Vermiste kiters Slufter gevonden, wat ging er mis?

pimpoldi

Berichten: 818
Antwoord #175 April 16, 2014, 22:14:16
edit2Rapporteer  
@wereldreiziger, wees een man en ga ergens anders lopen zeuren. komopman, hij legt gewoon uit wat er in zijn hoofd is omgegaan...
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #176 April 16, 2014, 22:18:42
edit2Rapporteer  
Het is gewoon goed mogelijk bij een stuurfout in zulke omstandigheden met flinke golven dat je kite over de kop gaat op het water, met alle lijnen door elkaar als gevolg.

Het was zeer flagerig vanwege de buien. Door de stroming stonden de golven vast ook niet loodrecht op de windrichting, welke ook net was verandert.

De beste stuurlui staan altijd aan wal, hetgeen hier gewoon weer klopt!

Wat voor fouten WimT ook heeft gemaakt, ik sta nog steeds met mijn mond vol tanden over het mirakel van zijn redding!
gebruikersnaam

Geen avatar

Berichten: 1202
Antwoord #177 April 16, 2014, 22:28:17
edit2Rapporteer  
Precies, Michiel, beste stuurlui. Ik begrijp het ook niet... Overal waar je vaart zie je continu fouten. En je maakt ze zelf ook. Wim wilde ff die mooie golfjes meepikken. Zo'n fluitje had m achteraf toch van pas kunnen komen, 30 meter verderop waren zijn redders, maar ze vertrokken weer. Ik ga er eentje halen voor sessies met risicovollere omstandigheden.

Grappig dat er een landboard kiteloopcontest georganiseerd wordt in 25+knopen. Vindt iedereen cool. Totdat. 
bredo

Berichten: 593
Antwoord #178 April 16, 2014, 22:30:26
edit2Rapporteer  
Ik ben ook wel eens in een loop terecht gekomen, ik ben ook gepakt door een hoge golf waarin ik gespoeld werd en de kite niet meer wilde , lijnen om mijn benen enz enz, maar je kite ver op zee geheel releasen!! no way dat is je boei waar je op moet hangen in nood!!!!!!!!!! tegenwoordig heb je waterdichte tasjes war je telefoon in kan stoppen!! noodnummer invoeren bellen en wachten, het signaal hebben ze  
zo te pakken... samsung galaxy S5 Wink Check je materiaal altijd als je op zee vaart enz enz. Ik laat me vrouw weten wanneer ik thuis ben als ik dan na een uur nog steeds niet ben...stront aan de knikker!!! water is dodelijk al ben je nog zo sterk en ervaren....

Wim en rob oerveel geluk gehad!
Wereldreiziger

Berichten: 8
Antwoord #179 April 16, 2014, 22:41:26
edit2Rapporteer  
Natuurlijk kan er op het water shit gebeuren waardoor je het allemaal niet meer kan oplossen.

Prima als je wil uitleggen wat er op dat moment in je hoofd omgaat; maar kom alsjeblieft niet aan met verhalen als 'ik ben niet bang voor de dood' en 'toen dacht ik van: ik stap zo wel even op'.
@pimpoldi kijk even het item op de vorige page (TV1 Limburg) en daarna de aflevering Pauw en Witteman van gisteravond.

Dan hoor je van Rob (de andere gevonden surfer) dat Wim ten tijde van de redding al bewusteloos was.

Vanmorgen dacht ik nog: de krant kan die uitspraken (ik ben al drie keer bijna dood geweest, niet bang voor de dood, sneu voor vrouw en kinderen etc..) natuurlijk uit de context gerukt hebben voor het verhaal, maar als je dan met zo'n attitude een interview geeft en vervolgens doodleuk meldt dat je morgenavond (!!) voor de FOTO nog een keer gaat kiten, dan vraag ik me af wat je nu als kiter eigenlijk aan het doen bent.

Rob heeft gewoon een goed en eerlijk verhaal en beseft dat hij ongelooflijk veel geluk heeft gehad, dat zijn de soort mensen die verantwoord kiten.

Ga alstjeblieft niet de kat met de negen levens uithangen
Gewoon John

Berichten: 122
Logs: 0 | 30 uur
Antwoord #180 April 16, 2014, 22:43:29
edit2Rapporteer  
Zojuist een deel van het interview op L1 zitten kijken! Wat een lul. De dame vraagt zelfs op een zeker moment meneer we zijn 48 verder en u bent er nogal laconiek over.

