selflaunch met vuilewaszak van Ikea

Ocean-Limbo

Berichten: 2637
April 30, 2014, 18:54:46
edit2Rapporteer  
Vandaag te weinig wind om te kunnen varen .....  Cry   maar genoeg wind om de selflaunch met een sandanchor (vuilewaszak van Ikea) te testen ......  Grin

selflaunch door een waterstart op het strand te doen vind ik te tricky i.v.m. schelpen en andere scherpe voorwerpen ...  ThumpDown
selflaunch met een zandzak op een kitetip vind ik ook te link i.v.m. beschadiging van de LE ...  ThumpDown
selflaunch met een draaipin werkt goed op een grasveld maar op het strand met los zand wordt zo'n pin er in no time uitgetrokken ....  ThumpDown

de oplossing: een canvas waszak voor vuile was (uit m'n studententijd). Zo'n zak half gevuld met zand en half ingegraven is een zekere bevestiging voor een lijn met een karabijn.... werkt perfect ... ThumpsUp
en revers is het een veilige manier om je kite zelf te landen .... ThumpsUp







Nature

Berichten: 1295
Antwoord #1 April 30, 2014, 19:03:22
edit2Rapporteer  
Self rescue doe je ook niet tot je op de kant ligt lol Smiley  Gewoon tot waar je weer kan staan.

Zou het toch echt een keer in het echt doen met een kite is namelijk een stuk lastiger dan met een doekje.

edit:  Sorry stond eerst self rescue ipv selflaunch haha    Grin
tgroot

Berichten: 664
Antwoord #2 April 30, 2014, 19:06:02
edit2Rapporteer  
en waarom zou je een kalf ingraven?
Langbeest

Berichten: 3272
Antwoord #3 April 30, 2014, 19:07:58
edit2Rapporteer  
self rescue of self launch ???? waar hebben we het nu over
Ed.

Berichten: 2732
Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #4 Mei 01, 2014, 01:36:57
edit2Rapporteer  
De enige veilige selflaunch / land manier, ik gebruik er gewoon mijn kite tas voor op deze wijze!

Selfrescue is voor als je in de problemen zit Nature, deze man wil gewoon zijn kite oplaten
Krommen

Geen avatar

Berichten: 60
Antwoord #5 Mei 01, 2014, 10:03:28
edit2Rapporteer  
Eerst zeggen dat er te weinig wind is en dan een methode aantonen die werkt voor self launch? Ik toch echt al een sleepspoor bij de tas.

Ik zou toch de touw aan de paal methode hanteren.
feddomw
Gast
Antwoord #6 Mei 01, 2014, 10:05:32
edit2Rapporteer  
De enige veilige selflaunch / land manier, ik gebruik er gewoon mijn kite tas voor op deze wijze!

Selfrescue is voor als je in de problemen zit Nature, deze man wil gewoon zijn kite oplaten

Limbo had eerst self rescue geschreven ipv self launch, Ed.
Jay Cabrinha

Berichten: 187
Logs: 0 | 169 uur
Antwoord #7 Mei 01, 2014, 10:35:42
edit2Rapporteer  
Als het harder waait en het wat vlagerig is dan gaat mijn kite erg stuiteren als ik het zo doe.
ik moet wel erg op passen met selflaunch door mijn gebrek aan hardcore kite ervaring. maar ik heb het nu wel vaak gedaan.
zo als Krommen kanteer ik ook liever de touw aan de paal metode.
Maar een waterstart op het strand heeft toch mij voorkeur. ik zoek gewoon een mooi schoon stukje zand op. Smiley
Dobbelsteen

Geen avatar

Berichten: 296
Antwoord #8 Mei 01, 2014, 10:47:23
edit2Rapporteer  
Maar een waterstart op het strand heeft toch mij voorkeur. ik zoek gewoon een mooi schoon stukje zand op. Smiley
Hoe werkt dat dan? Enige manieren die ik tot nu toe ken is met zand aan 1 kant of iemand die hem vasthoudt. En de paal methode heb ik al eens gezien, maar nog nooit zelf geprobeerd.
eatkites

