Ozone Edge gebruikers opgelet!

feddomw
Gast
Antwoord #25 Januari 04, 2014, 13:06:42
edit2Rapporteer  
Nee, maar ik gebruik ze zo weinig....
Monkh

Berichten: 294
Logs: 0 | 403 uur
Antwoord #26 Januari 04, 2014, 17:58:22
edit2Rapporteer  
Ik heb een Edge 2012 13m die heb ik 2de hands een half jaar, (denk 30-40 sessies) mee gevaren en die stond ook op de middelstand met inderdaad gaatjes in de leading edge bij de aanknopingspunten van de pigtails van mn stuurlijnen. Op de 1ste en de 2de foto's de gaatjes.

Mijn 9m 2013 heb ik nog niet zo lang en daar zat alleen een spoortje slijtage.

Ik heb beide nu op de achterste stand gezet maar het viel me op dat de 2012 kite (net) wel beschermd is maar de 2013 niet (resp. foto 3 en 4) Ik ga de plekjes repareren en beschermen met die zwarte plakstrip die je bij de kite krijgt (foto 7). Kan dat met die strip??

Nog een puntje van aandacht bij de Edge's: naast de inflate/deflate zit een rits om je LE open te maken. De rits zelf steekt een beetje uit zijn beschermhoesje (foto 5 2013  en foto 6 2012) en maakte bij alle twee mijn Edges van die piepkleine gaatjes in het doek (als ie in de tas zit). Daar heb ik nu plakkers opgeplakt. De 2012 rits krijg ik met wat moeite wel in zn beschermhoesje maar de 2013 niet.

Ik ben de kwaliteit van SS en North gewend maar je voelt wel dat de Edge wat extra aandacht nodig heeft. Ik kijk ook na elke sessie mn doek na voor ik de kite leeg laat lopen. Een bomb-proof edge zou wel welkom zijn inderdaad.

Bedankt voor Switchdude voor de oplettendheid en het posten  ThumpsUp

Grtz.

Reodude

Berichten: 434
Antwoord #27 Januari 04, 2014, 19:07:41
edit2Rapporteer  
no probs..graag gedaan, was ook even schrikken omdat ikzelf ook een 2013Edge 13m bezit ...( moet deze zelf nog gaan nakijken) alleen vorig seizoen weinig met gevaren.
Misschien jouw foto's ook op kiteforum  plaatsen...kwestie van dat Ozone misschien wat gaat doen, bvb aramid patches bezorgen om daar te kleven ..?
Dude Cool
feddomw
Gast
Antwoord #28 Januari 04, 2014, 19:21:29
edit2Rapporteer  
Wat ik me overigens afvraag: is het doek-op-doek dat de slijtage veroorzaakt, of dat er piepkleine rollers zand in elke pigtail zitten?

Ik heb zo'n beetje het idee dat elke slijtage op al onze kites het meeste door zand komt. Ik zou wel eens willen weten of er vergelijk is met plekken waar alleen grote kiezels zijn en eigenlijk geen stranden of slijtage daar minder is. OR bij Vancouver of zo.
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #29 Januari 04, 2014, 19:25:58
edit2Rapporteer  
Slijtage komt door doek op doek, al zand zand het proces zeker iets versnellen. Het grote probleem daar is dat de aanhechting van de lijn/bridle door de constante kracht die erop staat keihard wordt. Als dat constant tegen een stukje polyester doek zit te schuren krijg je uiteindelijk een gat.

Enige oplossing is door er op die plek een stof te bevestigen wat beter tegen slijtage kan: een kevlar pad.


Dat de ritssluiting niet helemaal onder zijn sokje past is ook slordig.
Monkh

Berichten: 294
Logs: 0 | 403 uur
Antwoord #30 Januari 04, 2014, 19:26:50
edit2Rapporteer  
Het zier er idd uit alsof het gewoon het schuren is van het zwarte lusje tegen de LE. Door het lussen ontstaat er een soort knoop. Precies daar is de LE beschadigd.
HaPe
Moderator

Berichten: 2655
Logs: 0 | 273 uur
Antwoord #31 Januari 04, 2014, 22:34:21
edit2Rapporteer  
Heb vanmiddag ook mijn C4's eens nagekeken.
De 11m begint ook wat plekken te krijgen rond deze punten. 7m heeft het niet, en de 9m heb ik nog niet nagekeken.

Zou er idd die zwarte tape op plakken (is dacron tape, zelfde materiaal als de LE)
Hoop idd dat Ozone hier wat aan gaat doen, is dus niet alleen de Edge die dit heeft
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #32 Januari 05, 2014, 10:52:47
edit2Rapporteer  
Heftig Monkh!

Heb mijn Zeekoeien nagekeken bij het opruimen, en de bevestiging is identiek.
Echter op het Dakron van de LE zit voor alle 3 de pigtail opties een zeer licht en slijtvast grof geweven doek ter bescherming. Dat zou dus de oplossing kunnen zijn.