Lekker de media opzoeken Wimt en de komiek uithangen! Ga je schamen en geef toe dat het niet zo handig is geweest.
martinus

Berichten: 35
Antwoord #181 April 16, 2014, 22:48:37
edit2Rapporteer  
Wow, ik ben normaal alleen een trouwe lezer op het forum maar nu moet ik toch ff reageren.

Mijn eerste reactie was huh het was toch aflandige wind, windguru gechecked muah valt nog mee toen dacht  ik welke sukkels gaan er nou zover zonder datje in de de gaten wordt gehouden.

Nou blijkt het allemaal brute pech te zijn beide kites en boards weg teveel ongeveer dezelfde kites en regen met slecht zicht.

Wim en Rob top man dat het goed met jullie gaat wat een avontuur man wel zonde van je wetsuit.....

Reddingsbrigade zwaar respect niet negatief over de genomen risicos in de radiouitzending en ik moest inderdaad nog STEEDS mijn 06 op mn board en kites zetten dat gaat gebeuren voordat ik de volgende keer het water op ga.

misschien een tip ik kite nog net geen jaar heb voor water waar ik niet kan staan bij Rachit een keer een floatvestje gekocht voor een paar tientjes en ik heb altijd mn telefoon ( van de zaak goedkoop rotding) met mn sleutels in zo een waterdicht zakje onder mn wetsuit om mn nek hangen. Zal ik vast nie makkelijk bij kunnen komen maar is een waterdicht doorzichtig zakkie en 112 zal wel snappen als ik loop te schreeuwen dat ik met plus 10 in de noordzee lig dat ut niet goed met me gaat.

dit weekend week thuis van trucken ga ook maar donateur worden is volgens mij ook dezelfde reddingsbrigade waar mn neef en ik begin vorig jaar koffie hebben gekregen in de keet op de dijk toen we vroegen waar precies de slufter was ( stond toen geen wind en wilden is gaan kijken waar dat nou was )

@Bredo tegelijk gepost van dat waterdich tasje/zakje is inderdaad een oplossing voor een tientje
DM2008

Berichten: 913
Antwoord #182 April 16, 2014, 23:05:05
edit2Rapporteer  
@Martinus: nee, zeker geen brute pech. Beiden hebben het risico genomen om met aflandige en vlagerige wind (voorspeld), in afgaand tij (voorspeld) in koud zeewater, alleen (Wim dan) te gaan varen. 

Rob geeft er tenminste blijk van iets geleerd te hebben, in het P&W interview gisteravond. Wim laat zowel in het Volkskrant-artikel als in dit L1-interview zien dat hij er geen reet van geleerd heeft. "Was niet zo slim", that's it. Hij mag er zo nuchter over doen als hij wil, dat is zijn levenshouding niet de mijne, maar het feit dat je zo laconiek met je ongeluk omgaat vind ik oerdom.
Wereldreiziger

Berichten: 8
Antwoord #183 April 16, 2014, 23:18:06
edit2Rapporteer  
Rob geeft er tenminste blijk van iets geleerd te hebben, in het P&W interview gisteravond. Wim laat zowel in het Volkskrant-artikel als in dit L1-interview zien dat hij er geen reet van geleerd heeft. "Was niet zo slim", that's it. Hij mag er zo nuchter over doen als hij wil, dat is zijn levenshouding niet de mijne, maar het feit dat je zo laconiek met je ongeluk omgaat vind ik oerdom.

@DM2008 precies, hij mag prima zo'n levenstijl hebben, maar dit zijn de gasten die de kitesport het imago gevaarlijk en roekeloos bezorgen, terwijl kiten in principe zo veilig is als je het zelf maakt!
martinus

Berichten: 35
Antwoord #184 April 16, 2014, 23:34:12
edit2Rapporteer  
@DM2008 ben ik met je eens dat het dom is vind het daarom ook knap van het interview met de reddingsbrigade dat hij daar niet over begon en niet alle kitesurfers over 1 kam schoor. Die mannen moeten nogal eens uitrukken vanwege lompe kitsurfers.

Met brute pech bedoel ik dat het in het begin van de dag geen aflandige wind was en Wim niet op de hoogte was van springtij hoe groot is de kans dat je op zee lig te dobberen in de buurt van elkaar (na verloop van tijd) beide zonder kite voor selfrescue of een board(was een waveboard begreep ik dat helpt ook om te blijven drijven) dat je maat je in de gaten houdt maar er net teveel dezelfde soort kites op het water zijn.

