Zm 9 mei: wie zoekt mee?

sanne5

Geen avatar

Berichten: 3
Mei 09, 2014, 22:25:58
edit2Rapporteer  
Ik  ben op zoek naar een jan die vandaag met een rode (?) bandit voer op de zandmotor. Hij heeft mij gered en ik wil hem bedanken.

Het volgende was het geval:

Ik was lekker aan het varen, maar zag een donkere wolk aankomen met onweer en besloot snel van het water af te gaan. Een andere gast deed dit ook. Dat was jan. Terwijl wij onze spullen op aan het ruimen waren, ging de wind nog veel harder aan. En er was onweer in de verte. Een andere gast was nog op het water, maar werd het strand zo ongeveer opgeblazen. Waarschijnlijk (dit gebeurde achter mij) hield hij zijn kite niet meer. Enfin, hij trok zijn safety. En kwam zn bar tegen mn hoofd en de lijnen om mn oor en in mn haar en werd ik achter die kite aangesleurd. Jan is toen achter die kite aangerend en heeft die vastgelegd. Zodat ik mijn kon bevrijden uit de lijnen van de bar. Alleen is zijn eigen kite in het prikkeldraad gewaaid. En daar zitten nu veel scheuren in het doek.

Ik zie er bont en blauw uit en de dokter heeft mijn oor moeten hechten/plakken. Ik zou Jan graag willen bedanken en misschien is er iemand die hem kent? Ik was zo van mn apropos dat ik dit niet heb kunnen doen:

Als iemand die andere gast kent, die voer met een Naish. Wellicht kunnen we wat doen inzake de schade?

Groet, sanne
manofglass

Berichten: 151
Antwoord #1 Mei 09, 2014, 22:37:32
edit2Rapporteer  
gelukkig zijn er nog echte helden!
jammer dat een onverstandige zet van een ander weer leidt tot persoonlijk en materieel leed.
mocht 't niet lukken met afhandelen van de schade van jan, dan wil ik wel een paar tientjes bijdragen.
Guit

Berichten: 33
Antwoord #2 Mei 09, 2014, 23:24:07
edit2Rapporteer  
Gelukkig ben je er verder heelhuids vanaf gekomen schrikken hoor veel sterkte met het herstel sanne
groet guit
Dukatie

Berichten: 5
Antwoord #3 Mei 10, 2014, 08:30:32
edit2Rapporteer  
gelukkig zijn er nog echte helden!
jammer dat een onverstandige zet van een ander weer leidt tot persoonlijk en materieel leed.
mocht 't niet lukken met afhandelen van de schade van jan, dan wil ik wel een paar tientjes bijdragen.

Ik ook. Top dat Jan alles uit z'n handen liet vallen om sanne5 te helpen.
PieterK

Berichten: 264
Logs: 0 | 241 uur
Antwoord #4 Mei 10, 2014, 09:09:36
edit2Rapporteer  
Ik kan me voorstellen dat je enorm geschrokken bent. Hier kun je jezelf ook niet op voorbereiden.

Ik hoop dat Jan zich meldt, of dat iemand weet wie het is. Superreactie van hem!
Big Vin

Berichten: 282
Antwoord #5 Mei 10, 2014, 09:56:36
edit2Rapporteer  
Netjes dat je het hier komt melden, wellicht kan je je WA verzekering hiervoor aanspreken?
Wel echt veel pech hebben en ook erg gevaarlijk met de lijnen zo om je hoofd heen, getver.
Menno de Vries

Berichten: 186
Antwoord #6 Mei 10, 2014, 10:28:44
edit2Rapporteer  
Netjes dat je het hier komt melden, wellicht kan je je WA verzekering hiervoor aanspreken?
Wel echt veel pech hebben en ook erg gevaarlijk met de lijnen zo om je hoofd heen, getver.

Denk ik eerder de WA verzekering van die gast die van het water af kwam. Sanne kan hier natuurlijk ook helemaal niets aan doen. Wel een top actie van die gast.
Heeft de jongen die aan ze safety trok ze eigen nog niet gemeld dan voor de schade??
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #7 Mei 10, 2014, 10:38:09
edit2Rapporteer  
We waarschuwen niet voor niets vóór het weer van gisteren en vandaag: alleen echt ervaren mensen met voldoende kennis van het weer mogen het water op...
Zelfoverschatting is een groot probleem in onze maatschappij tegenwoordig.

