Vermiste kiters Slufter gevonden, wat ging er mis?

Ozzie Wright fan

Berichten: 657
Antwoord #25 April 14, 2014, 22:48:57
edit2Rapporteer  
nee dat ze pech kregen, vaak zie je dat als medekiter toch wel dat men in problemen is?
markymarc

Berichten: 296
Logs: 0 | 488 uur
Antwoord #26 April 14, 2014, 22:59:15
edit2Rapporteer  
Vermiste kitesurfer gevonden
ROTTERDAM -

Reddingswerkers hebben maandagavond twee surfers gevonden in de Noordzee, op zo'n 9 kilometer van de kust van Voorne-Putten. Een van de surfers had het bewustzijn verloren, de ander was amper aanspreekbaar. Ze worden met een helikopter naar het Erasmus MC in Rotterdam gebracht, meldden de Kustwacht en de KNRM....

citaat Telegraaf..

9 kilometer uit de kust? bij NW wind? WTF..
Ocean-Limbo

Berichten: 2637
Antwoord #27 April 14, 2014, 23:12:11
edit2Rapporteer  
heftig .... ben blij dat ze gevonden zijn ..... maar wil wel graag toedracht weten ...

ik ga wel asap een lycraatje met fluoriserende kleur kopen ....
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #28 April 14, 2014, 23:21:53
edit2Rapporteer  
9 kilometer uit de kust? bij NW wind? WTF..


Wind was NNW in de avond en check maar waar je dan uitkomt als je afdrijft vanaf de Slufter:
http://www.kitehigh.nl/spots/s/id/Strand%20Slufter
Met springvloed en afgaand water is het niet vanzelfsprekend dat je dan ergens aan land komt als de stroming recht de zee op staat op dat moment en alle zandbanken liggen dan ook onder enkele meters water.
chico

Berichten: 1112
Antwoord #29 April 14, 2014, 23:27:44
edit2Rapporteer  
Rob en ik (ilja ) besloten vandaag weer eens te kiten.. Ik met mn nieuwe Torch 8 (2014) en Rob met zn Park 8 (2013). Aangezien ik weer opstapte na een stop van 1,5 jaar besloot ik eerst maar eens een beetje op mn gemak te varen in het poeltje terwijl Rob gelijk het ruime sop koos (Zowel Rob als ik kiten ca 7 jaar en ook in het buitenland. Allebei met een Psycho 5/3 en muts maar geen schoenen/handschoenen.

Tja je raakt elkaar gauw uit het oog. Meerdere Parks en meerdere Torches terwijl het bij mij wel even duurde voordat ik naar buiten ging maar toch relatief dicht bij de kust bleef terwijl er meerdere Parks verder op zee waren. Ik dacht zoals altijd. Rob is buiten spelen. Na enige tijd ga je je toch afvragen waar is Rob?. Waarbij ik wel moet zeggen we zijn elkaar wel eens vaker kwijt geraakt en dan kwam ie gewoon aanvaren. Ja ik was even daar (buitenbeeld, Stelledam of zo)

Toch gaat het kriebelen. Veelvuldig speuren over het water leverde niets op en ook andere , boven aan de trap kijkende kiters maakte geen melding van problemen. Toch na 3 uur geen tekenen van Rob maar eens met de KRM gebeld of ergens een melding was over een zekere Rob bij een strandtent is gestrand. Niet dus.