Hey het is een risico sport je hangt aan 5 of 4 lijntjes dan moet je onder die omstandigheden je spullen beter op orde hebben.....vind ik, dus inderdaad als je dan verderop gaat spelen moet je een kiter mee hebben je let toch altijd op mekaar als je in de buurt bent.
Davidov

Berichten: 896
Logs: 0 | 27 uur
Antwoord #185 April 16, 2014, 23:35:30
edit2Rapporteer  
Wimt kerel, ga AUB geen interviews meer doen. Dat helpt de sport niet verder. Integendeel

Veel mensen lachen nogal om je teksten maar je bent hebt zeker psychische problemen! Ik heb je wel een keer ontmoet en je bent een aardige gozer, maar je blijft Remi!

Zoals ik al zei, jullie gasten hebben echt veel geluk gehad. Je mag je beide pollekes kussen!
Wimt

Berichten: 2498
Antwoord #186 April 16, 2014, 23:55:02
edit2Rapporteer  
Wat jij nu zegt is onzin, wereldreiziger

Kijk nogmaals naar die link van mij, de KNRM adviseert dat niet voor niks. Is in de praktijk getest en betrouwbaar verklaard systeem.
Dat rescue kussentje van 89€ is ook een goed idee. Mijn vriendin had ook een goed idee: zo'n klein power kitje mee, kost niks, klein pakketje, trekt behoorlijk, en valt op.

KNRM had het over een stroboscoop lampje: ook overdag goed zichtbaar.

Ondanks mijn gestuntel, wil de Erasmus ziekenhuis, kiteles van mij. Gratis, dat wel.

Ron Rodeo; dat ik powertape aan mijn bar had, vrijwel functieloos, doet jou vermoeden dat mijn materiaal van toen niet deugde.
Jij doet thuis zeker de afwas, zodat jouw vriendin de garage deuren maar repareert :-).

Die bar heeft altijd gefunctioneerd. Met 5de lijn. Nu had ik een standaard bar, maar zonder 5de lijn. Standaard spul, zoals jij dat wil, zonder dick tape. Had ik wel die 5de lijn gehad, was de kite niet gaan tollen, was er niks aan de hand geweest.
Was ik dus maar eigenwijs geweest, met mijn duck-tape bar, maar wel met 5de lijn.

Ik ga hierop in, omdat dit al de 4de keer is, dat jij met dit verhaal komt, ook dat jij mij behoedde van een vlucht over de duik (ook balony)

Zijn zelfs mensen die medelijden met mij hebben, in die mate, dat ik een nieuw surfpak krijg. Ben mijn kite, RRD 9m Religion, nog kwijt; iemand?

Niet dat ik vind dat men mij negatief beoordeeld, want dat Volkskrant verhaal kun je negatief opvatten inderdaad, heb het artikel niet beoordeeld van tevoren, wel een aanrader om dat te vorderen misschien. Las bijv. Ook ergens, dat mijn hart niet in orde was, vind zelf dat ik wel een goed hart heb :-).

Ja, je kunt de pers niet te woord staan, maar dan make ze helemaal hun eigen verhaal. Heb RTL-late night afgewezen, is wel genoeg zo.

Meest waarheid getrouw, is dus we live interview, kan niet mee gesjoemeld worden. Ook we aanrader voor de toekomst dus, hoe om te gaan met de pers
P e t e r

Berichten: 458
Logs: 0 | 145 uur
Antwoord #187 April 17, 2014, 00:03:26
edit2Rapporteer  
Hey WimT zo'n laser is echt een levens redder, noemen ze een rescue laser flare. Straalt een conische laserstraal uit die van kilometers ver nog is te zien.

hieronder de link:


http://www.youtube.com/watch?v=lOxSA0kHW2w
Wereldreiziger

Berichten: 8
Antwoord #188 April 17, 2014, 00:13:16
edit2Rapporteer  
Ik ben het helemaal met je eens wat betreft het rescuekussentje Wim. Sowieso zou iets van een flare ook handig zijn.

Prima dat je iets onzin vindt, maar vermeld wel even wat en waarom. Je snapt zelf ook denk ik wel dat je argumentatie betreffende wel/geen duck tape op je bar of wel/geen 5de lijn niet echt heel relevant is. Ik snap nu inderdaad dat je kite is gaan tollen (dan had ik hem zelf ook losgegooid denk ik), stom dat je inderdaad niet met een 5-lijns systeem voer, maar dat is je eigen keuze.

Ik geef je ook gelijk dat je juist wél de pers opzoekt (want ja, de media maken vaak hun eigen verhaal), maar ik had (persoonlijk!) liever van je gehoord over een misschien verkeerde keuze van materiaal en het feit dat kitesurfen eigenlijk juist heel veilig is. (Dan laten we kiteniveau, omstandigheden en spotkeuze even buiten beschouwing).

