Op zoek naar nieuw kiteboard

TimSix

Geen avatar

Berichten: 13
Februari 26, 2014, 10:29:44
edit2Rapporteer  
Kitehighers,

Ben op zoek naar een nieuw kiteboard, maar zie door de bomen het bos niet meer! Heb nu een Gaastra Vision Pro uit 2010 en heb het idee dat er inmiddels wel weer wat verbeteringen zijn doorgevoerd in de huidige boards toch?!

Het aanbod is zo groot! Ik hoop dat jullie mij misschien zouden kunnen helpen met het vinden van het juiste board.

Ik ben op zoek naar een board die vooral voor het varen erg comfortabel is en ook nog een goede portie pop in huis heeft. Stabiel varen door de chop heeft voor mij de voorkeur! Verder vind ik het erg belangrijk dat de footpads comfortabel zitten, want nu wil ik na een paar rakjes varen nog wel eens kramp krijgen in mijn voeten!

Welk board zouden jullie aanraden en waarom?

Ik hoor het wel!
Ride

Berichten: 4775
Logs: 0 | 234 uur
Antwoord #1 Februari 26, 2014, 10:56:10
edit2Rapporteer  
Je gaat hier natuurlijk een heel hoop reacties krijgen van mensen die hun eigen board erg lekker vinden varen. Eigenlijk moet je gewoon eens van verschillende mensen even hun board uitproberen of tijdens testdagen één en ander testen. Ik vaar zelf met een Trax uit 2012. Deze wordt straks vervangen door een Trax 2013. Dit zijn echt superfijne boards die door de chop heensnijden, weinig spray en hebben erg comfortabele pads. Ik heb al een hoop boards gehad en gevaren, maar tot op heden is dit, voor mij althans, het fijnste board. ThumpsUp
manofglass

Berichten: 151
Antwoord #2 Februari 26, 2014, 11:52:02
edit2Rapporteer  
Is zoals ride zegt een moeilijke vraag waarop  je als antwoord ws alleen maar meningen zult horen.
Mooi zou natuurlijk zijn diverse boards proberen: heb zelf ook het perfecte board voor mij nog niet gevonden.
Heb zelf een flysurfer L (139 x 43); een cabrinha spectrum (133 x 40) ; een oude north dragon(145 x 40) en een spleene door.
het lekkerste board vind ik de north dragon; wellicht door de lengte breedte verhouding.
gebruik de boards voor freeride.........er gaan er binnenkort 2 op MP en dan ook weer op zoek naar een lekker board........
succes met de zoektocht
tgroot

Berichten: 664
Antwoord #3 Februari 26, 2014, 12:59:41
edit2Rapporteer  
Ik vind de brunotti pro-x geweldig maar ben geloof ik de enige in nederland Grin

oftewel shop bellen en testen wat het beste bij JOU past.
Frank82

Berichten: 2539
Logs: 0 | 164 uur
Antwoord #4 Februari 26, 2014, 13:49:44
edit2Rapporteer  
Zoek een board met wat meer rocker, heb je meer comfort door de chop, het board kan ook stijver zijn waardoor je weer meer pop hebt. Het nadeel is dat ze wat meer power nodig hebben om los te komen.

Boardjes met veel rocker waar ook straps op passen:
- slingshot asylum/vision
- naish dub
- f-one trax
en zo zijn er nog genoeg andere. Wil je enkel op straps blijven varen of later ook boots? Ik heb zelf sinds kort een slingshot asylum 138x42, eerst dacht ik die ook met straps te gaan varen maar daarvoor vind ik m'n oude board (crazyfly raptor pro ltd 132x41) toch echt fijner. Met boots is het een compleet ander verhaal, dan is de slingshot zo comfortabel, daarnaast ziek veel pop. Mijn advies indien je dus ook nog op boots wil varen: haal een board wat wat groter is en geschikt is voor boots en hou je oude boardje als straps board.
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #5 Februari 26, 2014, 14:46:30
edit2Rapporteer  
die visin pro is toch stiekem wel echt een goed board man, doet het HEEL goed in de chop en heeft behoorlijke hoeveelheid pop. De opvolger is de Vane, die is iets stijver geworden en iets dikker. Pads/straps combo bij gaastra is niet geweldig. ik vind de pads fijn maar de straps niet(veeeeel te groot) dus ik heb er Nobile pads/straps op, heerlijk Smiley

Trax is een goede tegenhanger en de cabrinha ook.
Chop+freestyle is moeilijke combo, niet heel veel boardjes blinken er in uit.