KNRM heeft gelijk alarm geslagen en toen gebeurde het vreemde. Eerst werd Rob zn kite gevonden bij de Bunker en later een wit board. Raar want Rob heeft een zwart board. Na inzet van 2 choppers/vliegtiuig/ meerdere boten werd na 5 uur door een Chopper een kiter gevonden en vlak daarbij nog n kiter. Dit was op een flink stukje afstand van de kust, zeker een km of 3. Wij hadden zo iets van. He, hoe kan dat nu. We zijn op zoek naar een kiter en nu zijn er 2 in de rescue chopper/ boot. Beiden waren slecht aanspreekbaar (een was er slecht aan toe) en zijn onmiddellijk naar het Erasmus MC afgevoerd met chopper en ik ging daar ook naar toe voor identificatie. Een daarvan was Rob en de andere kiter was nog onbekend maar vlak daarna kwam er een tweede vermissing van de vrouw thuis. Tja, die heeft wel heeeeeeeeeeeel erg mazzel gehad. Eigenlijk allebei. Want als ze alleen die andere kiter er uit hadden gevist en ik bij identificatie had gezegd, dat was Rob niet! Dat was niet goed gekomen.

Rob maakt het in ieder geval goed en die andere kiter volgens mij ook (onder voorbehoud).. Beide hebben dus onafhankelijk van elkaar problemen gekregen waar bij Rob aan het zwemmen was en die andere kiter ook. Beide dus zonder kites ca 3 km uit de kust en blijkbaar heeft de stroming ze bij elkaar gebracht.

Ik was onder de indruk van de KNRM/Brandweer/Zeeppolitie/ Rijkswaterstaat en alle andere betrokkenen. Gasten bedankt voor julllie geweldige inzet. Rob neemt nog contact met jullie op.

Grtz Ilja
ps excuus voor de taal errors. Moet ff snel
.



Ocean-Limbo

Berichten: 2637
Antwoord #30 April 14, 2014, 23:35:24
edit2Rapporteer  
bizar.
Kevin

Berichten: 5381
Antwoord #31 April 14, 2014, 23:42:44
edit2Rapporteer  
Zeker een bizar verhaal benieuwd naar de precieze versie van Rob. Gelukkig leeft iedereen nog!
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #32 April 14, 2014, 23:44:44
edit2Rapporteer  
Zo zie je maar dat de Slufter een plek blijft waar je goed moet op blijven letten. Zeker bij richtingen die eigenlijk aflandig zijn, ook al is de wind gewoon strak en komt van zee aanwaaien.

Gelukkig is het goed afgelopen, beterschap aan beide kiters gewenst!
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #33 April 15, 2014, 00:01:49
edit2Rapporteer  
nee dat ze pech kregen, vaak zie je dat als medekiter toch wel dat men in problemen is?
Als het in de een van de twee laatste buien is gebeurt, (wat ik vermoed) dan ben je zo geconcentreerd bezig met je eigen kite (de vlagen waren niet mild voor een 9m,  in mijn geval, Naish Park met veel depower, was ik goed overpowered, ben maar still gaan "liggen" voor zo ver je dat stil mag noemen) het zicht was toen max 50m, waar door je elkaar makkelijk even uit t oog verliest.
-=Banzai=-

Berichten: 98
Logs: 0 | 197 uur
Antwoord #34 April 15, 2014, 01:53:11
edit2Rapporteer  
Bron : http://www.knrm.nl/waar-wij-zijn/reddingstations/hoek-van-holland/reddingrapporten/?contentID=6CADADB1

Surfers ternauwernood gered, foto-video

Hoek van Holland, 14 april 2014

KNRM gepaged om 17.50 uur, surfer bijna bewusteloos aangetroffen door reddingboot Baron van Linden om 20.20 uur. Tijdens hoisten van drenkeling werd door de Antoinette nog een surfer gevonden.
Maandagavond grote zoekactie voor een vermiste surfer. KNRM reddingboten gepaged om 17.50 uur, surfer bijna bewusteloos aangetroffen door reddingboot Baron van Linden om 20.20 uur. Tijdens het hoisten van de drenkeling werd door de Antoinette nog een surfer gevonden. Beiden mannen zijn per helikopter naar het Erasmus Medisch Centrum gebracht.

Zij hadden vermoedelijk 4 en half uur in het koude water gelegen. De alarmering kwam op gang omdat een van de surfers om 16.00 uur een afspraak had en niet kwam opdagen. Nadat een en ander was geïnformeerd werd de conclusie getrokken dat de surfer nog op zee moest zijn.