Ik geloof oprecht niet dat je zo kalm bent gebleven en 'niet bang was voor de dood' zoals je het zelf zegt. Persoonlijk zou ik met een lichaamstemperatuur van 32 graden, 9 km uit de kust en zonder kitebuddy of hoop op rescue bidden tot de lieve heer, maar misschien ben ik gewoon een watje.

Hoe jij over het leven denkt en hoe jij risico's inschat is geheel aan jezelf, maar besef dat mensen door je laconieke houding een beeld vormen over kitesurfen en dat beeld is niet positief.

Ik kite zelf regelmatig in de buurt van de Slufter, dus wie weet kom ik je ooit nog een keer tegen. Zoals je moeder zou zeggen: doe alsjeblieft voorzichtig Wim.
Vliegenaar

Geen avatar

Berichten: 216
Antwoord #189 April 17, 2014, 01:05:54
edit2Rapporteer  
Heb net even L1 interview terug gekeken maar jouw houding vind ik echt stuitend en een zeer slechte reclame voor onze mooie sport.
Ik zou je ook aanraden om af te zien van zo'n belachelijke fotoshoot morgen, voordat je kitend Nederland nog meer belachelijk maakt.

Mensen als jij scheppen een beeld dat "we" allemaal cowboys zijn die maar roekeloos wat aan kloten op het water, iets waar ik mezelf en al mijn kite vrienden niet in herken.
Straight edge

Berichten: 526
Antwoord #190 April 17, 2014, 06:12:56
edit2Rapporteer  
http://www.l1.nl/video/kitesurfer-wim-teernstra-donderdag-weer-water-op-16-apr-2014
HDFrank

Berichten: 618
Antwoord #191 April 17, 2014, 07:25:29
edit2Rapporteer  
Je-zus!!  4min 38
Dit is alleen aandacht geil. (hij zegt het zelfs "gewoon opscheppen, nee valt wel meejoh")
U praat er "Compleet komisch" over (ze hebben door wat voor persoon er zit)
Hij is er bewusteloos uit gehaalt. (hoe zo bewuste keuze ik laat me afzinken...)
Sorry 9 min 32 gestopt  (hollywood productie vergelijking)

Sorry Wimt kon het niet meer aanzien.
Misschien ga je het als Yogi komiek nog ver schoppen.
Misschien heb je je doel in dit leven gevonden. KItesurfen als slecht op de kaart zetten..
zelf hoop ik dat jou 15 min in the spotlights hier stoppen.....
Maar ja wat is mijn wens waard, je bent al meer dan 72 uur nieuws..

ps ik wil je wel eens 3 uur (volle kracht)  in een zwembad zien zwemmen.......
Gewoon Ron

Berichten: 645
Logs: 0 | 11 uur
Antwoord #192 April 17, 2014, 07:41:33
edit2Rapporteer  


Ron Rodeo; dat ik powertape aan mijn bar had, vrijwel functieloos, doet jou vermoeden dat mijn materiaal van toen niet deugde.
Jij doet thuis zeker de afwas, zodat jouw vriendin de garage deuren maar repareert :-).

Die bar heeft altijd gefunctioneerd. Met 5de lijn. Nu had ik een standaard bar, maar zonder 5de lijn. Standaard spul, zoals jij dat wil, zonder dick tape. Had ik wel die 5de lijn gehad, was de kite niet gaan tollen, was er niks aan de hand geweest.
Was ik dus maar eigenwijs geweest, met mijn duck-tape bar, maar wel met 5de lijn.

Ik ga hierop in, omdat dit al de 4de keer is, dat jij met dit verhaal komt, ook dat jij mij behoedde van een vlucht over de duik (ook balony)




Hahaha, wat een eigewijze egoist ben je toch.
Ten eerste heb ik geen garagedeur en ja ik doe de afwas. daardoor heb ik na 17 jaar nog steeds een tophuwelijk met knallende ruige sex waar jij alleen maar van kan dromen.

De volgende keer laat ik je echt naar het duin stuiteren, je hebt me niet eens bedankt.
Ik meng me niet meer in deze discussie, maar als ik je volgende keer  zie dobberen, mag je van mij blijven dobberen en zal ik niet bellen. houdoe!

Gewoon John

Berichten: 122
Logs: 0 | 30 uur
Antwoord #193 April 17, 2014, 08:08:28
edit2Rapporteer  
Right Ronnie Joepie

Heb begrepen dat WimT het kiten voor gezien laat en zijn carriere gaat voortzetten in lange afstand zwemmen! De weg naar de media heeft hij weten te vinden, dus nu is het wachten op sponsoren.
Dree

Berichten: 48
Antwoord #194 April 17, 2014, 08:59:11
edit2Rapporteer  
Wim, waarom was je vermomd als boekhouder bij PenW?

