De persoonlijke ideeen van wim over veiligheid

Wimt

Berichten: 2498
April 27, 2014, 12:30:48
edit2Rapporteer  
5de lijn op je kite zetten, voorkomt bij een technisch mankement, dat je kite gaat tollen. Bij tollen moet je de kite los laten schieten, met grote kans dat de kite weggaat, en jij minder opvalt bij opsporing.

AIS SART; een door het KNRM goedbevonden en getest GPS-systeem, om je te traceren. Ik combineer Dit met een vuurpijl: eerst de vuurpijl, bij een calamiteit, zodat medekiters mij kunnen redden, en indien geen succes: de GPS (zodoende behoeft de KNRM minder uit te rukken) kost 335€.
Beide aan mijn trapeze gemaakt, zie Www.kitehigh.nl

Buddy systeem; kijk hiervoor ook naar kitehigh, om eenvoudig af te spreken.
Buddy betekent: op mekaar letten, om erger te voorkomen.

Ook op kitehigh: check de spots, bij welke windrichting die veilig bevaarbaar zijn. Ga nooit met aflandige wind kiten. Vraag ook locaal, hoe het zit met stroming e.d.

Vóór je materiaal koopt, om met kiten te beginnen: les is een must, krijg je veiligheidsadviezen en leer je zelfredzaamheid. Vraag of er les wordt gegeven dmv een portofoon, leer je veel sneller.

Koop nooit materiaal, van voor 2009, latere jaren zijn altijd goed, maar neem geen C-kite, beginner zijnde.
Binnen water is gevaarlijk, wegens klein strand, en zeer vlagerige wind. Probeer je kite nooit op land.

Impact vest en helm is ook aan te raden.

Bij vragen: raadpleeg fora, als Kitehigh, en stel je vraag.


Nog iets aan toe te voegen?

Titel aangepast, Ed
Dobbelsteen

Geen avatar

Berichten: 296
Antwoord #1 April 27, 2014, 12:37:30
edit2Rapporteer  
Geen C-kite zou ik nu niet zeggen. Het is gewoon wat moeilijker om te leren.
En probeer nooit je kite op land? Huh? Landboarden en buggy'en zijn beiden sporten op land waarbij je een kite gebruikt.
The O

Berichten: 1931
Logs: 0 | 68 uur
Antwoord #2 April 27, 2014, 12:38:30
edit2Rapporteer  
De kans is klein maar het blijft dat als je trapeze kapot gaat dat je weer zonder in het water lig.
Frank82

Berichten: 2539
Logs: 0 | 164 uur
Antwoord #3 April 27, 2014, 13:58:58
edit2Rapporteer  
Al deze adviezen gewoon negeren behalve dat over aflandige wind/stroming en vooral dit doen:

- je eigen kunnen goed inschatten
sthijs

Geen avatar

Berichten: 105
Antwoord #4 April 27, 2014, 14:05:25
edit2Rapporteer  
Ga niet verder de zee op dan dat je terug kan zwemmen
Robin73

Berichten: 948
Logs: 0 | 176 uur
Antwoord #5 April 27, 2014, 16:40:59
edit2Rapporteer  
Ik ben nog niet overtuigd van het varen met een 5e lijn. Deze kan ook je kite kapot scheuren bij een invert.
Giertje

Berichten: 1230
Antwoord #6 April 27, 2014, 17:08:21
edit2Rapporteer  
Goed advies Wimt. Top! YeSS
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #7 April 27, 2014, 18:22:43
edit2Rapporteer  
ik hoor net dat Wimt importeur wilt worden van de AIS SART.... wat n schijt advies. Mijn advies: doe geen dingen die WimT wel doet.
GP

Geen avatar

Berichten: 19
Antwoord #8 April 27, 2014, 18:27:58
edit2Rapporteer  
Gewoon niet te ver de zee op (zwemafstand) en je materiaal opgeven als je zelf in nood komt.
Velen willen het materiaal redden en verliezen daardoor hun eigen veiligheid uit het oog.

Ocean-Limbo

Berichten: 2637
Antwoord #9 April 27, 2014, 18:56:47
edit2Rapporteer  
Wimt ..... volgens mij ben je een belangrijk advies vergeten ......

