefeningen, en hoe lang duurt dit herstel bij zo'n vent van 51. Hoorde dat dit vaak lang duurt.
Intussen ga ik met mijn heup-zit trapeze kiten  YeSS
Sayootje

Berichten: 296
Logs: 0 | 511 uur
Antwoord #1 December 27, 2013, 22:28:18
edit2Rapporteer  
Ik had het laatst ook en ben er zeker 6 weken zoet meegeweest. Je kan er niet veel aandoen. Of beter gezegd... het beste werkt om niets te doen. Dus ook niet kiten niet Sad Ik hoop dat je snel weer kunt kiten.
Wimt

Berichten: 2498
Antwoord #2 December 27, 2013, 22:48:37
edit2Rapporteer  
Ik had het laatst ook en ben er zeker 6 weken zoet meegeweest. Je kan er niet veel aandoen. Of beter gezegd... het beste werkt om niets te doen. Dus ook niet kiten niet Sad Ik hoop dat je snel weer kunt kiten.

Was ik al bang voor. Nou ben jij jong, maar aan de andere kant, had je misschien direct al meer last? Flink gekneusd?

Ik klapte tegen een omrollende golf, terwijl mijn kite omhoog schoot, door mijn snelle stuur reactie. Die actie had ik beter niet kunnen doen, want snelle stremming door de golf, en snel de kite omhoog, gaf schijnbaar veel kracht van trapeze op ribben, samen met de klap op de golf met mijn ribben
feddomw
Gast
Antwoord #3 December 27, 2013, 22:50:05
edit2Rapporteer  
Veel lachen. Vaak hard hoesten. En niezen. Daar word je snel beter van.
Sayootje

Berichten: 296
Logs: 0 | 511 uur
Antwoord #4 December 27, 2013, 23:01:47
edit2Rapporteer  
Ik had het laatst ook en ben er zeker 6 weken zoet meegeweest. Je kan er niet veel aandoen. Of beter gezegd... het beste werkt om niets te doen. Dus ook niet kiten niet Sad Ik hoop dat je snel weer kunt kiten.

Was ik al bang voor. Nou ben jij jong, maar aan de andere kant, had je misschien direct al meer last? Flink gekneusd?

Ik klapte tegen een omrollende golf, terwijl mijn kite omhoog schoot, door mijn snelle stuur reactie. Die actie had ik beter niet kunnen doen, want snelle stremming door de golf, en snel de kite omhoog, gaf schijnbaar veel kracht van trapeze op ribben, samen met de klap op de golf met mijn ribben

Best gevaarlijk die golven.

He last...? Nee eigenlijk niet... maar 2 dagen later werd ik met een ambulance afgevoerd bij de huisarts vandaan hahaha. Er gebeurde feitelijk niets. Ik wilde links voor landen uit een sprong, maar mijn kite ging horizontaal rechtdoor door een windvlaag. Trapeze zocht een weg waar mijn ribben zaten pff.

Lekker marineren in de paracetamol! (of iets anders)
Wimt

Berichten: 2498
Antwoord #5 December 27, 2013, 23:12:28
edit2Rapporteer  
Ja feddomn, lachen is het beste medicijn.
Misschien anders doping misschien? schater

Dus bij jou gingen die ribbetjes ook kneuzen, doordat de kite plotseling hard ging trekken vanuit een andere hoek? Bij mij ook.
Ik had de bar snel los moeten laten, denk ik, of releasen sowieso.
Is dit inderdaad de ribben kneus methode, of gebeurt het ook anders?
Had je eerst echt geen last, maar later veel last, hoeveel ribben gekneusd?

Ja, ik had het ook aan mijn vriendin kunnen vragen, zij is arts, zit naast mij hier op de bank.
In mijn geval; geen pijn bij lachen of hoesten, duurt het 2 weken (als straf hoopt zij 6 weken), maar ook 2 weken is niks voor mij; nieuwjaar ga ik met die zittrapeze, flink laag die haak aansjorren, en een betonplaat tussen haak en borstkas gieten
Peer

Berichten: 1037
Logs: 0 | 60 uur
Antwoord #6 December 27, 2013, 23:45:20
edit2Rapporteer  
Ik heb met een lichte kneuzing gewoon doorgekite..
Wel de heupzit gepakt.. doet soms zeer, maar zo'n ribbetje heeft steun aan die ernaast. Kan eigenlijk niet veel gebeuren volgens mij...

Behalve (in jouw geval dan Wimt) dat je je zorgvuldig opgebouwde reputatie als bikkel verliest door met traantjes in de ogen van het water te komen.Nu neemt (weet ik toevallig) iedereen al jouw verhalen uiterst serieus, dus jij kunt  je maatjes en publiek dan proberen wijs te maken dat het tranen van geluk zijn t.g.v. het landen van een heule moeilijk trick....
Ocean-Limbo

Berichten: 2637
Antwoord #7 December 27, 2013, 23:48:03
edit2Rapporteer  
potverdorie, wat lees ik nu .... gekneusde ribben? ... Hoe heb je dat voor elkaar gekregen?
Ik hoop dat het niet te lang gaat duren .......

