pijn in mijn onderarmen

daantjes

Geen avatar

Berichten: 306
Mei 12, 2014, 10:39:03
edit2Rapporteer  
Van vrijdag tm zondag op het water gestaan. Met 30+kts is was het lekker rammen. Helaas moest ik zondag stoppen omdat ik gek werd van de pijn in mijn onderarmen. Het voelde alsof een vrachtwagen over mn  armen was heengereden. Ik kon amper naar huis rijden. Nu denk ik dat het komt door een vrij hoge bardruk icm knijpen in de bar en mezelf 3 dagen achter elkaar uitleven. Misschien ook door de kou. Op kitevakantie (lees 2 wkn achter elkaar kiten) krijg ik ook last, maar niet al na 3 dgn.

Herkent iemand dit? Ik sport al zeer regelmatig (3xpw krachttraining) maar ik doe geen specifieke onderarmoefening. Tips om het te voorkomen?
bluebit

Berichten: 224
Antwoord #1 Mei 12, 2014, 10:49:52
edit2Rapporteer  
hahahaha, ken het zeer zeker, doe ook pakweg drie keer per week krachttraining, en zat laatst ook al te klagen over de bardruk en dat ik kramp in mijn onderarmen kreeg.
Valt me wel op dat ik er last van heb als het kouder is, dus ik denk dat het daar mee te maken heeft. Twee weken geleden was het warmer en had ik er geen last van.
mvbtje

Geen avatar

Berichten: 1175
Antwoord #2 Mei 12, 2014, 10:52:56
edit2Rapporteer  
Ongemerkt knijp je denk ik teveel in de bar. Je spieren zijn dan in een constante statische spanning. Hierdoor is er een verminderde aanvoer van zuurstof en afvoer van afvalstoffen uit de spier. Je onderarmspieren krijgen dan niet de gelegenheid even bij te komen. Probeer anders regelmatig even een arm van de bar te halen en ermee te 'zwabberen'. En misschien er herhaaldelijk even aan denken of je je bar niet te gespannen beet hebt. Specifieke onderarmoefeningen zijn niet nodig imo.
bluebit

Berichten: 224
Antwoord #3 Mei 12, 2014, 10:59:30
edit2Rapporteer  
klinkt logisch, en als het koud is, dan knijp je wellicht wat harder dan nodig is in je bar.
JokerB

Geen avatar

Berichten: 270
Logs: 0 | 56 uur
Antwoord #4 Mei 12, 2014, 11:04:59
edit2Rapporteer  
wat mvbtje zegt.
een te lange contstante statische spanning kan op den duur ook uitputting van je spieren opleveren die je lichaam tijdens het sporten niet meer kan aanvoeren met zuurstof en het afvoeren van afval stoffen.
wat goed is is om wat meer eiwit te eten herstellen de spieren wat sneller van.
met de kou er bij heb je zowiezo al een verminderde bloeddoorstroming.
je kan je onderarmen beetje masseren als het stijf is of iets.
en gewoon even opletten herken het ook bij mezelf.
maar man wat een luxe 3 dagen met dit fantastische weer, ik had weekend dienst....
daantjes

Geen avatar

Berichten: 306
Antwoord #5 Mei 12, 2014, 11:21:21
edit2Rapporteer  
Ik zal er eens proberen erop te letten. Valt me wel op dat het veel sneller gebeurt met een kite met hoge bardruk.
En als de pijn er eenmaal is, is het te laat. Heb dan dagen nodig om te herstellen.

Zit momenteel al aan een eiwitshake Smiley
Pieterr

Berichten: 88
Antwoord #6 Mei 12, 2014, 12:52:32
edit2Rapporteer  
Ze zou ook eens kunnen kijken of het met jouw houding te maken heeft. Ik merk zelf dat als ik geen goede houding heb (te veel rechtop en niet laag) er meer druk op mn armen komt (via de stuurlijnen) en ik dus minder kracht zet met mijn gewicht gewicht.
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #7 Mei 12, 2014, 12:56:15
edit2Rapporteer  
Vaker rukken mannen....  loser YeSS

Ze zijn tegenwoordig ook niks meer gewend. Vroeger toen de schepen nog van hout waren... schater
tgroot

Berichten: 664
Antwoord #8 Mei 12, 2014, 14:30:50
edit2Rapporteer  
Krachttraining voor kiten is iig dikke onzin
Liniminie

Berichten: 23
Logs: 0 | 160 uur
Antwoord #9 Mei 12, 2014, 14:43:02
edit2Rapporteer  
Vaker rukken mannen....  loser YeSS

Ze zijn tegenwoordig ook niks meer gewend. Vroeger toen de schepen nog van hout waren... schater

LOL en hoe ga ik dat dan oplossen eagle-jan?

LOL en hoe ga ik dat dan oplossen eagle-jan?

Ik hoor jou ook helemaal niet klagen over pijn in je armen. Dus je hebt al sterke onderarmen?  Grin
Zekers, zie eruit als een russische kogelstootster. Elke avond testosteron tabletten en de hele dag proteine shakes en pushups. Beetje jammer van de snor en baardmaar je moet wat over hebben voor t kiten, en je schijnt er heel ver mee te kunnen komen  ;P


Mooi topic! Wat voor kite vaar je eigenlijk Daan?

Momenteel de B7. De bardruk is behoorlijk en de bar is iets dikker dan ik gewend ben.
Heb tot  voor kort RPM's gevaren. Eigenlijk nooit last mee gehad. Ook nog een trekzak (Best Nemesis 12m uit 2009) liggen. Bijna garantie voor pijn in aanhechtingen na een paar dagen kiten.

