La Tranche Sur Mer (nabij la Rochelle)

EddyC

Geen avatar

Berichten: 1073
Logs: 0 | 4 uur
Juni 29, 2014, 11:18:19
edit2Rapporteer  
La Tranche Sur Mer heeft uitgestrekte stranden doch haast volledig voorbehouden voor zwemmers en surfers.
Webcams:
Dorp strand: http://www.latranchesurmer-tourisme.fr/decouvrir/webcam/l-embarcadere/
La Terriere: http://www.latranchesurmer-tourisme.fr/decouvrir/webcam/la-terriere/
BudBud: http://m.webcam-hd.com/longeville/longeville_plage-des-conches

Kitesurfen is enkel toegelaten op de Plage du Phare (vuurtoren) nabij Pointe du Grouin du Cou wat een groot rotsplatform is dat boven zee uitsteekt bij laag water. Onderwater bij hoogwater totdat je erop stuikt bij afgaand tij.

Dus af te raden om naar la Tranche Sur Mer te gaan voor enkel kitesurf want de gemeente verplicht je te gaan kiten op een gevaarlijke plek net naast het rotsplateau..

RRA

Berichten: 148
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #1 Juni 29, 2014, 12:49:55
edit2Rapporteer  
Hmmm zit daar niet zo ver vandaan binnenkort , bedankt voor de info. Weet je toevallig een goed alternatief in deze regio ??
EddyC

Geen avatar

Berichten: 1073
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #2 Juni 29, 2014, 17:28:37
edit2Rapporteer  
St Jean de Monts had ook een verbod een paar jaar geleden. Doch 2km noordelijker mocht je wel kitesurfen. Ergens aan een zanderige parking.
Op Ile de Ré en Ile D'Oléron zijn er verschillende plaatsen (ook veel rotsen) maar meestal zijn deze eilanden overbevolkt in de zomer.

Dit jaar lijkt het erop dat er veel minder franse touristen zijn (15% jeugdwerkloosheid) en zullen zijn: het voorseizoen was zeer rustig: zelfs de bomma's en bompa's met kleinkinderen waren weggebleven waardoor de lokale handelaars toch een beetje zenuwachtig werden. Dus mogelijk zullen Ile de Ré/Ile D'Oléron niet overbevolkt zijn deze zomer Let wel: de bruggen naar deze eilanden zijn te betalen en niet goedkoop.
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #3 Juni 29, 2014, 17:33:02
edit2Rapporteer  
Onze auto is opengebroken bij  La tranche sur Mer terwijl wij aan het kiten waren, hou daar rekening mee  ThumpDown ThumpDown

Geld en trouw ring weg  ThumpDown ThumpDown
Ocean-Limbo

Berichten: 2637
Antwoord #4 Juni 29, 2014, 20:10:30
edit2Rapporteer  

Geld en trouw ring weg  ThumpDown ThumpDown

huwelijk nog in takt ?........  Wink
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #5 Juni 29, 2014, 22:55:51
edit2Rapporteer  
ja zeker al 24 jaar , erg he  ??? Grin
Gewoon Ron

Berichten: 645
Logs: 0 | 11 uur
Antwoord #6 Juni 30, 2014, 09:45:01
edit2Rapporteer  
Je moest wel uitleggen waarom je je trouwring afdoet?  Grin 
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #7 Juni 30, 2014, 11:15:56
edit2Rapporteer  
jazeker  Grin
Geronimo79

Berichten: 2552
Antwoord #8 Juni 30, 2014, 13:14:23
edit2Rapporteer  
Hmmm zit daar niet zo ver vandaan binnenkort , bedankt voor de info. Weet je toevallig een goed alternatief in deze regio ??

Klein stukje zuidelijker heb je La Palmyre/ les Mathes/la tremblade. Echt een prachtig stukje aarde. In Palmyre heb je een geweldige lagune waar ongeveer elke dag gekite kan worden. Ook word er vanuit de kiteschool wekelijks downwinders georganiseert waar je om het hele schier eiland heen gaat. Er zijn dus golf spots en flat water spots.

