Switch Element V3

Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #100 Augustus 17, 2014, 21:26:02
edit2Rapporteer  
Ja Nitro is fijn. Vind het bijna jammer dat het de laatste tijd zo hard waait voor mijn 14M Grin Ik denk dat ik mijn Elements ga vervangen met Nitro 10,8 en 6. Van de week even aan de Element V3 gehangen. Top kite! Maar voor mij... way too much bardruk. Beetje jammer... had graag weer Elements gehad. Super leuke all rounder.

Iets meer bardruk dan de V2's ja, maar vind je het zo erg hoog ja? Ik vind het heerlijk Grin
Sayootje

Berichten: 296
Logs: 0 | 511 uur
Antwoord #101 Augustus 17, 2014, 21:37:22
edit2Rapporteer  
Ik vind het enorm storende bardruk. Als vrouw heb ik nou eenmaal geen staalkabels als armen.  Kiss Kiss Kiss
T had best een tikkie minder gemogen.
JokerB

Geen avatar

Berichten: 270
Logs: 0 | 56 uur
Antwoord #102 Augustus 17, 2014, 21:40:03
edit2Rapporteer  
ben benieuwd naar de V3 element en nitro wil er alle bij een keer aan hangen.
me 13v1 element is echt aan vervanging toe me bar ook trouwens... depower koortje moet vervangen worden...
Sayootje

Berichten: 296
Logs: 0 | 511 uur
Antwoord #103 Augustus 17, 2014, 21:47:01
edit2Rapporteer  
ben benieuwd naar de V3 element en nitro wil er alle bij een keer aan hangen.
me 13v1 element is echt aan vervanging toe me bar ook trouwens... depower koortje moet vervangen worden...


Depower koordje is binnen 5 minuten vervangen. Zo gepiept, kind kan de was doen, wel even je lijnen weer op lengte brengen.
Karel79

Berichten: 1012
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #104 Augustus 19, 2014, 12:23:58
edit2Rapporteer  
Volgens de switch website heeft de element v3 low bar pressure.. bullshit dus?
Sayootje

Berichten: 296
Logs: 0 | 511 uur
Antwoord #105 Augustus 19, 2014, 13:12:51
edit2Rapporteer  
Als je op de vergelijk sectie kijkt, dan zie je bij light bar pressure een blauw balletje.Het groene balletje is het beste... dus de nitro. Ik weet niet of de bardruk laag is van de V3. In vergelijking met mijn V2 vind ik het een hogere bardruk. Ik kan er niet aan wennen. Maar ik weet dat er kites zijn met een nog veel hogere bardruk. Dus laten we zeggen dat het gemiddeld is. Ik zou er gwoon even aan hangen om het zeker te weten. Barpressure blijft natuurlijk zo subjectief als de pest. Die discussies worden hier eindeloos gevoerd.
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #106 Augustus 19, 2014, 19:30:31
edit2Rapporteer  
Laag zou ik het niet noemen nee. Medium inderdaad. Iets meer dan de V2.
Local

Geen avatar

Berichten: 216
Antwoord #107 September 03, 2014, 09:38:00
edit2Rapporteer  
Mooie kleur als deze kleur ook voor ons consumenten verkrijgbaar is, maar mijn god wat klappert het doek in de golven. Ze hebben wel vertrouwen in het nieuwe doek zeg hoor he.

http://www.youtube.com/watch?v=IDcz1HCQz90&feature=em-uploademail-smbtn


Het is op een videootje jammergenoeg haast niet te zien, dat moet je echt in het eggie zien!
Maar het linker doek daar zijn de vierkantjes enkel uitgevoerd en in het rechterdoek zijn de vierkantjes dubbel uitgevoerd. Ohw het is wel te zien (maar in het eggie natuurlijk beterder!) CHECK het filmpje maar eens FF rond de 2 MINUTEN dan ZIE JE HET WEL WAT IK BEDOEL!

http://www.youtube.com/watch?list=UU7yixB5r7zhxIIwj0AEB-Vg&v=Ckl3sikmVaI
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #108 September 03, 2014, 14:49:12
edit2Rapporteer  
Mooie kleur als deze kleur ook voor ons consumenten verkrijgbaar is, maar mijn god wat klappert het doek in de golven. Ze hebben wel vertrouwen in het nieuwe doek zeg hoor he.
http://www.youtube.com/watch?v=IDcz1HCQz90&feature=em-uploademail-smbtn

