Even voorstellen en vraag

LdoubleU

Berichten: 6
April 02, 2014, 16:45:55
edit2Rapporteer  
Hallo,

Ik ben Leo, 49 jaar, woonachtig in Friesland en ben watersporter sinds m'n 5e.
Ik heb na in totaal zo'n 4 kitesurf lessen te horen gekregen dat ik nu na de eerste meters zelfstandig gemaakt te hebben nu zelf aan de slag moet, meters maken. Een set aangeschaft (fluid 12 en naish 154 board) en wat op het strand 'gevliegerd' en 1 keer heel kort in het water geweest. Dit jaar wil ik uren op het water maken om ten minste van de zomer fatsoenlijk recht heen en weer te kunnen.

Mijn vraag is of er in Friesland mede 'starters' zijn die op afgesproken tijden ergens (Mirns, Hindeloopen, Workum of Makkum gaan oefenen en waar ik me bij aan zou kunnen sluiten?

Hartelijke groet,
Leo
Teigetje

Berichten: 5663
Logs: 0 | 765 uur
Antwoord #1 April 02, 2014, 18:03:30
edit2Rapporteer  
He Leo
Welkom hier op Kitehigh.
Als je boven in de balk op Forum klik en dan op trefpunt kom je vanzelf de gasten tegen die op Mirns kiten dan heb je gelijk de juiste te pakken.  loser
Frank82

Berichten: 2539
Logs: 0 | 164 uur
Antwoord #2 April 02, 2014, 18:26:00
edit2Rapporteer  
Hier alvast 1 tip: ga vliegeren in het water, water is minder hard dan zand/steen/auto/vuilnisbak/boom/etc.
Ocean-Limbo

Berichten: 2637
Antwoord #3 April 02, 2014, 19:25:11
edit2Rapporteer  
Waarom na 44 jaar overstappen naar kitesurfen ??    Shocked



Zou je dat wel doen ........? ......  Grin
LdoubleU

Berichten: 6
Antwoord #4 April 02, 2014, 20:37:00
edit2Rapporteer  
Bedankt voor de tips allemaal!

Na 44 jaar overstappen? In de jaren 80 (wellicht zo'n beetje de middeleeuwen voor sommige) experimenteerde ik met zelfgebouwde vliegers (powerhawks) en een gunboard (thijs 290). Dat gaf veel fun maar je kon er aan de andere kant ook weer niet zo veel mee. Maar het heeft me nooit losgelaten en komt het nu zelfs tot her-intreden.

cheers
manofglass

Berichten: 151
Antwoord #5 April 02, 2014, 20:54:44
edit2Rapporteer  
hallo leeftijdgenoot,
welkom bij de bejaardenclub.
mirns is mij te ver, maar mocht je 'n keer richting zandmotor gaan moet je 't ff laten weten
handigste is wel om met iemand te kiten die wat verder is dan jij......leer je 't snelst.
LdoubleU

Berichten: 6
Antwoord #6 April 03, 2014, 09:00:40
edit2Rapporteer  
OK, bedankt! Zal ik doen als er gelegenheid is. Doordeweeks werk ik wel eens 2 aaneengesloten dagen in het 'Westen' en kan in de zomer evt. na werktijd een poging ondernemen.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.