5de lijn door kite

Wimt

Berichten: 2498
April 18, 2014, 21:42:56
edit2Rapporteer  
En hoe dit te voorkomen.

Gewoon op tijd lossen, dmv een klip. Er zijn betere clips hiervoor, maar die had ik niet.

Foto1: de ring eruit halen.
Foto 2: de haak
Nature

Berichten: 1295
Antwoord #1 April 18, 2014, 21:49:32
edit2Rapporteer  
ongelovelijk gewoon verder knutselen. 
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #2 April 19, 2014, 02:08:44
edit2Rapporteer  
Geen slimme zet.
P e t e r

Berichten: 458
Logs: 0 | 145 uur
Antwoord #3 April 19, 2014, 02:57:28
edit2Rapporteer  
Ziet er goed uit, kan je makkelijk 2km mee uit de kust kite.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #4 April 19, 2014, 07:59:04
edit2Rapporteer  
Iedere goede leash heeft een oh shit handle als laatste redding om je kite helemaal los te maken van jezelf. zo'n clip helpt dan niets. Krijg je in geval van nood niet open!

Wat echt een gevaar is, is de leash via de suïcide bevestiging achterop je harnas vast maken.
Held Aaron Hadlow heeft de kite gemeenschap hier al eens uitgebreid op gewezen!
Zelf ook al meerdere malen meegemaakt dat ik onder water werd getrokken omdat de kite toch druk kreeg, anderzijds gepakt werd door een golf.
Die vestiging op je harnas moet aan de voorkant zitten. Weinig harnassen die daar een stevige bevestiging voor maken. Als je uitgehaakt vaart je enige optie! Vaak scheurt de bevestiging los in zo'n geval. Wel veilig, maar weinig duurzaam  Wink
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #5 April 19, 2014, 08:17:53
edit2Rapporteer  
Wim heeft wel een punt, alleen is er geen markt voor en werkt het alleen wanneer je kite drukloos in het water ligt. Slingshot had hier vroeger de wavegranade voor:




Even terug over de bevestiging van de leash, niet de voorkant bedoelde Hadlow maar aan de zijkant. Wanneer je zo vooruit getrokken wordt krijg je niet alleen kracht van voren maar van de zijkant. Kan je nog steeds goed bij de leash en je lichaam kan het ook beter verdragen.
feddomw
Gast
Antwoord #6 April 19, 2014, 08:39:34
edit2Rapporteer  
OR levert bij een bar een speciaal stukje nylon/klittenband om zowat op elke trapeze je leash aan de voorkant te kunnen bevestigen.

Mijn leash zit altijd aan de voorkant vast. Als je niet aan handlepasses doet, heeft je leash niets te zoeken aan de achterkant van je trapeze.
Nature

Berichten: 1295
Antwoord #7 April 19, 2014, 08:44:28
edit2Rapporteer  
Een leash hoort aan de D-ring van je harness.

Zodra er dan iets mis gaat zit de QR altijd op de zelfde afstand binnen handbereik en kan is de kans zeer klein dat je er op gaat liggen bij een crash.


Leash aan de voorkant is ook mega gevaarlijk als je voorovergaaat is het vrijwel onmogelijk om bij je Leash QR te komen.
paul56

Berichten: 684
Logs: 0 | 299 uur
Antwoord #8 April 19, 2014, 09:23:25
edit2Rapporteer  
Mijn leash zit altijd aan de voorkant vast. Als je niet aan handlepasses doet, heeft je leash niets te zoeken aan de achterkant van je trapeze.

Helemaal mee eens! Maar ik zie het nog veels te weinig. Teveel kiters laten zich beïnvloeden door de filmpjes met handlepasses en denken, dat zijn de cracks. Als ik het op dezelfde manier draag, lijk ik ook op een crack.
chico

Berichten: 1112
Antwoord #9 April 19, 2014, 09:39:06
edit2Rapporteer  
Hmm van 5e lijn door kite gaat het ineens over waar je je leash moet bevestigen.

Ik heb ze gewoon achter en doe geen handle pass. Ben ik nou stout en dom?

Het systeem van Wim spreekt mij niet aan. Dan maar een 5e door de kite en weer1000 euro voor een nieuwe uitgeven of laten repareren. Ik vaar overigens Torches (dus 5e)

Dat systeem van Wim heeft alleen nut als alle andere lijnen niet in  elkaar gedraaid zijn en alleen de 5e om de kite is geslagen maar wat is de kans daar op en dat moet je een C op klassieke manier starten, zoals vroeger. Een reverse start lijkt me dan makkelijker.

Ik hou het gewoon en zie meer om tijdens een gekke  crash in de golf maar gelijk mijn 5e te pakken zodat die het kortst wordt van alle lijnen en dat de kite in een safe positie komt. Probeer maar eens voor 5 rs onder ons aan je 5 te te trekken. De kite is gelijk een dooie vogel Smiley

Gewoon Ron

Berichten: 645
Logs: 0 | 11 uur
Antwoord #10 April 19, 2014, 09:40:19
edit2Rapporteer  

Ik zou vooral hier naar kijken, veeeeeeeeeeeel belangrijker.   


feddomw
Gast
Antwoord #11 April 19, 2014, 10:05:24
edit2Rapporteer  
Een leash hoort aan de D-ring van je harness.