Bandit en bardruk? WHAHAHAHAHAHA
tgroot

Berichten: 664
Antwoord #10 Mei 12, 2014, 14:59:30
edit2Rapporteer  
Iemand anders aftrekken? Kom op eline, denk ff na, zo moeilijk is het toch niet?
chico

Berichten: 1112
Antwoord #11 Mei 12, 2014, 15:11:12
edit2Rapporteer  
Daantjes vaart zeker nog met zo'n oude bar met van die katrollen. Of n Fuel, dat kan ook
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #12 Mei 12, 2014, 15:24:28
edit2Rapporteer  
Vaker rukken mannen....  loser YeSS

Ze zijn tegenwoordig ook niks meer gewend. Vroeger toen de schepen nog van hout waren... schater

LOL en hoe ga ik dat dan oplossen eagle-jan?
die is te makkelijk Grin
Frank82

Berichten: 2539
Logs: 0 | 164 uur
Antwoord #13 Mei 12, 2014, 18:23:47
edit2Rapporteer  
Heb het zelf 3 weken geleden gehad, drama was het. Vrijdagavond in 8 graden met handschoentjes lekker aan het uithaken geweest met m'n 12 in 22kn en zaterdag/zondag kon ik met NO 25-30kn niet varen vanwege pijn in m'n armen, drama. Het is een combinatie van handschoentjes en kou, zonder handschoentjes heb ik geen last.
Tim_GTS5

Berichten: 2818
Antwoord #14 Mei 12, 2014, 19:02:55
edit2Rapporteer  
Heb het alleen met wakeboarden gehad, krampachtig vasthouden en knijpen zal wel de boosdoener zijn zoals meerdere zeggen.  Je spieren worden gewoon uitgeput omdat ze constant gespannen zijn wat JokerB zegt.
feddomw
Gast
Antwoord #15 Mei 12, 2014, 19:23:23
edit2Rapporteer  
LOL en hoe ga ik dat dan oplossen eagle-jan?

Ik hoor jou ook helemaal niet klagen over pijn in je armen. Dus je hebt al sterke onderarmen?  Grin
Bbtw

Berichten: 232
Logs: 0 | 118 uur
Antwoord #16 Mei 12, 2014, 21:21:31
edit2Rapporteer  
Misschien een handige extra aanvulling; rukken met links en rechts hè jongens. Anders schiet je er natuurlijk geen reet mee op Grin

Verder denk aan je voeding en zorg dat je goed herstelt om blessures te voorkomen. Eiwitten zullen je hiermee kunnen helpen. Mocht je krampen krijgen kun je hier magnesium voor nemen.
HBX

Berichten: 201
Logs: 0 | 1250 uur
Antwoord #17 Mei 12, 2014, 21:43:02
edit2Rapporteer  
En niet vergeten tussendoor voldoende te drinken (en nee, geen bier...  Wink ), uitdroging is ook vaak een oorzaak van kramp.
Je hebt het op het water vaak niet door maar je verliest toch een hoop vocht...  Grin
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #18 Mei 12, 2014, 22:00:09
edit2Rapporteer  
Mooi topic! Wat voor kite vaar je eigenlijk Daan?
Sayootje

Berichten: 296
Logs: 0 | 511 uur
Antwoord #19 Mei 12, 2014, 22:42:56
edit2Rapporteer  
Een dagje kiten overslaan of maar 1 pw krachttraining wil ook wel helpen. Je moet lief zijn voor lijf. Het mot nog langer mee dan vorig weekend.
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #20 Mei 12, 2014, 23:10:06
edit2Rapporteer  
Ik train al 2 jaar niet meer sinds Ik gestopt ben met voetbal, heb dus ook minder last van m'n knieën. Verder... Opzouten met ruk shakes... Onzin. Spinazie, melk, vruchten smoothie en op t water bier drinken!!!
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #21 Mei 12, 2014, 23:21:44
edit2Rapporteer  
Niet knijpen, en af en toe een arm lossen... ik heb er nooit last van in ieder geval.
robbepop

Berichten: 944
Logs: 0 | 996 uur
Antwoord #22 Mei 13, 2014, 01:46:53
edit2Rapporteer  
Mooi topic! Wat voor kite vaar je eigenlijk Daan?

ja marc, dat advies van links en rechts rukken daar ken jij wel wat mee he..
Erwinn

Geen avatar

Berichten: 30
Antwoord #23 Mei 13, 2014, 04:30:36
edit2Rapporteer  
Niet alleen lang knijpen is de oorzaak hiervan. Ook handen en armen te lang in dezelfde houding geeft deze klachten. (RSI - repetitive strain injury) Als je deze klacht verwaarloost en te vroeg weer gaat kiten wordt het op den duur steeds erger. Eigenlijk niet belasten tot pijn helemaal verdwenen is. (Hoe lullig dat ook klinkt.) Ik heb een handknijpertje in de auto liggen die ik dagelijks onder het rijden gebruik.
daantjes

Geen avatar

Berichten: 306
Antwoord #24 Mei 13, 2014, 08:08:45
edit2Rapporteer  
Mooi topic! Wat voor kite vaar je eigenlijk Daan?

Momenteel de B7. De bardruk is behoorlijk en de bar is iets dikker dan ik gewend ben.
Heb tot  voor kort RPM's gevaren. Eigenlijk nooit last mee gehad. Ook nog een trekzak (Best Nemesis 12m uit 2009) liggen. Bijna garantie voor pijn in aanhechtingen na een paar dagen kiten.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.