Niet op het weer achter je letten (waarschuwingen waren in alle weerberichten afgegeven van tevoren) is echt een (dood) zonde wat mij betreft. En dankzij diegene  zichzelf heeft overschat, ben jij gewond geraakt

Erg jammer om te lezen. Ik kan er zeer kwaad om worden!!!
Jij en Jan zijn surfers die de risico's van dit  type weer begrijpen. Perfect gehandeld!

Hulde voor Jan!
Alleen je kite vastleggen is het enige juiste om te doen. En dat is in zulke omstandigheden echt wel een risicovolle onderneming!!!

überhaupt was ik al blij geen berichten over de KNRM  te hebben gehoord.


Succes met je herstel!

Diegene die de ellende heeft veroorzaakt is verantwoordelijk. Hij moet de schade vergoeden, of zijn verzekering nu wel of niet dekt.
alexander1965

Berichten: 142
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #8 Mei 10, 2014, 11:01:51
edit2Rapporteer  
Ik heb net een stukje geplaatst bij Windwaarschuwing over dit verhaal omdat ik deze topic nog niet gelezen had.

Bottom line is dat ik mijn maatje waarschuwde om op tijd van het water te gaan. Ik zag flitsen en de wolken waren heel donker. Hij zag het zelf niet. Wij vaarde helemaal links op dat moment en waren net 15 minuten bezig,

We hebben onze kites neergelegd en met heel veel zand gevuld en zijn de andere aan onze kant gaan waarschuwen. 2 kiters luisterde en die hebben wij geholpen kite neer te leggen. De andere kiter (Cabrinha 7 met wat groen dacht ik en man) hebben we aangesproken en die ging toch nog wat rakjes varen en wij verklaarde hem voor gek. Bij de landtong zagen wij dus dat het mis ging en de andere kite het prikkeldraad in vliegen. We hadden geen idee dat er iemand bij gewond was. Te ver weg en te veel regen en hagel. Anders hadden we ook die kant op gegaan.

Sterkte Sanne en hoop dat de persoon waardoor het begon zich zal melden en zijn verzekering het werk laat regelen. Zal aan mijn maatje vragen of hij de kiter kent of herkent. En of het een NL was!

Zie ook mijn verhaal bij Windwaarschuwing
PieterK

Berichten: 264
Logs: 0 | 241 uur
Antwoord #9 Mei 10, 2014, 11:15:00
edit2Rapporteer  
We waarschuwen niet voor niets vóór het weer van gisteren en vandaag: alleen echt ervaren mensen met voldoende kennis van het weer mogen het water op...
Veel instemming met wat je schrijft Michiel, maar de les is hier net andersom: ervaren mensen weten wanneer ze van het water af moeten. Wind in buien is enorm verradelijk.
tgroot

Berichten: 664
Antwoord #10 Mei 10, 2014, 12:06:50
edit2Rapporteer  
Wat was het type kite waar je in verstrikt raakte, zoveel naish vaarde er namelijk niet rond gisteren? ik was van 12 tot 17 op de zm en kom er vaak, dan kan ik uitkijken naar de veroorzaker ..... of wie weet kennen we hem?

je hebt geen contact met hem gehad?
alexander1965

Berichten: 142
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #11 Mei 10, 2014, 12:25:44
edit2Rapporteer  
Volgens mij maatje was het een Cabrinha 7m. Weet jij zeker dat het een Naish was.

De jongeman had half lang haar (donker) en ongeveer 25 jaar. Mijn maatje zal vanavond laat of morgen ook nog reageren. Ik heb het uit de 2 hand daar ik andere kiters hielp en aansprak.

Succes met de zoektocht. En ook geweldig van kiter Jan dat hij zo alert was ten koste van zijn eigen kite.  Zou de schade via de standaard Wa verzekering van een lid NKV vergoedt kunnen worden. Wellicht is Sanne lid hiervan (ook al is de veroorzaker de andere kiter).
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #12 Mei 10, 2014, 12:26:30
edit2Rapporteer  
Veel instemming met wat je schrijft Michiel, maar de les is hier net andersom: ervaren mensen weten wanneer ze van het water af moeten. Wind in buien is enorm verraderlijk.


