Cumbuco Brazilie november

debbyRRD

Berichten: 8
Juni 23, 2014, 16:48:59
edit2Rapporteer  
Goede middag!

Ik ben van plan om in November naar Cumbuco Brazilie te gaan :-) Hotel Windtown Brasil.

Is dit bekend bij iemand? Gaan er nog meer mensen in deze periode?

Alle info is welkom. Alvast bedankt.

Groetjes Debby
rdeheld

Berichten: 426
Antwoord #1 Juni 23, 2014, 19:45:54
edit2Rapporteer  
Ja hoor ga je geen spijt van krijgen November waait het 98% goed , al een paar keer naar Cumbuco geweest. Ik weet niet hoe lang je gaat en wat voor type spots je voorkeur hebben maar anders zijn dagjes naar naar Paracuru, Tabuba of andere dorpen in de buurt zeker een aanrader! Ik zit zelf meestal in pousada meeting point, heel relaxt netjes en niet te duur, en op loop afstand van centrum en strand. Iets verder weg maar ook een heel leuk dorp Jericoacara!

Reminds me . Boeken!
Langbeest

Berichten: 3272
Antwoord #2 Juni 23, 2014, 20:36:11
edit2Rapporteer  
prima te doen in november.
Windtown is een superplek aanrader.
Ocean-Limbo

Berichten: 2637
Antwoord #3 Juni 23, 2014, 21:00:04
edit2Rapporteer  
Goede middag!

Ik ben van plan om in November naar Cumbuco Brazilie te gaan :-) Hotel Windtown Brasil.

Is dit bekend bij iemand? Gaan er nog meer mensen in deze periode?

Alle info is welkom. Alvast bedankt.

Groetjes Debby


ik zou niet gaan .........  Huh


?
??
???
?????


als Nederland de finale wint van Brazilie ......  Wink
Ride

Berichten: 4775
Logs: 0 | 234 uur
Antwoord #4 Juni 23, 2014, 21:10:31
edit2Rapporteer  
Cumbuco is echt helemaal top. Wij gaan in september weer. Echt super om te kiten daar. YeSS
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #5 Juni 23, 2014, 21:17:12
edit2Rapporteer  
Cobucco is helegaar top en inderdaad september gaan we weer helegaaarrrrr Lossss  ThumpsUp Cool Joepie


http://vimeo.com/77228872



http://www.youtube.com/watch?v=8dXwiMvRIsw



http://www.youtube.com/watch?v=zlADxfkQ3kI


Ondabeach

Berichten: 1191
Antwoord #6 Juni 24, 2014, 08:36:24
edit2Rapporteer  
Ik ben een paar jaar geleden naar Windtown geweest.. Ik vond het helemaal top daar.  Alle dagen wind! Ik kon vanaf bed zo het strand op kijken. M'n vriendin heeft daar haar eerste lessen gehad.. en is sinds dien kite verslaafd. Het is op loop afstand van het stadje Cumbuco (10min) . Maar het belangrijkste .... je kan voor de deur kiten!
Als je vervoer terug regelt (buggy via strand) kun je downwind naar Cauipe.. een lagune met vlak ondiep water.. wel heel druk maar leuk!
Ook organiseren ze trips met een busje naar Paracuru ook een heel gave spot.

Veel plezier daar
harryCab

Berichten: 316
Antwoord #7 Juni 28, 2014, 20:35:21
edit2Rapporteer  
Vanaf 15 oktober zit ik er weer, in Windtown om vervolgens downwind naar Jericoacoara te kiten om daar nog een paar weken te blijven. Helemaal top daar!
kees69

Berichten: 280
Antwoord #8 Juni 30, 2014, 16:54:50
edit2Rapporteer  
Hi Harold,  ga je dit jaar weer downwinder maken vanuit Cumbuco naar jeri ?
@LaurenS

Berichten: 6454
Antwoord #9 Juni 30, 2014, 17:17:32
edit2Rapporteer  
Vanaf 15 oktober zit ik er weer, in Windtown om vervolgens downwind naar Jericoacoara te kiten om daar nog een paar weken te blijven. Helemaal top daar!

Als je toch in Jeri bent zou ik ook nog even Barra Grande pakken(paar 100km hoger)...Aanrader,doen wij dit jaar ook weer



Als je dan achter die zandbank zit krijg je deze condities  ThumpsUp ,zo gaaf en niet druk  Tongue

Langbeest

Berichten: 3272
Antwoord #10 Juni 30, 2014, 18:28:35
edit2Rapporteer  
pfffffffffffff
harryCab

Berichten: 316
Antwoord #11 Juli 01, 2014, 21:27:44
edit2Rapporteer  
@Kees: yep die gaan we weer doen, vorig jaar erg goed bevallen!
@Laurens: thanks voor de tip, zaten we idd al aan te denken, na 6 jaar Jeri wordt het tijd om wat nieuws te ontdekken. Ziet er iig erg cool uit!
KiteShallow

Berichten: 173
Antwoord #12 Augustus 23, 2015, 17:10:27
edit2Rapporteer  
Vanaf 15 oktober zit ik er weer, in Windtown om vervolgens downwind naar Jericoacoara te kiten om daar nog een paar weken te blijven. Helemaal top daar!