Ik kan nog steeds niet begrijpen dat een merk als Ozone zo'n fout zou maken. Dakron waar dyneemalijn constant overheen schuift is slijtage, met of zonder zand!
Reodude

Berichten: 434
Antwoord #33 Januari 05, 2014, 11:22:27
edit2Rapporteer  
Ik kan nog steeds niet begrijpen dat een merk als Ozone zo'n fout zou maken. Dakron waar dyneemalijn constant overheen schuift is slijtage, met of zonder zand!
+1
JB - On The Edge

Berichten: 2731
Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #34 Januari 05, 2014, 17:02:22
edit2Rapporteer  
Net ook ff gekeken bij m'n splinternieuwe Edge 7m (2013).
Heb hem nu ook maar op de lichtste bardruk gezet.
Denk dat als je met regelmaat de knoop even andersom legt je het wel voorkomt (neemt niet weg dat het niet hoort...).

De rits is bij mij prima, zit helemaal ingepakt, kan niet tegen het doek komen.

Vind het trouwens wel weer erg netjes van Ozone dat er zo'n uitgebreid pakketje met reserveonderdelen en reparatie materiaal bij zit....over de hoeveelheid stickers nog niet te spreken....
Langbeest

Berichten: 3272
Antwoord #35 Januari 05, 2014, 17:06:37
edit2Rapporteer  
Vind het trouwens wel weer erg netjes van Ozone dat er zo'n uitgebreid pakketje met reserveonderdelen en reparatie materiaal bij zit....

Tja..........
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #36 Januari 05, 2014, 17:08:20
edit2Rapporteer  
Vind het trouwens wel weer erg netjes van Ozone dat er zo'n uitgebreid pakketje met reserveonderdelen en reparatie materiaal bij zit....

Tja..........

Je zal ze maar een keer nodig hebben. Alles kan kapot.

Bij Switches krijg je ook zo'n pakketje. Die plakkertjes waren wel handig toen ik een gat in m'n kop had Grin
feddomw
Gast
Antwoord #37 Januari 05, 2014, 21:00:45
edit2Rapporteer  

Je zal ze maar een keer nodig hebben. Alles kan kapot.

Bij Switches krijg je ook zo'n pakketje. Die plakkertjes waren wel handig toen ik een gat in m'n kop had Grin

Ik heb beide merken gehad. Trust me: de Ozone set is niet te vergelijken met de Switch set. Switch is '98 Toyota Starlet vergeleken met Ozone's 2009 Golf VI GTI.
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #38 Januari 05, 2014, 21:08:49
edit2Rapporteer  

Je zal ze maar een keer nodig hebben. Alles kan kapot.

Bij Switches krijg je ook zo'n pakketje. Die plakkertjes waren wel handig toen ik een gat in m'n kop had Grin

Ik heb beide merken gehad. Trust me: de Ozone set is niet te vergelijken met de Switch set. Switch is '98 Toyota Starlet vergeleken met Ozone's 2009 Golf VI GTI.

Uh je hebt het over de reparatiesetjes toch? Grin
feddomw
Gast
Antwoord #39 Januari 05, 2014, 22:24:28
edit2Rapporteer  

Je zal ze maar een keer nodig hebben. Alles kan kapot.

Bij Switches krijg je ook zo'n pakketje. Die plakkertjes waren wel handig toen ik een gat in m'n kop had Grin

Ik heb beide merken gehad. Trust me: de Ozone set is niet te vergelijken met de Switch set. Switch is '98 Toyota Starlet vergeleken met Ozone's 2009 Golf VI GTI.

Uh je hebt het over de reparatiesetjes toch? Grin

Nee, de kites. schater

Ja, de reparatiesetjes. Dat is nou net weer zo'n ding (net als de tas overigens) waar je ziet dat Ozone niet bezuinigt.
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #40 Januari 05, 2014, 22:29:17
edit2Rapporteer  

Je zal ze maar een keer nodig hebben. Alles kan kapot.

Bij Switches krijg je ook zo'n pakketje. Die plakkertjes waren wel handig toen ik een gat in m'n kop had Grin

Ik heb beide merken gehad. Trust me: de Ozone set is niet te vergelijken met de Switch set. Switch is '98 Toyota Starlet vergeleken met Ozone's 2009 Golf VI GTI.

Uh je hebt het over de reparatiesetjes toch? Grin

Nee, de kites. schater

Ja, de reparatiesetjes. Dat is nou net weer zo'n ding (net als de tas overigens) waar je ziet dat Ozone niet bezuinigt.

Het is wel een hele mooie extra ja. Wat zit er bij de Ozone dan nog meer bij? Schaartje oid?

Hoeveel merken hebben dat eigenlijk?
feddomw
Gast
Antwoord #41 Januari 05, 2014, 22:37:17
edit2Rapporteer  

Het is wel een hele mooie extra ja. Wat zit er bij de Ozone dan nog meer bij? Schaartje oid?

Hoeveel merken hebben dat eigenlijk?

We gaan lekker off-topic...