Er zitten diverse campings in de regio. Zelf zat ik altijd vlak bij Les Mathes waar je savonds een Luna park hebt maar Palmyre is wat meer voor het uitgaan. Echt hele fijne plek.
En een ijswinkel..... droom er nog wel eens van. Zijn ook wat leuke dingen in de buurt als een dierentuin en een aantal ideale plekjes om je vriendin mee heen te slepen. (Saint Palais Sur mer, restaurant Chez Lulu..... succes gegarandeerd)


https://www.google.nl/?gfe_rd=cr&ei=C0axU7vSCpGg-wbnk4GwAw#q=la+palmyre


EddyC

Geen avatar

Berichten: 1073
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #9 Juni 30, 2014, 16:14:39
edit2Rapporteer  
Ik was naar La Tranche gegaan voor de combinatie SUP en wave kiten. In La Tranche zit je beschut tegen de te hoge golven van de Atlantische Oceaan die op BudBud en La Terriere kunnen rollen. Bij normale omstandigheden heb je goede SUP golven op BudBud en La Terriere. En bij veel wind kitesurfen in oceaan golven doch ik had niet gerekend op de beperking van enkel het strand nabij de Phare..
Xander Q

Berichten: 41
Antwoord #10 Juni 30, 2014, 21:55:23
edit2Rapporteer  
Vorig jaar zomervakantie (Augustus) stond ik ook in de buurt van La Tranche.

Ik ben 2x gaan kiten op Plage du Phare (foto bovenaan).
De eerste keer met hoog water, toen stonden er erg mooie golven maar wat was t druk met strand gangers op t (met hoog water) smalle strand.
Op t water was t ook erg druk met golfsurfers vooral bij de "punt/knik/hoek" logisch, want daar waren de golven t mooist en liepen ze erg lang door.

De tweede keer ben ik er geweest met laag water, toen moest ik 200 meter over de stenen lopen om bij t water te komen.
Ik was zo slim op geen schoentjes aan te doen en kon die middag per voet ongeveer 8 splinters eruit trekken langs t zwembad.
Met laag staan er geen golven, maar komen er erg lekkere kickers binnen met een vlak stukje ervoor.

Zelf stond ik op Jard sur mer op de camping (dit jaar weer in Augustus) en hier heb je ook een kite zone.
Deze zone is aan de oost kant van t dorp, naast een soort van golf breker.
De zone is afgezet met rood lint waar je je kite veilig zou moeten kunnen oplaten.
Maar het is hier ook weer erg krap en druk bevolkt met strand gangers. (niet raar in t hoogseizoen)



Over 2 maanden ga ik weer met t gezin die kant op, maar denk dat ik alleen maar mn sup meeneem.
 In de access van 2 maanden geleden staat een interview met de NL kampioene, die heeft t over een spot die ook daar in de buurt is.
maar die access heb ik hier niet meer.

EddyC

Geen avatar

Berichten: 1073
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #11 Juli 02, 2014, 19:40:54
edit2Rapporteer  
en met halfhoog water - als je het niet weet - kun je de rotsen plots horen krassen op je board.
Ik heb zowat alle leden van het gemeentebestuur van La Tranche Sur Mer een email gestuurd dat ze onverantwoordelijk zijn. En dat het een schande is met zoveel kilometers zandstrand de kiters te verbannen naar een gevaaarlijk stuk zee.
Ze hebben toeristen nodig dus kunnen ze maar beter bijdraaien de onnozelaars.
wimbers

Berichten: 398
Logs: 0 | 24 uur
Antwoord #12 Juli 02, 2014, 20:17:57
edit2Rapporteer  
wat is frankrijk toch een mooi land met een stelletje @#$%^&*(lijers als bevolking.

vroeger kreeg je al speedboten achter je aan bij het windsurfen omdat je de veel te smalle uitvaargeul niet goed had gevolgd op aan leeg strand, op ile de ré is bij mij ook de auto opengebroken, net als in val thorens op wintersport, (niet tof als je na een week bij je auto aankomt die is volgesneeuwd, mijn navigatiescherm daarom ook kapotgevroren en de helft van de dashboarschakelaars kapot. nog steeds geen idee wat ze geprobeerd hebben te jatten...
oh ja, mijn snowboard is eens gejat op de piste,
Als je frans probeert te praten kijken ze je vaag aan en krijg je geen service, ze kunnen nog steeds geen fatsoenlijke koffie maken, de appartementen zijn gemaakt in de jaren 70 en nooit meer aangeraakt..
klaar met die gasten, uit de EU flikkeren en niet langer hun pensioengrens van 60 jaar bekostigen.

maar ja, die natuur he... bergen, golven, stranden....
Tuur!