 ListenToMe "Ga nooit knoeien aan je gear!" ......... Shocked
Windhoos

Berichten: 498
Logs: 0 | 701 uur
Antwoord #10 April 27, 2014, 19:40:10
edit2Rapporteer  
Kan misschien allemaal niet vaak genoeg gezegd worden wat je wel/niet moet doen, maar ik begin al die topics met adviezen die al lang en breed bij de meeste bekend zijn en zo niet allang op dit forum te vinden zijn nu wel zat te worden.... Voor de meeste veranderd er dus ook niks na die bekende reddingsactie, omdat ze allemaal al gewoon hun verstand gebruikte. En als beginners dit forum gaan raadplegen zien ze inmiddels door de bomen het bos niet meer met al die aflandige topics van de laatste weken.

Van mij mag ook hier een slotje op!
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #11 April 27, 2014, 19:56:34
edit2Rapporteer  
Kan misschien allemaal niet vaak genoeg gezegd worden wat je wel/niet moet doen, maar ik begin al die topics met adviezen die al lang en breed bij de meeste bekend zijn en zo niet allang op dit forum te vinden zijn nu wel zat te worden.... Voor de meeste veranderd er dus ook niks na die bekende reddingsactie, omdat ze allemaal al gewoon hun verstand gebruikte. En als beginners dit forum gaan raadplegen zien ze inmiddels door de bomen het bos niet meer met al die aflandige topics van de laatste weken.

Van mij mag ook hier een slotje op!
+1
Gewoon Toon

Berichten: 121
Logs: 0 | 330 uur
Antwoord #12 April 27, 2014, 20:10:14
edit2Rapporteer  
Wat mij opvalt is dat al die onzin begint met Wimt !
Kan Wimt niet op slot ??
Wimt

Berichten: 2498
Antwoord #13 April 27, 2014, 20:34:09
edit2Rapporteer  
Ok, hetzelfde clubje afzeikers weer, begint te wennen, voegt niks toe, dus ik maar;

Scotch tape op je pak plakken, en neem er fel gekleurd pak.

Dit naar aanleiding van verzoek KNRM, om hun veilige adviezen te updaten. Maar ja, lezen kunnen jullie ook niet.

Mijn vriendin geeft les op het academisch ziekenhuis, oa.
5% Van de studenten, krijgen extra examentijd, wegens dyslexie!
Je zal maar een recept krijgen, 50 mg, terwijl het 5 moest zijn.

Komt dus overal voor...
Gewoon Ron

Berichten: 645
Logs: 0 | 11 uur
Antwoord #14 April 27, 2014, 20:42:34
edit2Rapporteer  
Wim JIJ bent diegene die deze club afzeikers en kitend Nederland belachelijk heeft gemaakt op TV. Dat stuit nog steeds tegen het zere been en als je dan nooit de ballen hebt gehad om daar niet eens je excuses voor aan te bieden dan ben je het niet waard om al deze onzin op het forum te gooien.
Je moet niet denken dat je met al je "adviezen" jezelf onsterfelijk kan maken bij beginners. Wil je hun hartjes winnen ofzo omdat je al onze verloren hebt? Doe toch niet zo dom man, zoek hulp of iets.
 

Gewoon Toon

Berichten: 121
Logs: 0 | 330 uur
Antwoord #15 April 27, 2014, 20:45:24
edit2Rapporteer  
Wimt ik ben ook lid van kite high en ik geloof dat het niet de bedoeling is dat je deze ONZIN gaat posten richting KNRM  uit ONZE Naam en ik denk dat ik NIET alleen voor mezelf spreek
Ik krijg de indruk , en dan zeg ik het netjes dat jij niet goed bij je hoofd ben !
Ga met een deskundig persoon praten over je problemen en laat ons met rust !
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #16 April 27, 2014, 21:02:53
edit2Rapporteer  
Mannen.  Dat er een steekje los zit bij Wim na meerdere bijna dood ervaringen was toch wel duidelijk na al die jaren? Moeten we hem daarom zo aanvallen omdat hij communicatief zich minder goed kan uiten?

Aan Wim. Heb zelfkennis en stop even met je kruistocht naar extra veiligheid totdat je een manier gevonden hebt die niet iedereen tegen de schenen schopt.


Topics als deze gaan dan ook op slot totdat iedereen gekalmeerd is.
Ed.

Berichten: 2732
Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #17 April 27, 2014, 23:42:47
edit2Rapporteer  
Titel aangepast!

We moeten als KH maar gauw een lijstje over veiligheid naar de KNRM sturen. Ik probeer er morgenochtend voor te gaan zitten.

Deze sport is te link om zulke posts te tolereren, voor een leek is het niet duidelijk wie nu gelijk heeft.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.