Ozone Edge gebruikers opgelet!

Reodude

Berichten: 434
Januari 03, 2014, 11:05:22
edit2Rapporteer  
Hoi , kwam een topic over Ozone Edge tegen , die beschadigingen krijgen bij de connectie van de stuurlijnen ter hoogte van de connectie waar men kan kiezen tussen lage, mid of hogere bardruk.

daar wordt door de connectie een gat door de LE geschuurd en zodoende na een tijdje de bladder lek.

misschien toch maar even lezen voor de Ozone Edge ( of misschien andere types riders)
Foto's zijn bijgevoegd in the thread.
hier de link
http://www.kiteforum.com/viewtopic.php?t=2383287&p=823885

dude Cool

Edit: Geen cap Lock gebruiken in de titel aub!
Teigetje

Berichten: 5663
Logs: 0 | 765 uur
Antwoord #1 Januari 03, 2014, 11:10:36
edit2Rapporteer  
Za das nie best, ik zal de heren op Schellinkhout er even op attent maken.  Shocked
Ride

Berichten: 4775
Logs: 0 | 234 uur
Antwoord #2 Januari 03, 2014, 11:28:26
edit2Rapporteer  
Thanks, ik ga er op letten ThumpsUp ThumpsUp
manrot

Berichten: 1161
Logs: 0 | 180 uur
Antwoord #3 Januari 03, 2014, 11:45:25
edit2Rapporteer  
ik heb geen edge, maar c4 en catalyst, ga toch ook die plek even goed bekijken.
JB - On The Edge

Berichten: 2731
Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #4 Januari 03, 2014, 12:48:56
edit2Rapporteer  
Dank voor de tip! Ga maar stukkie tape plakken denk ik.
Nu we toch een Edge topic hebben, 2 vragen:

* Laten jullie de klemmetjes op de struts open of dicht?
(ik heb nog in mn systeem (van de eerste one-pump systemen) dat je met afgesloten struts meer kans hebt op een ploffende LE bij een harde crash). Nu crash ik haast nooit, dus dat is het probleem niet. Komt het de vliegeigenschappen ten goede?

* Welke setting voor de bardruk?
Staat standaard op medium, vaart op zich prima.
Heeft iemand behalve de bardruk nog andere voor of nadelen opgemerkt bij de verschillende settings?

Thnx!
Jellevw

Berichten: 673
Logs: 0 | 249 uur
Antwoord #5 Januari 03, 2014, 13:50:40
edit2Rapporteer  
Dat heb ik ook bij mijn catalyst 2011.
Goed dat je me er even aan herinnerd want dat moet ik nog laten repareren/verstevigen.
feddomw
Gast
Antwoord #6 Januari 03, 2014, 15:06:45
edit2Rapporteer  

* Laten jullie de klemmetjes op de struts open of dicht?
(ik heb nog in mn systeem (van de eerste one-pump systemen) dat je met afgesloten struts meer kans hebt op een ploffende LE bij een harde crash). Nu crash ik haast nooit, dus dat is het probleem niet. Komt het de vliegeigenschappen ten goede?

Hier geen Edge maar andere Ozones.... Altijd clips dicht, want als je LE knalt zonder struts dicht, heb jij een heel groot probleem....
pimpoldi

Berichten: 818
Antwoord #7 Januari 03, 2014, 15:37:37
edit2Rapporteer  
en zodra er een strut open gaat ( nogal een probleem bij die ozones ) dan knalt hij gelijk als je je klemmetjes open hebt staan, Anders kun je je bladder nog redden.

ot.
Dit heb ik ook bij een kite gehad, maar stukje tape bleef niet plakken..
Dutchy112

Berichten: 467
Logs: 0 | 1669 uur
Antwoord #8 Januari 03, 2014, 16:39:25
edit2Rapporteer  
Wow..
Dat zijn enorme schade foto's, ik vaar nu 11/2 jaar edge en 2,5 jaar ozone en dit heb ik nog nooit gezien..
Langbeest

Berichten: 3272
Antwoord #9 Januari 03, 2014, 17:27:37
edit2Rapporteer  
Zo dat is niet zo best, ook mijn Zephyr maar even nakijken.
plens

Geen avatar

Berichten: 14
Antwoord #10 Januari 03, 2014, 17:46:47
edit2Rapporteer  
dat is idd niet zo best, ook mijn Reo's maar eens controleren en een versteviging aanbrengen.
markus

Berichten: 1907
Logs: 0 | 855 uur
Antwoord #11 Januari 03, 2014, 18:11:10
edit2Rapporteer  
Zou idd erg constructie foutje zijn voor zo'n prijzige spring machine!  Maar Ozone kennende word dit gefixed zoals het hoort.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #12 Januari 03, 2014, 19:58:28
edit2Rapporteer  
Een aardige bug, want de meeste gebruikers zullen nooit die pigtails verstellen. Hierdoor zullen ze probleem ook nooit tegenkomen.
Gaat het om alle jaar gangen?
Op zich eenvoudig te repareren, maar wel zonde!