Het Kustwachtcentrum alarmeerde om 17.50 uur de KNRM reddingstations Hoek van Holland en Stellendam. Vermoedelijk is de surfer aan de zuidkant van de Maasvlakte overvallen door een windvlaag waardoor hij de controle over zijn kite verloor. De surfer heeft zeker 2 en half uur in het water gelegen en mogelijk 4 en half uur. De surfer werd aangetroffen in positie 51°.52.38 Noord en 003°56.52 Oost.

Bij toeval, tijdens het hoisten van de drenkeling naar de NHV helikopter werd door de Antoinette van KNRM reddingstation Stellendam een tweede surfer gespot. Spoedig is deze met het drenkelingen platform aan boord gebracht. Ook deze surfer is met dezelfde helikopter naar het Erasmus Medisch Centrum in Rotterdam gebracht.

Tijdens de zoekactie namen ook vaartuigen van de reddingsbrigades mee, het kustwachtvliegtuig en de reddingshelikopter van NHV. Aan land werd ook uitkijk gehouden.



=====================

Dikke hulde aan de KNRM !
chico

Berichten: 1112
Antwoord #35 April 15, 2014, 02:22:12
edit2Rapporteer  
Hey Gasten. Kom net uit Erasmus MC. Ik heb Rob opgehaald en die maakt het goed. Ook kennis gemaakt met de andere kitesurfer en dat is..................................... .......WimT. Hij maakt het ook goed.
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #36 April 15, 2014, 03:05:49
edit2Rapporteer  
Hey Gasten. Kom net uit Erasmus MC. Ik heb Rob opgehaald en die maakt het goed. Ook kennis gemaakt met de andere kitesurfer en dat is..................................... .......WimT. Hij maakt het ook goed.
wauw!!! Te gek!!!! Wat een verhaal!!
P e t e r

Berichten: 458
Logs: 0 | 145 uur
Antwoord #37 April 15, 2014, 03:50:51
edit2Rapporteer  
Jeetje 2 doorgewinterde kiters zover ik dat weet. Beterschap voor de mannen en veel respect voor de reddingsdienst, morgen maar is echt donatie starten. Daad bij woord gevoegd,
KiteGuy

Berichten: 53
Antwoord #38 April 15, 2014, 07:05:59
edit2Rapporteer  
Heftig verhaal dit zeg! Zo zie je maar weer, 7 jaar ervaring wil niets zeggen. Als je materiaal je in de steek laat, of een flinke golf grijpt je vliegert voordat je hem kan herstarten, kan je aardig in de problemen komen. Bij mij een keer gebeurd in Vietnam (materiaalpech en een kite school die ik dagelijks 5€ betaalde voor een rescue-service was even 'vergeten' dat ik nog op het water was en had zijn deuren inmiddels gesloten..zal geen namen noemen) en ik heb mijn lesje wel geleerd. Ik ga niet snel meer ver van de kust. Het water daar was erg warm, maar geloof me, als je er lang genoeg in ligt ga je ook makkelijk richting onderkoeling.
Maar goed, sinds 2012 ben ik donateur van de KNRM...deze instantie bestaat alleen van giften en je kan ze zomaar nodig hebben, dus word donateur, beste kitevrienden!
Gewoon Ron

Berichten: 645
Logs: 0 | 11 uur
Antwoord #39 April 15, 2014, 07:17:20
edit2Rapporteer  
Hey Gasten. Kom net uit Erasmus MC. Ik heb Rob opgehaald en die maakt het goed. Ook kennis gemaakt met de andere kitesurfer en dat is..................................... .......WimT. Hij maakt het ook goed.