De les die ik wil overbrengen is precies dat! Ervaren kiters weten wat de risico's zijn in dit soort weer.
De minder ervaren zielen hebben dan NIETS te zoeken op het water!!!

Wat een schandalig figuur zeg!!!
Niets dan lof voor diegenen die mister Cabrinha hebben gewezen op de gevaren.
Dan toch doorvaren en een ander verwonden...dit soort mensen verzieken de sport en het plezier van anderen
kite2fly

Berichten: 234
Antwoord #13 Mei 10, 2014, 12:38:25
edit2Rapporteer  
De "veroorzaker" en topic starter zijn al in contact met elkaar heb ik net begrepen op fb. Ze zocht alleen de redder nog en die is inmiddels ook in contact met haar als ik het goed begreep.
tgroot

Berichten: 664
Antwoord #14 Mei 10, 2014, 13:41:42
edit2Rapporteer  
top
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #15 Mei 10, 2014, 13:57:43
edit2Rapporteer  
Dat is goed nieuws, Sebastiaan!
Jij bent goed geïnformeerd chef Wink
Big Vin

Berichten: 282
Antwoord #16 Mei 10, 2014, 14:13:52
edit2Rapporteer  
Laat even weten hoe het is afgehandeld als het zover is, interessant.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #17 Mei 10, 2014, 14:19:03
edit2Rapporteer  
Laat even weten hoe het is afgehandeld als het zover is, interessant.

Idd.
De reden dat ik er nog geen slot op gooi Wink
alexander1965

Berichten: 142
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #18 Mei 10, 2014, 15:08:59
edit2Rapporteer  
Blij te lezen dat de veroorzaker zich op FB heeft gemeld. Ben wel benieuwd naar zijn verhaal. Succes Sanne met het afhandelen en wel zo netjes dat hij zich gemeld heeft. Hulde.
apetalus

Berichten: 20
Antwoord #19 Mei 12, 2014, 07:41:12
edit2Rapporteer  
Ik ben het maatje van Alexander ,53 jaar jong en begrijp niet dat een jonger broekie van 20-25 jaar niet wil luisteren naar adviezen van iets oudere kiters .
Vrijdagochtend 6 uur ging m'n wekker af om na een druk progamma op mijn bedrijf na een uur  rijden eindelijk m'n cabrinha chaos 7m te kunnen uitproberen op de zandmotor . Welgeteld 2 rakjes gevaren toen Alexander mij toeschreeuwde dat hij lichtflitsen zag . Ben toen direct van het water gegaan vlieger
aangepakt en zag nog 2 kiters bezig zijn op het water . De eerste heb ik aangesproken een jonge man die het toch nodig vond om nog een rakje te varen de ander ( Engelsman ) begreep het direct en is eraf gegaan . Misschien ben ik wel gek  dat ik de hele dag druk bezig ben geweest om twee rakjes te varen om vervolgens nog een uur in de regen te gaan liggen ?  Of is die jongen zo dom dat hij lekker doorgaat en uiteindelijk  anderen letsel/schade toebrengt ?

 Sanne ik hoop dat het weer beter met je gaat en super dat Jan zo snel heeft ingegrepen .
   
   
sanne5

Geen avatar

Berichten: 3
Antwoord #20 Mei 12, 2014, 09:23:02
edit2Rapporteer  
Hallo allemaal,

Thanks voor de reacties. Via een kitevriendinnetje heb ik ondertussen contact met jan. Jan heeft  contact met de veroorzaker . Dus ik  hoop dat alles zo geregeld kan worden.

In ieder geval bedankt allemaal voor het meedenken!  Ik ben blij als we het zo kunnen afhandelen.

Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #21 Mei 12, 2014, 09:26:20
edit2Rapporteer  
Dan gaat deze bij deze op slot, mocht Sanne willen laten weten hoe het afgelopen is kan zij altijd haar laatste reactie aanpassen.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.