Als je toch in Jeri bent zou ik ook nog even Barra Grande pakken(paar 100km hoger)...Aanrader,doen wij dit jaar ook weer



Als je dan achter die zandbank zit krijg je deze condities  ThumpsUp ,zo gaaf en niet druk  Tongue




Gaaf!. Hoi, jij 2e plaatje, waar is dat. Is dat een lagune. Ik zoek een plaats in Braziel, liefst lagune voor beginners eind Nov/begin Dec. Ook dat je zo van je verblijf voor de deur kan kiten.
kitebuddy06

Geen avatar

Berichten: 11
Antwoord #13 Augustus 23, 2015, 18:51:18
edit2Rapporteer  
Hoy,

Ik ben ook wel erg geïnteresseerd in Cumbuco

Is Cumbuco ook nog te doen eind jan begin febr of zijn de windcondities dan niet meer optimaal.
PieNO

Berichten: 1721
Logs: 0 | 28 uur
Antwoord #14 Augustus 23, 2015, 20:10:58
edit2Rapporteer  
Hier een compleet verslag

http://www.kitehigh.nl/forum/index.php?topic=46571.0
kitebuddy06

Geen avatar

Berichten: 11
Antwoord #15 Augustus 23, 2015, 21:51:48
edit2Rapporteer  
Dank je voor het verslag. Ziet er prima uit. Maar zijn er al mensen in januari of februari naar cumbuco gereisd.



KiteShallow

Berichten: 173
Antwoord #16 Augustus 23, 2015, 23:34:32
edit2Rapporteer  
Bedankt voor het goed verslag. Is het mogelijk om bij de laguna te verblijven.
Of moet je altijd 4x4 huren.

Ik lees in http://www.kitesurfatlas.com/spots/brazil/barra-do-cauipe-cauipe-lagoon.
Wie kan meer vertellen of dit probleem.
Beach regels:
In Cauipe zijn dieren, aan de noordelijke punt, waar de dieren poepen kan bacteriën en daarom kan een gevaar voor de huid te vertegenwoordigen. Wees je bewust van waar je zit, stap of lig.

Oh, ook deze http://go-kite.com/index.php/kite-brazil-cumbuco/kite-spots-a-downwinds

De lagune is klein en geschikt voor 4-5 kitesurfers, maar zijn meestal leeg. De zee is 30 meter van het zand weg, en je kunt er wandelen met je kite. De wind is stabiel en de richting is handig en kunt u het brede deel van de lagune te gebruiken. Wees voorzichtig, zeer scherpe rotsen zijn op de bodem in de specifieke plaatsen die zijn gemarkeerd met kleine boei's. Ga niet te dicht bij de brug, is de wind daalt daar. Om uit te hangen in de lagune, opgericht op het strand tegen de wind in, en breng het water en snacks. De barraca er is alleen geopend in het weekend, en dan de lagune is vol met zwemmers en vissers.

Wie weet een mooi brede lagune zonder bacteriën.

Edit: Veel info - http://go-kite.com/
Voor beginners aan de kant van Cumbuco, the wind blows around 18-24 knots blijven.
Ik ga verder kijken bij Lagoinha en Paracuru.
kees69

Berichten: 280
Antwoord #17 Augustus 24, 2015, 23:37:56
edit2Rapporteer  
Als je naar cumbuco gaat gewoon in het dorpje verblijven. Volgens mij is er geen hotel bij de laguna en zowel dan is daar niks te beleven. Gewoon met paar gasten buggy nemen.
Over die dieren niet teveel zorgen maken. Dat is achterin de lagune, bij stroompje. Kom je als het goed is niet terecht. Ben zelf nooit bij tububa lagune geweest maar wel aantal keren langsgereden. Dan zijn er echt wel meer dan 5 kiters bezig en dat kan makkelijk. Heb het idee dat deze groter is dan cauipe.

Heb bij paracuru en lagionha geen lagune gezien. Zijn er misschien wel?? Paracuru is wel hele toffe spot, meer voor wat gevorderden met lekkere golven bij het rif. Barra grande schijnt helemaal top te zijn wat vlakwater betreft. Wel erg ver van cumbuco vandaan. Ga er dit jaar naar toe, kijken hoe het is
Go-kite idd goede site met nuttige info

Volgens de travel guides van kiteworld moet er in jan/feb statistisch nog wel 60/70% vd dagen goede wind zijn. In feb start regen seizoen,dus neemt de wind ook af......tenminste dat geven zij aan, misschien staat er wel wind zat. Maar wel een risico als je toch vrij prijzig reisje gaat maken
Succes.
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #18 Augustus 25, 2015, 08:33:15
edit2Rapporteer  
Citaat
Paracuru is wel hele toffe spot, meer voor wat gevorderden met lekkere golven bij het rif.


