gijpen op directional

Mitchel_12000

Berichten: 1183
Juli 18, 2014, 08:40:59
edit2Rapporteer  
Gisteren voor het eerst met mijn airush slayer gevaren in combinatie met mijn 13m airush VXR. Helemaal fantastisch dat ik met zo weinig wind gewoon dik hoogte kon lopen  Joepie. Alleen het keren is nog een probleem. Ik heb nu nog voetbanden op het plankje zitten waarmee ik merk dat ik moeite heb om mijn voeten te verplaatsen tijdens een gijp. Is gijpen makkelijker zonder voetbanden?

Heeft iemand nuttige tips voor een goede gijp?
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #1 Juli 18, 2014, 09:34:19
edit2Rapporteer  
Ja, veel makkelijker!
Eraf die dingen!!! Wink

Er is hier al veel over gezegd op het forum. Zoek op (youtube) naar "hoe to tack/jibe a directional kiteboard. Bijvoorbeeld:

http://m.youtube.com/watch?v=3g4OVbtDXeg
Jay Cabrinha

Berichten: 187
Logs: 0 | 169 uur
Antwoord #2 Juli 18, 2014, 16:18:08
edit2Rapporteer  
hey die techniek kende ik nog niet. maar eens op het water proberen.
Stetman

Berichten: 133
Antwoord #3 Juli 18, 2014, 16:47:11
edit2Rapporteer  
Ben ook net begonnen. Gouden tip is om op het land je voetenwissel te oefenen. Na 100 keer vind je ook op het water je banden zonder probleem

Oh ja, achterste voet voor achterste voetband zetten, voorste voet in vaarrichting draaien, maar met je grote teen in je voetband blijven. Achterste voet naar voorste voet, grote teen tegen grote teen, wat voorste voet was  voor achterste voetband zetten,  voorste voet in voetband draaien, achterste voet in voetband zetten.
Karel79

Berichten: 1012
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #4 Juli 18, 2014, 19:10:38
edit2Rapporteer  
wavekiten met straps is gewoon twintippen met handicap, eraf die dingen Tongue
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #5 Juli 18, 2014, 19:31:35
edit2Rapporteer  
wavekiten met straps is gewoon twintippen met handicap, eraf die dingen Tongue
Amen!
feddomw
Gast
Antwoord #6 Juli 18, 2014, 20:22:47
edit2Rapporteer  
Zeker op een Slayer. Wat moet je met voetbanden op een Slayer? Ik heb 'm een paar keer gevaren maar ik kan me niet eens herinneren dat er inserts in zaten.

Anyway, lose the straps. Bij overstappen gewoon snel wisselen, twijfel of terughoudendheid is dodelijk. Commit to the move.

Slecht filmpje trouwens, Michiel. Ik heb veel betere gezien, ik vind dit geen techniek.
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #7 Juli 18, 2014, 20:55:41
edit2Rapporteer  
Ben ook net begonnen. Gouden tip is om op het land je voetenwissel te oefenen. Na 100 keer vind je ook op het water je banden zonder probleem

Oh ja, achterste voet voor achterste voetband zetten, voorste voet in vaarrichting draaien, maar met je grote teen in je voetband blijven. Achterste voet naar voorste voet, grote teen tegen grote teen, wat voorste voet was  voor achterste voetband zetten,  voorste voet in voetband draaien, achterste voet in voetband zetten.

Klinkt een stuk lastiger dan gewoon overstappen eigenljik

Ik heb het gelijk zonder straps gedaan. Valt heel erg mee Smiley
wimbers

Berichten: 398
Logs: 0 | 24 uur
Antwoord #8 Juli 18, 2014, 21:56:41
edit2Rapporteer  
Ik doe het ook net,  mijn succesgeheim is om het of voor, of na de gijp te doen, dan hoef je niet de bocht, de kite, en je board onder controle te houden Smiley
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #9 Juli 18, 2014, 22:07:30
edit2Rapporteer  
Slecht filmpje trouwens, Michiel. Ik heb veel betere gezien, ik vind dit geen techniek.


Was gewoon het eerste filmpje dat ik vond, niet eens bekeken Wink
Mijn punt is zo'n eenvoudige vraag had iedereen wel het antwoord op kunnen vinden!

Mee eens dat dit geen mooi voorbeeld is
mbetz

Berichten: 576
Antwoord #10 Juli 20, 2014, 10:40:03
edit2Rapporteer  
Belangrijke is dat je constant druk in je kite houdt, en snelheid in je board.  Met druk in je kite kun je de bar gebruiken als vast punt om je balans te houden, met snelheid in je board blijft je board stabiel.

Zonder druk in je kite kom je niet rond.
Dus de kite aktief gijpen zodat je druk houdt. Kite niet overje heen sturen maar lager in het windvenster dan blijft de druk. Indien je te weinig druk hebt kun je ook een loop sturen, dan hou je de druk in je kite.

De kite vliegt altijd verder dan waar jij bent met je board: dus de kite eerst insturen, dan met je board erachteraan. Dan hou je de druk en controle

De tekst leest een beetje vreemd, ik hoop dat de message aankomt...

Tevens: Ook Switch varen oefenen, dan kom je altijd rond, eest in switch gijpen en dan overstappen, dan is je board en kite weer stabiel en heb je tijd om over te stappen.

In principe net als een power gijp varen met windsurfen, hier hebben wij oude windsurfers het voordeel: Aktief je zeil omsturen en vol gas varen dan lukt een powergijp. Wellicht eens naar de windsurfers kijken om het gevoel te krijgen..

Suc6
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.