vooral als ik de naam van Wim-T lees dan gaan eigenlijk mijn haren recht overeind staan.
Ik wil niet te voorbarig zijn maar ik heb ernstige twijfels over zijn kunde. ik heb hem vorige jaar nog gered door achter hem aan te rennen in 8-9 bft op slufter strand toen zijn kite aan het loopen was richting de duinen. heb hem toen ternauwernood bij zijn harnas kunnen pakken.
naderhand met hem gesproken en zijn materiaal was in zeer slechte staat, wat doe je dan op het strand met 8 bft. (er zat Ducktape op zijn bar etc.)
maar goed misschien trek ik te snel conclusies...
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #40 April 15, 2014, 07:47:49
edit2Rapporteer  
Ron sorry jongen maar deze reactie is volledig ongepast. Iedereen kan een ongeluk overkomen.
Sterkte aan Wim  en Rob!
gebruikersnaam

Geen avatar

Berichten: 1202
Antwoord #41 April 15, 2014, 08:02:54
edit2Rapporteer  
Agree. Ik ben heel blij met de goede afloop en ik hoor graag van de mannen wat er mis is gegaan. Share and learn.

Rob is toch niet Robbepop, of wel?

Rob en Wimt: beterschap en tot snel.
Gewoon Ron

Berichten: 645
Logs: 0 | 11 uur
Antwoord #42 April 15, 2014, 08:13:53
edit2Rapporteer  
klopt, ik ben ook oprecht blij met de goede afloop. Ik geef ook aan dat het misschien wat voorbarig is. neemt niet weg dat ik graag wil weten wat er nu precies is gebeurd, net als iedereen, denk ik. 

geloof68

Berichten: 2096
Antwoord #43 April 15, 2014, 08:16:36
edit2Rapporteer  
Veel sterkte Wim en Rob.

@Loek: Rob was op de dam.
Peer

Berichten: 1037
Logs: 0 | 60 uur
Antwoord #44 April 15, 2014, 08:20:58
edit2Rapporteer  
Als ik het verhaal zo lees dan lijken het twee aparte gevallen. Dit terwijl ik eerst dacht: de een zal de ander wel hebben proberen te redden. Maar goed, we zullen de toedracht vermoedelijk nog wel horen.

Spoedig herstel gewenst mannen...

Zijn er eigenlijk kiters die een rooksignaal of iets dergelijks bij zich dragen? Bij red bull coast to coast kregen we van de organisatie zo een resttube. Toen leek me een rooksignaal / lichtkogel ook wel wat veiligheid toevoegen.
japo

Geen avatar

Berichten: 75
Antwoord #45 April 15, 2014, 08:22:50
edit2Rapporteer  
Kustwacht en KNRM...BRAVO...BRAVO
Ozdakiteman

Berichten: 72
Logs: 0 | 64 uur
Antwoord #46 April 15, 2014, 08:27:11
edit2Rapporteer  
Puik werk van de hulpdiensten.

Zo zien we allemaal maar weer het is altijd opletten geblazen.
Gelukkig is het goed afgelopen en wat hebben ze geluk gehad.

Nog even en het was donker geworden en dan ik de kans groot dat ze je niet meer vinden....

Beterschap iig.

gebruikersnaam

Geen avatar

Berichten: 1202
Antwoord #47 April 15, 2014, 08:28:01
edit2Rapporteer  
Zojuist verjaardagscadeautegoed omgezet in donatie KNRM
Gewoon Ron

Berichten: 645
Logs: 0 | 11 uur
Antwoord #48 April 15, 2014, 08:34:37
edit2Rapporteer  
Jongens laat je net als ik (En @gebruikersnaam) , gelijk van de goede kant zien, ik ben zojuist donateur geworden en stort maandelijks een bedrag.

Windhoos

Berichten: 498
Logs: 0 | 701 uur
Antwoord #49 April 15, 2014, 08:35:29
edit2Rapporteer  
Klasse KNRM!! Echt te gek! Per toeval een 2e gevonden.... Bizar! Ben benieuwd naar het verhaal, maar t belangrijkste is dat Rob en Wimt in orde zijn.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.