Je krijgt (uit mijn hoofd):
- A4-formaat vellen van alle kleuren doek op je kite
- plakkers voor speldeprikjes
- alcohol-doekjes
- extra depowerkoord
- ventieldop
- struts slangetjes
- strut-clips
- flessenopener
- een stuk of 1325 Ozone stickers
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #42 Januari 05, 2014, 22:47:10
edit2Rapporteer  

Het is wel een hele mooie extra ja. Wat zit er bij de Ozone dan nog meer bij? Schaartje oid?

Hoeveel merken hebben dat eigenlijk?

We gaan lekker off-topic...

Je krijgt (uit mijn hoofd):
- A4-formaat vellen van alle kleuren doek op je kite
- plakkers voor speldeprikjes
- alcohol-doekjes
- extra depowerkoord
- ventieldop
- struts slangetjes
- strut-clips
- flessenopener
- een stuk of 1325 Ozone stickers

Lol
Monkh

Berichten: 294
Logs: 0 | 403 uur
Antwoord #43 Januari 05, 2014, 23:11:41
edit2Rapporteer  
Je krijgt dus een strip Dacron plakker maar ook een doorzichtige plakker. Ben de naam vergeten maar die kan je mooi op gekleurde delen plakken. (check foto met die rits bij de groene kite)
Reodude

Berichten: 434
Antwoord #44 Januari 06, 2014, 01:43:15
edit2Rapporteer  

Het is wel een hele mooie extra ja. Wat zit er bij de Ozone dan nog meer bij? Schaartje oid?

Hoeveel merken hebben dat eigenlijk?

We gaan lekker off-topic...

Je krijgt (uit mijn hoofd):
- A4-formaat vellen van alle kleuren doek op je kite
- plakkers voor speldeprikjes
- alcohol-doekjes
- extra depowerkoord
- ventieldop
- struts slangetjes
- strut-clips
- flessenopener
- een stuk of 1325 Ozone stickers
dus ze zijn niet echt zeker dat hun spullen het uithouden..met zo een waslijst aan "onderdelen" ( oops deze pas kon ik niet missen Roll Eyes)
dude Cool
feddomw
Gast
Antwoord #45 Januari 06, 2014, 08:28:07
edit2Rapporteer  

Het is wel een hele mooie extra ja. Wat zit er bij de Ozone dan nog meer bij? Schaartje oid?

Hoeveel merken hebben dat eigenlijk?

We gaan lekker off-topic...

Je krijgt (uit mijn hoofd):
- A4-formaat vellen van alle kleuren doek op je kite
- plakkers voor speldeprikjes
- alcohol-doekjes
- extra depowerkoord
- ventieldop
- struts slangetjes
- strut-clips
- flessenopener
- een stuk of 1325 Ozone stickers
dus ze zijn niet echt zeker dat hun spullen het uithouden..met zo een waslijst aan "onderdelen" ( oops deze pas kon ik niet missen Roll Eyes)
dude Cool

Klopt, dude. Daarom moet je ook nooit iets kopen (auto, tv, motor, compiuter, wasmachine) waar garantie op zit. Dat is omdat ze weten dat het kapot gaat. Uitsluitend zaken kopen die expliciet geen enkele garantie hebben.
Marco B.
Moderator

Berichten: 1182
Logs: 0 | 1754 uur
Antwoord #46 Januari 06, 2014, 10:17:57
edit2Rapporteer  

Het is wel een hele mooie extra ja. Wat zit er bij de Ozone dan nog meer bij? Schaartje oid?

Hoeveel merken hebben dat eigenlijk?


We gaan lekker off-topic...

Je krijgt (uit mijn hoofd):
- A4-formaat vellen van alle kleuren doek op je kite
- plakkers voor speldeprikjes
- alcohol-doekjes
- extra depowerkoord
- ventieldop
- struts slangetjes
- strut-clips
- flessenopener
- een stuk of 1325 Ozone stickers

dus ze zijn niet echt zeker dat hun spullen het uithouden..met zo een waslijst aan "onderdelen" ( oops deze pas kon ik niet missen Roll Eyes)
dude Cool


Klopt, dude. Daarom moet je ook nooit iets kopen (auto, tv, motor, compiuter, wasmachine) waar garantie op zit. Dat is omdat ze weten dat het kapot gaat. Uitsluitend zaken kopen die expliciet geen enkele garantie hebben.


er bestaat ook zoiets als een wettelijke garantie,  zie ook http://www.consuwijzer.nl/elektronica/garantie/wettelijke-garantieperiode-in-europa
feddomw
Gast
Antwoord #47 Januari 06, 2014, 10:19:38
edit2Rapporteer  
Je gevoel voor humor is nog niet wakker op de deze maandag, Marco?
Marco B.
Moderator

Berichten: 1182
Logs: 0 | 1754 uur
Antwoord #48 Januari 06, 2014, 10:21:14
edit2Rapporteer  
Je gevoel voor humor is nog niet wakker op de deze maandag, Marco?

klopt Wink
Reodude

Berichten: 434
Antwoord #49 Januari 06, 2014, 11:08:38
edit2Rapporteer  
Lost in translation.....
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.