... want zonder jou is er niks an ...... Grin
PieNO

Berichten: 1721
Logs: 0 | 28 uur
Antwoord #8 December 28, 2013, 00:11:40
edit2Rapporteer  
Ik ben 48 wint en ik heb 4 jaar geleden mijn ribben gekneusd en het doet nog steeds pijn.  Angry
Jij bent 51 dus denk dat het nooit meer goed komt met je.  Roll Eyes
Maarja aan ieder nadeel zit een voordeel zoals je weet. loser
Nu heb je veel meer tijd om nog meer onnodige, onnozele, levensgevaarlijke, milieu vriendelijke, wat mot je ermee en weet wat nog niet meer voor vreemde uitvindingen uit te vinden.  Grin
Wimt

Berichten: 2498
Antwoord #9 December 28, 2013, 00:13:51
edit2Rapporteer  
Peer en Ocean: ik zou jullie echt wille doodknuffelen, maar ja, kan niet: gekneusde ribbetjes.

Maar goed te horen Peer, gewoon doorkiten, al vriezen de traantjes vast, geen winterstop wegens een paar ribbetjes.

Ja, ik moet wel door kiten: heb vandaag net een 5m gekocht

Ach Pieno, je maakt me bang voor niks. Ik neem aan, dat jij, jij kneus,  (schater_kitesmiley)wel heel erg was gekneusd. En je hebt gelijk; ik ben kneus van beroep, dus we beetje meer gekneusd, ach wat..

Maar, klopt het nou, dat dat kneuzen meestal op de manier gebeurt, zoals ik omschreef?
Peer

Berichten: 1037
Logs: 0 | 60 uur
Antwoord #10 December 28, 2013, 00:18:37
edit2Rapporteer  
Dank je Wimt InLove terug. Goede zaak een 5je...maar of 5m sessies nu de meest voor de hand liggende zijn om je gekneusde rib uit te testen....  Huh

Let niet teveel op Pieno... hij is gewoon jaloers op je genialiteit

Wimt

Berichten: 2498
Antwoord #11 December 28, 2013, 00:33:16
edit2Rapporteer  
Tsja, Pieno is...Pieno. Ik had mij daar ooit ook mee vereenzelvigd, tot ik dat Pieno-idee toch te simpel vond. Sindsdien is mijn avatar Wimt

Gek he; als ik mijzelf kneus, is het meteen openbaar kunstbezit. Bij een ander gaat dat ongemerkt voorbij.
Maar goed dat ik niet elk maand ongesteld ben...
EddyC

Geen avatar

Berichten: 1073
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #12 December 28, 2013, 19:09:19
edit2Rapporteer  
Zit-trapeze en gewoon doorgaan met kiten.
Wel geen kiteloops uitvoeren.
Meeste kneuzingen vergen 6 tot 8 weken.
Als er een ontsteking op zit dan best Voltaren 75 pilletjes 2 maal per dag nemen bij het eten. Zo'n ontsteking remt de genezing - dus best eerst ontsteking wegnemen.
 
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #13 December 28, 2013, 19:33:59
edit2Rapporteer  
Bij mij duurde het ook iets van 2 maanden. Kon wel varen, maar dan moest ik na een half uur wel stoppen vanwege de pijn.
JdBn

Geen avatar

Berichten: 44
Antwoord #14 Februari 10, 2014, 08:48:24
edit2Rapporteer  
Hier ook een week of 8 tot ik er echt geen last meer van had. Met zittrapeze wel door kunnen kiten toen ThumpsUp Vrii vervelend wel als je altijd op je zij slaapt.. Lips Sealed
BaSS

Berichten: 545
Antwoord #15 Februari 10, 2014, 16:38:28
edit2Rapporteer  
In denemarken zouden ze je laten inslapen Smiley

(giraffe)
kobrin

Berichten: 944
Logs: 0 | 240 uur
Antwoord #16 Februari 10, 2014, 19:04:04
edit2Rapporteer  


Ik heb er ook 2 maanden over gedaan.

Na 4 weken dacht ik dat het wel al kon, en dan snoer je die trapeze vast en weet je al hoe laat het is.

Een zittrapeze lost niet veel op, 1 crash of een te harde landing en je bent weer terug bij af..
FlyingHigh

Berichten: 2707
Antwoord #17 Februari 10, 2014, 19:34:19
edit2Rapporteer  
In denemarken zouden ze je laten inslapen Smiley

(giraffe)

 schater schater ThumpsUp
sthijs

Geen avatar

Berichten: 105
Antwoord #18 Februari 10, 2014, 21:07:18
edit2Rapporteer  
Door rust te nemen ben je er het snelst en het meest pijnvrij vanaf...
Jay Cabrinha

Berichten: 187
Logs: 0 | 169 uur
Antwoord #19 April 04, 2014, 16:44:02
edit2Rapporteer  
Door rust te nemen ben je er het snelst en het meest pijnvrij vanaf...

Rust is het beste, niet dat ik me daar aan houd als ik het zelf heb. Toen ik leerde skate boarden had ik chronische gekneuste ribben en ik was toen 19. Er zijn geen oefeningen voor. Zorgen dat het niet weer beschadigd. en RUST dus. 
feddomw
Gast
Antwoord #20 April 04, 2014, 18:27:20
edit2Rapporteer  
Jay, je moet toch echt eens leren om te kijken naar de data in topics....
Jay Cabrinha

Berichten: 187
Logs: 0 | 169 uur
Antwoord #21 April 07, 2014, 10:40:12
edit2Rapporteer  
ik was wat te enthousiast. nou, ik ga er eens op letten dan. mijn exusus.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.