Verslag Cumbuco

PieNO

Berichten: 1721
Logs: 0 | 28 uur
September 19, 2013, 13:42:31
edit2Rapporteer  
Verslag Cumbuco

Ik kan kort zijn. Beste wat er is.Of beter gezegd waar ik ben geweest, Maar omdat ik nogal lang van stof ben hier een uitgebreid verslag.Tja Cumbuco. Stond allang op mijn verlanglijstje. We zouden eerst naar Soma-Bay gaan maar door dat geneuzel met die kamelenneukers daar in Egypte is de boel geannuleerd. Achteraf waren we daar zeer dankbaar voor.
We hebben geboekt bij Flybrazil. Het was een lastminute. Voor 650 euro incl vliegen in Pousada 0031 gezeten. Gevlogen met Arke fly. Bij Arke vinden ze het normaal dat je voor je kitebag van 20 KG 160 euro voor een retour moet betalen. Daarnaast mag je wel gratis een gewone koffer meenemen van 20KG en 7 KG handbagage. Dus totaal 47KG. Wij hebben het iets anders gedaan. In 1 kitebag hebben we 2 boardjes en 2 kites gedaan. Dit was precies 20 KG de kosten hebben we gedeeld dus 80 euro de man i.p.v 160 euro. Toch effe mooi 80 euri bespaard. In de gewone koffer prop je dan je andere kite, bar, pomp, trapeze en andere zooi. In de handbagage wat vreten en ipad en noem maar op. Vliegen is ongeveer 12 uur met een tankstop op de Kaapverdische eilanden. Op de terug weg heb je twee stops. Een op Natal en een op de Kaapverdische eilanden. Vertrek je weer uit Brasil dan moet je ook nog vertrekbelasting betalen van 32 euro. Wij hebben niet betaald. Maar voor ze er achter kwamen zijn we snel weggelopen. Eenmaal op het vliegveld aangekomen is het met de taxi 8 euro pp naar Cumbuco. Ongeveer 40 minuten.

Het verblijf.
We hebben in 0031 gezeten. Dit is een gezellige pousada van de nederlanders Janneke en Roel. Zij zijn dit in 2006 begonnen. 0031 ligt ongeveer 300 meter van het strand aan de duinen. Voordeel hiervan het is lekker rustig. Geen lawaai van het dorp en van auto’s. 0031 is echt een top accommodatie. Zeer mooie kamers met een uitstekende badkamer en een top boxspring bed. Kamers zijn voorzien van airco. Airco hebben wij niet aan gehad omdat het prima slapen was. Bij 0031 heb je een mooi zwembad. Ontbijt is prima. Alles aanwezig. Zelfs de pot Nutela staat op tafel. Wifi is gratis en zowel onder de veranda als op de kamers aanwezig. En het is ook nog eens snel internet ook. Super gezellig onder de veranda eten aan de allermooiste grootste tafel die ik ooit heb gezien. Janneke doet er alles aan om je het naar de zin te maken. Heb je vragen ze helpt direct en geeft je veel tips. Tip neem oordopjes mee mocht je een slechte slaper zijn. De wind gaat maar door en door en door en door dag en nacht. Als je hier niet tegen kunt dan zijn oordoppen een uitkomst.

De wind
Wat moet je eigenlijk hiervan zeggen. Die is er gewoon. Dag en nacht. ’s Morgens tot ongeveer 10 uur is hij schuin aflandig. Na 10 uur kan je de zee op. Ik ben 75 KG en heb de hele week met een 8m gevaren. En heel af en toe even met de 11m maar die was eigenlijk te groot, Veel varen de hele dag met een 9m en ik denk ook dat dit de perfecte maat is. De rest van de dag is de wind side onshore van rechts en blijft dat tot het donker is. Er was iemand bij ons in de pousada die er al 7 weken was en die vertelde dat het die 7 weken elke dag had gewaaid. Bas koole ook gesproken die er ook al lang zat en die zei hetzelfde.