Nobile NHP is ook goede btw.
Remco86

Geen avatar

Berichten: 31
Antwoord #6 Februari 26, 2014, 15:27:15
edit2Rapporteer  
Iemand ervaring met de North X-ride 2013?
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #7 Februari 26, 2014, 15:31:14
edit2Rapporteer  
Antwoord = simpel! Naish Monarch! X-ride is ook goed alleen lever je veel pop in
Remco86

Geen avatar

Berichten: 31
Antwoord #8 Februari 26, 2014, 16:45:53
edit2Rapporteer  
Tussen die Monarch en de X-ride zit nog wel een behoorlijk prijsverschil ook. Maar ga je als beginner (1 seizoen bezig, kan heen en weer varen) die pop missen denk je?
TimSix

Geen avatar

Berichten: 13
Antwoord #9 Februari 26, 2014, 17:01:47
edit2Rapporteer  
Bedankt voor alle suggesties! ThumpsUp

Zit nu met 2 vraagjes


Zoek een board met wat meer rocker, heb je meer comfort door de chop, het board kan ook stijver zijn waardoor je weer meer pop hebt. Het nadeel is dat ze wat meer power nodig hebben om los te komen.


Met rocker wordt toch juist de kromming van het board bedoeld? Meer kromming = meer rocker? (simpel gezegd)

Heb het idee dat F-One boards wel degelijke en comfortabele pads en straps hebben.
Iemand ervaring met de Acid? Is dat een goed board als je op zoek bent naar comfortabel cruisen en ook nog wel het speelse karakter?
Trax vind ik aardig prijzig als ik zo kijk!

Als je nou een keuze moest maken tussen 5 boards is het nog te doen. Maar neee, het zijn er slechts 5000 waar tussen je moet kiezen  Cry
Frank82

Berichten: 2539
Logs: 0 | 164 uur
Antwoord #10 Februari 26, 2014, 17:07:58
edit2Rapporteer  
Rocker is idd de kromming, Acid is ook een lekker plankje (enkel op de 2012 gevaren).
wasbeer

Berichten: 432
Antwoord #11 Februari 26, 2014, 17:18:31
edit2Rapporteer  
Acid vaart wel lekker maar om in de chop of golven te cruisen heb ik toch liever de trax eerlijk gezegd, vaar hem zelf ook.
Gewoon Don

Berichten: 261
Logs: 0 | 188 uur
Antwoord #12 Februari 26, 2014, 17:18:51
edit2Rapporteer  
Acid is het wakestyle board van F-one. Check de website van f-one voor specs.
Ride

Berichten: 4775
Logs: 0 | 234 uur
Antwoord #13 Februari 26, 2014, 17:22:13
edit2Rapporteer  
En de Trax 2013 is nu best wel voor een oké-prijs te krijgen hoor. Ga je echt plezier mee hebben. Echt een topboardje. ThumpsUp
Vind de 2013 trouwens fijner varen dan de Trax 2014.
Gewoon Don

Berichten: 261
Logs: 0 | 188 uur
Antwoord #14 Februari 26, 2014, 17:22:45
edit2Rapporteer  
Antwoord = simpel! Naish Monarch! X-ride is ook goed alleen lever je veel pop in

Je vergelijkt een (radicaal) Freestyle board met een meer Freeride georienteerd board. Los daarvan schijnt de X-ride juist behoorlijk wat pop te hebben. Check de diverse reviews op het internet.
HaPe
Moderator

Berichten: 2655
Logs: 0 | 273 uur
Antwoord #15 Februari 26, 2014, 20:03:44
edit2Rapporteer  
Antwoord = simpel! Naish Monarch! X-ride is ook goed alleen lever je veel pop in
Dus vanaf nu elk topic met boards word de Naish Monarch door jou geadviseerd ? Zeker net als de Park een alleskunner schater
P e t e r