Het is op een videootje jammergenoeg haast niet te zien, dat moet je echt in het eggie zien!
Maar het linker doek daar zijn de vierkantjes enkel uitgevoerd en in het rechterdoek zijn de vierkantjes dubbel uitgevoerd. Ohw het is wel te zien (maar in het eggie natuurlijk beterder!) CHECK het filmpje maar eens FF rond de 2 MINUTEN dan ZIE JE HET WEL WAT IK BEDOEL!
http://www.youtube.com/watch?list=UU7yixB5r7zhxIIwj0AEB-Vg&v=Ckl3sikmVaI


Nouja als je een kite vol aan het driften bent zal er niet veel luchtstroom over zijn om de vorm erin te houden. Gewoon normaal hoor. Je ziet het ook bij wakestyle.

Het nieuwe doek hebben ze een lange tijd getest, vandaar het vertrouwen. Kan je wel bij Tejin blijven omdat die de naam hebben, maar als een ander doek simpelweg beter lijkt te presteren op de gebieden waar ze het wensen voor een kite....

Het dikkere doek dat ze bij de trailing edge gebruiken heeft inderdaad 2 keer kleinere ripstopvlakken.

Je merkt wel als de kite op het strand ligt dat de TE veel minder klappert.

Tot nu toe ziet het doek er nog goed uit. Geen gekke dingen en voelt nog steeds als nieuw na een sessie of 10 op de 9 en 13.
Karel79

Berichten: 1012
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #109 September 03, 2014, 17:54:41
edit2Rapporteer  
Nou als je dat filmpje van dat doek moet geloven ben je gek om toch Tejin te gebruiken.. dat is nogal ff een verschil zeg.
kite2fly

Berichten: 234
Antwoord #110 September 03, 2014, 18:32:34
edit2Rapporteer  
Dit gaat over het materiaal gebruik in de trailing edge Karel. Daar gebruiken heel wat andere merken dan ook geen enkel laags standaard canopy zoals dit filmpje doet vermoeden maar vaak dubbel laags canopy of  een hele brede rand dacron ipv smal. Daarnaast wordt hier dubbel ripstop vergeleken met single ripstop wat ook wel een verschil maakt. Neemt niet weg dat Switch mooie filmpjes maakt maar als elk merk dit zou doen zou de charme er snel af gaan en het effect hebben van een wasmiddelreclame. Zie het gewoon in het juiste perspectief....Switch test uitgebreid hun materiaal en kiest het materiaal dat voldoet aan hun eisen op de punten die ze belangrijk vinden Smiley
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #111 September 03, 2014, 20:11:52
edit2Rapporteer  
Dit filmpje is wel een beetje misleidend, aangezien het een licht doek met een zwaar doek vergelijkt. Ze hebben nog een ander filmpje dat 2 gelijkwaardige gewichten vergelijkt.

En veel merken gebruiken inderdaad dacron oid in de TE. Al is het soms maar een klein reepje.

En merknamen kunnen een krachtig iets zijn he. 'Tejin' staat onderhand synoniem voor 'kitedoek', en zolang ze daar geen gekke dingen mee doen zullen fabrikanten niet zo snel overstappen.
Local

Geen avatar

Berichten: 216
Antwoord #112 September 22, 2014, 06:31:03
edit2Rapporteer  
Wie doen hier allemaal kiteloops met de Element ? Nadat ik een beetje met de Nitro 12 aan het pielen geweest ben met kiteloops (pussyloops) gisteren hetzelfde geprobeerd met de Element 9 maar kreeg een redelijke pull! Maar als je de extensies van de lijnen afhaald dus met de kortere lijnen gaat varen, verminder je dan ook de pull van een loop ? En wat zou beter zijn een zwaarder board of een lichter kleiner bord ? Alvast bedankt voor eventuele tips, zoniet vraag ik het wel ergens anders
Jeffro

Berichten: 611
Logs: 0 | 724 uur
Antwoord #113 September 22, 2014, 07:57:32
edit2Rapporteer  
Ik met de V2, in vergelijking met een RPM/Cabrinha Vector heeft de V2 meer pull.
Local