De zee
De zee heeft op de meeste plekken 25-50 meter sta bereik en overal is dat zand. In het water drijft geen troep. Op sommige plekken is het een klotsbak maar er zijn genoeg plekken waar het goed varen is. De branding is op sommige plekken niet of nauwelijks aanwezig terwijl er op andere plekken ook rollers binnen komen van rond de 1,5 meter.

De Lagoons
Langs de kust heb je meerdere Lagoons. Lagoons zijn kleine meertjes die direct achter de duinen liggen. Deze Lagoons hebben super vlak zoet water en zijn aan de kant 20 cm diep en in het midden diep. Op de Lagoons kan het soms redelijk druk zijn. Ook diverse pro’s en locals zijn hier van de partij. Wij gingen hier vaak ’s morgens vroeg al heen en waren dan als enige daar. Bij de Lagoons kan je eten en drinken al is dat niet veel soeps. Wij zijn op 2 Lagoons geweest de 1e heet Cauipe en ligt 15 min rijden met de buggy over het strand. Kosten buggy 15 euro enkele reis. Je kan met max 4 man in de buggy dus nog geen 4 euro pp. Je kan ook van 0031 naar het strand lopen en vanaf daar een downwinder maken van ongeveer 5 km. De 2e Lagune ligt op 45 minuten rijden en deze heet Taiba. Kosten buggy 100 euro voor een retour. 25 euro pp. Dit is een aanrader om te doen. Alleen de reis ernaar toe is al prachtig over het strand en door de dorpjes. Eenmaal aangekomen bij deze lagoon loop je eerst achter je oren te krabben. Heb ik wel mijn kleine kite mee. Het waait hier flink rond de 28 knopen.

Eten
Cumbuco stelt als dorp niet veel voor. Er zijn hele goeie restaurants. Het beste is toch wel het restaurant van Roel en Janneke van 0031 Castanha. Voor nog geen 20 euro heb je hier een heerlijk menu. Ook de pizzeria aan het strand Laranja Mecannica is een topper. Verder heb je een aantal kleine supermarktjes waar je e.e.a. kan halen voor weinig. Ook een aantal winkeltjes zijn aanwezig.

Geld
Op Schiphol kan je Braziliaans geld halen. Je kan dit ook op het vliegveld van Forteleza doen. In het dorp Cumbuco kan je bij het tankstation pinnen. Naar het tankstation lopen is te ver dus effe buggy huren of vanaf vliegveld direct naar het tankstation rijden en daar pinnen en dan doorrijden naar je hotel of appartement.

M.a.w. Wij gaan volgend jaar weer heen.

 Foto 1 Ons verblijf 0031
 Foto 2 Gezellig aan de grote tafel
 Foto 3 Met de buggy richting lagoon
 Foto 4 Ontbijt in 0031
 Foto 5 Onze leering Vinnie in actie op Cauipe Lagoon
 Foto 6 Het top Restaurant 0031 Castanha
 Foto 7 Stukje kust bij Taiba
 Foto 8 Lagoon Taiba
 Foto 9 Chillen bij zwembad 0031
 Foto 10 Laggon Taiba
 Foto 11 Kitekings incl janneke

Verslag Cabarete http://www.kitehigh.nl/forum/index.php?topic=40951.0
Wil

Berichten: 70
Antwoord #1 September 19, 2013, 13:50:08
edit2Rapporteer  
klinkt super! staat ook nog steeds op mijn verlanglijstje!
So_Surreal

Berichten: 945
Logs: 0 | 14 uur
Antwoord #2 September 19, 2013, 15:07:15
edit2Rapporteer  
Leuk verslag zo met de foto's Pieno Smiley

Hoe is het er voor niet kiters ?
Mocht ik er ooit heen willen moet ik mijn vriendin overhalen Grin
Op Fuerteventura werd ze namelijk gezandstraald haha.
@LaurenS

Berichten: 6454
Antwoord #3 September 19, 2013, 15:07:41
edit2Rapporteer  
Leuk verslag, ga er denk ik ook heen binnenkort   Tongue
berttt

Berichten: 307
Antwoord #4 September 19, 2013, 16:18:02
edit2Rapporteer  
650 euro voor vliegticket en de pousada voor de hele reis ? Shocked goedkoop ?
PieNO

Berichten: 1721
Logs: 0 | 28 uur
Antwoord #5 September 19, 2013, 16:25:29
edit2Rapporteer  
650 euro voor vliegticket en de pousada voor de hele reis ? Shocked goedkoop ?