Berichten: 458
Logs: 0 | 145 uur
Antwoord #16 Februari 26, 2014, 20:17:45
edit2Rapporteer  
Monk forever?? wat voor je?2013 boardje is ook niet zo duur.
ronny

Berichten: 357
Antwoord #17 Februari 26, 2014, 20:20:16
edit2Rapporteer  
koop gewoon een board die bij je vlieger en wetsuit past dan sta je in iedere geval leuk op de foto Smiley

oink oink
markus

Berichten: 1907
Logs: 0 | 855 uur
Antwoord #18 Februari 26, 2014, 20:28:10
edit2Rapporteer  
Alle Shinn boards, zeker de Monk of Speedball
Sayootje

Berichten: 296
Logs: 0 | 511 uur
Antwoord #19 Februari 26, 2014, 20:36:00
edit2Rapporteer  
Leuk ik doe ook me Smiley Nee ff serieus. Er is meer op de markt dan "grote" merken. Test gewoon hier en daar. En koop een board dat past bij je lengte en gewicht om het maximale er uit te halen.

Persoonlijk zou ik kijken naar een Shinn ADHD of Red. Ook heeft Blankforce mooie boardjes. Kijk eens naar een MK3 of een Advisory. Voldoet prima aan jouw wensen. Daarnaast fijne kwaliteit/prijsverhouding.

Beide merken hebben legendarische footpads  Cheesy
Gewoon Toon

Berichten: 121
Logs: 0 | 330 uur
Antwoord #20 Februari 26, 2014, 20:41:59
edit2Rapporteer  
Haha ik sta al leuk met een board op de foto Ronnie !  Joepie
Maar ik zou eerst proberen/testen voor je een  koopt .
ronny

Berichten: 357
Antwoord #21 Februari 26, 2014, 20:45:08
edit2Rapporteer  
foto en lol daar gaat het om
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #22 Februari 26, 2014, 21:07:54
edit2Rapporteer  
Antwoord = simpel! Naish Monarch! X-ride is ook goed alleen lever je veel pop in
Dus vanaf nu elk topic met boards word de Naish Monarch door jou geadviseerd ? Zeker net als de Park een alleskunner schater
Park,Monarch,Park,Monarch, Park,Monarch,Park,Monarch,Park,Monarch,Park,Monarch,Park,Monarch, Park,Monarch,Park, Monarch,Park,Monarch,Park,Monarch,Park,Monarch....Torch... Euh.. Oeps... Nee maar de Monarch is wel een heel goed boardje,  zeker het testen waard,  ik had niet verwacht dat ze m zo radicaal nog konden veranderen tov bv de Moneyshot. Itt laatst genoemde voelt de Monarch nog solider aan (het lijkt er op dat hij nog sterker is gebouwd), heeft meer rocker, heeft meer grip bij het edgen en toch heel erg speels, knalt nog beter door chop heen, dempt de landing erg goed, vaart snel, je vaart er ook snel hoogte mee. Nogmaals hij is echt het testen waard. Ook vergeleken bij de trax8 scoort de Monarch vele malen beter in mijn mening... En dan praat ik puur over de vaar eigenschappen. Wel is het zo dat dit board beduidend zwaarder is dan de trax8, maar dat vertaald zich naar de betere vaar eigenschappen. Dus test maar en je zult t met mij eens zijn
HaPe
Moderator

Berichten: 2655
Logs: 0 | 273 uur
Antwoord #23 Februari 26, 2014, 21:22:52
edit2Rapporteer  
Dat hij zwaarder is dan een Trax 8 maakt mij persoonlijk weinig uit, maar dan hoop ik wel dat de kwaliteit ook een stukje beter is dan die van de Trax 8
Ik hoor verhalen de ronde gaan dat Naish geen garantie wil geven op inserts als er met boots gevaren word, dus ik sla Naish over. Waarschijnlijk een Slingshot Asylum voor mij zodra ik mijn garantieboardje binnen heb, en weer verkocht heb. Die is ook een stuk zwaarder dan de Trax
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #24 Februari 27, 2014, 22:40:49
edit2Rapporteer  
De Monarch is voor boots gebouwd... Lijkt me stug dat ze daar geen garantie voor geven.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.