Zodra er dan iets mis gaat zit de QR altijd op de zelfde afstand binnen handbereik en kan is de kans zeer klein dat je er op gaat liggen bij een crash.


Leash aan de voorkant is ook mega gevaarlijk als je voorovergaaat is het vrijwel onmogelijk om bij je Leash QR te komen.

Sorry, Gillion, dit ben ik echt met je oneens. Ten eerste zijn er genoeg trapezes die geen D-ring hebben, de handlepass leash/lijn zit in de trapeze vastgemaakt met een of andere QR. Ten tweede zijn er ontzettend veel mensen die de leash nog steeds niet aan de D-ring vastmaken als 'ie er zit, maar aan de handlepass-lijn.

Als je leash aan de voorkant gevaarlijk vindt omdat je er niet bijkomt, mag jij me vertellen hoe je er dan wel bij kan komen als je achterover getrokken wordt en je dus je arm tegen de trekrichting in achterom je rug moet doen om de QR te trekken.

Hmm van 5e lijn door kite gaat het ineens over waar je je leash moet bevestigen.

Omdat we geen aandacht willen geven aan Wimt's gebrek aan wijsheid of zelfkennis, zeker niet hij nu een soort opleving heeft door alle aandacht.
EddyC

Geen avatar

Berichten: 1073
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #12 April 19, 2014, 10:50:03
edit2Rapporteer  
bIj 5 lijns: 3 lijnen doorsnijden (enkel een stuurlijn en een powerlijn overhouden) en de kite vlagt uit. Dan kun je je 2 resterende lijnen oprollen op je bar. Eens bij de kite met de bridle lijnen naar het strand/ vaste oever 'zeilen'.
markus

Berichten: 1907
Logs: 0 | 855 uur
Antwoord #13 April 19, 2014, 11:33:36
edit2Rapporteer  
Mn leash zit altijd aan mn trapezehaak.  Eer dat dié breekt!
EddyC

Geen avatar

Berichten: 1073
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #14 April 19, 2014, 12:43:54
edit2Rapporteer  
En toch kan de trapeze haak afbreken bij een sprong en dan is meteen je kite weg.
markus

Berichten: 1907
Logs: 0 | 855 uur
Antwoord #15 April 19, 2014, 13:43:06
edit2Rapporteer  
Tja, dan kan je wel stoppen. Bar kan breken,je lijnen,etc. 
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #16 April 19, 2014, 13:55:10
edit2Rapporteer  
Hmm van 5e lijn door kite gaat het ineens over waar je je leash moet bevestigen.

Ik heb ze gewoon achter en doe geen handle pass. Ben ik nou stout en dom?

Niemand zegt dat je dom bent, Ilja!
Echter je loopt wel een hoger risico om in de problemen te komen als je kite niet volledig flagged bij een quick release actie!
Zeker als je niet uitgehaakt op je suicide leash vaart niet een heel groot risico. Maar Feddo's uitleg zegt al genoeg

Aan de zijkant werk ook niet prettig weet ik uit ervaring. Vooral als je in branding released kan je kite gaan trekken, met alle gevolgen van dien
chico

Berichten: 1112
Antwoord #17 April 19, 2014, 14:48:24
edit2Rapporteer  
@Michiel. Het was n retorische vraag Grin

Het is met alles wat je doet. Risico Inventarisatie en Evaluatie. De een doet dat beter dan de ander dan blijven we ook gewoon mensen.

Gelukkig maak ik met kiten minder fouten dan met vrouwen. Met het eerste nog nooit wat gehad  schater
Wimt

Berichten: 2498
Antwoord #18 April 19, 2014, 15:10:59
edit2Rapporteer  
Die klip is puur om, ingeval je vermoed dat de 5de lijn over de kite zit, je de kite, en daarmee ook jezelf, nog kunt redden, door de 5de lijn alvast te lossen, terwijl de kite dus nog in het water ligt.
Daarna kun je aan wal gaan, en de 5de lijn met een ijzerdraadje weer door de chickenloop trekken.
In meer power situaties, is deze klip niet goed genoeg, zoals ik al zei, daar zijn betere clips voor. Ik heb de haak wel glad geflext, want dit soort haken hebben altijd van die in elkaar grijpende haakjes. Om de haak sterker te maken, wat nu niet nodig is.

Maar, bij meer power heb je al een goede kans, dat de lijn door je kite scheurt.

Heb mijn leash ook nog achterop; wat is nu het beste?
Gewoon Ron

Berichten: 645
Logs: 0 | 11 uur
Antwoord #19 April 19, 2014, 18:04:23
edit2Rapporteer  


Heb mijn leash ook nog achterop; wat is nu het beste?

Stoppen met kiten
Wimt

Berichten: 2498
Antwoord #20 April 19, 2014, 23:15:11
edit2Rapporteer  
Wat die ruwe sex van jou betreft, Rom, komt overeen met jouw kiten. Zelfs in de meest ruwe omstandigheden, draai je de mooiste loopjes.
Maar eens gaat dat gevaarlijke loopen mis
Dan beland je in het ziekenhuis, wegens dat ruwe gedoe.

« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.