Jep..en nu kan je voor 689 euro vertrek 24 sept. Je zit dan wel in een andere pousada. Ziet er ook goed uit.
http://www.flybrazil.nl/vila-coqueiros-cumbuco-brazilie
PeeWee

Berichten: 1652
Antwoord #6 September 19, 2013, 16:58:13
edit2Rapporteer  
Goed verslag! De x-rated versie hoor ik wel op de spot  Grin
Woodmaster

Berichten: 128
Antwoord #7 September 19, 2013, 17:29:35
edit2Rapporteer  
Wat een mazzelprijs!
Goed gedaan !
kees69

Berichten: 280
Antwoord #8 September 19, 2013, 17:48:06
edit2Rapporteer  
Nog 5 weekjes en dan voor 2.5 week richting Cumbuco :-)
650 idd lekkere prijs.  Ticket bij Arke alleen kost al rond de 800 euro

Als ik het goed begrijp is de pin automaat bij het bakkertje weg? of hebben jullie die helemaal niet gezien.  Hadded vorig jaar de enige pin automaat in het dorp, behalve die bij de supermarkt dan.
joosie

Berichten: 967
Antwoord #9 September 19, 2013, 19:38:35
edit2Rapporteer  
wooooooow wat een mooi kite land is dat, en die spots zien er ook gaaf uit, top dat je bij 0031 zo goed terecht kan  Joepie
als ik ooit de loterij win ga ik er zeker naartoe Grin
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #10 September 19, 2013, 19:46:13
edit2Rapporteer  
Leuk verslag!

Ik was er in 2003...slechts 4 restaurants, en ik schrik van de prijzen!
Zowel van de buggies als van de restaurants. Wij aten en dronken er destijds voor maximaal 8 euro met z'n tweeën. Ongelofelijk wat een prijsstijging. Logisch ook natuurlijk, maar wel jammer Wink
FlyingHigh

Berichten: 2707
Antwoord #11 September 19, 2013, 20:10:38
edit2Rapporteer  
Lekker aan het typen geweest Taco. En ook nog eens in leesbaar nederlands...beter dan je geouwehoer Grin InLove
Leuk verslag gozer. Ga je zieeeen Joepie YeSS
Ride

Berichten: 4775
Logs: 0 | 234 uur
Antwoord #12 September 19, 2013, 20:30:32
edit2Rapporteer  
Topverslag Taco. ThumpsUp

Pinautomaat bij de bakker zit er nog, maar wordt veel geskimd daar. Niet aan te raden dus. Beter even naar de benzinepomp te rijden of even aan Janneke vragen of er een mannetje kan komen die gewoon cash geld wisselt.  ThumpsUp

Lars......voor iemand die kite is er niet veel te doen. Op strand kun je goed liggen, maar wel hele dag dikke wind dus ook hier zal ze gezandstraald worden. Een boulevard of zo is er jiet. Dorpje loop je in 5 minuten door. Bij de lagoons is verder niets te beleven dan kiten of liggen aan het strand. Ook daar hele dag veel wind als je gaat liggen. Echt een kitersdorpje. ThumpsUp

Volgend jaar dus weer. YeSS
@LaurenS

Berichten: 6454
Antwoord #13 September 19, 2013, 21:07:55
edit2Rapporteer  
2 weekies wachtuhhh,en dannnn....gaan Kit en ik weer is los.,Eerst een paar dagjes in cumbuco met dit uitzicht vanaf ons balkonnetje,daarna langzaam up north to Jeri  Joepie  ZIN


MEGALOOPBEUN

Berichten: 3656
Antwoord #14 September 19, 2013, 21:21:31
edit2Rapporteer  
mooi verslag pieno
ik was alleen vergeten dat er iemand mijn pompie wou lenen
ik zeg tuurlijk homie
iedereen lag in een deuk ik wist natuurlijk niet waarom
tot ze me vertelden dat het alex pastor was 3 x wereld kampioen
beroemd pompie heb ik nu
bas koole was er ook super radiacaal  en hele aardige gast
hij vond die JIHAAAAAAAAAAAAAAAAAA  heel orgineel 
Giertje