Wellicht dat er nu een kit komt met van die pads. Ik ben benieuwd, Ozone heeft een goede reputatie wat betreft nazorg.
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #13 Januari 03, 2014, 20:06:23
edit2Rapporteer  
Ze moeten bij Ozone eens serieus gaan nadenken of ze geen bomp-proof edge voor het freeriden moeten gaan maken. Deze edges zijn allemaal puur gericht op het racen waardoor er zoveel mogelijk op het randje ontworpen word en ze net iets minder stevig gebouwd worden om het maximale uit de kite te halen.

Alleen voor iedereen die er mee gaat springen etc maakt die paar honderd gram gewicht extra voor verstevigingen niks uit, die hebben liever een kite die wat meer sessie mee gaat.
zwafra

Berichten: 4249
Logs: 0 | 416 uur
Antwoord #14 Januari 03, 2014, 20:09:03
edit2Rapporteer  
Ik vaar nu voor het derde seizoen intensief met de Ozone Edge 7/9/11 (2011) en ik heb ze vandaag even bekeken maar ik heb op GEEN van de drie slijtage plekken...maar ik vaar ze op de stand 1 waar je de stuurlijnen aansluit ..(minste bardruk) en daar zit exstra versterkt matriaal..en kan daar dus niet slijten..waarschijnlijk als je op een van de 2 andere opties je stuurlijnen aansluit is het waarschijnlijk wel gevoelig voor slijtage...zie ook de foto,s
overig heb ik nooit de struts klemmetjes dicht (te veel werk ) Grin
en ik heb ook vernomen dat de Edges uit 2011/12 meer verstevigd zijn als de huidige 2013 modellen die zijn meer op Race performence ontworpen en daardoor ook lichter gemaakt wat weer ten koste gaat van de kwaliteit.. Undecided
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #15 Januari 03, 2014, 20:36:30
edit2Rapporteer  
Ze moeten bij Ozone eens serieus gaan nadenken of ze geen bomp-proof edge voor het freeriden moeten gaan maken. Deze edges zijn allemaal puur gericht op het racen waardoor er zoveel mogelijk op het randje ontworpen word en ze net iets minder stevig gebouwd worden om het maximale uit de kite te halen.

Alleen voor iedereen die er mee gaat springen etc maakt die paar honderd gram gewicht extra voor verstevigingen niks uit, die hebben liever een kite die wat meer sessie mee gaat.

Ze adverteren de Edge wel als high performance freeride. Beetje eigen schuld dan...
feddomw
Gast
Antwoord #16 Januari 03, 2014, 21:02:56
edit2Rapporteer  
Ze moeten bij Ozone eens serieus gaan nadenken of ze geen bomp-proof edge voor het freeriden moeten gaan maken. Deze edges zijn allemaal puur gericht op het racen waardoor er zoveel mogelijk op het randje ontworpen word en ze net iets minder stevig gebouwd worden om het maximale uit de kite te halen.

Alleen voor iedereen die er mee gaat springen etc maakt die paar honderd gram gewicht extra voor verstevigingen niks uit, die hebben liever een kite die wat meer sessie mee gaat.

Ze adverteren de Edge wel als high performance freeride. Beetje eigen schuld dan...

High Performance komt op mij altijd over als fragiel, high maintenance, kwetsbaar, enz...
Dat zie je in surfboards, in fietsen, enz.
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #17 Januari 03, 2014, 21:15:00
edit2Rapporteer  
Een aardige bug, want de meeste gebruikers zullen nooit die pigtails verstellen. Hierdoor zullen ze probleem ook nooit tegenkomen.
Gaat het om alle jaar gangen?
Op zich eenvoudig te repareren, maar wel zonde!

Wellicht dat er nu een kit komt met van die pads. Ik ben benieuwd, Ozone heeft een goede reputatie wat betreft nazorg.