Geen avatar

Berichten: 216
Antwoord #114 September 22, 2014, 10:51:41
edit2Rapporteer  
En met welke maat ? Ik met een V3 maar door pure sideshore wind ga je denk ik nog iets meer pull krijgen, tenminste gewone sprongen waren altijd al lastiger. En zoniet als dit niet klopt dan is het nog steeds lastiger want als het ook druk is heb je al veel minder de ruimte dus toch lastiger.
Maar ik vrees dat de V3 nog wel meer pull heeft als de V2, al heb ik nog nooit een V2 gevaren. Maar leek wel of ie nog meer pull geneerde als de nieuwe Core die witte want die varen ze allemaal op kortere lijnen, en ik dacht dat de kiteloops makkelijker waren met kortere lijnen. De kites lijken iig wel best veel op elkaar qua strut opbouw iig, alleen wel andere wing-tips.
Kemperman

Berichten: 491
Antwoord #115 September 22, 2014, 11:13:01
edit2Rapporteer  
Kortere lijnen zorgt ervoor dat de kiteloop lager is en dus meer pull geeft. Hoe korter, hoe extremer over het algemeen. Met een klein boardje kun je meer wind aan, maar de landingen zijn dan wel moeilijker. Het is maar net wat je zoekt.
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #116 September 22, 2014, 12:50:09
edit2Rapporteer  
V3 Heeft minder pull dan de V2 in kiteloops. Vooral omdat hij iets sneller reageert, draait en een kortere cirkel heeft. Met Nitro heb ik niet geloopt, maar die zal wel een stuk extremer zijn.

En je moet gewoon met de 23m lijnen loopen. Korte lijnen zijn hardere loops.
Local

Geen avatar

Berichten: 216
Antwoord #117 Oktober 19, 2014, 23:50:52
edit2Rapporteer  
2 Sessies terug nog even met minimale wind mijn gewone stijl loopjes weten te trekken inclusief redelijk normale landingen en dat toch met sideshore (zat wel redelijk dicht tegen medekiters te varen, maarja dat krijg je al snel met dat soort condities) ipv er meteen helemaal voor te gaan toch die horizontale loop zo'n beetje weten te maken en ook nog wel enigzins landen alleen toch enigzins in een crash te geraken op een plek waar ik net/wel net niet meer kon staan, vervolgens sloeg de bridle om de kite en al snel wilde iemand met een helmpje op mijn kite voor me vastpakken maar was als de dood dat mijn kite op die manier ook kapot (Omdat ik net een strutje had vervangen, met oppompen van de kite moet je misschien wel uitkijken met de pomp uiteinden zitten best scherpe tussen alhoewel ik hier zelf nog nooit iets over gelezen heb, nouja kan ook niet overal zelf achter komen toch) zou gaan. <- Hmmm toch maar even erges een puntje plaatsen, wilde eigenlijk gaan voor de langste zijn hier op KH! Dus met enige gebaren en geschreeuw liet hij toch uiteindelijk me kite los en kon ik verder helemaal zelf doorgaan met pielen, bridle zat nog wel om de kite maar safety was geloof ik wel getrokken. Ik kon even een lijn helemaal binnenhalen om zo bij de kite te komen, heb geloof ik wel precies eentje uitgezocht waar natuurlijk op dat moment geen spanning op stond. Van een van de tips zal denk ik een stuurlijn geweest zijn. Maar op een gegeven moment zaten er toch wel weer best wat lijnen om een of 2 benen gewikkeld, je blijft nog wel wat drijven in een wetsuit toch. Maar ja je krijgt het toch steeds benouwder, ben ooit ook eens een engelsman tegengekomen aan de kant met de lijnen nog om z'n benen. Maargoed dit hele verhaal/ervaring is dus al wat langer geleden als 2 sessies terug.

Misschien hoort het ook niet in dit topic thuis maar het was dus wel allemaal met deze kite, overigens een heerlijk kiteje. Gisteren nog lekker mee kunnen varen in het zonnetje, ook weer met sideshore iets aflandig wat vlagerig en ik moet zeggen ik ging soms als een speer en dat eigenlijk iets underpowered naar mijn gevoel. Maarja je kan niet altijd goed gokken welke kite mee te nemen, heb dus een 9m en een 12 Nitro v3. Gisteren voor het eerst ook met de korte lijnen setup gevaren, dus blijkt uit die sessie dat er toch een iets grotere overlap is als eerst gedacht. Maar hoef nu ook weer niet zo snel een Nitro v3 8m ofzoiets dergelijks erbij te hebben. Vaar nog steeds in een 3/2 pakkie heb wel 2 lycra's een M voor eronder en de L voor eroverheen en nu zo'n mp3 mystic trui erbij.