Berichten: 1230
Antwoord #15 September 19, 2013, 21:28:14
edit2Rapporteer  
Top verslag PieNo. loser
Zo goed zelfs dat ik verwacht dat volgend jaar half Noord Holland mee gaat. Joepie Joepie

Peter jij was toch niet mee? Hoe kan het dan dat de benen van de Beun op die foto staan?
Ziet er niet verkeert uit ThumpsUp
rdeheld

Berichten: 426
Antwoord #16 September 19, 2013, 21:54:18
edit2Rapporteer  
Krijg ook weer zin !
S'morgens Met de bus naar Tabuba gaat ook prima, kost 2 real geloof ik,  dan downwinderen naar cumbuco om te lunchen en dan nog ff verder downwindern naar Caipe, Ik hoef niet perse naar een 0031 restaurant of bar, de locale restaurantjes zijn zeker net zo goed of beter en goedkopere zeker als je een beetje portugees spreekt word het nog leuker ook!  Ook een aanrader vond ik paracuru  half uurtje  rijden naar het noorden waar de wind alweer net een paar knoopjes harder is. dit jaar Jeri en Canoaquebrada eens verkennen.
Marco B.
Moderator

Berichten: 1182
Logs: 0 | 1754 uur
Antwoord #17 September 19, 2013, 23:38:27
edit2Rapporteer  
wow, dit gaat zeker op m'n verlanglijstje staan voor 2014.

Zie wel dat de prijs gebaseerd is op 2-persoonsbezetting.
Zoek dus reisgenootje  loser
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #18 September 20, 2013, 15:21:18
edit2Rapporteer  
Haring  Hai  Richardt   Productions   Presents:

2013 Combuco  Brazilie The  Teaserrrrr

Kite Kings Noord Holland on Tourrrrrrrrrr

Hafe  fun, see you laterrrrrrrrrrr  on the waterrrrrrrrrr

Wordt verwacht:   Kite Kings  Cumbuco Brazilia   Trailer & Movie

Zet hem op Ful HD en Groot scherm

 
http://vimeo.com/75011091



http://www.youtube.com/watch?v=XjFPs4mUKls&feature=c4-overview&list=UUgvZ-G79kxSLF4IpYsKOSKg


 

 

 

 
Ride

Berichten: 4775
Logs: 0 | 234 uur
Antwoord #19 September 20, 2013, 19:42:01
edit2Rapporteer  
Kom maar op met de movie. Hij is top Richard. Wanneer gaan we weer Cry
harryCab

Berichten: 316
Antwoord #20 September 21, 2013, 15:27:04
edit2Rapporteer  
Mooi verslag....1 oktober ook die kant op en vanaf de 5e over het water richting Jeri!!
Langbeest

Berichten: 3272
Antwoord #21 September 21, 2013, 16:43:39
edit2Rapporteer  
Leuk verslag, klopt allemaal wat je schrijft
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #22 September 22, 2013, 09:17:34
edit2Rapporteer  
Haring  Hai  Richardt   Productions   Presents:

2013 Combuco Brazilie  Movie deel 1

Kite Kings Noord  Holland on Tour

Nog nooit eerder vertoond zoveel actie !!! Zet hem op Ful HD

Coming Zoen  deel 2, Laterrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrl
 

http://vimeo.com/75114939

 

http://www.youtube.com/watch?v=8dXwiMvRIsw&feature=c4-overview&list=UUgvZ-G79kxSLF4IpYsKOSKg

 
 
 
 
kees69

Berichten: 280
Antwoord #23 September 22, 2013, 09:38:04
edit2Rapporteer  
Geweldig weer, al had het copacabana meisje best wat langer in beeld mogen blijven :-)
RobK

Geen avatar

Berichten: 26
Antwoord #24 September 22, 2013, 10:19:17
edit2Rapporteer  
Heimweeeeee.
Top filmpie
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.