Berichten: 143
Antwoord #13 Juli 03, 2014, 00:37:07
edit2Rapporteer  
La Tranche sur Mer jaren goed vermaakt!

http://www.youtube.com/watch?v=Rljz9CrhqR0

Zo'n beetje ALTIJD mooi weer
Bijna iedere middag lekker windje (10 a 12 mtr.kite)
Maar idd schoentjes bij eb.
Veel verschillende stranden met golven of vlak water
Leuk plaatsje, met veel activiteiten, oa gratis open luchtconcert gehad van Stromae 
Ook downwinder gemaakt vanaf Jard sur Mer - TOP!
Tip  voor windstille dagen : Indian Forest

Palmyre is ook leuk met Lac Bon Anse,
Top daar voor de buggyliefhebbers ook.
Idd. met een ijssalon idd. en een mooie dierentuin.
Plaatsje was verder ruk.
Wel betere golven daar gehad.

wild dreamer

Berichten: 69
Antwoord #14 Juli 19, 2014, 00:32:20
edit2Rapporteer  
Heb met gezinnetje op kruipafstand van het strand in Les Sable d'Olonnes gezeten (ietsjes Noord van La Tranche en Jard-sur-Mer), camping Dune des Sables, stacaravan via Vacansoleil meen ik.

Ik was er 2 weken in September, weinig geluk gehad met de wind, 2 keer gekite helaas, maar echt super omgeving. Ik was geheel niet gehinderd door enig kiteverbod. Nog noordelijker waren ook allerlei kitespots, helaas niet geprobeerd. Ik zou er graag nog terug willen als het wel waait... of eventueel wat zuidelijker, richting La Palmyra

P.S. De camping was verrassend laag gewaardeerd op internet, maar wij hebben er prima genoten. We stonden met de stacaravan zowat op het strand en het zwembad was ook aardig.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #15 Juli 19, 2014, 19:18:49
edit2Rapporteer  
In Leucate vorig jaar precies tegenovergestelde!
Hele regio Natura2000...zeer beperkte officiële kitespots...

Echter de Fransen hebben er lak aan. Bij wind werkelijk overal kites in de lucht.
Handhaving...niet gezien.

En idd. op de officiële spots erg gevaarlijke met lint afgezette launch zones.
Lekker opwind van de strandtenten...Tongue

En vergis je niet in de mega flagerige poeierwind daar: Dat alles in 6-8bfrt.
Locals hebben een 9/7/5 of zelfs 7/6 & 5 quiver daar.
wild dreamer

Berichten: 69
Antwoord #16 Juli 20, 2014, 22:13:39
edit2Rapporteer  
Ha Michiel, yep Leucate ook super omgeving...

Dacht dat de topic de "Vendee streek" betreft, maar bij Leucate op zee aan het grote autostrand, noord van Leucate, ook mooi varen met dikke aflandige poeier. Vroeger had een Nederlander daar ooit een strandtent, en was het 25 euro om met de jetski gered te worden als jezelf, je board of je kite aflandig raakte. Dat autostrand leek wel een extra versnelling aan de wind te geven. Er zit daar lekker simpel zo'n camping municipal Les Coussoulles, niet te duur, maar het is nogwel een eind over het strand lopen, dus dan gewoon met de auto.

Dat Natura2000 gedoe nooit meegemaakt. Overigens, dat meer is ooit door de Duitsers uitgeroepen tot de beste surfstek van Frankrijk..!!! Tja, wil je daar wel heen in het hoogseizoen? Dan kun je net zo goed naar de Brouwersdam gaan  Smiley
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.