Ohw kolere het is weer een flinke lap tekst geworden en natuurlijk niet goed genoeg foutloos enzo, nouja ga toch maar FF op die verzend knop rammen.
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #118 Oktober 20, 2014, 08:11:14
edit2Rapporteer  
Jezus man  schater
D-ice

Geen avatar

Berichten: 28
Antwoord #119 Oktober 20, 2014, 08:52:42
edit2Rapporteer  
Wat heeft die gozer op dan... snap er niks van haha
Sayootje

Berichten: 296
Logs: 0 | 511 uur
Antwoord #120 Oktober 20, 2014, 09:05:29
edit2Rapporteer  
Te veel zeewater op
Tjornie

Geen avatar

Berichten: 33
Antwoord #121 Oktober 20, 2014, 11:58:57
edit2Rapporteer  
Local

Geen avatar

Berichten: 216
Antwoord #122 Oktober 20, 2014, 14:31:27
edit2Rapporteer  
Gisteren een kite op me hoofdje gehad, ik dacht dat de schade mee viel. Maarja sommige hebben een andere mening. Viel gelukkig mee hoor, de kite voelde net zo licht aan als de Element (die schuift vrij snel weg zo ligt dat ie is) Ik kon gewoon door varen keek nog achterom zag dat het waarschijnlijk iemand van een jaar of 15 was, normaal word ik wel eens boos dit keer niet. Gewoon verder kiten.

Ohja ik wilde eens waterstarten met de stopperbal tever naar beneden dat is ook leuk word je meteen naar voren uit je board getrokken dus toen viel met kite net achter iemand maarja die moest wel even onder me lijnen doorkruipen. Dus nu staat het quitte hehe lol Smiley
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #123 Oktober 20, 2014, 15:58:30
edit2Rapporteer  
Weet je trouwens zeker dat het een bridle was die om je wingtip zat? De bridles van de V3 zijn dusdanig kort dat je echt moeite moet doen om die over de wingtip te krijgen... .

Stuurlijn wilt nog wel eens ergens achter hangen, maar dat is zo losgetrokken.
Local

Geen avatar

Berichten: 216
Antwoord #124 Oktober 20, 2014, 22:38:45
edit2Rapporteer  
Volgens mij wel er zat iets om me kite heen, en als je met 4 lijnen vaart kan dat bijna alleen een bridle zijn. Bij de Nitro zijn ze wel langer als bij de Element maar met oppompen van de kite raken ze er ook wel eens omheen, tenminste bij de 9. Van de E3 hebben ze geen tekeningen bij de spares staan maar het kan echt wel gemakkelijk kijk ook maar eens naar de v1+v2 en die tekeningen hebben ze wel weet niet als je er om vraagt of je ze ook zomaar krijgt maar wel als je problemen hebt met je bridles, dat  had ik ook met de Nitro. Hier is de tekening van de Nitro die zullen ze ooit wel eens op de website zetten lijkt me misschien tegelijkertijd met de Element of wachten ze op nog een V3 dat zal dan wel de Combat worden lijkt mij.
PDFje hoort eigenlijk thuis in het Nitro topic
Maar kijk maar eens naar alle tekeningen, zoals je ziet zou het denk ik alleen niet bij de Method kunnen want daar zijn ook 2 bridle systemen voor zoals ik het even vlug kan zien. Ja en bij de Combat die heeft helemaal geen bridles of wel ? Maar praktijk is de beste methode natuurlijk. Ik heb ook al een paar keer gevraagd om een tekening van de complete bar, maar nooit echt een reactie op terug gehad.

Ohw er staat bij de E3 waar geen m bij staat de goedkoopste wel een tekening van de V2 maar weet ook niet of dat klopt zo. Nitro dus helemaal niks te vinden nog. De Element is ook zo'n ligte kite iig de 9 en de Nitro 12 daar is het nog niet mee gebeurt, maar die rolt niet zo snel om enzo. Misschien ook omdat de Element veel minder spanning op de lijnen heeft als de Nitro.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.