Ozone's worden normaal standaard geleverd op de middelste pigtail, dus dit probleem kan juist vanzelf naar boven komen bij de meeste gebruikers.
feddomw
Gast
Antwoord #18 Januari 03, 2014, 21:20:19
edit2Rapporteer  
Overigens vind ik dat bij sommige kites in de link de schade erg groot is, en mijn eerste reactie is niet "wat een fout in het design", maar "hoe hebben in Godsnaam de gebruikers dit zover laten komen?".

Ik loop mijn kites niet met een vergrootglas na, maar bij uit- en inpakken loop je toch snel en in grote lijnen  je kite na? En zo niet bij elke sessie, toch wel om de zoveel sessies?
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #19 Januari 03, 2014, 21:29:35
edit2Rapporteer  
Ben ik met je eens Feddo, ik zie vrijwel direct wanneer er iets met een kite is. Daarom is het erg raar dat de schade al zo groot is.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #20 Januari 03, 2014, 23:28:00
edit2Rapporteer  
Ozone's worden normaal standaard geleverd op de middelste pigtail, dus dit probleem kan juist vanzelf naar boven komen bij de meeste gebruikers.

Grappig die kleine verschillen tussen de merken Wink
Maar in dit geval dus moeten veel mensen die veel varen dit al hebben. De zondagskiter komt er dus - wat ik uit de verhalen op KF haal - er heel laat achter...

Overigens ben ik het in dit specifieke geval niet met Feddo eens! Deze slijtage komt door het sturen, iets wat gewoon goed moet gaan. En aangezien dit precies onder de pigtail zit zie je dit normaal gesproken ook niet. Dat staat ook zo op KF.
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #21 Januari 03, 2014, 23:35:02
edit2Rapporteer  
Overigens ben ik het in dit specifieke geval niet met Feddo eens! Deze slijtage komt door het sturen, iets wat gewoon goed moet gaan. En aangezien dit precies onder de pigtail zit zie je dit normaal gesproken ook niet. Dat staat ook zo op KF.

Misschien zijn Feddo en ik zuinig op het materiaal (of mierenneukers) want ik kijk nog wel eens naar dit soort punten bij een kite...
feddomw
Gast
Antwoord #22 Januari 04, 2014, 00:39:45
edit2Rapporteer  
Overigens ben ik het in dit specifieke geval niet met Feddo eens! Deze slijtage komt door het sturen, iets wat gewoon goed moet gaan. En aangezien dit precies onder de pigtail zit zie je dit normaal gesproken ook niet. Dat staat ook zo op KF.

Misschien zijn Feddo en ik zuinig op het materiaal (of mierenneukers) want ik kijk nog wel eens naar dit soort punten bij een kite...

Ik ben zeker een mierenneuker. En dat het precies onder de pigtail zit snap ik. Maar een pigtail is bij Ozone bij alle kites hetzelfde, no fucking way dat dit mij niet zou opvallen. Je zit er al aan een kant met je neus zowat bovenop als je de kite oprolt.....pogtail is 20cm koord, meer niet. Wappert alle kanten op, zit niet aan die schade vastgeplakt of zo.

Overigens zeg ik niet dat het goed is wat Ozone hier naar alle waarschijnlijkheid heeft gedaan. Maar het had bij een aantal van de afgebeelde gevallen niet zo ver hoeven komen is mijn mening. Kites slijten, punt. Dus je moet ze altijd nalopen. Pre-flight check, zeg maar.
Groet,
Feddo (2x Catalyst 2011,  3x Reo 2012, 1x Catalyst 2013)
Monkh

Berichten: 294
Logs: 0 | 403 uur
Antwoord #23 Januari 04, 2014, 11:38:55
edit2Rapporteer  
zo maar s kijken. mn Edge 9m staat op de middelste setting  Undecided
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #24 Januari 04, 2014, 12:11:49
edit2Rapporteer  
Io ben benieuwd Monkh, ik hoop dat je geen slijtage hebt!

Op de foto's is te zien dat het precies het punt is waar de pigtail vast zit om de lus van webbing.
Ook zie je duidelijk de contour van deze V van webbing op de LE in vuil. Deze V zit dus altijd stug tegen de LE aan, en moet echt opgetild worden. Dat is bij mijn kites ook zo. Alleen daarvan is de constructie anders.

Ik kan me niet voor stellen dat Ozone dit niet al weet met jarenlange ervaring. Wellicht is er toch wat anders aan de hand.
Feddo: heb jij je kites al nagekeken op enig spoor van Slijtage?
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.