Heerlijk daggie heen geweest, Top spot. uurje met de taxi.   ThumpsUp 

Vanaf 5.35 min een impressie  ThumpsUp


http://vimeo.com/107561537


globetrotter

Geen avatar

Berichten: 15
Antwoord #19 Augustus 31, 2015, 23:13:23
edit2Rapporteer  
Denk dat er al voldoende input is, maar nog een kleine toevoeging: Alsjebeginner bent ga gewoon lekker naaar cumbuco en s ochtends vroeg een buggy naar de lagoon dan is het nognie zo druk. ThumpsUp

Als je al meer gevorderd bent: buggy en downwinderen maar of verder langs de kust omhoog! Joepie
mbetz

Berichten: 576
Antwoord #20 September 17, 2015, 11:30:37
edit2Rapporteer  
Wij komen net terug uit Cumbuco, 2 weken gewest. Echt iedere dag wind, 20-25 knopen, verder naar het noorden is de wind iets sterker, Prea hebben wij met een 7m gevaren..

Cumbuco is een goede start plaats, maar het loont om ook verder naar het noorden te trekken:
Downwinders naar Taibi en Paracuru. Mooi om te varen lekkere golvenem schildpadden op open zee. Bij Paracuru is een leuke strandtent om te eten na de downwinder.
Eeen paar dagen Jericoacoara is de moeite waard. wel erg toeristisch, maar mooi kiten in Prea en Barra Grande (een uurtje ten noorden van Jeri. kijk bij: Pusada Kalango. Zij hebben ook een Pousada op het strand in Prea, je kunt jouw kites en boards daar achterlaten en met een jeep naar Jeri toe.

Een mooie Pousada in Cumbuco is: Vila Coqueiros. Direkt aan het strand, relaxte stemming, met live muziek in het weekeinde.
www.vilacoqueiros.com

Zij hebben een Core Kite Center, Tim is de manager, Nederlander en erg behulpzaam. Hij heeft ons geholpen met buggy huur, downwinders regelen etc.
Kijk maar op de website!

Eten natuurlijk bij Castanha..
Roel heeft voor de verjaardag van mijn dochter op 11 September zelfs een volledige Sate met Frietjes maaltijd opgediend, natuurlijk met een Caipi! Echt cool en gezellig..

De lagune vind ik niets, snap niet waarom je met boots op een slootje gaat varen als er 20 meter verderop een oceaan ligt met mooie golven, maar dat moet iedereen zelf weten. De lagune is wel druk.
Als je vlak water wilt dan is Taiba mooier, lagune is groter en niet zo druk.

Laat maar weten als je meer info nodig hebt.
kees69

Berichten: 280
Antwoord #21 September 17, 2015, 12:39:03
edit2Rapporteer  
Hi Mbetz...
ik heb idd paar vraagjes, waar je misschien antwoord op hebt.

Ik ga in November voor 3 weken en ga oa downwinder van Jeri naar Parnaiba maken.
Ipv terug naar jeri wil ik me laten afzetten in barra grande en daar een paar dagen blijven.....echter, moet ook weer terug richting Jeri of Cumbuco.

Hoe hebben jullie vervoer geregeld, auto gehuurd of bus genomen ? 
mbetz

Berichten: 576
Antwoord #22 September 18, 2015, 17:36:28
edit2Rapporteer  
Wij hebben een auto gehuurd en zijjn van Cumbuco aar Jeri gereden.
Ik weet alleen niet of je in Jeri een auto kunt huren en deze in Cumbuco kunt afleveren..

Check eens met Sander. Hij regelt downwindtours naar Jeri:
http://downwind2jeri.com/downwind_2_jeri_bestemmingen.html
Hij heeft veel ervaring en kan wellicht helpen.

Anders: bij de Vila Coqueiros bellen met Tim. Hij heeft het Kite Center en heeft voor ons de huur auto en ook een paar downwind trips vanuit Cumbuco naar Taiba en Paracuru met Buggy geregeld. +55-85-31132960 of info@vilacogueiros.com
Zeg dat je via Mike komt!

Suc6
rdeheld

Berichten: 426
Antwoord #23 September 27, 2015, 23:11:29
edit2Rapporteer  
Busje komt zo
https://www.webrodoviaria.com.br/fretcar/br5.cgi

RS70 voor een enkeltje   Cumbuco / Jerry  kan je niet voor tobben
kees69

Berichten: 280
Antwoord #24 September 28, 2015, 11:24:37
edit2Rapporteer  
Is idd beste oplossing. Heb ik 2 jaar geleden ook genomen. Nadeel is wel dat je eerst voor a RS100 naar Fortaleza moet met taxi....

Wat ik niet helemaal begrijp is dat deze verbinding tot Jeri zelf loopt. Ben 2 jaar geleden tot Jijoca gegaan en daarvandaan met truck naar Jeri.  Toen reden er zeker geen bussen tot aan Jeri
Nieuwe weg aangelegd ? zal perfect zijn
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.