Geen avatar

Berichten: 24
Antwoord #9 Mei 01, 2014, 11:49:28
edit2Rapporteer  
ik heb zelf een dergelijke methode ook vaak gebruikt, maar dan met een zware boodschappentas van appie, maar ik gebruik ook liever bij een paal en die zijn op mijn spot gelukkig ruim voorhanden..;-)

Overigens is zo'n boodschappen tas behoorlijk sterk, maar misschien net iets te weinig volume. iets van ikea heb ik op voorhand weinig vertrouwen in en een was zak lijkt mij niet ontworpen op het dragen van veel gewicht.... wellicht een tas van jumbo die is wat groter..;-)

RonaldFX

Geen avatar

Berichten: 562
Logs: 0 | 335 uur
Antwoord #10 Mei 01, 2014, 21:51:20
edit2Rapporteer  
Nieuwe kite?
Zeeland135

Berichten: 155
Antwoord #11 Mei 02, 2014, 08:35:19
edit2Rapporteer  
Waarom zo moeilijk?
Je kan toch gewoon de kite met de LE in de wind oppompen en klaarleggen.
En om te launchen ga je loodrecht t.o.v. de wind staan, trek je de stuurlijn  van de andere kant naar je toe, de kite gaat op z'n kant staan en je kan lauchen.
Dobbelsteen

Geen avatar

Berichten: 296
Antwoord #12 Mei 02, 2014, 09:37:40
edit2Rapporteer  
Gaat hij dan niet naar de powerzone vooraleer hij launcht?
crashmaster112

Geen avatar

Berichten: 35
Antwoord #13 Mei 02, 2014, 09:45:40
edit2Rapporteer  
Als ikzelf ga kiten en er is niemand kun je ook gewoon een grondpen gebruiken
 
Meeste dieren zaken hebben deze wel
Spiraal draai je een cm of 40 in de grond en daar kun je je hond aan bevestigen
Maar ook je leash.....

feddomw
Gast
Antwoord #14 Mei 02, 2014, 10:11:31
edit2Rapporteer  
Waarom zo moeilijk?
Je kan toch gewoon de kite met de LE in de wind oppompen en klaarleggen.
En om te launchen ga je loodrecht t.o.v. de wind staan, trek je de stuurlijn  van de andere kant naar je toe, de kite gaat op z'n kant staan en je kan lauchen.

Dat zegt 'ie in het begin, listig op stranden met veel schelpen. Je LE sleept altijd even over het strand namelijk.
Zeeland135

Berichten: 155
Antwoord #15 Mei 02, 2014, 12:05:04
edit2Rapporteer  
@feddomw. Je hebt gelijk, je moet wel opletten voor schelpen (scheermesjes). Maar ik denk dat je dat probleem hebt bij al het zelf launchen.
Voordeel hiervan is dat je kite er niet met je stokje/zak er vandoor gaat. Al slepend over het zand met schelpen.  Undecided
feddomw
Gast
Antwoord #16 Mei 02, 2014, 13:16:39
edit2Rapporteer  
@feddomw. Je hebt gelijk, je moet wel opletten voor schelpen (scheermesjes). Maar ik denk dat je dat probleem hebt bij al het zelf launchen.
Voordeel hiervan is dat je kite er niet met je stokje/zak er vandoor gaat. Al slepend over het zand met schelpen.  Undecided

Dt gebeurt juist niet met zijn methode. Als je de kite loodrecht in de wind op de wingtip zet, blijft 'ie staan. Geen gesleep ook, want de kite blijft met de kop in de neus staan.

Ik doe heel af en toe een self launch zoals jij voorstelt, maar je moet echt wel scherp zijn en blijven. Risico met kite fixeren aan een zak of pen is dat je zelf i.i.g. veilig blijft.
Gewoon Ron

Berichten: 645
Logs: 0 | 11 uur
Antwoord #17 Mei 02, 2014, 20:21:41
edit2Rapporteer  
pfffffffffffff. heb ik de kite op gepompt moet ik ook nog een zak zand vol scheppen.......
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.