Morgen gelukkig weer wind, mag hier een slotje op?
Wimt

Berichten: 2498
Antwoord #195 April 17, 2014, 09:06:23
edit2Rapporteer  
Wat jullie eruit pikken, is dat ik niet bang ben voor de dood. Dat is niet stoer of laconiek, dat is een mening, en oprecht. Dat betekent niet, dat dit meer gevaar oplevert voor mijzelf of anderen. Ik heb niet voor niets 4 uur voor mijn leven gezwommen.
Was ik wel bang geweest, had ik paniek gekregen, dan was ik sowieso gestorven.
Misschien is Rob dus ook niet bang om te sterven.

Bedankt overigens voor de iha positieve reacties.
Ron en ik zullen nooit vrienden worden, maar dat is ook ok.

Zet er nog maar geen slotje op, want ik ga nog detail uitleggen, wat er mis ging.

Ik was overigens niet bij Pen W.
daantjes

Geen avatar

Berichten: 306
Antwoord #196 April 17, 2014, 09:19:32
edit2Rapporteer  
Gezien het feit dat je flinke inschattingsfouten hebt gemaakt ten aanzien van de locatie, het weer en de stroming, vond ik je laconieke en nonchalante houding op L1 ongepast.  Een beetje nederigheid had je niet misstaan.

Vergeet niet dat je niet alleen namens jezelf zit maar op dat moment ook als ambassadeur van de gehele sport. Ik heb het interview niet af gekeken. Ik vond het tenenkrommend en het heeft de kitesport iig niet in een beter daglicht gezet. Ik ben heel blij dat het slechts een lokale zender betrof


Wimt

Berichten: 2498
Antwoord #197 April 17, 2014, 09:32:21
edit2Rapporteer  
Hoezo laconiek. Volgens het KNRM, komt slechts 1 op de 20 langs, om te danken. Dat ik daar vanavond weer voor de camera sta, komend vanuit Maastricht, is  ook voor jullie en de KNRM, niet zozeer voor mij. Al zal het daar gezellig zijn.
Daar komt voornamelijk veiligheid aan bod, en dat kiten is alleen voor de foto. Of dacht je dat ik dan ook ga verzuipen bij windkracht 4? Zou nogal hypocriet zijn, om dan nu niet te kiten, vanuit jullie pressie, en bij windkracht 6 volgende week, wel te kiten.

Dat dit te voorkomen was, daar heb ik al vele tips voor gegeven, en daar komen nog meer.
daantjes

Geen avatar

Berichten: 306
Antwoord #198 April 17, 2014, 09:42:26
edit2Rapporteer  
Hoezo laconiek.

ga naar www.zelfreflexie.nl en kijk het interview nog eens terug

SanderRotterdam

Berichten: 21
Logs: 0 | 34 uur
Antwoord #199 April 17, 2014, 09:51:03
edit2Rapporteer  
Ik post ook niet heel veel hier ik heb niet zoveel ervaring als de rest hier maar lees graag mee en leer.

Ik Schrok maandag aardig van het nieuws en ben het blijven volgen wil graag weten wat er mis ging en wat je er van kunt leren.
Als ik Rob zie bij P&W denk ik ook die zegt nuttige dingen is geschrokken maar gaat door met kiten wat totaal te begrijpen is.

Als ik dan Wim zie bij L1 denk ik echt wat is dit?? sorry hoor Wim ben je onzeker dat je zulke verhalen moet ophouden en er zo laconiek over moet praten?? Dit is echt totaal niet stoer, prima dat je niet bang bent voor de dood.. en ben oprecht blij dat jullie het beide hebben overleefd. Maar termen als gezellig gebruiken in dit soort situaties(als je samen met rob was geweest). Als je je verhaal zo brengt zoals je het brengt bij L1 hoef je het van mij niet op te schrijven want dan leert niemand er iets van. Als je al je energie nu steekt in je mede kiters te vertellen wat er is gebeurd zodat we er allemaal van kunnen leren.

Natuurlijk is het zo dat het een ongeluk is en dat je pech kunt krijgen en te ver uit de kust kunt komen zonder dat je het geheel door hebt. Dat zijn dingen die gebeuren maar alsjeblieft stop met die grapjes en flauwe commentaren daar hebben weinig mensen wat aan.

Nogmaals blij dat jullie het overleefd hebben en hoop dat jullie weer met veel plezier gaan kiten is een fantastische sport. Maar stop alsjeblieft met er zo ongelooflijk makkelijk over praten.

« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.